Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » A tanulásban akadályozottak fórum

A tanulásban akadályozottak (beszélgetős fórum)


Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: A tanulásban akadályozottak

2008. márc. 11. 11:30
SAJNOS ELÉG SOK GYEREKNEK VAN GONDJA AZ OLVASÁSSAL! NEM MINDIG A GYEREK TEHET RÓLA!
19. fe20557d00 (válaszként erre: 18. - Gerna)
2007. dec. 9. 13:03
Igen:-)) Az ölembe ült és bele kontárkodott!:-)))
18. gerna (válaszként erre: 17. - Fe20557d00)
2007. dec. 9. 12:02
Ketten írtátok? ;-)
17. fe20557d00 (válaszként erre: 16. - Fe20557d00)
2007. dec. 9. 11:57
Jé hát ezt meg hogy sikerült elküldenem???:-) Látszik hogy a kislányom is besegített!!:-DDDD
16. fe20557d00 (válaszként erre: 15. - Gerna)
2007. dec. 9. 11:56

Én is azt láttam hogy a hallásérülés sikeresebb az integrációban!Ami szerintem a legnehezebb a inadaptált gyerekek és az értelmi fogyatékos gyerekek integrálása.Főleg ha a kettő egyszerre megvan ami elég sűrűn előfordul,hogy értelmi fogyatékos plusz súlyos beilleszkedési problémái is vannak.



zökkenő mentesebb az integrálásnál!

15. gerna (válaszként erre: 14. - Ec63a7fc29)
2007. dec. 9. 10:58

Az "integrált" gyerek az osztálylétszámban 2-nek vagy 3-nak számít. A nagy titok amúgy is a létszámban rejlik: 20 gyereknél még lehet integrálni, 30-valamennyinél már biztos nem :(


A hallássérülést, részképességzavart viszonylag könnyű kiköszöbölni, a csökkentlátás, vakság, mozgássérültség, enyhe ért.fogy., súlyos beilleszkedési zavar már nagyobb falat.

2007. dec. 9. 10:10
Nálunk van az osztályba integrálva egy hallássérült kisgyerek. Jól veszi az akadályokat, s a részképesség csökkenés miatt nincsenek hátrányai sem. Nem biztos, hogy rossz ez a módszer. Ha az én gyerekem lenne, akkor én is ezt az utat választanám.
13. Dittmarka (válaszként erre: 4. - 754c7e07c3)
2007. dec. 2. 18:06
Bocsi igazad van.Most tudtam meg,hogy ez a cím nem jó.De aki ezt a kézségfejlesztést csinálja annak a telefonszáma:06-1/788-99-63 Ez tutis!!
12. fe20557d00 (válaszként erre: 10. - Levander)
2007. nov. 26. 14:15
Melyik szakra jársz?
2007. nov. 26. 11:59

Az a baj, hogy az egyuttneveles nagyon jo lenne, ha megoldhato lenne. Csakhogy szukseg lenne a tanarok atkepzesere, targyi feltetelekre, kisletszamu osztalyokra, egyeni fejlesztesekre...

Nem az a megoldas, hogy ezeket a gyerekeket szegregaljuk, majd a mozgasserult, enyhe ertelmi fogyatekos, hiperaktiv, diszlexias gyerekeket egy helyre integraljuk. Csak meg nincs jobb megoldas. Ahogy most kinez, nem is lesz :(

Sok szulo pedig nem hajlando tudomasul venni, hogy baj van a gyerekkel. Videken pedig nincs is sok lehetoseg, hogy fejlesztesre jarjon, tenyleg utazni kell sokat, amit sem anyagilag, sem idoben nem tudnak megoldani. (persze a fovarosban is elofordulhat, hogy 3 orat kell utazni egy kisletszamu, felzarkoztato csoportig)

2007. nov. 26. 11:49
Óóóh igen... Én épp gyógypedagógusnak készülök és ismerősek ezek a definíciók...
2007. nov. 24. 16:12
(utaznak)
2007. nov. 24. 16:12

Hogy a szülő miért nem fogadja el a speciális iskolát? vagy nem érzékeli a problémát, vagy a szokásos okok: messze van, utazni kell, esetleg hetes iskola (már ha van még egyáltalán...)


Vannak olyan szülők is, akik viszont kifejezetten kérik, igénylik a speciális oktatást, nevelést, ezért vállalják az utazást, utaztatást, alapítványi hozzájárulást is. Ismerek olyan gyerekeket, aki napi 3-4 órát utazik emiatt: de szívesen teszik, mert jól érzik magukat ott és fejlődnek is.

7. gerna (válaszként erre: 5. - 54ec386d0c)
2007. nov. 24. 16:07

Nemrég szigorították a "sajátos nevelési igényű" kategóriát, így sokan kiestek, kiesnek. A spéci iskolák azért kerülnek veszélybe, mert így sok állami támogatást vesztettek. Az általános iskolák viszont nincsenek eléggé felkészülve az integrációra. Pénzkérdés, megfelelő szakember hiánya stb.


Persze a probléma attól, hogy azt mondjuk: nincsen - még nem tűnik el :(


A cikk egyértelműen az értelmi fogyatékosok oktatásáról szól: ez még létezik ugyan, de ha a szülő nem egyezik bele, akkor a gyerek megy, marad a "rendes iskolába(n)". Hogy ez kinek az érdeke? a gyereké biztos nem :(

2007. nov. 24. 15:39
A cikk most tulajdonképpen mit akar itt megvitatni:)?
5. 54ec386d0c (válaszként erre: 2. - Gerna)
2007. nov. 24. 15:14

Megtőrtént az ellenkezője is!!!!

Ismerősőm lánya a "normál" iskolában nem tudott haladni, és javasolták neki, hogy speci iskolában folytassa a tanulmányait. A gyerek sikerélményekkel teli 2 év vesztéssel, most járja a 4. osztályt. Az év elején közölték a szülővel eltanácsolják az iskolából, mert nincs szüksége a spéci oktatásra.A képességeket vizsgáló szakszolgálat kiderítette, mivel nincs ORVOSI diagnózisa, nincs neki tanulási problémája.

Az én fiam is ebbe az iskolába jár. Az oktatási tőrvény nem kedvez azzal, hogy integrálni akarja a gyerekeket, persze ha a szülő a problémák ellenére sem akarja a gyerekét spéci iskolába íratni(nem tudom ez kinek a javát szolgálná) akkor az oktatási tőrvény tartassa be az általános iskolákkal a tőrvényeket.

"Csakhogy..................adott"

4. 754c7e07c3 (válaszként erre: 3. - Dittmarka)
2007. nov. 24. 14:57
Ne haragudj, de ez egy webáruház, tintapatronokkal.
2007. nov. 24. 10:07
Van egy 10hetes tanulást segítő tanfolyam óvódásoknak,alsó,felső közép iskolásoknak és felnőtteknek.Erről bővebben:www.mfstudium.hu.
2007. nov. 24. 06:57

Az oktatási törvény jelenleg az együttnevelést (integrált nevelést) helyezi előtérbe, lásd erről:


[link]


Vagyis, ha a szülő nem kívánja speciális iskolában taníttatni gyerekét, akkor általános iskolában marad. Itt kell számára biztosítani a megfelelő fejlesztést, egyéni haladási tempót, felmentést különböző tárgyakból, egyéb egyénre szóló segítségeket.

Csakhogy ennek a lehetősége nem minden iskolában adott :(

2007. okt. 29. 14:04
A tanulásban akadályozottság definíciója, kialakulása, felismerése, oktathatóságuk, tanulási tulajdonságaik, és speciális eljárások.

Ugrás a teljes írásra: A tanulásban akadályozottak

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook