Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Dyscalculia. Mi segíthet még? fórum

Dyscalculia. Mi segíthet még? (beszélgetős fórum)


8. c130f7eb3b (válaszként erre: 7. - Zebracsikó)
2011. jún. 30. 13:02

Jogosak az észrevételeid, de még nem biztos, hogy a gyerek diszes. Egyelőre annyit látnak, hogy nehezen megy a matek.

A gazdálkodjjal mi már kiskorunktól játszottunk, természetesen szülőkkel együtt, így szinte észrevétlenül tanultunk meg dolgokat..)

A csokinál viszont tényleg leragadtam a régi árak mellett...:((( Akkor helyesíbítek: lehet boltosat játszani otthon, vagy becslés és mennyiségek gyakorlásaként a "belefér-e a másik edénybe" címszó alatt a konyhai tevékenységekbe is bele lehet vonni.

Ha van testvére, akár a csoki-, cukor- vagy tortaosztásba is. :)))

7. zebracsikó (válaszként erre: 6. - C130f7eb3b)
2011. jún. 30. 10:46

Engedj meg egy kis kritikát az ötleteidhez:


Párdologgal nem értek egyet:


"becslés a vásárlásnál"

Egy 8 éves kisgyermek nem tud százas, sőt ezres nagyságrendben tájékozódni/számolni! Ez nehéz feladat még egy nagyobbacskának is.

Ha diszkalkuliás problémák vannak, először maradni kell a tizes számkörön belül. Majd ha ott stabil, akkor kibővíthető tízesátlépés tanításával/gyakoroltatásával a 20-as számkörre és így tovább.


"Gazdálkodj okosan": szintén ezres számkörben számoltat, még a régi változat is!


csoki vásárlása: még ha 100 ft alatt is van a csoki, akkor is nehéz a kivonás, hiszen éppen a diszes tünetek miatt még a 10-es, 20-as számkörben való tájékozódás is nehéz, nemhogy kivonások a 100-as számkörben.

6. c130f7eb3b (válaszként erre: 5. - C130f7eb3b)
2011. jún. 30. 07:39

A gyakorlás ne a napi tananyag sulykolását, bevésését, hanem – a gyermek életkorától függetlenül – a számolási alapoktól kezdve a 10-es, a 20-as, majd később a 100-as számkörben a számok bontását, pótlását, összeadását, kivonását, a számkörön belüli szöveges feladatok megoldását jelentse. A szorzás, az osztás csak az előbbiek megfelelő szintű tudása után következhet.

- séta az utcán: házszámok: páros-páratlan, emelkedő-csökkenő sorrend

- a Gazdálkodj okosan társasjáték ma kapható változata (jó a régi, ha neked megvan)

- becslés gyakorlása vásárlásnál

- ő is vásároljon pl. csokit: elég-e a pénzed, mennyi lesz a visszajáró?

- játék az autók rendszámával - páros-páratlan, mi volt előtte, mi lehet utána - melyik nagyobb-kisebb


Természetesen számtalan fejlesztő feladat van még, mert a figyelmét, emlékezetét, érzékelését, észlelését és mozgását is kell fejleszteni, de konkrét tanácsot csak a gyermek ismeretében lehet adn.

Jó még a puzzle, a gyurmázás, a lego, gyakorlatilag minden játék, amely nem "önmagától" működik.

5. c130f7eb3b (válaszként erre: 4. - Krisz 18)
2011. jún. 30. 07:21

Egyfolytában azon agyalok, amiket írtál. Igen, a legfontosabb, hogy ne legyen frusztrált, mert a disz legsúlyosabb következménye ez. A gyerek érzi, hogy nem rosszabb, sőt, jobb a többinél, mégsem tud a vártnak megfelelően teljesíteni.

A közeledben lévő, és a gyermeked ismerő gyógypedagógus arra is fog tudni válaszolni, hogy a tanár által választott módszer és tankönyv megfelelő-e a fiad számára, illetve nem túl gyors-e a haladási tempó. Mert ezek is válthatnak ki diszes tüneteket...:(

Mindjárt írok néhány ötletet, amivel otthon gyakorolhattok.

4. Krisz 18 (válaszként erre: 5. - Jozsu)
2011. jún. 30. 06:58
Találtam egy logopédust a helyi NevTan-ban, aki egyben kineziológiában is jártas, úgyhogy jövő héten megyünk is hozzá, elmondása szerint ezzel a kettős terápiával már nagyon jó eredményeket sikerült elérni. A hagyományos terápiát kapja a diszes dologra, plusz mellette kieziológiai módszerrel az agyféltekék összehangolása, meg oldás, ha kell, a lelki okokat renbe teendő. Egy hét múlva többet tudok!:)
3. Krisz 18 (válaszként erre: 5. - Jozsu)
2011. jún. 30. 06:49

Köszi!:)

Igen, azzal teljesen egyetértek, h nem ez határozza meg az emberi értékét, csak nehéz, és leginkább neki, mert érzi, látja, h neki nem megy úgy, mint a többieknek és ez frusztrálja-hisz ebben a közegben tölt el napi 8 órát, a napja nagyobb részét. (Most szerencsére nem. Éljen a vakáció!:D)

Mindenképp szeretnék segíteni neki, azért is gondoltam, h keresek valami egyéb kiegészítő módszert is a majdani fejlesztéseken túl, amivel remélhetőleg átütőbb eredményt lehet elérni.

Bár ami a mostani helyzetet illeti, már a kisebb pozitív elmozdulásnak is nagyon örülnék.

2. Krisz 18 (válaszként erre: 4. - Gyöngyi)
2011. jún. 30. 06:42

Köszönöm a válaszod.

Nálunk úgy tűnik, szerencsére csak a matematikával van probléma, a magyarral nincs.

Viszont amire eddig nem is gondoltam, ill. nem hoztam összefüggésbe ezzel, hogy némi figyelemzavara is van a gyerekemnek...

1. Krisz 18 (válaszként erre: 3. - Zebracsikó)
2011. jún. 30. 06:37
Igen, ha oviban kiderült volna valami, már biztos előrébb lehetnénk. Sajnos az utolsó óvodaévben rendkívül sokat volt beteg, alig-alig felkészülve írta meg az iskolaérettségi tesztet is, ami viszont teljesen jól sikerült neki. A logikai feladatokat, a relációs jeleket, a csoportosításokat teljesen jól tudta értelmezni. Valahogy én is a problémát csak akkor kezdtem el észlelni, ahogyan első osztályban egyre jobban haladtak előre a matek tananyagban. Mintha az, amit addig ösztönösen értett, teljesen összezavarodott volna a fejében.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook