Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mit tudtok az áramszolgáltató által fizetendő kötbérről? fórum

Mit tudtok az áramszolgáltató által fizetendő kötbérről? (tudásbázis kérdés)

2007. okt. 29. 14:54

10.25-én érkezett 2db A4 es boríték az ÉMÁSZ-tól.Az egyikben a 2007-ben befizetett számlák sztornószámlái egytől egyig.A másikban egy a tartozásomat részletező és összesítő számla, visszamenőleg 2002-től 2007.10.01-ig.Csatoltak hozzá 2db 07.11.05-ig kifizetendő csekket, amelyeknek összege összesen olyan 290ezer forint.

A részletező-magyarázó számlák továbbra is a helytelen kW állásokból számolja az összegeket.

Mostrmár végképp nem értem, hogy akkor mit kell fizetnem, mi alapján és mi az a 2 csekk amit most küldtek, illetve az előző hozzászólásomban szereplő 109ezer forint mi és mire is kaphatok 60 havi részletfizetési kedvezményt?

Nem egyszerű!Még egyre bonyolultabb lesz ez a dolog...Még kíváncsibb leszek ezek után a kifogásoló levelemre érkező válaszra!

2007. okt. 25. 12:18

Fejlemény az ügyünkben!

1. Mivel az áramszolgáltató a 2007.10.03-i levelemre reagált 15 napon belül, így szerintük nem jogos a kötbér iránti kérelmem.

Véleményem: Elfelejtették, hogy viszont ezzel kapcsolatosan én már 2007. 05.16-án is adtam le írásbeli panaszt, amire viszont nem reagáltak.Így kifogással élhetek ezen döntés ellen.

2. Szerintük 109.454 ft követelés jött össze az elmúlt időszakra, amelyre 60 havi ( valószínűleg ) kamatmentes részletfizetést vehetek igénybe.

Véleményem: Lehet, hogy ez így van, de ők egy olyan táblázatot küldtek ezzel kapcsolatosan, amely

a, nem a megfelelő tárgyévtől kezdi a számítást, hanem belevonja az előző évet is;

b, ugyanazon helytelen leolvasási értékeket tartalmazza, amely ellen jelenleg is panaszom van;

c, a táblázatból nem derül ki, hogy végülis melyik időszakban, mekkora összeget is akar tőlem mint követelést kérni.Összevon 1 lépésben 3 évet, utána pedig 2-t, de bárhogy számolok a táblázatban lévő számokkal, nem jön ki a fent említett összeg.

Megadták a Panaszkezelési csoport címét, ahol kifogást emelhetek ezen tények ellen.Ezt meg is tettem és kíváncsian várom a válaszukat!

Persze azért elindíttattuk a részletfizetést is, de nem biztos, hogy valóban ez az összeg lesz a vége.

Még egy megjegyzés: ezt a levelet nem a posta kézbesítette és nem is ajánlva érkezett.A hosszú ünnep és saját itthoni távollétem miatt már a lehetséges 15 napos hatáidőből elúszott 6 nap.Mi van ha netán elveszik a levél?Megrongálódik stb.?Mi van ha én nem vagyok annyira becsületes és azt mondom én nem kaptam semmilyen levelet?Nem illet volna egy ilyen tartalmú levelet saját kézbe kézbesíteni, hogy mindkét fél biztosítva legyen a saját igaza felől?

Csak mellékesen jegyeztem meg és természetesen becsületesen megtettem a további lépéseket ( kifogásoló levél írása, részletfizetés elindítása )!

2007. okt. 15. 21:00

A következő linken elolvashatjátok, hogy mik azok a garantált szolgáltatások amely után az áramszolgáltató kötbérfizetésre kötelezhető.

Ezt a Budapesti ELMŰ adta válaszul a kérdésemre.

[link]

2007. okt. 5. 12:49

Tegnap este sötétedés után bedobták az éves elszámolót, amin még a közel 66ezer ft-os pénzvisszafizetés szerepel és emellé lecsökkentették a havi átalányt 10 kW-ra.

Nagyon gyorsan kihasználtam az interneten keresztüli 24 órás Émász ügyfélszolgálatot és visszaemeltettem az átlagomat 200 kW-ra.Kíváncsi leszek, hogy a következő részszámlát hogyan küldik majd ki!

Még egyenlőre biztos nem olvasták az újabb írásbeli panaszt!

2007. okt. 3. 18:58
Igen, erre mi is rájöttünk...
25. sasfioka (válaszként erre: 23. - Bigiboy)
2007. okt. 3. 15:30

Bigiboy!


Azt a 640e Ft-ot felejtst el, az arra reagálva került bele, hogy azt mondtad, hogy az órában a valósan kiszámlázotthoz képest 16000 kWh-val van több. (Illetve így értettem)


Természetesen annyit kell megfizetni, amennyit elfogyasztottatok.


Az áramszolgáltatónál az a baj, hogy a bal kéz nem tudja, hogy a jobb mit csinál...


SF

2007. okt. 3. 13:48

Sasfioka!

Írtad az egyik hozzászólásodban, hogy ne vegyük át a pénzt.Sajnos ez nem megoldás ( rákérdeztem az ügyfélszolgálaton ), mert akkor az a pénz ott marad a számlán, jelenleg mint plussz és amíg az tart nem küldenek ki havi résszámlát.


Más ügyben is volt sajnos negatív tapasztalat az áramszolgáltatóval kapcsolatosan.

A párom 2006.11.08-án elment az ügyfélszolgálatra a régi fogyasztóval, hogy átírják a villanyórát a párom nevére.Minden nyomtatvány ott helyben ki lett töltve, le lett adva.

November végén érkezett egy részszámla még a régi fogyasztó nevére.Bevittük megkérdeztük és azt mondták, hogy mivel már leadtuk az átíráshoz szükséges papírokat, így azt a részszámlát már nem kell kifizetnie a régi fogyasztónak, a páronak meg úgyis intéződik a dolog.

3 hónapig azonban ezek után nem érkezett havi résszámla sem a régi fogyasztó, sem a párom nevére.Illetve a régi fogyasztó nem kapott végszámlát.Hanem jött egy felszólító levél a régi fogyasztó nevére, hogy amennyiben azt a csekket nem fizeti be 8 napon belül, úgy x időpontban jönnek és kikötik az áramot.

Az ügyfélszolgálatra be, ahol azt mondták, hogy az új rendszer beállításai miatt kicsit zavaros a helyzet, de rendeződik, nem kell megijedni.A biztonság kedvéért, bár nem kellett, de be lett fizetve az a csekk.A kiírt időpontban nem is jöttek végül kikapcsolni az áramot.

Újabb eseménytelenül eltelt 3 hónap után ismét bementünk és leírtuk a problémát.Külön kérve azt is, hogy mivel időközben mégis újra lakott lett az ingatlan, akkor már egyből emeljék is a havi általányt 100 kW-ról 200-ra.És a csekkeket már így küldjék ki.

Erre annyi történt, hogy 1 hét múlva megérkezett 1 borítékban 6 db csekk ( 6 havi részszámla ) 15 napos fizetési határidővel, 100 kW havi átlagfogyasztásra kiszámolva.

Ügyfélszolgálatra be, ahol azt mondták, hogy megértik ha nem tudjuk is befizetni egyszerre, de azért a felét próbáljuk meg a megadott határidőig kifizetni és onnan még mindig van az a 60 nap türelmi idő, amig tudnak várni a maradékra és nem kapcsolják ki az órát!Az, hogy ők késtek 6 hónapot, hogy egyáltalán résszszámlát kapjuk, sőt továbbmegyek nekünk kellett bemenni és írásban kérni, hogy de szeretnék fizetni, az nem baj, csak az ő határidejük teljesüljön pontosan!

Ekkor merült fel az is, hogy mivel az alacsonyabb kW állással küldték ki a csekkeket, így biztos, hogy lesz min. 20ezer ft tartozása a páromnak a végelszámolásnál, nem e lehetne ezt a pénzt előre befizetni.Ekkor jött az a válasz, amit az elején is leírtam.

A mai napig a páromnak nincs hivatalos közüzemi szerződés a kezében!A régi fogyasztó a mai napig nem kapott végszámlát és így nem tudja a kedvezményeit érvényesíteni a saját lakásában, a saját maga által használt villanyórára!

Ma annyit mondtak a közüzemi szerződéssel kapcsolatosan a páromnak, hogy elküldtek egy faxot, amelyben kérjük a szerződést és vagy megérkezik ide az ügyfélszolgálati irodára 15 percen belül, de az is lehet, hogy napok kérdése.Annyit tudnak tenni, hogy szivességből kiküldik postán ha megérkezik végre az irodájukba.

Úgyhogy kicsit tele van a hócipőnk az áramszolgáltatóval!Még szerencse, hogy a lakásainkban azért tudjuk használni az áramot még ha a papírforma nem is ezt mutatja!

2007. okt. 3. 13:16

Ma ismét voltunk az ügyfélszolgálaton.Ismételten írásba vették a panaszt a kötbérfizetés igényével együtt és lemásolták a jegyzőkönyvet is az óraellenőrzésről.

Az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon segítőkész volt.

Tájékoztatott azonban róla, hogy valószínűleg majd, a visszakapott pénzeket majd vissza kell fizetni, de figyelembe veszik, hogy náluk történt a hiba és így valószínűleg akár 4 év részletfizetést is kaphatunk.

Hogy ez az összeg mekkora lesz az majd a későbbiekben kiderül, az biztos, hogy nem 640ezer ft.Ha csak a visszakapott pénzről lesz szó akkor 140e ft körüli az össszeg, de nagyban befolyásolja, hogy ők mi alapján számolnak majd.

22. e71af41436 (válaszként erre: 21. - Sasfioka)
2007. okt. 2. 19:47
amúgy mindig elolvasom a válaszaidat. :)honnan ez a sokrétű és alapos tájékozottság? :)
2007. okt. 2. 17:46

El sem hiszed...


Ma pl. megkérdezték tőlem, hogy az e-mail címembe szereplő "i" betűre tegyen-e pontot!!!!!

Mikor mondtam, hogy nem szükséges, a papírján az e-mail címemben szereplő "i" betűn lévő pontot többször kis "x" jellel áthúzta, hogy az nem kell oda.


Azért kíváncsi leszek, hogy hogy fogja pont nélkül beírni :)


SF

20. e71af41436 (válaszként erre: 15. - Sasfioka)
2007. okt. 2. 15:48
gondolom az emberek nem szerelmeslevelet írnak az ügyfélszolgálatopkra! :) vagy te igen? :))))
2007. okt. 2. 15:03

"de ha eladjuk a lakást, akkor kb. 16000 kW különbség jön ki a papír és valóságos fogyasztás közt."


Ebből gondoltam azt, hogy 16000 kWh az elmaradás. Amúgy nem igazán számoltam utána, hogy ehhez mekkora teljesítményű ingatlan kellene :)

Azt hittem, hogy az órában valójában 16000 kWh-val van több, mint amennyi a valóságban. Ezért írtam, hogy ha ezt elfogyasztottátok, akkor azt ki is kell fizetni.


Persze ha nem fogyasztottátok el, akkor nem kell kifizetni :)


SF

2007. okt. 2. 14:30

Ma voltunk az ügyfélirodán.A hölgy válasza első lépésben az volt, hogy ez nem az Émász hibája, hanem a leolvasó személlyé.( Bár kérdem én a leolvasókat nem az Émász bízza meg?Vagy a vállakozót, aki elvállalja amunkát? )Készült egy jegyzőkönyv az óra és mérőállás ellenőrzéséről.Holnap be kell vinni és korrigálják az óraállást, de hogy a különbséggel mi lesz arra jelenleg még nincs válasz.

Sasfioka!Ahogy az elején leírtam, minden évben lett szólva, bent az ügyfélirodán!!!Mit szóltak?Semmit.De idén történt először, hogy leírták a panaszt, bár utána sem történt semmi, sőt ismét leolvasták az órát, ismét 4 számjeggyel.Most is nem azért jöttek ki az órát ellenőrizni, mert elolvasták a májusban leírtakat, hanem, mert ismét bementünk és ott volt egy műszakis kolléga, aki ezt tanácsolta az ügyfélszolgálatos hölgynek!

Ha a 2003-ban leírt még helyes óraállást és a mostani jegyzőkönyvbe írtat megnézem, leosztom a 4 évvel, akkor is túlfizetés van.

Nincs arról szó, hogy nem akarjuk vállani a következményeit, sőt ha nem akarnánk, akkor most sem mennénk utána.

Írod, hogy mi azt az áramot elfogyasztottuk.Ez nem jön össze.Havi szinten ha egy átlag családot nézel az egy 2 szobás panelban 200 kW-nál nem fogyaszt többet (mi biztos nem, mert én olvasom az órát havonta és tudom,hogy nem ), ez egy évben 2400kW.16000kW-elfogyasztásához majd 8 év kellene.

Azt én is gondolom, hogy kell majd valamennyit visszafizetnünk abból az összegből, amit ők tévesen visszaadtak, de nem hiszem, hogy 640ezer ft-ot ránk vernének.

Azért, mert ott történt nem is egy nagyon súlyos mulasztás.

De majd ez kiderül, ha továbblép az ügy.

Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat és ha érdekel benneteket a történet vége, akkor leírom majd ide!Okulásul mindenkinek:)

17. sasfioka (válaszként erre: 6. - Bigiboy)
2007. okt. 2. 12:50

Bigiboy!


Ez nem fog kötbért megalapozni. A történeted vége az lehet, hogy fog jönni egy igen szép számla. A 16000 kWh az cirka 640.000 Ft összegnek felel meg. Ez nem kevés.

Igazából kicsit sánta a történet. Miért veszed át azt a pénzt, amit az ÉMÁSZ visszaszolgáltat? Egyszerűen tagadd meg az átvételt.


Az megintcsak érdekes, hogy évről évre négy számjegyűnek olvassák le az órát. Jelezted a téves számlázást az ÉMÁSZ felé? Mit mondtak rá?


Neked a szolgáltatási feltételek és az áramtörvény alapján kötelességed a félreszámlázásokat (mégha az számodra kedvező is) jelezni a számla kézhezvételét követően a számla fizetési határidején belül. Amennyiben ők a négyszámjegyű órádat ötszámjegyűnek olvasnák és százezres befizetés jönne, akkor is "szó nélkül" befizetnéd? Na látod...


Amit tenned kell, és vállalni a következményeit:

Az áramszolgáltató felé jelezned azt, hogy téves számlázás történt, és kérsz áramkommandós ellenőrzést. Ekkor az ÉMÁSZ saját embereit (nem megbízott leolvasót!!) kiküldi az ingatlan címére, ahol jegyzőkönyvezik az óraállást, a bekötés helyességét, stb. Azaz ellenőrzik az órát.

Ennek a jegyzőkönyvnek a másolatával beballagsz az ügyfélszolgálathoz, és a helyes óraállást ott közlöd, valamint kéred, hogy állítsák ki a valós számlát. Ekkor - az elmondásod alapján kb. 600.000 Ft-os számlát fogsz kapni. (Ez nem kevés...)

Ezután erre a számlára kérsz a szolgáltató ügyfélszolgálatán, sebtiben kb. 24 havi részletfizetést. Hivatkozva arra, hogy ez az ő hibájuk, és te ezt csak most vetted észre (mégha ez nincs is így...). Ezért kéred a szolgáltatót, hogy méltányolja a dolgokat, és biztosítson 24 havi kamatmentes részletet. (Ez is sok, de ennél többe nem igazán fog belemenni, bár lehet próbálkozni)


Az a baj, hogy te azt az áramot elfogyasztottad, így törvény szerint ki kell fizetned. Mivel a szolgáltató a ludas (illetve annak alvállalkozója) így a méltányosság szóba jöhet. De a fizetési kötelezettséged fennáll. A hibáért cserébe ő ne kérjen kamatot és biztosítson részletfizetést.


Ezért téged kötbér nem illet meg. Hiszen nincs hibás teljesítés, csak tefelőled, bár a szolgáltató hibájából.


Csak hogy ne legyünk ennyire szőrszálhasogatóak:

Mikori az óra hitelesítése? Nem járt még le? (Nem hiteles mérő alapján a szolgáltató nem követelhet...)

Esetleg be lehet próbálkozni azzal, hogy kérsz egy óracserét... Mondjuk fázist bővítesz... Vagy Ampert emeltetsz... (Ez 32 amperig ingyen van). Aztán mikor jönnek, akkor jegyzőkönyvezik a régi órát - ha szerencséd van, újra négyszámjegyűnek olvassák... - és felteszik a nullás újat. Vagyis "megúsztad" a régit. Ha meg ott kiderül a turpisság, esetleg mosod kezeidet, és életbe lép a "most tudtam meg, ti hibáztatok, ezért biztosítsatok kamatmentes részletet."


SF

2007. okt. 2. 12:34

A 15 napos válaszadási határidőt ha nem tartják, akkor persze lehet az ÁSZF szerint kötelezni őket a válaszadásra, a MEH felé beadványt adni, stb.


SF

15. sasfioka (válaszként erre: 9. - E71af41436)
2007. okt. 2. 12:33

Pitzburg!


Nem azt mondtam, hogy a szolgáltató nem fizet kötbért, hanem azt, hogy nem azért fizet kötbért, mert nem válaszolt. Attól ő még nem lesz kötbérre kötelezett, mert egy beadványra nem válaszol. Ekkor mi lenne a kötbér alapja? Erre mondtam, hogy nem azért kell fizetnie, mert nem válaszol 15 napon belül, hanem azért, mert nem megfelelően szolgáltat, nem úgy, ahogy kellene, nem javítja a hibát időben, stb. Ekkor jogosult lehetsz kötbérre. Melyet megalapozhat egy beadványod, amire nem válaszol 15 napon belül. DE az, hogy én írok egy szerelmeslevelet a Marikának az ügyfélszolgálatara, amire ő 15 napon belül nem válaszol igennel, attól én még nem leszek jogosult kötbérre.


SF

2007. okt. 1. 23:10
Mégegyszer köszi!
13. e71af41436 (válaszként erre: 9. - E71af41436)
2007. okt. 1. 23:03

nos.végigböngésztem az álatlános üzleti szabályzatot,de nem írja,hogy ha nem válaszol,akkor mi a helyzet.azt valóban írják,hogy kötelesek 15 nap után válaszolni.

viszont azt is írják,hogy ha a számla alapján nekik kellene fizetni,akkor azt 8 napon beül kötelesek megtenni.

szóval érdemes átnézni a szabályzatot,hátha te mást találsz benne. :)

2007. okt. 1. 23:00
Köszi a segítséget!
2007. okt. 1. 22:59
Minden évben szeptemberben olvasnak nálunk, de nincs konkrét nap, hogy mikor.
10. a900f63755 (válaszként erre: 8. - E71af41436)
2007. okt. 1. 22:57
Pont ez a baj, hogy akkor egyszer is rosszul olvassák le.
2007. okt. 1. 22:23

csak nem hagyott nyugodni a dolog.Van egy fórum:fogyasztóvédelmi fórum néven.ott is ezt írják:"A MEH(Magyar Energia Hivatal) által hozott határozat szerint 15 nap van rá. Utána elvileg kötbér illet meg."

most azt keresem ez mit is jelent. :)

8. e71af41436 (válaszként erre: 6. - Bigiboy)
2007. okt. 1. 22:17
kérd általányban a fizetést és akkor évente egyszer olvassák le.
7. e71af41436 (válaszként erre: 5. - Sasfioka)
2007. okt. 1. 22:16
kifejtenéd az enyjebejnye lényegét? :)
2007. okt. 1. 19:18

A panasz lényege, hogy az 5 számjegyű óránkat 4 számjegyűen olvassák és ebből kifolyólag évről évre egyre magasabb visszatérítéseket kapunk.Ami pozitív nekünk ugyan, de ha eladjuk a lakást, akkor kb. 16000 kW különbség jön ki a papír és valóságos fogyasztás közt.

Én 3 éve jelzem folyamatosan ezt az émász felé.Idén májusban mondták először, hogy írjuk le.Ez idén májusban megtörtént.Most szeptemberbe olvasták az órát és most is rossz óraállás szerepel a végszámlán, illetve közel 100000 ft-ot fogunk visszakapni, amihez már nem merek majd hozzányúlni és el fogom rakni, nehogy a végén vissza kelljen fizetni.

Én 3 éve havonta olvasom az órát, biztosan tudom, hogy ténylegesen is túlfizetésünk van, csak nem ekkora összeggel.

A másik ami itt a problémát okozza, hogy panelházban élünk, a villanyóra kint van a lakáson kívül.Amikor jönnek leolvasni nem szólnak csak végigmennek és kész.Viszont nem ülhetek lesben egész nap, hogy ugyan mikor jönnek, pláne, hogy nem egy időpontban járják végig a házat.Minden évben máskor.Szeptemberben ugyan, de nem egy adott napon.

Kíváncsi leszek mi sül majd ki belőle.Holnap megyünk az ügyfélszolgálatra...ismét.Ezért vagyok kíváncsi, hogy járt-e már így valaki és milyen tapasztalatokat szerzett a dologgal kapcsolatban.

2007. okt. 1. 18:32

Azért a kötbér elég tág fogalom...


Először is, mi az ami a kötbért megalapozza? Mi alapján érzed magad kötbérre jogosultnak?


Amit Pitzburg ír az azért nem teljesen van úgy, attól, hogy egy panaszra nem reagálnak, még nem kötelesek kötbért fizetni, max. "ejnyebejnye" lesz érte.


SF

4. e71af41436 (válaszként erre: 2. - A900f63755)
2007. okt. 1. 17:49
ha 15 napon belül nem reagálnak az írásbeli panaszra akkor van a kötbér.
2007. okt. 1. 17:18
Van esetleg valaki,aki valamelyik áramszolgáltató ügyfélszolgálati irodáján dolgozik?
2007. okt. 1. 13:18

Van egy problémám, amit már több hónapja jeleztünk írásban itt a helyi irodájukban.Azóta nem történt semmi.A TV-ben hallottunk a kötbér és egyéb problémás dolgokról, de ha valakinek van bővebb infója kérem ossza meg velem!

Köszi!

2007. okt. 1. 13:16
Mit tudtok az áramszolgáltató által fizetendő kötbérről?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook