Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Ringató fórum

Ringató (beszélgetős fórum)


11. 5d6df9fb5b (válaszként erre: 9. - Bnedora)
2007. okt. 25. 17:46

Érdekes, amit írtál.

Én nem gondolom, hogy ha megmutatjuk egy gyereknek, hogy mi mire való, korlátoznánk, netán elfojtanánk a kreativitását. Egy gyerek a rendeltetésszerű használat MELLETT még százféle használatbavételi módot ki fog találni és próbálni.

Viszont elengedhetetlennek tartom, hogy MINTÁT adjunk nekik a tárgyak, játékok elfogadott, rendeltetésszerű használatához. (Mi honnan tudnánk, mit kezdjünk a DVD lejátszóval, ha nem mellékelnének hozzá használati utasítást.Nem lehet mindent mindig kreatívan megoldani!)

A játékhoz még egy gondolatot engedj meg.

Az építőjáték pl. teljes mértékben utat enged a kreativitásnak, de próbáljunk meg egy dominót, vagy memória játékot kreatívan játszani...

Vannak játékok (később élethelyzetek), amelyekben igenis alkalmazkodnunk kell bizonyos szabályokhoz.

Ezek a szabályjátékok (a játékpedagógiában külön csoportot alkotnak, ennyire fontos nevelő értékük van!!) éppen nem a kreativitást, hanem más legalább ennyire fontos képességeket fejlesztenek (szabálytudat, türelem, szándékos figyelem).

Az egy éves gyerekek esetében persze nem irányított játék(os)tanulási tevékenységről van szó (szabályjáték még szóba sem jöhet) , viszont a szülővel való EGYÜTTJÁTSZÁS során sajátítják el a látott minta alapján a játszás mikéntjét, hogyanját.

A gyerekek az evőeszközöket, használati eszközöket, FILCTOLLAT, festéket is korlátok, szabályok nélül használhatják??? Nem hinném, hogy örülnének a szülők, ha kreativitásukat a falakon, bútorokon élnék ki....

Nem hiszem, hogy a fiadék reformelmélete valóban megállja a helyét a mindennapokban. Minél nagyobbak lesznek a gyerekek, annál kevésbé.

Értelmes korlátokra, szabályokra a gyerekeknek szükségük van.Ez adja a biztongágérzetet a kis kiszolgáltatott életükben.

Kicsit hosszú lett a hozzászólásom, bocsi.

10. gerna (válaszként erre: 8. - 5d6df9fb5b)
2007. okt. 24. 23:39
Nem ismerem, csak így olvasásból... te meg ne legyél olyan szigorú magadhoz! nnna :)
2007. okt. 24. 23:21

Sziasztok!

Nemigen szoktam nézni a babás fórumokat, mert úgy érzem én már "kinőttem" belőle, de ugyanakkor benne is vagyok. Konkrétan nem tudom melyik fórumba kellene írnom, de ez hasonló, amiről írni szeretnék. A fiamék az egy éves unokáimat úgy nevelik, hogy semmit nem akarnak rájuk erőszakolni, a játékokat sem akarják megmutatni nekik, hogyan használják, hagy jöjjenek rá maguk. Túl sokat ugyan nem vagyok velük, nem tudom pontosan mit szoktak együtt csinálni, de azt látom, hogy a gyerekek nagyon értelmesek, fogékonyak mindenre. Én annak idején rengeteget foglalkoztam velük. Sokat játszottam, mondókákat mondtam nekik. Nem volt két és fél éves a nagyobbik fiam, amikor már végig mondta Petőfi Sándor: Arany Lacinak c. versét, de már nagyon sok verset, dalt tudott. Ugyanigy a kisebbik fiam is. Most nem értek nevelésükkel együtt, de nem szólok bele. Úgy érzem, egy 1 éves gyermeknek még nem a saját kárán kell tanulnia. Tudnék még többet is írni, de a lényeg ez. Szerintem igenis nagyon sokat kell foglalkozni a gyerekkel, játszani és beszélni, mondókákat, dalokat mondani nekik, mert maguktól sokkal később fognak rájönni ezekre. Elnézést, ha rossz helyen szóltam hozzá. Köszönöm, hogy itt ilyen sok mondókát találtam, amit remélem hasznosítani is tudok majd.

Mindenkinek jó egészséget kívánok.

8. 5d6df9fb5b (válaszként erre: 7. - Gerna)
2007. okt. 24. 21:31
Ezért is éreztem, hogy tartozom egy bocsánatkéréssel. Az az anyuka, aki Ringatóra megy a gyerekével csak jó ember lehet, aki tudja, mi az igazi érték. Szerencsés ember vagy, ha jól ismered őt. Sajnos én első pilantásra majdnem rosszul ítéltem meg. Még egyszer :BOCSÁNAT Rohangya, igazán sajnálom!
7. gerna (válaszként erre: 5. - 5d6df9fb5b)
2007. okt. 23. 22:53
Gondjai vannak Rohangyának, és keményen igyekszik javítani rajta. Viszont más dimenziókban példamutató, nemcsak 2 kisfiának, hanem nekünk is :)
2007. okt. 23. 22:44

Kodály Zoltán ringató

kisfiammal járunk a ringató foglalkozásra és azt veszem észre mos a harmadik alkalommal alig várja hogy mehessen nagyon jó tapasztalatom van szívesen megyünk

ma montam neki a mondokát és ö is monta velem

és mondta hogy néni furujázot igen montam neki


2007 09 ujab ringato foglalkozás

ma már a védönénik is be kapcsolodtak a ringato foglalkozásokba

nagyon jo volt ma is ma már a kisfiam egyes mondokákat monta amit halot és sokszor hangosan monta hogy még eccer

egy pár a maji mondokák közül

2007 09 újabb ringató foglalkozás

Ma már a védő nénik is bekapcsolódtak a ringató foglalkozásokba

Nagyon jó volt ma is ma már a kisfiam egyes mondókákat mondta, amit halott és sokszor hangosan mondta, hogy újra

Egy pár a mai mondókák közül

Jön a tavasz, megy, a tél öreg mackó üldögél.

Kibújás bebújás ez a gondom sose más.

Ha kibújok, vacogok, ha bebújok, hortyogok

Ha kibújok, jót eszem, ha bebújok, éhezem.


Tölgyfa alatt róka ül, síppal, dobbal, egyedül

A sípjával rikkant, a dobjával dobbant


2007 10 11 újabb ringató foglalkozás

Reggel úgy indultunk, hogy megyünk, a baba mama klúba ahol a néni furulyál

Nagyon jó volt ma új mondókákat tanultunk és feszült figyelmet próbálta mondani a mondókákat

Nagyon szereti a lovagló mondókákat s van, amit már magától mondja

Mikor sétálunk, és mondókák kor lekel guggolni, zsupsz, leguggol és kacagott egyet

Mindenkinek ajánlom, mert nagyon szuper dolognak tartom

Hívjad, a hívjad a falovacskát ad neki ad a lovacskát

Jó laki attól hízik a zabtól

Lovacskám

Hívjad, a hívjad a kicsi kecs két

Ad neki ad neki a tejecskét

Jól lakik, ettől hízik a tejtől

Kicsi kecském


Fúja, szél a fákat letöri az ágat

Reccs, reccs, reccs


A hölgy mikor fúrújázott a gyerekek csenden tátót szájal figyelték


2007-10-17 SZERDA

Ma is szerda baba mama klubringató foglalkozás Gergővel, nagy izgalommal indultunk el

Nagyon kedvesen énekelve fogata a gyerekeket mindegyik gyereket énekelve köszöntött majd furulyázott, ami a gyerekek figyelmét felkeltette

Új mondókákat tanultunk

Jöttem karikán, kicsi taligán

Három véka fülemüle énekel a fán

Kordé, kocogó taligakerék,

Három véka jókívánság áldjon meg az ég


Don,do-no don a bölcsöt ringatom,

Dön,dönö ,dön

az este elköszön elaludt birkanyáj

A hold a dombon körbe jár

Dön ,dönö ,dön


Cicusa Matuska mit főztél?

Keverem a babocskát

Süttetem pampuskát

Ide raktam, oda raktam. Utoljára jó bekaptam

Ham, ham, ham



Gyermeket szembe ölbe vesszük, lassan megfogjuk a kezét

Hej, Gyula, Gyula, Gyula

Két kezel, a térdét ütögetjük

Szól a duda, duda, duda

Két kézzel a pocakját ütögetjük

Pest Buda, Buda, Buda

Tapsolunk a kezével

Pattogatott, kukorica

A gyereket az ölünkbe vesszük különböző irányba dülöngélünk ,a sarkunk emelgetésével lovaglást utánozzuk

Lassú imbolygás

Így mennek, így mennek a gyerekek

Jobra- balra dülöngélés

Így mennek, így mennek a betyárok

Lassú ügetés

Így mennek, így mennek a katonák

Gyors vágtatás

Így mennek, így mennek a huszárok

Kipp, kopp, kalapács, kicsi kovács mit csinálsz?

Sárga lovat patkolok, arany szeget szegelek.

Uccu, pajtás, kap fel rája úgyis te vagy a gazdája.


Fut, szalad a pejkó, kergeti a Furkó,

Ne kergesd, te, Furkó, elszalad a pejkó!


De jó a dió! Fütyül a rigó

Vidám dal száll: élni, jaj de jó

Gyere, te, rigó, itta dió

Héjaropogó, bele a dió

A foglalkozáson körbe sétálva lépegettünk úgy mondtuk

Ere kakas ere tyúk ere van a gyalog út

És a zsúpszra leguggoltunk

Taréja, ha réja, ugorj a fazékba, zupsz

Gergő természetesen nagyon él veszte, és amit ismert énekelte velünk, sőt volt mikor kiabálta

Majd furulyázott a hölgy és elköszönt

MÉG ANYITT MONDOT hogy DECEMBER 14 PESTEN A MÜVÉSZETEK PALOTÁJÁBA LESZ EGY NAGY RINGYTÓ FOGLALKÓZÁS


FORRAI KATALIN

A BÖLCSÖDÉBEN KÖNYVÉT AJÁLOTTA



A gyereknek bölcs ötöl énekszót kel, hogy haljanak

A nyelv tanulását az énekszó alapozza meg a ritmusos mondókák és ének

Az énekszó érzelmi kötödést ad az anya és a gyermek között

Fontos hogy a dalok a gyermek leközeleg álló hangján csendüljenek fel

Az éneklésmondókázás öröm az anyának és a babának

A gyermekek füle nyitva van játék közbe is szívesen halhatnak, de csak élő énekről beszélünk

Az első szó megtanulnak, szívesen szerepelnek ezek a ritmusos mondókából, énekekből

Egy ilyen foglalkozáson a tanárnők mindig énekelve köszöntik a gyerekeket

A foglalkozás célja hogy az édesanya megtanulja ezeket a mondókákat hogyan tanácsa meg gyermekével .” Valóban minden újszülöttnek az első játéka a saját gurgulázása, sikongatása. Első zenei élménye is édesanyja hangja, szerencsés esetben éneklése. Ez az, ami már a kórházban megnyugtatja, elaltatja, ettől érzi magát biztonságban. Minden gyerek szeret énekelni, amíg senki nem minősíti a hangját és a hallását. Apró gyermekeink imádják a körülöttük lévő tárgyakat összeütögetni, kisbabák a kiságy rácsához a játékaikat, megrázni a csörgőket, zenére mozogni. Kodály Zoltán szerint „…rögtönözne minden épkézláb gyermek, ha hagynák!”Többszörösen bizonyított tény, hogy a zenei képességek napi „edzése” áldásos hatással van a matematikai, logikai gondolkodásra. A hallásgyakorlatok kamatoznak nyelvtanuláskor is.Az alapvető muzikalitás – még ha a zenei ízlés különbözik is – épp úgy, mint a beszéd, minden ember veleszületett képessége.Már újszülött kortól elkezdheted a tanítást: hallgassatok sokszor zenét, táncoljatok, ringjatok együtt a ritmussal. A zene megválasztásánál törekedj a klasszikus zenére! Semmi esetre se válassz hard rockot, vagy valami kemény zenét. Ezek a slágerek olyan frekvencián íródtak, ami sérti a babák fülét. Vegyél „zajos játékokat”, amelyek nemcsak jó stimulálói a hallásnak, de a gyermeked egyedül kísérletezhet a különböző hangokkal. Az apró gyermekek nagyon szeretnek mozogni, hihetetlen a mozgásigényük. Ha ezt tiszteletben tartjuk és engedjük, hogy „kiugrálják magukat”, estére nemcsak, hogy könnyebben fognak elaludni, de gyorsabban tudnak tanulni is. Az agy fejlődéséhez ugyanis extra oxigénellátás szükséges. Akár kint az udvaron, akár bent nyitott ablaknál, kezdjünk el énekszóra menetelni. A keménytalpú cipők még jobban hangsúlyozzák a ritmust. De ha társasházban laktok, ne felejtsd el, hogy a szomszédaid nem feltétlenül szeretnék ritmusérzéküket fejleszteni. A kisbabád is mozgathatod a zenére: ringathatod, térdeden ugráltathatod, lábadon sétáltathatod, tapsolhattok, üthettek az ütemre kis kezével. Vigyázz arra, hogy inkább lassabb, és határozottabb mozdulatokkal játsszál vele, mert egy hirtelen váltás megsértheti az izmot vagy az izületet. Már újszülött kortól elkezdheted a tanítást: hallgassatok sokszor zenét, táncoljatok, ringjatok együtt a ritmussal. A zene megválasztásánál törekedj a klasszikus zenére! Semmi esetre se válassz hard rockot, vagy valami kemény zenét. Ezek a slágerek olyan frekvencián íródtak, ami sérti a babák fülét.

Vegyél „zajos játékokat”, amelyek nemcsak jó stimulálói a hallásnak, de a gyermeked egyedül kísérletezhet a különböző hangokkal.

Az apró gyermekek nagyon szeretnek mozogni, hihetetlen a mozgásigényük. Ha ezt tiszteletben tartjuk és engedjük, hogy „kiugrálják magukat”, estére nemcsak, hogy könnyebben fognak elaludni, de gyorsabban tudnak tanulni is. Az agy fejlődéséhez ugyanis extra oxigénellátás szükséges.

Akár kint az udvaron, akár bent nyitott ablaknál, kezdjünk el énekszóra menetelni. A keménytalpú cipők még jobban hangsúlyozzák a ritmust. De ha társasházban laktok, ne felejtsd el, hogy a szomszédaid nem feltétlenül szeretnék ritmusérzéküket fejleszteni.

A kisbabád is mozgathatod a zenére: ringathatod, térdeden ugráltathatod, lábadon sétáltathatod, tapsolhattok, üthettek az ütemre kis kezével. Vigyázz arra, hogy inkább lassabb, és határozottabb mozdulatokkal játsszál vele, mert egy hirtelen váltás megsértheti az izmot vagy az izületet.

Már újszülött kortól elkezdheted a tanítást: hallgassatok sokszor zenét, táncoljatok, ringjatok együtt a ritmussal. A zene megválasztásánál törekedj a klasszikus zenére! Semmi esetre se válassz hard rockot, vagy valami kemény zenét. Ezek a slágerek olyan frekvencián íródtak, ami sérti a babák fülét.

Vegyél „zajos játékokat”, amelyek nemcsak jó stimulálói a hallásnak, de a gyermeked egyedül kísérletezhet a különböző hangokkal.

Az apró gyermekek nagyon szeretnek mozogni, hihetetlen a mozgásigényük. Ha ezt tiszteletben tartjuk és engedjük, hogy „kiugrálják magukat”, estére nemcsak, hogy könnyebben fognak elaludni, de gyorsabban tudnak tanulni is. Az agy fejlődéséhez ugyanis extra oxigénellátás szükséges.

Akár kint az udvaron, akár bent nyitott ablaknál, kezdjünk el énekszóra menetelni. A keménytalpú cipők még jobban hangsúlyozzák a ritmust. De ha társasházban laktok, ne felejtsd el, hogy a szomszédaid nem feltétlenül szeretnék ritmusérzéküket fejleszteni.

A kisbabád is mozgathatod a zenére: ringathatod, térdeden ugráltathatod, lábadon sétáltathatod, tapsolhattok, üthettek az ütemre kis kezével. Vigyázz arra, hogy inkább lassabb, és határozottabb mozdulatokkal játsszál vele, mert egy hirtelen váltás megsértheti az izmot vagy az izületet.


RINGATÓÁspis, kerekes, útifüves, leveles, bíbola, bíbola, paccs-paccs-paccs." (A tenyerébe köröket rajzolok, paccs-paccs-ra beleütögetek.)

"Hőc-hőc katona, ketten ülünk egy lóra, azon megyünk Budára, a budai vásárra. (lovagoltató)

Üljél baba, térdemre, lovagoljunk Szegedre, ott árulják a rózsát, kapsz belőle bokrétát." (lovagoltató)

"Ez elment vadászni, ez meglőtte, ez hazavitte, ez megsütötte-megfőzte, ez az iciri-piciri mind megette!" (ujjacska számoló)

Lóga lába, lóga, nincsen semmi dóga, mert ha dóga vóna, a lába nem lógna." (Pelenkázáskor láblógató a pelenkázón.)

sipp-zsupp, kender zsupp, ha megázik, kidobjuk, zsupsz!" (Állva bölcsőtartásban megölelem, ringatom, zsupsz-ra egy nagyot fordulok, vagy meglendítem.)

Ciróka, maróka, mit főztél, kását, hova tetted, a pad alá, megette a pap macskája!" (cirógató)


"Csip-csip csóka, vak varjúcska, komámasszony kéreti a szekerét, nem adhatom oda, tyúkok ülnek rajta, hess-hess-hess!" (kézmozgató)

"Egy-kettő-három-négy, te kis baba, hová mégy, nem megyek én messzire, csak a falu végire." (Erre tornáztattam, mikor hasfájós volt kiskorában, ma már csak játékból.)

Figyelmedbe ajánljuk még:

Védőoltások (cikk)

A beszéd előtti nyelv (cikk)

Hogy lehet egy 2 évessel megszerettetni a fogmosást? (tudásbázis)

Mi a tapasztalatotok a Ribomudyl nevezetű immunerősítő porrol? Két éves kislányomnak adnám... (tudásbázis)

Hány hónapos kortól lehet adni a gyereknek egészben apró, kerek gyümölcsöt, zöldséget(pl.mazsola, borsó, stb)? (tudásbázis)

Hinta-palinta, régi dunna, kiskatona, ugorj a Tiszába." (Hintáztató, ha a baba már nagyobb, ülhet a lábfejünkre.)

"Kerekecske, dombocska, itt szalad a nyulacska. Fogjuk meg, fogjuk meg!" (A tenyerébe, vagy a mellkasára köröket rajzolok, majd a "nyulacska" - az ujjaim - az oldalához, hónaljához szalad.)

"Töröm, töröm a mákot, sütök vele kalácsot." (Ökölbe szorított kezét ütögetem az öklömmel.)

old-hold fényes lánc, két kapu zárja. Nyisd ki kapud, Gergely gazda, vámot adok rajta."

"Ess eső, ess, holnap délig ess, Zab szaporodjék, búza bokrosodjék, Az én hajam olyan legyen, mint a csikó farka, Még annál is hosszabb, Mint a Duna hossza."

2007. okt. 23. 21:17

Ha gondjaid vannak a nyelvi készségeiddel, akkor elnézést kérek a helyesírásodra tett megjegyzésem miatt.

Ha csak lustaság, vagy figyelmetlenség, akkor légy kedves, figyelj rá kicsit jobban, hiszen te fogsz példát mutatni a kisfiadnak ebben is.

2007. okt. 23. 21:12

Én is hallottam már a Ringató foglalkozásokról, és nagyon örülök, hogy végre van egy hely, ahol megtanítják az anyukákat és az apukákat játszani a gyerekeikkel.

Hidd el, nagyon jót teszel vele magadnak és a kisfiadnak is. További sok szép közös játékot, és élményt kívánok nektek!

2007. okt. 23. 21:08
50 perc alatt mi lett a helyesírásoddal?
2007. szept. 26. 13:51

mikor a furujával furujázot a nö minden gyerek figyelt s csönd let elöte nagy zsibongás

nagyon imádják a lovaglo mondokákat és néha jácanak de a kis fülük mindig nyitva

2007. szept. 26. 13:05

Kodály Zoltán ringató

kisfiammal járunk a ringató foglalkozásra és azt veszem észre mos a harmadik alkalommal alig várja hogy mehessen nagyon jó tapasztalatom van szívesen megyünk

A gyereknek bölcs ötöl énekszót kel, hogy haljanak

A nyelv tanulását az énekszó alapozza meg a ritmusos mondókák és ének

Az énekszó érzelmi kötödést ad az anya és a gyermek között

Fontos hogy a dalok a gyermek leközeleg álló hangján csendüljenek fel

Az éneklésmondókázás öröm az anyának és a babának

A gyermekek füle nyitva van játék közbe is szívesen halhatnak, de csak élő énekről beszélünk

Az első szó megtanulnak, szívesen szerepelnek ezek a ritmusos mondókából, énekekből

Egy ilyen foglalkozáson a tanárnők mindig énekelve köszöntik a gyerekeket

A foglalkozás célja hogy az édesanya megtanulja ezeket a mondókákat hogyan tanácsa meg gyermekével .” Valóban minden újszülöttnek az első játéka a saját gurgulázása, sikongatása. Első zenei élménye is édesanyja hangja, szerencsés esetben éneklése. Ez az, ami már a kórházban megnyugtatja, elaltatja, ettől érzi magát biztonságban. Minden gyerek szeret énekelni, amíg senki nem minősíti a hangját és a hallását. Apró gyermekeink imádják a körülöttük lévő tárgyakat összeütögetni, kisbabák a kiságy rácsához a játékaikat, megrázni a csörgőket, zenére mozogni. Kodály Zoltán szerint „…rögtönözne minden épkézláb gyermek, ha hagynák!”Többszörösen bizonyított tény, hogy a zenei képességek napi „edzése” áldásos hatással van a matematikai, logikai gondolkodásra. A hallásgyakorlatok kamatoznak nyelvtanuláskor is.Az alapvető muzikalitás – még ha a zenei ízlés különbözik is – épp úgy, mint a beszéd, minden ember veleszületett képessége.Már újszülött kortól elkezdheted a tanítást: hallgassatok sokszor zenét, táncoljatok, ringjatok együtt a ritmussal. A zene megválasztásánál törekedj a klasszikus zenére! Semmi esetre se válassz hard rockot, vagy valami kemény zenét. Ezek a slágerek olyan frekvencián íródtak, ami sérti a babák fülét. Vegyél „zajos játékokat”, amelyek nemcsak jó stimulálói a hallásnak, de a gyermeked egyedül kísérletezhet a különböző hangokkal. Az apró gyermekek nagyon szeretnek mozogni, hihetetlen a mozgásigényük. Ha ezt tiszteletben tartjuk és engedjük, hogy „kiugrálják magukat”, estére nemcsak, hogy könnyebben fognak elaludni, de gyorsabban tudnak tanulni is. Az agy fejlődéséhez ugyanis extra oxigénellátás szükséges. Akár kint az udvaron, akár bent nyitott ablaknál, kezdjünk el énekszóra menetelni. A keménytalpú cipők még jobban hangsúlyozzák a ritmust. De ha társasházban laktok, ne felejtsd el, hogy a szomszédaid nem feltétlenül szeretnék ritmusérzéküket fejleszteni. A kisbabád is mozgathatod a zenére: ringathatod, térdeden ugráltathatod, lábadon sétáltathatod, tapsolhattok, üthettek az ütemre kis kezével. Vigyázz arra, hogy inkább lassabb, és határozottabb mozdulatokkal játsszál vele, mert egy hirtelen váltás megsértheti az izmot vagy az izületet. Már újszülött kortól elkezdheted a tanítást: hallgassatok sokszor zenét, táncoljatok, ringjatok együtt a ritmussal. A zene megválasztásánál törekedj a klasszikus zenére! Semmi esetre se válassz hard rockot, vagy valami kemény zenét. Ezek a slágerek olyan frekvencián íródtak, ami sérti a babák fülét.

Vegyél „zajos játékokat”, amelyek nemcsak jó stimulálói a hallásnak, de a gyermeked egyedül kísérletezhet a különböző hangokkal.

Az apró gyermekek nagyon szeretnek mozogni, hihetetlen a mozgásigényük. Ha ezt tiszteletben tartjuk és engedjük, hogy „kiugrálják magukat”, estére nemcsak, hogy könnyebben fognak elaludni, de gyorsabban tudnak tanulni is. Az agy fejlődéséhez ugyanis extra oxigénellátás szükséges.

Akár kint az udvaron, akár bent nyitott ablaknál, kezdjünk el énekszóra menetelni. A keménytalpú cipők még jobban hangsúlyozzák a ritmust. De ha társasházban laktok, ne felejtsd el, hogy a szomszédaid nem feltétlenül szeretnék ritmusérzéküket fejleszteni.

A kisbabád is mozgathatod a zenére: ringathatod, térdeden ugráltathatod, lábadon sétáltathatod, tapsolhattok, üthettek az ütemre kis kezével. Vigyázz arra, hogy inkább lassabb, és határozottabb mozdulatokkal játsszál vele, mert egy hirtelen váltás megsértheti az izmot vagy az izületet.

Már újszülött kortól elkezdheted a tanítást: hallgassatok sokszor zenét, táncoljatok, ringjatok együtt a ritmussal. A zene megválasztásánál törekedj a klasszikus zenére! Semmi esetre se válassz hard rockot, vagy valami kemény zenét. Ezek a slágerek olyan frekvencián íródtak, ami sérti a babák fülét.

Vegyél „zajos játékokat”, amelyek nemcsak jó stimulálói a hallásnak, de a gyermeked egyedül kísérletezhet a különböző hangokkal.

Az apró gyermekek nagyon szeretnek mozogni, hihetetlen a mozgásigényük. Ha ezt tiszteletben tartjuk és engedjük, hogy „kiugrálják magukat”, estére nemcsak, hogy könnyebben fognak elaludni, de gyorsabban tudnak tanulni is. Az agy fejlődéséhez ugyanis extra oxigénellátás szükséges.

Akár kint az udvaron, akár bent nyitott ablaknál, kezdjünk el énekszóra menetelni. A keménytalpú cipők még jobban hangsúlyozzák a ritmust. De ha társasházban laktok, ne felejtsd el, hogy a szomszédaid nem feltétlenül szeretnék ritmusérzéküket fejleszteni.

A kisbabád is mozgathatod a zenére: ringathatod, térdeden ugráltathatod, lábadon sétáltathatod, tapsolhattok, üthettek az ütemre kis kezével. Vigyázz arra, hogy inkább lassabb, és határozottabb mozdulatokkal játsszál vele, mert egy hirtelen váltás megsértheti az izmot vagy az izületet.

Áspis, kerekes, útifüves, leveles, bíbola, bíbola, paccs-paccs-paccs." (A tenyerébe köröket rajzolok, paccs-paccs-ra beleütögetek.)

"Hőc-hőc katona, ketten ülünk egy lóra, azon megyünk Budára, a budai vásárra. (lovagoltató)

Üljél baba, térdemre, lovagoljunk Szegedre, ott árulják a rózsát, kapsz belőle bokrétát." (lovagoltató)

"Ez elment vadászni, ez meglőtte, ez hazavitte, ez megsütötte-megfőzte, ez az iciri-piciri mind megette!" (ujjacska számoló)

Lóga lába, lóga, nincsen semmi dóga, mert ha dóga vóna, a lába nem lógna." (Pelenkázáskor láblógató a pelenkázón.)

sipp-zsupp, kender zsupp, ha megázik, kidobjuk, zsupsz!" (Állva bölcsőtartásban megölelem, ringatom, zsupsz-ra egy nagyot fordulok, vagy meglendítem.)

Ciróka, maróka, mit főztél, kását, hova tetted, a pad alá, megette a pap macskája!" (cirógató)


"Csip-csip csóka, vak varjúcska, komámasszony kéreti a szekerét, nem adhatom oda, tyúkok ülnek rajta, hess-hess-hess!" (kézmozgató)

"Egy-kettő-három-négy, te kis baba, hová mégy, nem megyek én messzire, csak a falu végire." (Erre tornáztattam, mikor hasfájós volt kiskorában, ma már csak játékból.)

Hinta-palinta, régi dunna, kiskatona, ugorj a Tiszába." (Hintáztató, ha a baba már nagyobb, ülhet a lábfejünkre.)

"Kerekecske, dombocska, itt szalad a nyulacska. Fogjuk meg, fogjuk meg!" (A tenyerébe, vagy a mellkasára köröket rajzolok, majd a "nyulacska" - az ujjaim - az oldalához, hónaljához szalad.)

"Töröm, töröm a mákot, sütök vele kalácsot." (Ökölbe szorított kezét ütögetem az öklömmel.)

old-hold fényes lánc, két kapu zárja. Nyisd ki kapud, Gergely gazda, vámot adok rajta."

"Ess eső, ess, holnap délig ess, Zab szaporodjék, búza bokrosodjék, Az én hajam olyan legyen, mint a csikó farka, Még annál is hosszabb, Mint a Duna hossza."


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook