Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Tudásbázis - A tönkölybúzaliszt és a tönkölybúzakenyér milyen update kódú?

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Egyéb diétás témák


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

5. Anthico2012-01-08 14:00
Idő közben már megtaláltam, amit kerestem és a tönkölybúza mellett tettem le a voksom. Norbi is a belőle készült kenyeret 2-esnek ítélte, az új rendszer szerint már nem, de ez nem lényeges.

Néhány hasznos info:
"A tiszta tönkölybúzából készült kenyér viszont kevesebb ballasztanyagot és sokkal több hasznos tápanyagot tartalmaz. "

"Tíz deka tönköly fehérkenyér tartalma:

* 19 gramm fehérje,
* 44 gramm szénhidrát,
* 3 gramm zsír.

A teljes kiőrlésű lisztből készült tönkölykenyeret viszont még ennél is jobb adatok jellemzik: miközben magasabb a fehérjetartalma, kisebb a szénhidrát- és még alacsonyabb a zsírtartalma. Ráadásul B1-, B2- és B6-vitamint is tartalmaz, de a B12 jelenléte is kimutatható. Fontos, hogy sokáig eltartható, és tíz deka kenyér fedezi egy felnőtt teljes napi fehérje-, vitamin- és ásványianyag-szükségletét. Vegetáriusok számára különösen fontos táplálék, mivel rendelkezik azzal a teljes értékű aminósavval, amely a húsban található. Cukorbetegeknek kifejezetten ajánlott, hiszen klinikai kísérletek igazolják, hogy a tiszta tönkölybúza fogyasztói körében javul a diabetesben szenvedők állapota, egyes esetekben a gyógyszeradag is csökkenthető."
(igencsak nagy a a fehérjetartalma a többi kenyérhez képest)

"- Könnyen, gyorsan felhasználható energiával látja el az izomszöveteket, a kötőszöveteket, a belső szerveket, az idegsejteket, az érzékszerveket - tehát minden emberi sejtet.

- Pelyvája antibiotikus hatású, erősíti az immunrendszert, így rendkívül hatékony például a Candida elleni küzdelemben.

- Könnyen emészthető, emellett gazdag rosttartalma szinte kefeként tisztítja a beleket.

- Javítja a vérkeringést, rosttartalmánál fogva csökkenti az érelmeszesedés veszélyét.

- Fehérjetartalma 50%-kal meghaladja a közönséges búzafajtáékat, s mivel aminosav- összetétele (ebből épülnek fel a fehérjék) is jó, szervezetünk jobban hasznosítja. Épp ezért fogyasztása kifejezetten ajánlott azok számára, akiknek szervezete nagyobb igénybevételnek van kitéve: gyermekeknek, serdülőknek, idős embereknek, nehéz fizikai munkát végzőknek, sportolóknak, vegetáriánusoknak, várandós illetve szoptató anyukáknak.

- Gazdag esszenciális aminosavakban, mely igen kedvező hatással van az emberi szervezetre. Napi 15-20 dkg tönkölybúzából készült kenyér elfogyasztása jelentősen hozzájárul aminosav-igényünk fedezéséhez.

- Vitamin- és ásványi-anyag tartalma egyedülálló: megtalálható benne szinte a teljes B-vitamin csoport (a B12 kivételével) és E-vitamintartalma sem csekély. A belőle készült termékek kalcium-, magnézium-, foszfor- és szeléntartalma 7-8-szor magasabb, mint más gabonák esetében. Szeléntartalmát azért is fontos kiemelni, mert ennek hiánya egyes kísérletek alapján szerepet játszik a rákos megbetegedések kialakulásában.

- Rendszeres, hosszú távú fogyasztásával csökkenthető a koleszterinszint és az erek falain lerakódott, meszesedésre hajlamos zsírréteg.

- A hagyományos gabonafélékhez hasonlítva alacsonyabb szénhidráttartalmú, mely lassabban is szívódik fel, emiatt cukorbetegek étrendjében is ajánlható.

- Esszenciális zsírsav-tartalma jótékonyan hat az idegrendszerre."

..és ennek a búzafajtának a leveléből kifacsart levet isszák sokan (régebben én is, Anyukám akkor és azóta is rendszeresen).
(válasz Chrysstina 3. hozzászólására)

4. Chrysstina2012-01-08 11:38
Olvasgasd az Update menüket, abból is látod, hogy melyik étel milyen kódú. Én nagyon sokszor onnét lopok ötletet a főzéshez.
(válasz Anthico 2. hozzászólására)


3. Chrysstina2012-01-08 11:37
Szia!
Sem a Norbi sem más híres diétás szakember nem nagyon reklámozza a tönkölybúzát. Ezért nem is sorolja be.
Most a ch csökkentett lisztek vannak divatban, és nem csak a Norbi árulja.
A neten van liszt kisokos, érdemes elolvasni!
És több véleményt is figyelembe venni, mielőtt valamelyik mellett leteszed a voksod.
(válasz Anthico 1. hozzászólására)

2. Anthico2011-03-03 13:58
Sehol se találom a Norbi könyvét..:/
Aki tudja, írja meg.
Köszönöm

1. Anthico2011-03-03 13:58
A tönkölybúzaliszt és a tönkölybúzakenyér milyen update kódú?