Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Mieink a sportot és a káros szenvedélyektől tartózkodást is nagyon komolyan veszik. Meg a társadalmi felelősségvállalást. Szóval annyira ideálisak hogy leesik az állam hogy ilyen is van. Tényleg csúcsmodellek.
(Ennek ellenére nem cserélném el a saját gyerekem tökéletlenségét, spontaneitását és szenvedélyes egyéniségét.)
Amiről én írtam az errefelé top. Országosan nincs a legjobb 10-ben de az 50-be azért be szokott férni.
Az Áldásos gyökerek sok év után is látszanak. Lányom onnan érkezett osztálytársai nagyon hajtósak. Egyikük elmondta hogy Ő az éneket is be szokta magolni.
Igen, a Babitsnak is ilyen a híre, de sztem itt kicsit azért keveredik a versenyistálló és a poroszos oktatás fogalma, ami mindkettő elég képlékenyy és nehezen körülhatárolható. Egy igazi versenyistállónak igazán szuper eredményei kell legyenek, a Babits meg ebbe nem tartozik bele, és Eleonóráék régi sulija sem. A Veres Péter igen, de azért az sem egy Fazekas. Én továbbra is azt mondom, hogy a versenyistállóban remek eredmények kell, hogy szülessenek, különben mi értelme? :)
Mifelénk az Áldás utcai általánost szokták annak tartani, és valóban, ott eredmények is vannak, más kérdés, hogy milyen áron. Gimikben ez a fajta hozzáállás valamiért kevésbé eredményes, mint ahol inkább felnőttként kezelik a gyerekeket, mint pl E5, Fazék, Apáczai.
Ebben a fázisban nem is kell még megadni a fölvenni kívánt létszámot (illetve a fönntartó már meghatározott létszámra adott engedélyt, de ez nem szerepel a kifir rendszerében).
Innentől én is csak spekulálok: az 1000, 2000, 3000, 5000 utalhat teljes osztályra, a 4100-4200, 6100-6200 két-két fél osztályra. De ez hangsúlyozottan csak a saját spekulcióm.
Igen. Már nem oda jár, abból 3 év elég volt.
Érdekes hogy az E5-ben nem merültek fel ilyen problémák. Pedig leistállózzák. 1 l-lel.
Ez ugye szintén kisgimi volt? Nyolcosztályos?
Már 3 versenyistállót összeszedtetek...
Ezt a plusz mínusz rendszert a fiam exgimijében is csinálták. Nem értette meg a tanár hogy miért teljesen kontraproduktív. Ha félév elején becsúszott egy mínusz akkor az a gyerek beszüntette az órai aktivitást mert ha arra kapott 4 pluszt akkor a végeredménnyel garantáltan lerontotta a félévi vagy év végi jegyét. Az meg mindennél fontosabb volt abban a suliban. Versenyezni ott is erősen ajánlott volt és a kompetencia eredményekből is presztízskérdést csináltak. Pl. ha nem lett elvárt szintű akkor leírták. Fiam így kapta a "rossz matekos" minősítést, ki is rakták az addigi matekversenyes csapatából. Mert nekik erős csapat kell.
Nem volt épp topgimi de nagyon akarták. Eszerint versenyistállónak nevezhető.
Nagyon érdekes ezt olvasni.
Nekem két specmatekosom volt/van a Fazekasban.
Egyiknek ajánlották az Abacust, másiknak egyáltalán nem-
A KÖMAL ajánlott volt, nem kötelező, nincs retorzió, ha nem csinálod.
Évi egy matekversenyen várták el a részvételt, de aki nem volt hajlandó menni, nem érte retorzió.
Sőt. Tavaly a fiam az évi egy elvárt matekversenyről is majdnem lemaradt, mert elkallódott valahol a jelentkezése, amit pedig átadott a tanárnak. Itt a fórumon írtam, hogy 20 perccel a kezdés előtt telefonált nekem, hogy nincs rajta a listán...
Minden más matekversenyre nekik kell intézni a jelentkezést, kideríteni., hol kell befizetni stb. Nekem néha kifejezetten szervezetlennek tűnik az egész.
A tanárok: van néhány, igen, aki sok leóxikális anygaot kér el, messze túl a rendes tananyagon. Azt vagy megtanulja a csemete, vagy nem - akkor legfeljebb nem kap jó jegyet. Na bummm.
Pluszmínusz rendszert eddig nem tapasztaltam, főleg nem ilyent, amit leírsz.
És ez az, amit a közvélemény 'A' versenyistállónak tart...
Csak pár példa:
Nagyobb gyerek spec. matekos. Kötelező szinte minden matematikaversenyen részt venni. Az Abacust kötelező megrendelni, a pontversenyekben részt venni. A KÖMAL-lal hasonló a helyzet, csak az már van online. Nagyon sok tanár lexikális tudást kér számon. Sok a frontális órát tartó tanár, kevés az új, kooperatív módszerrel dolgozó. Az online-ban kiadták pl. matekból az egyetemi tananyagot (volt, hogy a tanár kézzel írt tétel-bizonyítását kellet otthon kibogarásznunk) majd számon kérték.
A kisebbel a Veresben hasonlókat tapasztalunk, bár ott nem minden verseny kötelező, csak erősen ajánlott. Főleg a matek versenyek. Az osztály nagy része (szerintem szülői nyomásra is) indul ezeken a versenyeken, nem jó érzés a gyereknek kilógni a sorból.Egyelőre ezek jutottak az eszembe.
Vagy az értékelés: a pluszok s mínuszok kioltják egymást. Négy pluszra és egy mínuszra egy hármas kerül be a naplóba, mert összegyűlt az öt plusz-mínusz. Néha a gyerekek nem kérik a pluszt, mert akkor lassabban vagy soha nem gyűlik össze pl. öt mínusz, azaz egy elégtelen. És még így is nagyon jó helyen vannak ezek az iskolák a rangsorban, mert nagyon jó képességű gyerekek járnak oda, kiváló szülői háttérrel, de elgondolkodtató a hozzáadott érték.
És nem azért, mert savanyú a szőlő. Mindkét gyerekem jó tanuló, a kisebb kitűnő, a nagyobb 11-es, 4,9 az átlaga.
A
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?