Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Igen, nálunk is a SZIG pontozása érthetetlen.
Ott volt 5 perces a szóbeli a kicsiknek.
A Kempelen sokkal objektívebb volt, 40 perc csapatmunka, utána 20 perc egyéni szóbeli, szintén feladatokkal.
A SZIG leírta a honlapján, hogy sok éves pedagógiai tapasztalatuk alapján ítélik meg a gyereket.
Na, de öt perc alatt?
Valószínűleg számít a vallási aktivitás,pl. megkérdezték a gyereket, 10-ből hány vasárnapon jár templomba stb.
Bocsánat, tényleg, ez megváltozott, mióta mi voltunk érdekeltek! Valóban most már online jelentkezés van.
Azért azt cáfolom, hogy mindenki bekerül, aki menni akar. Tavaly az osztálytársunk húga maradt le, mert pillanatok alatt beteltek a helyek. A szó szoros értelmében minden követ megmozgattak, még az igazgatónak is írtak levelet, de sajnos nem tudott menni a leányzó. Sokan mérgesek is emiatt, hogy miért nem elérhető ez mindenki számára.
Kovid óta a nulltáborba a jelentkezés online van. A pontos napot mindenki tudni fogja, az időpontot nem:( Akkora már a gyerekek ismerik egymást, így közösen izgulnak, hogy mikor nyílik meg a felület(éjszaka közepén):) Én is fent maradtam, ha segítség kellene:)
Kb 70 gyerek mehet, tényleg pontosan elosztva(ahol pl keves a lány akár mindenki mehet:) A 10 nap nagyon intenzív, de fárasztó is, nincs pihenés:))) Nem jo kimaradni ebből a közös élményből. Itt ismeri meg az évfolyam egymást(szerintem aki szeretne be tud jutni.. Aki kimarad talán nem is vágyik annyira…).
Az Eötvös egy külön világ. A többség imádja, a közösség, a hangulat egyedülálló. Igazi brand.
Mondom ezt úgy, hogy a fiam tavaly a Fazekas spec és általános osztály után tette - tetszett neki, de hozzá a Fazék picit klasszikusabb stílusa közelebb van.
A Fazekas - azt ismerem - egy nagy iskola, elsőstől kezdve van ott gyerek, szóval egy hetedikes nem lesz "kicsi". Ott is van rengeteg lehetőség mindenféle órán kívüli elfoglaltságra, és - számomra - pozitívumok a tágas és világos folyosók is, padokkal, asztalokkal, ahol valóban van a szünetekben diákélet. Most ott is egy nagyon jó fej és korrekt igazgató van, és a tanárok többsége szakmailag és pedagógiailag is kiemelkedő.
Tény, hogy kevésbé felkapott a diákság közt, mint az E5.
Innen a fórumról Ispanos az, akinek idén kezdett az általános osztályban a gyereke, és talán írt is róla. Érdemes a hozzászólásai közt keresgélni.
Mi ugyan 8. után felvételizők vagyunk, de a SZIG-mal jártunk így: jól sikerült szóbeli, mondták is az állomásokon, hogy jól oldotta meg, sőt, a matematika részen előbb is végzett, mint a többiek, ott várakozhatott rájuk. Örültünk. Aztán az ideiglenes rangsorból kiderült, hogy nem olyan jó a helyzet, val. az osztályfőnöki pontok 0, vagy nem tudjuk megmagyarázni. De vajon miért? Voltunk szóbelizni máshol is, ott nem volt ilyen probléma, azt kapta, amit teljesített.
Már nem olyan szimpatikus az iskola.
Én is voltam az Szig tájékoztatón. Számomra érdekes infó volt, hogy az a 10-20% (nem emlékszem a pontos számra), aki végül vált és a humán pálya felé orientálódik, nagyon jó kiscsoportos oktatást tud kapni az utolsó 2 évben faktokon.
Nekem is szimpatikus volt a légkör, minden szempontból.
Én kivártam a sort az ofőhöz (TT), és nagyon pozitív volt a benyomásom. Később az ig.h úr elég részletesen elmagyarázta a max óraszámokat és fakt számokat is a Ped. Programból.
Kisbéka09 és Gal-bor, köszönöm az E5 visszajelzéseket, infókat, nagyon hasznos.
Tegnap hallottam valakitől, hogy az E5-ben nehéz beférni a gólyatáborba, és tavaly volt is erről szó a fórumon, ha esetleg erről írnátok pár gondolatot.
Illetve, van esetleg infó a leendő ofőkről? 1,5 hete a sulinyitogatón még nem volt...
Eötvös Fazekas hatos: én a gyerekeimnek az Eötvöst választanám. Attól félnék, hogy a Fazekas túl sok nekik:) Akiket ismerek az Ejg-ből ők nem hajtották túl magukat az elején konkrétan volt aki azt mondta nem tanult a gyerek sokat otthon. De ez nem való minden személyiségtípusnak.. Én sajnalom a gyereket ha a hetvegen is csak tanulas van😀
Fazek Api term tud: itt Fazekat ajanlanam inkabb. Az Apiban sok a fizika nehez leadni nalunk nincs meg ilyen szinten az erdeklodes..Orulunk az uj NATnak:) Apiban kell tanulni, sokat az elejetol(hatosban is). De ezt azoktol tudom akik odajarnak. Mellélőni nem lehet mindegyik valasztas szinte tökeletes!!
Api: hogy érezte magát a felvételin? Általában az felvételiztet kémiából a tt-re, aki tanítani fogja. Milyen volt az összhang?
A kémiát biztosan nagyon fogja élvezni, ha ez a kedvenc, nagyon magas a színvonal, ez it a főfő tantárgy. 9.-es tt-s gyerekem tapasztalai alapján: többségében nagyon jók a tanárok (vagy csak szerencsés volt). A matek 9.-ben elég kevés óraszámban van, de később ez nő, inkább eszköz, mint cél. A biosz is szuper. A fizika kemény. A nyelvek sajnos kevés óraszámban vannak (a tt tárgyak elviszik az órákat), és tanárfüggő a haladás, itt valószínűleg szükség lesz különórákra. Nagy kedvenc a töri (ez abszolút tanárfüggő), imádja az órákat, bánja, hogy nem elég részletes (a történelem kedvelés nálunk családi vonás, a tesóitól sokat felszed és ezt hiányolja az órán). Úgy látom, magyar-töriből inkább az érettségire felkészítés megy kezdetektől, a cél az, hogy a kémia-biosz (fizika) emelt itt könnyedén meglegyen. A légkör nagyon jó, sok változatos, színes tanórán túli lehetőséggel. De valóban hátrány, hogy itt nincs változtatási lehetősége, ha időközben meggondolja magát, fix a tanrend és az óraszám, max. úgy teheti, ha osztályt vált.
mintha én lennék itt leginkább a nevemmel..
Az a baj, hogy ami azt mondja magáról, hogy valami, benne olyan számok vannak, amik olyanok, mint a valamik, olyannyira, hogy még az ellenőrzőkódjuk is stimmel, miközben nem azok, az veszélyes terület, nehéz erre azt mondani, hogy nem szándékosan van úgy. Maradjunk a "nagyon rossz döntés" kifejezésnél. Mondom, épp azért javaslom, hogy ezt ne, akkor inkább legyenek ott felvállaltan valami más taligák, magán a lapon is egyértelműen, **mert nem ellenség vagyok**, csak ellenérdekű fél, a nyilvánosságot képviseljük, ezért mi szeretnénk minden adatot megkapni, amit a tv. előír. Viszont csont mindegy, hogy ott hogy nincsenek ott az azonosítók, ha már nincsenek ott, a civilek úgyis tudják, hogy az nem az, miattuk ne hozzanak ilyen rossz döntést. Ha ellenség lennék, nem itt jelezném ezt az iskolának (tudom, hogy olvassák), hanem már feljelentenék, vagy valami revolverlapnak adnám az infokat. Így viszont lehet korrigálni. Ha megvan, akár törölhetjük is ezeket a hozzászólásokat. Tényleg nem más a cél, csak hogy jelezzük, hogy ez rossz ötlet.
6 osztályos Eötvös vagy Fazekas (általános) gimikről tudtok írni érveket, ellenérveket? Ki melyiket választaná és milyen szempont szerint döntene?
A számunkra a két iskola megközelítése szinte egyforma. A gyermeknek mindkettő tetszik.
Panem et circenses.
Az internetes "névtelen" fórumok mind így működnek. Itt bármit és bármilyen stílusban lehet. Meg persze mindenki szakértő, ahogy földet művelni is mindenki tud. Csak nehogy visszájára forduljon a vádaskodás. Elég merész ilyen széles nyilvánosság előtt szándékos hamisítást (?) tényként állítani és hasonló kategóriákat emlegetni. Mindenesetre én a magam részéről lezártam ezt a kérdést, szeretnék inkább az esélylatolgatással foglalkozni.
Az Apiban a biosz, kémia nagyon magas szintű, a fizika-matek részleget kevésbé ismerem.
A Fazekasban elvben nagyobb a mozgástér, hogy milyen irányba specializálódj, mindegyiket tanulhatod emelt szinten is akár.
Érdemes annak is utánajárni, kik lesznek a szaktanárok, és azoknak a diákjai milyen eredményeket értek el (a felvételi statisztikák így személyre lebontva nem érhetők el, de tantárgyi versenyek és felkészítő tanárok igen).
Fazekas: tizedikes ismerős nagyon elégedett a választásával, tizenkettedikes ismerősök közt van, aki igen, van, aki kevésbé.
Api matfizen tavaly végzett ismerősnek túl erős volt a fizika rász (infóra ment egyetemre).
A "mi időnkben" a nagyon jó képességű gyerekek társadalmi mobilitása sokkal jobb volt, mint most, ez igaz. Te valószínűleg ilyen voltál, és vélhetőleg a tanáraid is ebben támogattak. :-)
Valószínű, hogy a tesóm nem volt olyan kiemelkedően jó képességű, hogy a 90-es évek elején még elég szűk keretekbe beleférjen egy egyetemen. Nem volt képes annyi extra munkát beletenni, hogy ledolgozza a szakközepes hátrányt plusz az egy év kihagyást (katonaság) munka mellett, saját kútfőből, és teljesítse a követelményeket (egy töri felvételin messze nem elég egy átlag gimis tudás). Valóban nem ennek rendelte alá az életét és nem is várta meg, hogy majd x év múlva könnyebb legyen, szóval igen, nem is volt elég állhatatos ;-P
De most nem is az egyetemi felvételiről van szó, hanem a középiskolásról. A 2-3 iskola nagyon szűk, pont a zömnek az.
Szóval én azt gondolom, hogy jobb most, hogy van központi vizsga és van nagyobb választási lehetőség.
Más kérdés, hogy itt a fővárosban a tizensok beírt terület és szóbeli valóban túlterheli a rendszert, de inkább ez, mint a régi idők. Szerintem.
Miből gondolod hogy kiemelten egy intézményről van szó? Többszáz levelet írtak a gerillák, rengeteg intézmény megértette hogy mi a lényeg. Eleget tettek a törvényi előírásoknak. Pl. László, Kölcsey, Lövey és sorolhatnám.
Egyedül a Major esetében megy ez a méltatlan vacakolás OM azonosítónak tűnő taligákkal, álazonosítókkal, hangyafejnyi olvashatatlan listával. Ez olyan kicsinyes, nem méltó az intézményhez! Remélhetőleg az oktatásba is legalább ennyi energiát feccölnek.
Az külön érdekes amikor egyesek a transzparencia iránt igényre rögtön Amerikázni kezdenek. Itt tartunk?
Ha nincs mutyi, akkor nincs mit titkolni GDPR-ra hivatkozva. Ha meg a GDPR a probléma akkor menjen a jogalkotóhoz hogy szerinte az oktatási azonosítók rendszere nem teljesíti a szerepét amiért létrehozták. De addig nincs választási lehetősége, a jogszabály egyérteműen fogalmaz. Ennyi.
Sziasztok!
Eddig főleg olvastam a fórumot - így is sok segítséget kaptam - köszönöm. Most szeretnék specifikusan kérdezni. 8. osztályos a gyermekem, API és Fazekas természettudományos tagozat között kéne választanunk. (Szerencsés gyermek, mindkettő sulinál biztos bejutó.) Főleg kémia, matematika érdeklődésű, de szereti a fizikát és biológiát is. Egyelőre nem tudjuk eldönteni a sorrendet. Szívesen vennénk véleményeket, tapasztalatokat. Előre is köszönjük.
a folyamat szabálytalan voltáról több intézménnyel volt a civileknek vitája, és rengeteg nagynevű intézmény változtatott a gyakorlaton, István, László, Jedlik, Leövey, és közzétették a szabályos (vagy majdnem szabályos) listát. Még mindig van egyébként egy-kettő, de nem sokan maradtak.
Úgy tűnt, hogy a Városmajori is belátta, hogy van egy jogszabály, amit követeni kell, de aztán kiderült, hogy ők egy hamis (és szándékosan alig olvasható) felvételi jegyzékkel akarták azt a látszatot kelteni, hogy ők is közzétették a szabályos listát. Aztán gyorsan utólag kiírták, hogy persze ez nem azonosító, hanem taliga.
Ha más intézményről is kiderül, hogy ilyen "zseniális" trükköket próbálnak alkalmazni, akkor arról is lesz szó. Ha tudsz ilyenről, szóljál.
Adathalászatot meg érdekes emlegetni, közérdekű adatról van szó, jogszabályban előírt közlési kötelezettséggel, aminek nem tesz eleget az iskola. Ezt nem lehalászni akarja senki, hanem felhívni a figyelmet, hogy ezt kötelessége közzétenni.
Ez nem "Amerika, adathalászat", hanem "Kelet-Európa, közintézmények titkolózási reflexe"
Rengetegen jottek szakkozepbol a bolcseszkarra akkoriban. Ha a tesod igazan akarta volna, megcsinalta volna. Mas kerdes, hogy mire ment volna vele...
Az en csaladomban en vagyok a legelso diplomas, sőt érettségije se volt senkinek. Mindenre van pelda meg ilyen kis meritesben is :)))
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?