Főoldal » Fórumok » Lélek & Szerelem fórumok » Fejlesztő pedagógus! fórum

Fejlesztő pedagógus! (beszélgetős fórum)


22. d781f12808 (válaszként erre: 21. - Nusika74)
2010. dec. 14. 14:47

Köszönöm!

Már ez is nagy segítség volt!

2010. dec. 14. 14:25
Szia,nem tudom hogy konkrét játékra gondolsz vagy ami fejleszt?Nagyon jók a fakockák szín,forma nagyság szerinti csoportosítása,memória kártyajátékok,puzzle kirakók,egyszerübb társasjátékok,különböző tárgyakat zsákba tenni és tapintással kitalálni hogy mi az,ezek mind a figyelmet,koncentrációt fejlesztik.Persze van többféle játék de most hirtelen ezek jutottak eszembe.
2010. dec. 12. 07:49

Sziasztok!

Tudnátok készségfejlesztő játékokat ajánlani!

2010. okt. 18. 17:54
megprobáltam..:)
2010. okt. 18. 11:54

Remélem nem lesz gond!

És szépen lassan fejlődni is fogunk!

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

2010. okt. 18. 07:25
A szotagolás tapsolást azt úgy gondoltam, hogy nem olvasás közben hanem csak úgy szóban ti ketten űgy játékból...
16. Nusika74 (válaszként erre: 13. - D781f12808)
2010. okt. 17. 23:35
Én meg saját magam kértem hogy a fiam így olvashason!
15. Nusika74 (válaszként erre: 11. - D781f12808)
2010. okt. 17. 23:32
Nálunk szótagolva olvastattak ,és a szövegértés rovására ment ,mert mire szegények kinyökögték arra a szó,vagy mondat értelmét veszítette.A mondat végére már nem tudták hogy mit olvastak ,a fiam is ezzel küszködött .Az idei évben az 1.osztályosokat már más módszerel tanítják olvasni,mert a tanárnő aki egyben fejlesztőtanár is jelezte hogy a módszer nem vált be!Van egy anyuka akinek a lánya másodikas,a kisfia meg most kezdte az elsőt,azt mondja hogy ég és föld a különbség.Pedig a kislány nagyon jó tanuló mégis az olvasás okozott gondot neki.
14. lúdanyó (válaszként erre: 13. - D781f12808)
2010. okt. 17. 20:00
Azért játékból tapsoljatok" szavakat...sok éves tapasztalat mondatja velem..:)) Na meg 6 gyerek!..:)
13. d781f12808 (válaszként erre: 12. - Lúdanyó)
2010. okt. 17. 16:48

Igen, én is fontosnak "tartom" a szótagolást!

De azt mondta a tanítónéni nem szabad szótagolni!

Magába olvassa ki a szót és hangosan mondja ki!

12. lúdanyó (válaszként erre: 11. - D781f12808)
2010. okt. 17. 14:31

Jé ezt még tanitják..Nagyon régi tanitási módszer volt ez a képi olvasás a fiamnak ami "g2 betüvel kezdődött az minden gubanc volt (az egy pulikutya képe volt...elég nehezen szokott le róla...

Szótagolni muszály mert különben nem tud elválasztani. Az elválasztást tapsolva lehet a legjobban rögziteni a fejecskékbe..:))

11. d781f12808 (válaszként erre: 9. - Nusika74)
2010. okt. 17. 10:14

Igen, ez is megy itthon!

De suliba csak átnézni tudja mert radírt nem használhatnak!

Akkor meg szomorú ha már nem javíthat rajta!

Amúgy még csak 10 betűt tanultak, de azt már össze is kell olvasni.

Nekem ez is furcsa, hogy képről olvasnak!

És most találtam róla itt infót, hogy így alakul ki legkönnyebben a diszlexia, mert nem szótagolva olvasnak. Így a betűk is csak a kép alapján rögződik! Szerintem ez sem jó technika!

Vagy igen???

10. lúdanyó (válaszként erre: 7. - Nusika74)
2010. okt. 16. 15:17
Az én kisfiammal az a gond, hogy csak akkor tud figyelni ha egyedül van. Na de ez ugye lehetettlen. Ezt probálják fejleszteni nála most 5. hát nem sok sikerrel.
9. Nusika74 (válaszként erre: 8. - D781f12808)
2010. okt. 16. 14:32
Talán még annyit meg lehetne tenni ,hogy megbeszéled vele ha hamarabb végez mind a többiek ,akkor nézze át még egyszer a feladatott hogy ne legyen bent hiba.A késöbbiekben ez nagyon jól jöhet mert kevesebb hibája lesz a nehezebb feladatoknál.Ezt tapasztalatból írtam mert 2.osztályban, nem csak az én gyerekeim hanem az osztály 80%-a összecsapja gyorsan, hamar a feladatott és tele van hibával,amikor a tanár vissza adja a füzetet átnézésre, akkor találják meg a hibát.Azt viszont már közölte hogy nem sokáig lesz ez így,mert szokják meg hogy ellenőrzik magukat .Neked még nem késő rávezetni a kicsi lányod,sokat segítenél neki ezzel :)A tanár is látná hogy a feladattal foglalkozik és nem lenne oka a panaszra.
2010. okt. 16. 09:40

Köszönöm a válaszaitokat!

Én is így gondoltam, hogy még nincs rá szükségünk és reméljük nem is lesz!

A tanulás sokkal jobban megy itthon mint a suliba!

Erre azt mondják a tanítónénik, hogy mivel nekem csak 1 gyerekre kell figyelnem de nekik 30-ra!

Ez igaz, de én nem tudom befolyásolni, hogy órán ha kész a feladattal üljön szépen és ne foglalkozzon semmivel.

Lehet, hogy nekik kellene újabb feladatot adni azoknak a gyerekeknek akik hamarabb kész vannak??

Mert nem hiszem, hogy csak ő nem tudja lefoglalni magát!

7. Nusika74 (válaszként erre: 2. - Lúdanyó)
2010. okt. 15. 22:53
A mi sulinkba ugyan ez volt a helyzet,semmi értelme nem volt a fejlesztésnek érdemben nem foglalkozott a gyerekekkel.Az új fejlesztőtanár talán egy kicsit jobb lesz ,legalább is remélem !
6. Nusika74 (válaszként erre: 3. - D781f12808)
2010. okt. 15. 22:44
Szia,ez a dolog úgy müködik hogy félévkor amikor már látni lehet hogy gondjai vannak a gyereknek pl.:felcseréli a betüket,vagy a számokkal van gondja,figyelemzavaros stb. akkor a tanár javasolja hogy a nevelési tanácsadóba mérjék fel a gyereket. Amikor az eredmény meg van és fejlesztésre javasolják ,akkor köteles az iskola a gyereket fejleszteni.A tanárnak is lehetne annyi esze hogy a kis drágák még csak most kerültek be a suliba és még nem szokták meg ezt a fajta fegyelmet .Fejlesztő pedagógushoz privát is viheted ha úgy látod hogy kilódik a tanulással,de lehet hogy az ellenkezője a gond,ügyesen,gyorsan megcsinálja a feladatot és utána unatkozik :)Szerintem még korai ezzen aggódni,figyelemfejlesztő feladatokat játékos formában pedig otthon is tudtok csinálni .
5. lúdanyó (válaszként erre: 3. - D781f12808)
2010. okt. 15. 19:09
Az én gyerekeim hiperek. Én ugy tudom, hogy fejlesztésre csak az a gyerek mehet akit a szakember javasol. Az nem ugy van, hogy te kéred, hogy had menjen. Szerintem szomorú, ha gy kis elsőssel. Már ugy bánnak mint ha évek óta iskolás lenne. Az elején ez még nem olyan nagy baj. szegénykém ha ilyen rászolásokkal találja szembe magát elmegy a kedve mindentől. Pedig az első arról szól, hogy megszerettessék veluk az iskolát.
2010. okt. 15. 19:07
Én fejlesztő pedagógus vagyok, igaz óvodában. Az óvónők jelzik nekem, ha valamelyik gyereknél bármilyen téren lemaradást tapasztalnak. Én a gyereket megvizsgálom és ha szükséges, akkor heti rendszerességgel foglalkozom vele. A fejlesztő pedagógus a lassabban fejlődő, vagy 1-2 területen elmaradó gyermekkel foglalkozik. Ezek a gyerekek egyébként épek, egészségesek, tehát nem keverhetőek össze a gyógypedagógiai esetekkel, ahol idegrendszeri sérülés is áll a háttérben. Itt a lassabban fejlődő területet próbáljuk "edzeni" , annak fejlődését elősegítő játékokkal, feladatokkal.
3. d781f12808 (válaszként erre: 2. - Lúdanyó)
2010. okt. 15. 13:51

É nektek mi volt a gond?

Nekem elsős a kislányom és most 1 hónap elteltével is nehezen koncentrál!

Vagyis a feladatokat megcsinálja de utána mindennel foglalkozik!

Legfőképpen beszél órán, ami a tanító néniknek nem tetszik!

Ezért ajánlotta egy szülő, hogy miért nem viszem fejlesztő pedagógushoz!

De nem tudom ilyen dologgal is foglalkozik?

2. lúdanyó (válaszként erre: 1. - D781f12808)
2010. okt. 15. 13:47
Fejlesztó pedagogust a Területi képesség vizsgáló szakemberei engadéjezik. Miután megvizsgálták a gyerek tudás szintjét ők irja ki heti 1-2 óra fejlesztést. Az én gyerekeim is kapnak heti 2 óra fejlesztést. Amikor kimondottan ilyen végzetségű tanár foglalkozik vele egyénileg. Megmondom őszintén nem sok eredményt veszek észre.
2010. okt. 15. 13:41

Mikor van szüksége a gyereknek fejlesztő pedagógusra?

És a szülőnek vagy a tanárnak kell tudni, hogy mikor van rá szükség!??

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook