Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Világít a "Check" kijelző a kocsimban, volt már valakinek hasonló? fórum

Világít a "Check" kijelző a kocsimban, volt már valakinek hasonló? (tudásbázis kérdés)

15. kefekötőke (válaszként erre: 13. - Depike)
2010. máj. 6. 15:55

Ne veszítsd kedved!

Az autó szabályzásában az EGR szelepen kívül még néhány szelep és még több szenzor részt vesz.


Az EGR egyébként a kipufogógáz recirkulációs rendszer szelepje.

A feladata:az NOx kibocsátást azáltal,hogy akipufogó gázt a szívócsonkon keresztül az égéskamrába keringeti vissza.

Ha az ellenőrzött pontokon hiba lépett fel bármikor akkor a hiba beíródik a memóriába és a törlésig ott is marad a chek--engine lámpa világítani fog.

Megoldás lehet,ha az akkunál bontod a test kábel kapcsolatot.

14. Depike
2010. máj. 6. 15:22
Egyébént ha ez a bizonyos szelep hibás, lehet menni az autóval? Én totál laikus vagyok ilyen kérdésekben, vezetem az autómat, tankolom, meg még talán 1-2 dolgot tudok, de aztán kifújt...
13. Depike (válaszként erre: 11. - F111b04f6f)
2010. máj. 6. 15:12
Na, erről még nem hallottam, majd utánanézek mi az a szelep :-). Amúgy hétfőn vizsgázott, átment simán.
12. Depike (válaszként erre: 9. - Emagdi)
2010. máj. 6. 15:11
Azt azért én se engedem, mindenképp addig ülök a szerelőnél, amig nem mond valami megoldást rá.
2010. máj. 6. 15:07

Van elvileg a kocsikban egy u.n. EGR-szelep ez szokott ilyen problémákat okozni. Ha nem szigorított vizsgára mész, akkor nem gond ha számítógéppel kiüttetik ezt a hibát.

Valamennyít segít rajta, ha kitísztítják, viszont a cseréje újonan 60 ezer fölött van és még használtan is 30 körül. Nem igazán tudták megmondani még a szerelők sem, mi a francnak ez a kocsikba.

2010. máj. 6. 15:06
Mindenképp meg kell nézetni, mert lehet, hogy tényleg van valami baja...nálunk nem volt, azóta is világít és semmi gond a kocsival..
9. emagdi (válaszként erre: 5. - Depike)
2010. máj. 6. 15:05