Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Cseréltél már kereket autón? Hogyan csinálnád? fórum

Cseréltél már kereket autón? Hogyan csinálnád? (beszélgetős fórum)

1 2 3
62. fiore
2016. máj. 8. 05:11
Először olyan helyen cseréltem,ahol semmilyen segítségre nem számíthattam,tökéletesen sikerült.
61. Dodi44
2016. máj. 8. 04:08

Mi sem egyszerubb!

Jozan paraszti eszel is logikus!

Eloszor is nezzuk meg a potkereket, van e benne a megfelelo levego nyomas, eleg kemenyen van e felpumpalva. (nekem van egy kis 12 voltos az auto cigarette gyujtojaba bedughato kis legkompresszor, azzak esetleg potolni lehet a potkerekben a nyomast.) Nem art azt idonkent ellenorizni, hogy amikor szuksegunk lesz ra hasznalhato legyen!!!

A kocsi konyveben megmutatja neked, hol van az emeloje, es hova kell azt tenni a kocsi alatti legjobb emelesi pontjahoz oda tenni, egyenesen a foldtol vertikalisan folfele illeszteni, es hova kell tenni az emelo tekerot, es azt merre kell tekerni. Mielott az emelot tekernenk, a lyukas kereken levo felfogo negy vagy ot anyacsavarokat a hozzavalo szerszammal lazitsuk meg, az az a raillesztett kulcsal egy menetet forditsunk rajta az oramutatoval ellentetes iranyban. Ha a kezunkel, karunkal nem megy, a labunkal alljunkra az anyara illesztet szerszam karjara, az eronk helyett a sulyunkat hasznalva csavarra illesztett szerszamnak mozgatasara. Kozbenszemmel tartjuk az emelot, hogy biztonsagosan all e merolegesen a foldon, es elkezdjuk tekerni/ Kozben figyelemmel tartjuk a kocsit, hogy emelkedik e a foldtol azon a reszen, ahol a lapos kerek van!!! Amikor biztosak vagyunk, hogy emelkedik de meg a kerek nem hagyta el a foldet, tovabb lazitunk a felfogo anyakon. Amikor mar az anyak majdnem puszta kezzel is fordithatok, a lyukas kereku kocsit tovabb emeljuk, addig mig a gondolatban odaillo jo potkerek alaferjen. Amikor elerte a kocsi a kello magassagot, a disztarcsankba tesszuk a mar lecsavart anyakat, a leveendo kereket forditsuk ugy hogy a szelepe milyen pozicioban allt meg levetele elott, (a kerek szelepet mindig a legmagasabb felso pozicioba forditom es akkor veszem le a felso anyat es az odakeszitett disztarcsat felhasznalom, hogy az anyakat abban tarva nem lesznek piszkosak es tudom, hogy a kereken melyik csavarrol jotek le. Utanna veszem le a kovetkezo anyat, es azt meg a disztarcsaban a mar bennelevo anyat, a pozicioja sorrendjebe helyezem, ugy hogy tudjam melyik anya jott le melyik csavarjarol! Amikor az utolso anya maradt, az legyen a legalso! Az also anyat hagyom utolsonak levenni, es mielott levennem a cipom oraval a kereket oda nyomom a helyere, mert ha nem akkor a mar a kivett anyaktol nem tartott lyukas kerek sulya nehezze teszi az utolso anya levetelet a lyukas kerek ideoda mozgasaval!

Amikor a lyukas kerek mar lejot, kulon van a kocsitol, akkor meg szemmel ellenorzom, hogy a potkerek ala fog e ferni a helyere, vagy meg egy kicsit jo lenne emelni rajta... Mert ha most csuszik le a kocsi az emelorol, akkor mar nem lesz konyu ujra felemelni, mert a meg lyukas kerek sem tartja fol egy kicsit! De ha elozetesen odafigyeltunk amit csinaltunk, odagorgetjuk a jo potkereket, es a szelepet ujra a legfelulre allitjuk a kerekagybol kiallo csavarokhoz allitjuk es forditott sorrendben tesszuk vissza a felfogo anyakat, mint ahogy levettuk! Tehat miutan a kiallocsavaarokra raillesztettuk a jo gumiju kereket, a felso anyat kezzel ratekerjuk ameddig konnyen forog, majd az aljan levo anyat tesszuk a csavarra. Azt is kezzel ratekerjuk. (Neha) fontos, hogy az anyak ugyan arra az anyara menjenek vissza, amelyrol levettuk! (mert a meneteket nem preciziosan vagtak, es az uj csavar menetek hozza idomulnak a kerek agyon levo csavarokmeneteire!) majd a tobbi anyat is ratekerjuk a megfelelo csavarjara, es az emelot lefele tekerjuk, hogy a kerek es a kocsi a foldfele kozeledjen. Amikor a kerek elerte a foldet, meg egyet tekerjunk lefele az emelon,(azert kell az uj kerek gumijanak elernie a foldet, hogy a felfogo anyak szoritasanal maga az egesz kerek ne tudjon elfordulni, lehetelenne teve az anyak megszoritasat!)es akkor tegyuk a kereket felfogo anyakra a megfelelo kulcsot es szoritsuk meg az anyakat, az oramutato iranyaban csavarva. A csavarokat minden masodikat, sorrendben szoritsuk, hogy egyforma szoritassal szoritsa a kereket fel a kerek agyra.

A csavarok alja egy kicsit mindnek konuszosra van esztergalva, hogy a kereket pontosan a koncentrikusan kozepre fogja ra a kerek agyra. Tehat a kereket felfogo csavarokat ugy szoritsuk, hogy mindig egyforman tekerjuk mindegyiket szoritasra, hogy a konusz a helyere fogja es szoritsa az uj/jo kereket.

Ha a karunkban levo ero kevesnek bizonyul, a kerekanyak szorito szerszama karjara ralepunk es sulyunkat hasznalhatjuk, egy a levetelnel a csavarok meginditasahoz, mint a vegso megszoritasahoz.

De ha nem elegge biztonsagosnak, vagyis szorosnak erezzuk, de nem bizunk meg benne, akkor egy szereloig mar eltudunk autozni es ellenoriztessuk vele a csavarok szorossagat, ugy is ajanlatos az elso adott alkalommal a lyukas gumiju kereket megjavittatnunk!!!

De vigyazzunk, hogy nehogy suritett levegos szerszammal szoritsa ra a kerekunkon az anyakat, mert esetleg elfog jonni ujra az a nap, amikor ujra nekunk kell kezzel/labbal lecsavarnunk az anyakat es a kereket cserelnunk!!!

Nem nagy ordongosseg, csak logika es elovigyazat, biztonsag az alapja...

Ha a kereken az anyakat nem elegge szoritottuk meg, akkor a kerek forgas kozben kotyogni, az az zorogni fog, jelezve, szoritsal mar meg engem!!!!

2016. febr. 22. 22:00

Csak az elméletét tudom, meg láttam már párszor xD

Nagy erő kell hozzá...

59. syria
2010. márc. 13. 09:52

Több mint negyedszázada autózok, volt jó néhány defektem, de egyszer sem cseréltem kereket. Fejben kiválóan tudom, de nehogy már megcsináljam, amíg pasik vannak körülöttem! Na jó, 25 kilóval ezelőtt csak meszeltem egyet a minimben, és már készséggel segítettek is.

Az utolsó, február 9-i defektem története a prózai naplóm 487. bejegyzésénél olvasható.

58. Briguska (válaszként erre: 11. - 6c5f346e46)
2010. márc. 11. 10:05

jó pasik, és szeretnek engem mindennél jobban :P


az egyik hétéves korom óta, a másik kilenc éves korom óta teljesíti kívánságaimat :) még szerencse hogy ilyen kései gyermek lettem :)

2010. márc. 10. 21:30

Én már nagyon soksor cseréltem....volt egy időszak, amikor valaki azzal szórakozott, hogy hetente egy csavart nyomott a gumiba. Mivel én járok a kocsival legtöbbet, mindig nekem kellett cserélni. A gumis bácsi már törzsvendégnek tekintett és kedvezményt adott. :)))

De nem olyan ördöngősség ám!

2010. márc. 10. 20:10

Én még nem is próbáltam.

Jó lenne már megtanulni, mert soha sem lehet tudni...

2010. márc. 10. 19:47
én amúgy minden héten cserélek... a szomszéddal cserélgetjük. én adom neki, ő nekem.
2010. márc. 10. 17:51

Egyszer párom segítségével próbaképpen, de azt hiszen, hogy a való életben - élesben nem menne! :(

Remélem sosem kerülök ilyen helyzetbe....

53. Cszsuka (válaszként erre: 52. - 6c5f346e46)
2010. márc. 10. 17:15

:DD

A százasszög is megvolt, a kutyánk tette oda, mikor szétkapta az ottfelejtett raklapot...

52. 6c5f346e46 (válaszként erre: 51. - Cszsuka)
2010. márc. 10. 17:10
nem semmi....
2010. márc. 10. 17:08

Sziasztok!


Én abban az időben szereztem jogsit, amikor műszakiból gyakorlati vizsgát kellett tenni. 8 hónapos terhes voltam és persze,hogy a kerékcserét húztam ki...:DD

Megcsináltam, bár nem várták el tőlem, hogy megemeljem a kereket...



A röhej az egészben az, hogy most Volkswagen transporterünk van, aminek az alvázára van erősítve a pótkerék, s még a férjemnek is gondot okozna, úgyhogy ha észrevesszük, hogy baj van, azonnal megyünk a gumishoz.


Egyszer megpadkáztam az autót (elaludtam egy pillanatra), s úgy megsérült a gumi,hogy köv. nap (szerencsére állt épp az autó) eldurrant a kerék. Mivel épp otthon voltunk, a férjem elővett egy pót pótkereket :)

50. MMMaya (válaszként erre: 1. - 6c5f346e46)
2010. márc. 10. 13:52
Hm... én is abban voltam. Mázli, hogy hazáig kibírta, így apám cserélte le. Ő is megkínlódott, mire letekerte a csavarokat, nekem biztos nem ment volna.
49. 6c5f346e46 (válaszként erre: 46. - Yulcsy)
2010. márc. 10. 13:51
nekem is menne mindenhogy,csak erőm nem lenne leszedni a kerék anyákat...
48. 6c5f346e46 (válaszként erre: 45. - 2e53573acc)
2010. márc. 10. 13:50

kössz a kérdést,drágám,temészetessen fél disznóért...te nem???


itt annyi a rutin vizsga,amennyit kihúzol tételnek a papiron,nálam meg kellett mutatni a fékfolyadék tartályt+szépen mosolyogni vizsga biztos bácsira..azt go....

47. 6c5f346e46 (válaszként erre: 44. - Dóry87)
2010. márc. 10. 13:48
szép,mi???rohadna le a keze...biztos nincs jobb dolga...
46. Yulcsy
2010. márc. 10. 13:41
Én amilyen gyenge vagyok sehogy.Elméletben megy, de gyakorlatban tuti nem tudnám kilazítani a csavarokat.Így aztán leintenék egy másik autót férfi sofőrrel, és szépen megkérném, hogy segítsen :))
45. 2e53573acc (válaszként erre: 1. - 6c5f346e46)
2010. márc. 10. 13:41

drgám ,mire kaptad a jogsid?!?!?:-P

elvileg meg kellett tanítíniuk...hisz ez a rutin első órája,kerékcsere.lagalább is erre.

2010. márc. 10. 13:38

Én pont pár hete cseréltem kereket:S Muszáj volt...

Nekem is egy 100-as szög került bele és ráadásul az oldalába a keréknek, tehát azt valaki odarakta:S

43. 6c5f346e46 (válaszként erre: 41. - Cickány64)
2010. márc. 10. 13:27

szerencséje,hogy nem láttam,mert kicsi a bors,de hova is tettem???lehet a hátába állítottam volna,a kezével együtt...


szia...

42. 6c5f346e46 (válaszként erre: 37. - Cickány64)
2010. márc. 10. 13:25

leirtam..:)))eb@sztam azt jóvan..:)))

akkora vagyok,mint a rizsa hanyatt lökve,ugysem tudnám megcsinálni,nem is érdekelne...leintenék egy másik autóst,kérnék tőle gyufát,felgyújtanám azt a szart azt hazajönnék...:)

41. cickány64 (válaszként erre: 40. - 6c5f346e46)
2010. márc. 10. 13:25

ne is kelljen.....valaki beleverte..

na csá.én lépek!

40. 6c5f346e46 (válaszként erre: 27. - Dóry87)
2010. márc. 10. 13:23

hát a csavarokat levenni...felemelem,leveszem a kereket...stb....:)))azt mondta anno,hogy ezt a 100% elfelejti belemondani,akkor mégsem...ügyik vagytok...

nekem még nem kellett kereket cserélni,egyszer volt defektem,a gumisig elcsoszogtam vele,azt annyi...jó "pézért" megoldotta a problémám(a kerék problémám..:)))...egy 100as szeget operált ki a gumiból..hogy kerűlt oda???

39. fbb53e1d99 (válaszként erre: 38. - Reni79)
2010. márc. 10. 13:22
de nekem egyik sem illett a zárba:)
38. reni79
2010. márc. 10. 13:21
Emelővel,aztán csak a megfelelő kulcs és jó sok erő kell hozzá!
37. cickány64 (válaszként erre: 35. - 6c5f346e46)
2010. márc. 10. 13:20
na mi van? nem írod le mit b@sztál el mikor az okító kérdezett?érdekelne a dolog!
36. fbb53e1d99 (válaszként erre: 35. - 6c5f346e46)
2010. márc. 10. 13:18
:)
35. 6c5f346e46 (válaszként erre: 14. - Fbb53e1d99)
2010. márc. 10. 13:17
isten ments....:)
34. fbb53e1d99 (válaszként erre: 32. - 6c5f346e46)
2010. márc. 10. 13:17
igen, azt én írtam:)
33. fbb53e1d99 (válaszként erre: 26. - Féknyom)
2010. márc. 10. 13:16
ugye, mondom én...:)o
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook