Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Tudásbázis - Edzés után mit kell enni?

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Mozgás és fitness


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

1 2

31. Szigeti872012-12-29 19:06
Szevasztok valakitől kérhetnék segutséget mert már nagyon kellene :D én diétázom és sajnos megáltam a fogyásban egyszerüen nem tudok leadni egy dekátsem .az jó hogy ha edzés után nagyon éhes vagyok?megszoktam inni egy jó adat fehérje port 100°wey prot.valaki tudna segiteni erre az e-mail címre szigeti87@freemail.hu ha tudna nekem valaki válaszokat adni szivessen felvenném fele a kapcsolatot egy pár dolgot megkérdeznék még csak itt hosszu lenne emlondani elöre is köszönöm sziasztok.

30. AldoGirl2011-07-15 12:01
Sziasztok!
Nem tudom, Emib elolvassa-e ezt a hozzászólást, de remélem tudok újat mondani :)
Edzés után az első a folyadékpótlás. Rengeteget izzadunk, aminek a többszörösét kell pótolni, tiszta víz formájában.
Ezen kívül 30 percen belül ajánlatos enni. Ha nem teszed meg, az izmaid nem tudnak regenerálódni, és sokkal kevésbé lesz hatékony az egész.
Fehérje kell és szénhidrát. A szénhidrát is fontos, nem kell tőle megijedni! A rostos ételek lassítják az emésztést ami nem túl jó (azaz a zabpelyhet szerintem hagyd ki). A hal, tojás, csirke is lassú felszívódású. Azt hallottam, edzés után a tejsavó a legoptimálisabb, de őszintén szólva azt nem túl könnyű beszerezni. Az edzés utáni sportitalok (a porok) a legjobbak, tejjel elkeverve, és ezektől nem kell megijedni! Főleg hogy ezek a leggyorsabb felszívódásúak, és biztosan nem viszel be velük "fölösleges dolgokat".


29. Emib2009-03-27 09:45
sziasztok. én most találtam erre a forumra, bár látom, már elég régi, és akkor sem volt tulzsufolt, azért megkérdezem, hátha elolvassa valaki: edzés után mondjuk egy kis sovány turo? vagy zabpehely tejjel? az jo? vagy rontanak a helyzeten? Ha zsírt szeretnék égetni, és fogyni. köszi a válaszokat.

28. cukor20072008-01-15 22:41
Enni.

27. janos_b60freemail.hu2007-06-11 16:13
Szerintem azonnal nem,de folyadék igen

26. cukilany2007-04-23 13:09
Asszem picit nagy port kavartam a válaszommal. Megkérdeztem tegnap az edzőmet! Ő mindenképpen fehérjepor mellett voksol az edzés után, de ha azt nem akkor mindenképp fehérje, de könnyen emészthető fehérjét, ezért nem javasol húst, mert annak nagyon sok idő kell a gyomorban hogy megemésztődjön. Tojás, tofu, tej, rák. Ezeket javasolta. Aki nem fogyózni, hanem tömeget növelni szeretné az szénhidrátot is szedjen mellé, de abból is jobbat, viszont ott is fehérje elengedhetetlen az izomnak (többet nem kérdeztem, mert sztem itt nem sokat akarnak tömeget növelni). Edzés után iszonyat ki van éhezve a szervezet és minden iszonyat gyorsan felszívódik, mivel az izmok dolgoztak, azokat kell táplálni elsősorban, akkor szép lesz az izomzat és tonusos.

Persze mindenki döntse el, hogy mit akar enni és mennyit, én elmondtam egy véleményt, amit többen támogatnak és egyet értenek ezzel. Bevallom és fehérjeport iszom, mert annyi fehérjéhez amennyi egy kiadós 2 órás edzés után szüksége van a szervezetnek, nagyon sok normál táplálékból nyernék csak, így meg iszok egy finom turmixot. Valamint senkivel sem áll szándékomban vitatkozni itt, nekem bevállt és ez van. Ha valaki ezt vitatja, ez az ő baja!

25. Icus2007-04-22 06:42
Gondoltam, hogy félreértetted, azért irtam mégegyszer!:)))
(válasz HMG 23. hozzászólására)

24. loch ness2007-04-21 20:21
Na ez az, de mit takar a könnyű?
Gondolom, a kérdéseimből látszik, hogy teljesen zöldfülű voltam, több mint 30 évig torna nélkül is karcsú voltam, és fütyültem arra, mi mennyire zsíros, úgysem híztam meg tőle. Most meg... 11 kiló túlsúlyból 6 már lement, de a többi szerintem csak mozgással fog. De most összezavartak a különféle cikkek arról, hogy a nem megfelelő evés edzés után tönkreteheti annak a hatását. Mert a fehérje... mert a szénhidrát... Lehet, hogy az a legokosabb dolog, ha nem olvasok erről cikkeket, csak tornázom, és utána tényleg azt eszem, amit akarok, csak odafigyelve. Ha folyton ilyeneken töröm a fejem, másból sem fog állni az életem, azt pedig nem szeretném. Annyi izgalmas és érdekes dolog van még a fogyókúrán és a helyes fehérje-szénhidrát arány ujjakon számolgatásánál!
Szóval, kösz! Igazad van, könnyűt fogok enni, mégpedig azt, amit én annak tartok. Máris megkönnyebbültem!
(válasz badonyimariaeva 22. hozzászólására)

23. HMG2007-04-21 20:18
Szia! Ne haragudj, ezt nagyon féleolvastam...:-/ Bocsánat érte! És elnézést a vádaskodásért:-)
(válasz Icus 19. hozzászólására)

22. badonyimariaeva2007-04-21 19:34
Valami könnyűt,hogy ne vesszen kárba,az edzésed.

21. Icus2007-04-21 16:08
Figyelj, egyél azt ami jól esik, és itt jön a bűvős szó! :Mértékkel!. Na ezaz ami nekem nem megy!:((
(válasz loch ness 14. hozzászólására)

20. Icus2007-04-21 16:06
Én fogytam, amikor Atkinsestem. Húst zöldsalátával, napi 20g szinhidrátnál nem többet, tök mindegy milyen hússal.

Hogy mi van a husokban? ugyan az ami a zöldségekben, vagy bármilyen más élelmiszerben, ami jelen pillanatban a földünkön megterem. Mamár minden "szennyezet":((
(válasz cukilany 13. hozzászólására)

19. Icus2007-04-21 16:01
Hát ezzel teljesen tisztában vagyok. Én azt írtam, hogy a szénhidrát szempontjából nem számít, hogy a hús sovány-e vagy zsiros, mivel a húsban szerintem nincs szénhidrát.
(válasz HMG 18. hozzászólására)

18. HMG2007-04-21 15:42
A zsír nem egyenlő a szénhidráttal, ez 2 különböző tápanyag.
(válasz Icus 12. hozzászólására)


17. HMG2007-04-21 15:42
A szénhidráttartalmuk a húsoknak gyakorlatilag 0. Fehérjetartalmuk a színhúsoknak 20 g/100 g nyers hús.
(válasz Icus 12. hozzászólására)

16. HMG2007-04-21 15:40
Előző hsz.-om.
(válasz cukilany 13. hozzászólására)

15. HMG2007-04-21 15:39
Hormonokat tudtommal már elég jó ideje nem alkalmaznak a húsiparban, mert túl drága, és nem hozta be az árát.
Szerinted mi értelme lenne beletenni a porokba gyógyszereket? Tudod te, mekkora pénz az előállításuk? Ha meg beletennék, rengeteg sportoló bukna le, az hamar kiderülne.
Én is fogyasztottam "porokat".
Alapvetően a minőség az árral valamennyire nő, de csak egy bizonyos szintig. Kg-onként 4000 Ft-os fehérjekoncentrátum megbízható (olyan szempontból, hogy annyi fehérje van benne, mamennyi rá van írva), nyilván nagyobb, 2-3 kg-os kiszerelés éri meg annak, aki komolyan sportol, egyébként meg nélkülözhetőek.
(válasz loch ness 14. hozzászólására)

14. loch ness2007-04-21 13:57
Kösz a tippet a tojásfehérjéről! Már csak azért is, mert erről jutott eszembe, hogy ottfelejtettem a tűzön a tojást. Szerencsére még robbanás előtti állapotban találtam.
De ez legalább valami konkrét tanács, hogyan egyen az ember fehérjedús ételt edzés után.
Amúgy én nem bízom az ilyen porokban, kapszulákban. Honnan tudod, abban mi van? A csirkében lehet hormon, meg mindenféle szemét, de pont ebbe a porbsa ne tennének bele valamit, vagy esetleg nem azt teszik bele, amit kellene, hiszen ezen lehet meggazdagodni?
Ha még van valakinek ötlete, írjon! De már ettől is kezdek okosodni :)

13. cukilany2007-04-21 13:35
Próbáld ki hogy csirkemell és pulykemell evése mellett fogysz-e! Nem fogsz, sőt még hízol is tőle. Az a baj, hogy a boltokban kapható csirke-, pulykamell nem igazán az, amely a kalóriatáblázatban szerepel, nemhogy szénhidrát, de akkora mennyiségű hormon is van benne, hogy attól hízik meg igazán, aki csirkével akar fogyni.
(válasz Icus 12. hozzászólására)

12. Icus2007-04-21 12:45
A csirke melleben sok szénhidrát? Eddig én azt hallottam a húsban nincs szénhidrát. Atkins diétát is azért támadják sokan, mert ott húst hússal kell enni és mindegy milyen hús zsíros-e vagy sovány, az szénhidrát szempontjából nem számít.
(válasz cukilany 11. hozzászólására)

11. cukilany2007-04-21 12:00
Az az igazság hogy ebben nem értek teljesen egyet Veletek, de Ti tudjátok!

Edzés után éhes az izom és az lenne az ideális, ha után anem is ennénk, mert bármi amit megeszünk nagyon gyorsan feszívódik, függetlenül attól mi az. Az izomnak elsősorban fehérje kell ahhoz hogy regenerálódjon és ahhoz legjobb a tiszta fehérjepor, attól nem lesz akkora izomláz, nem épül le az izom és ne is híznak tőle mert csak nagyon minimál szénhidrátot tartalmaz a jó fehérjepor. Ezért ha semmiképp sem akartok port, akkor fehérjét kell enni, mondjuk főtt tojásfehérjét, vagy tofut, de zsírmentesen megcsinálva köret, kenyér nélkül, főtt hal (csirkemell nem jó választás, abban fehérje mellett sok a szénhidrát). Ezek mind jók! Aki meg hízni akar, az meg szénhidrátot egyen edzés után!
(válasz loch ness 5. hozzászólására)

10. Icus2007-04-21 11:25
Ezzel én is így vagyok. A turmixox, porok, fogyi tabletták, étrend kiegészítők nem az én világom.
(válasz loch ness 5. hozzászólására)

9. Icus2007-04-21 11:22
Én amikor tornáztam, (intenzív fogyi) edzőterembe jártam, de csak esténként, mivel nappal meló és család. Én edzés után akkor már csak ásványvízet, teát ittam, nem ettem. Volt olyan amikor edzés után, kitudtam volna "zabálni a frigót" és természetesen nem is bírtam negállni, hogy ne egyek. Az edző erre, azt mondta, nem jól csinálom az edzést és figyelt is utána rám és segített. Ő azt mondta: ha hazamész és ki akarod enni a hűtőt, akkor szénhidrátot égettél és ez nem jó, de ha edzés után nem vagy éhes, akkor kalóriát és zsírt, és ez jó.
Miután, figyelt arra, hogy hogy tornázom és mit csinálok, valóban nem voltam éhes edzés után és ráadásul még klasszul "formálódtam" is.
(válasz loch ness 8. hozzászólására)

8. loch ness2007-04-21 11:08
Köszönöm, Gitta!
Ja, és elfelejtettem írni, hogy fogyózok, ahhoz kellenek a tippek. Jól eltársalgok itt magammal...
Érdekelnének mások tippjei is!
(válasz gitta25 7. hozzászólására)

7. gitta252007-04-21 10:15
én edzés után általában joghurtot, kefírt szoktam enni, vagy ha ez nagyon nem jön be, akkor gyümölcsöt. de van, amikor nagyon megéhezek edzés után, és muszáj valami táplálóbbat ennem. ilyenkor egy kis barna kenyeret szoktam enni diétás margarinnal, zöldségekkel

6. loch ness2007-04-21 08:37
Ja, és rendes tornára gondoltam, futás, úszás, torna otthon vagy az edzőteremben.


5. loch ness2007-04-21 08:36
Kösz, de nekem sima tanácsok is jók, amik nálatok beváltak. Nem akarok mindenféle fehérjeporokat meg -turmixokat inni, amit valószínűleg ajánlanának. Azokat elvből nem akarom használni. Csak rendes kaját.
(válasz Icus 4. hozzászólására)

4. Icus2007-04-21 07:50
Szerintem ez függ attól is, hogy milyen edzésre gondolsz? Erősítő vagy zsírégető? Olyan sok tréner van a Hoxán, biztos tudnak neked tanácsot adni. Írjál nekik priviben.
(válasz loch ness 3. hozzászólására)

3. loch ness2007-04-20 21:51
Próbáltam utánanézni, mi az, amit edzés után enni kell, és csak azt találtam, hogy mit nem szabad. Fehérjét kell enni, szénhidrátot nem szabad, egy másik változat szerint egyszerű szénhidrátot szabad enni, hogy az izmok regenerálódjanak…. Tud valaki arról, mi az a teljes értékű fehérje, fehérjedús kaja, egyszerű szénhidrátok? Ti mit esztek edzés, torna után? Számít az?
Kösz előre is a hozzászólásokat!

2. loch ness2007-04-20 21:50
Próbáltam utánanézni, mi az, amit edzés után enni kell, és csak azt találtam, hogy mit nem szabad. Fehérjét kell enni, suzénhidrátot nem szabad, egy másik változat szerint egyszerű szénhidrátot szabad enni, hogy az izmok regenerálódjanak…. Tud valaki arról, mi az a teljes értékű fehérje, fehérjedús kaja, egyszerű szénhidrátok? Ti mit esztek edzés, torna után? Számít az?
Kösz előre is a hozzászólásokat!

1 2