Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Tudásbázis - A finomított vagy finomítatlan jódozott tengeri só az egészségesebb?

Kategória: Összes fórumtéma » Szépség & egészség » Egészség


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

1 2 3

68. akác562010-09-22 14:57
...és mi a véleményed a nyírfacukorról? Állítólag nagyon alacsony a glikémiás indexe!
(válasz Pirosalma 65. hozzászólására)

67. Ina42010-01-14 23:11
A mézet is hamisítják,biztonságos helyen kell venni.
(válasz Pirosalma 61. hozzászólására)


66. Ina42010-01-14 23:10
Láttam a Herbaházban nátriummentes sót is,kálium kloridból áll.

65. Pirosalma2010-01-14 22:02
Terheseknek nem ajánlják, job is, hogy nem használod így.
(válasz xti_ 64. hozzászólására)

64. xti_2010-01-14 21:59
én egy kicsit tartok a mesterséges édesítőszerektől, főleg most, hogy terhes vagyok.

63. Pirosalma2010-01-14 21:54
Ja, tényleg, a mesterséges édesítőszereket kihagytam. Én teljesen nyugodtan fogyasztom a Canderelt.
(válasz xti_ 60. hozzászólására)

62. Pirosalma2010-01-14 21:54
Szerintem nem bűnözésként kellene a cukorfogyasztást felfogni, nem méreg, ha az embert tudja a megfelelő mértéket tartani. A szervezet elég sok mindent tolerál, meglepően jól, a kis mértékű cukorfogyasztásnak ma nem ismert kários hatása.
Elsősorban a hozzáadott cukorra kell figyelni, gyümölcsökhet nyugostan fogyaszthat az ember, ha egészséges (pl. nem cukorbeteg, fruktózintoleranciás, mittudoménmimég).
(válasz xti_ 60. hozzászólására)

61. Pirosalma2010-01-14 21:51
A gyümölcscukor egyetlen előnye, hogy kevesebb kell belőle, mivel vagy 40-50 %-kal édesebb a répacukornál. Az vércukorszintre alig hat, ez azonban egészségesek számára csak soványka előny, cukorbetegknél annál inkább, de a magas gyümölcscukor-bevitel nagyon nem ajánlott nekik, mert hajlamos emelni a vér trigliceridszintjét.

Ha egészséges vagy, akkor a méz vagy a finomítatlan nádcukor ajánlható leginkább, utána tulajdonképp mindegy, egykutya mind. Végül is a cukor mindegyikben közel azonos mennyiségű, inkább az egyéb vegyületek (ásványi anyagok, vitaminok stb.) miatt egészségesebb a méz vagy a finomítatlan nádcukor. De hizlalni gyakorlatilag ugyanannyira hizlalnak.
(válasz Ina4 57. hozzászólására)

60. xti_2010-01-14 21:49
akkor bele kell törődnünk, hogy nem lehet egészségre ártalmatlan módon bűnözni, se sósan, se édesen.
(válasz Pirosalma 59. hozzászólására)

59. Pirosalma2010-01-14 21:44
A steviát szándékosan nem említettem. Anno beszéltem egy ismerősömmel, aki dietetikus, ráadásul a profi kategóriából, és mondta (utánanézett a szakirodalomban, ahogy mindennek), hogy nem ajánlja nekem a steviát, mert nem igazolt a biztonságossága. Én is akartam venni (bár valaki utálja az ízét), de emiatt nem vettem.

Egyébként attól, hogy valami természetesen, még nem lesz egyből biztonságos. Bár ezzel szoktak érvelni, ez téves bizonyíték arra, hogy az illető anyag nem káros.
(A gyilkos galóca is teljesen természetes.)

A steviára amúgy mondanak minden jót, nem tudom, mennyi igaz, de nagyon valószínű, hogy töredéke annak, amit a forgalmazók állítanak róla.
(válasz xti_ 55. hozzászólására)

58. Ina42010-01-13 18:28
Akkor talán ez a legegészségesebb!
Vettem ma olyan tengerisót,ami finomítatlan,nincs fehérítve,nem tartalmaz csomósodásgátló anyagot,és természetes módon van jódozva,algát daráltak hozzá.Semmi kémia,csak természetes!
(válasz xti_ 55. hozzászólására)

57. Ina42010-01-13 18:25
A juharszirup,és a gyümölcscukor? Ha sorrendbe raknád,egészségességi szempont alapján,melyik lenne az első helyen?
Sztívia is van otthon,a folyékony.
(válasz Pirosalma 54. hozzászólására)

56. xti_2010-01-12 14:23
ezt most találtam, hátha titeket is érdekel, szerintem jól hangzik.
lehet kapni magát a növényt is, de gondolom, egyszerűbb feldolgozott állapotban használni.
(válasz xti_ 55. hozzászólására)

55. xti_2010-01-12 14:21
a Stevia Rebaudiana egy olyan természetes édesítőszer, melynek levelei 30-szor édesebbek a cukornál, kivonatai pedig akár 300-szor is édesebbek lehetnek annál! Figyelemre méltó, hogy fogszuvasodást nem okoz, és az elhízásra hajlamos fogyasztóinak sem kell aggódnia, mert kalóriatartalma nulla! A növénynek cukor- és máj-anyagcserére gyakorolt jótékony hatása emelhető még ki, illetve gyulladáscsökkentő, emésztést segítő hatása mellett magas C és A vitamin- valamint cink-, vas-, magnézium tartalma is bizonyított! Cukorbetegek is fogyaszthatják, valamint néhány tanulmány szerint a 2-es típusú cukorbetegség ellen is ígéretes! Gombaölő hatása miatt kiválóan alkalmas Candida kúra alatti édesítésre. Az intenzív édes ízért felelős steviol glycoside-ok az aszpartámmal ellentétben, főzés, sütés, pH-változás esetén sem bomlanak le, így a Stevia a cukor teljes körű helyettesítője lehet.
Kapható őrlemény, Stevia kivonat, Stevia por (Stevioside por) ill. oldat, Stevia tabletta alakban, melyek kizárólag az Európai Unióból származnak, tartósítószert, szinezéket, aromát és egyéb káros anyagokat nem tartalmaznak.


54. Pirosalma2010-01-12 14:12
Szia!

Ha egészséges vagy, akkor a méz vagy a finomítatlan nádcukor ajánlható leginkább, mértékkel, de a mesterséges édesítőszerekkel sincs különösebb probléma (kivéve egyesek mellékízét, ill. azt, hogy hőhatásra bomlanak), relatíve kis fogyasztásoknál (napi pohár ital édesítése) semmiképp.
Én Canderelt (aszpartám-aceszulfám-K keverék) használok, a többinél (szacharin, ciklamát) undorító mellékízt érzek, bár kettősvakon nem próbáltam még:-)
(válasz Ina4 53. hozzászólására)

53. Ina42010-01-11 17:16
És édesítésre mit tartasz egészségesnek:cukor,szőlőcukor,gyümölcscukor,nádcukor,méz,me
sterséges édesítőszereket vagy mást?
(válasz Pirosalma 44. hozzászólására)

52. akác562010-01-11 17:10
Nagyon köszönöm! Igazán kedves Tőled, hogy ilyen gyorsan segítettél!

51. Pirosalma2010-01-11 17:07
Amennyiben tényleg elég alacsony (100 g/nap vagy kevesebb) szénhidrátbevitelen élsz, majd "hirtelen" megemeled a bevitelt (mondjuk, a jellemző 300 g/napra), akkor lehetséges, mondjuk, 2 nap alatt; 1 nap azért elég kevés ehhez szerintem. De ez a fizikai aktivitástól is függ.
(válasz akác56 50. hozzászólására)

50. akác562010-01-11 17:02
Igen! Erre gondoltam! Köszönöm!
Akkor lehetséges az, hogy magas ch bevitelkor egy nap alatt 1-1,5kg-al növekszik a súly? A következő nap meg ugyanennyivel csökken?

49. Pirosalma2010-01-11 16:12
Jaj, várj, te akkor másról beszélsz.
A szervezetben glikogénként (szőlőcukorból fölépülő összetett szénhidrát a májban és a vázizom) tárolt szőlőcukor tényleg ennyi vizet köt meg, bár én az egyetemen 2 g víz/1 g szénhidrátról tanultam.
Itt semmi inzulinos dolog nincs, egyszerűen abból adódik az effektus, hogy a glikogénnek olyan a kémiai szerkezete, hogy sok olyan molekulacsoport van benne, ami a vízmolekulákkal kölcsönhatásba lép.
Ez nem érinti sem az a plazmavolument, sem a sejten kívüli tér ötbbi részét.

(Természetesen amit az inzulinról és a veséről az előző hozzászólásomban leírtam, az mindettől függetlenül igaz.)
(válasz akác56 48. hozzászólására)

48. akác562010-01-11 16:03
Köszi! - akkor majd az inzulinnal kapcsolatos témáknál is keresgélek!
Azért kutatgatok utána, mert azt olvastam, hogy 1g ch 4g vizet köt meg! - ezt nem akarom elhinni és keresem rá a magyarázatot!
(válasz Pirosalma 46. hozzászólására)

47. Pirosalma2010-01-11 16:00
Hm...Az inzulin aktiválja a Na-K-pumpát, ami egyrészről növeli a vesében (gyűjtőcsatornában) a nátrium visszaszívását és a kálium kiürítését (a kettő együtt zajlik, tehát tulajdonképp Na-K-cseréről va szó: a Na bent marad, a K kiürül), ez nettó vízvisszatartást nem okoz, csupán a víz csoportosítódik át a sejten belüli térből a sejten kívülibe (a plazmavolumen is megnő, így a vérnyomás is, főként a diasztolés, emelkedik).

Hogy van-e egyéb, a szénhidrátbevitelhez kötött hatás, ami tényleges, tehát nettó vízvisszatartást (nem pedig vízátcsoportosítást) okoz, nem tudom. De ha megtudom, szólok:-)
(válasz akác56 45. hozzászólására)

46. Pirosalma2010-01-11 15:47
Szia!

Sajnos nem tudom pontosan a hatásmechanizmust, de talán valami módon az inzulin befolyásolja a nátrium-visszaszívást a vesében.
(válasz akác56 45. hozzászólására)

45. akác562010-01-11 15:44
A só megköti a vizet s szervezetben! - tanultam anno az iskolában, de tapasztalom is!

Mostanában sokszor olvasom: a szénhidrát is megköti a vizet! .....ha igen, hol olvashatok róla? Tudtok segíteni!

44. Pirosalma2010-01-10 21:43
"Lehet,hogy magyar?" - hát, lehet:-)

"És a sima, gyógyszertári nátrium klorid,az egészséges?" - nézd, a nátrium ebben is sok, ahogyan a sima asztali konyhasóban is! Nátriumból meg annyira sok nem kell, sőt a többletbevitel hosszabb távon nem feltétlenül veszélytelen.

Egyéb szempontból tisztább lehet, mint a bolti étkezési konyhasó, de szerintem utóbbival sincsenek problémák. A csomósodást gátló adalékanyagok nem kifejezetten a méreg kategóriája. Én továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy sóból csökkentett nátriumtartalmút érdemes használni.

A szójaszószról sokat nem tudok mondani, de tudtommal az is tele van konyhasóval. Mitől lenne különb? Természetgyógyászok ajánlják? Ilyet se hallottam még:-)
(válasz Ina4 43. hozzászólására)

43. Ina42010-01-10 21:02
Azt hiszem a Herbaházban láttam a múltkor finomítatlan kősót.Lehet,hogy magyar? Már nem emlékszem az árára.És a sima, gyógyszertári nátrium klorid,az egészséges?
A szójaszószt szokták még ajánlani a természetgyógyászok,só helyett.Abból is sokféle van.
(válasz Pirosalma 41. hozzászólására)


42. docens2010-01-10 18:47
A finomítatlan.

41. Pirosalma2010-01-10 18:44
2600 Ft/kg náluk a Himalája-só. Nekik biztosan megéri. Persze nagy igazság, hogy: a placebo ereje a tisztább ruha titka.
(válasz Pirosalma 40. hozzászólására)

40. Pirosalma2010-01-10 18:43
Igen, valahol szintén 84 elemet írnak. Ez persze irreális.
Pl. a következő, színvonaltalan ismertetőben: [link] (Érdekes olvasni, ahpgy szidják a NaCl-ot, közben meg a Himalája-sóban is nagyrészt az van, bár állításunk szerint többmillió éves napfény is.)

Azért egy kis hozzáadott só nem árt egészségeseknek.
(válasz xti_ 37. hozzászólására)

39. Pirosalma2010-01-10 18:38
Nekem úgy tűnik, hogy tengerisó-szintű keveréket akarnak eladni kurvadrágán.
(válasz Ina4 38. hozzászólására)

1 2 3