Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Büfét akarok nyitni.... fórum

Büfét akarok nyitni.... (beszélgetős fórum)

14. Guruljka (válaszként erre: 13. - Pircsi0318)
2021. ápr. 23. 19:38
2021. ápr. 23. 19:24
A barátom egy focipályán szeretne büfét nyitni másodállásban, általában hétvégén. A helyiség meg van,ital, üdítő, csomagolt élelmiszert árulna.Iskolai végzettsége meg van hozzá.Mik a feltételek Hol kell kezdeni? Milyen dokumentumok szükségesek hozzá? Köszönöm ha tud valaki tanácsot adni.
2011. jan. 13. 17:07
sziasztok egy jelenleg is üzemelő büfét szeretnék átvenni. ki és milyen végzetséggel üzemeltetheti? van szendvics mszendvics sör és rövidital. az engedélyeit is ujra meg kell kérnem?köjál stb?vagy tovább vihetem azokat. milyen formában érdemes bt ev kft?köszi minden segitséget ha kell még info akkor kérdezzetek.
11. Timi8127 (válaszként erre: 9. - Edusch)
2010. ápr. 22. 09:22

Kedves Edusch!

Azt esetleg meg tudod-e mondani, hogy pontosan milyen végzettség kell a büfé üzletvezetőjének.

Pl. ha valakinek van élelmiszeripari főiskolai végzettsége az jó-e? Esetleg ha csak az oklevél van meg róla, de maga a diploma még nincs (tehát a nyelvvizsga hiányzik) a kezében, az elég? Hol tudják ezt nekem pontosan megmondani, ha Te nem tudsz erre válaszolni?

10. zola voy (válaszként erre: 9. - Edusch)
2010. jan. 23. 22:30

Köszi az infót!

Akkor gyorstalpaló tanfolyam...

2010. jan. 19. 18:00

Szia!


Müködési engedély biztos, hogy kell. Ha bármiféle ellenőrzésed lesz, ez az első papír amit elkérnek.

E nélkül köjál (direkt írtam kisbetűvel) engedélyt sem kapsz.

Mindig a területileg illetékes polg mest hiviben kell engedélyt kérni az árusításra. A jövedékis cuccokra meg külön is, sőt nem is minden eseményen árulhatsz ilyent.

Kell üzletvez, és min 1 eladó -ha nem az üv dolgozik - akár szakmunkás bizivel, akár tanfolyamos. Csak vmiféle PAPÍÍÍÍÍÍÍÍÍR legyen.

A köz- és magánterület közt nincs különbség. Ha otthon árulsz akár , akkor is meg kell feleni mind a 98 féle hatóságnak, formailag és tartalmilag egyaránt :P


UI: kell a meló a sok vízfejnek, ezért kell ez a millió b*zi értelmetlenül töltögetett papírhalmaz, ami ráadásul tartalmilag sokszor fedi egymást, csak más kell az állateü-nek és más nyomtatványon kívánja ugyanazt olvasni a köjál. Mert, ha lenne vami értelme...........pff...

2010. jan. 16. 22:56

Üdv mindenkinek !

Ha valaki betekint a fórumra és tud segíteni megköszönöm.

Szándékunkban áll, hogy vállalkozásunk kibővíti tevékenységét, szeretnénk nyitni egy mozgó büfét, ami hétköznap ugyan ott, hétvégeken változó helyen üzemel.

A büfékocsinak minden engedélye meg van.

Tudomásom szerint,2009 okt. 1-től nem kell működési engedély rá, hanem csak bejelentési kötelezettség van a helyi jegyzőnél, amennyiben nem árusít olyan terméket amely jövedéki adó alá esik.

Tehát egyenlőre így beindulhatna a büfé...a későbbiekben rá érnénk termékbővítésig (pl szeszes ital árusítás)megkérni a működésit.

Nem találtam konkrét választ rá, kell-e minden esetben üzletvezető, és pontosan milyen termékek árusításánál kell szakképzett eladó...ha magánterületet bérlek magánszemélytől, mennyivel különbözik a közterületen való árusítástól ?

Előre is köszönöm!

zola

2009. okt. 16. 10:52
Köszi, hogy írtatok. Sajnos ennyire mélyen nem láttam bele a dologba:( Nem tom, hogy mennyire érdemes így belevágni... Ennyi papír, meg minden? Megtérül ez valaha? Ez komolyabb összeg, mint gondoltam, pedig már meglenne a hely is, meg az alapok....
2009. okt. 11. 16:46

Hehe..és ez még csak a papírok fele sem...aztán jönnek a folyamatosan nyakunkon ülő hatósági ellenőrök, a fogyasztóvédelem, az APEH, a köjál, az állategésszségügy, a tűzrendészet, a VPOP, ésatöbbi ésatöbbi...de meg lehet csinálni. Aztán a pénztárgéped, a mérleged hitelesítve, az érintésvédelemnek feleljél meg, az EU-s szabványok szerinti eszközökkel dolgozzál, a rágcsálóírtásod meglegyen, aztán a rengeteg papír, amit nyitás előtt kell kitölteni a szavatosságokról, a hűtők állapotáról, hőmérsékletéről, a munkavégzés előtti átfogó ellenőrzésekről, a munkavégzés közbeni és utáni ellenőrzések, a jelenléti ívek. Aztán a kismillió papír, amivel ki kell tapétázni a büfédet, mint pl az osztályba sorolás, az árlistád, a nyitvatartásod, a jegyző által érvényesített panaszkönyved elérhető távolságra a kedves vevőkől, "panaszaival a köv szervekhez fordulhat" papír, a dolgozók beosztása, legalább 1 hónappal előre, hogy az áraid tartalmazzák az ÁFA-t és, hogy forintban értendők, az elkészíteni kívánt étlek technológiaia leírása (10 adagra!!!! ekkora baromságot) feltűntetve, hogy mibe csomagolod, ha elviszik jah és persze a Működési engedély, az HACCP matricák, az áramszünet esetére való nyugtatömb, az ÁFA-s szla-tömb, az átutalásos szla tömb. A hitelesített tűzoltó készülék matricái.

Az előkészített alapanyagok felcimkézve dátummal, idővel ellátva. Magyarul: az uborkára rá kell írni, hogy uborka, mert különben a köjálos nem ismeri fel..és nem rövidítve ám, hogy ubi..asse jóóóóóó.

Meg a sok értelmetlen baromság, ami most nem jut eszembe.

Nah, van-e még kedved csinálni???

2009. okt. 9. 22:02

Jó hír!

[link]


Nem jó hír!


Kivonat:

1.) A tevékenység végzésére jogosító okiratot (vállalkozói igazolványt, társasági alapító okirat, vagy cégbírósági végzés),

2.) az üzlethelyiség használatára való jogosultságot igazoló okiratot, helyszínrajzot (tulajdoni lap kivételével a jogcímre vonatkozó igazoló okirattal, továbbá közös tulajdon esetében a tulajdonostárs, haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat),

3.) az üzlet használatbavételi engedélyét,

4.) Ha az üzletben nem veszélyes hulladékot értékesítenek, motorkerékpár-javítást folytatnak, továbbá amennyiben a kapcsolódó szolgáltatásként végzett tevékenység egyébként külön jogszabály szerint telepengedély-köteles tevékenység lenne:


a) a tevékenység végzéséhez szükséges - a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Mvt.) értelmezésében használt - veszélyes munkaeszközök:


b) az üzletben, illetve a telepen lévő vagy felhasználandó, illetve az alkalmazott technológia során keletkező hulladékot, egészségre vagy környezetre veszélyes anyagokat, azok gyűjtésének, kezelésének módját,


c) a létesítendő munkahelyeket (irodák, raktárak, műhelyek stb.) az Mvt. értelmezése szerint, valamint műszakonként a napi munkavégzés idejének megjelölésével,


d) az ivó- és iparivíz-ellátást, a szennyvízgyűjtést és elhelyezést, a szennyvíztisztítási megoldásokat,


e) az üzemeltetéshez, illetve a létesítendő munkahely, tevékenység megjelölésével az egészséget nem veszélyeztető munkavégzéshez szükséges mesterséges szellőztetés módját,


f) a szennyezett levegő elvezetésének és tisztításának helyét és módját, az elszívott levegő utánpótlásának módját,


g) a környezetre gyakorolt hatást (talaj, felszíni és felszín alatti vizek, zaj, bűz, füst, tűz- és robbanásveszély, üzemszerű szennyezés kibocsátása stb.) és az esetleges üzemzavar miatt várható környezeti hatások elkerülésének módját,


h) a környezetre veszélyes technológiák alkalmazása esetén a külön jogszabályban meghatározott környezeti kárelhárítási tervet,


i) amennyiben van, a környezetvédelmi minősítés (ISO 14000) tényét.


5.) A szakhatósági hozzájáruláshoz szükséges, külön jogszabályban előírt tervdokumentumot, dokumentumokat


6.) Vendéglátó üzlet esetében a kereskedő nyilatkozatát arról, hogy kíván-e zeneszolgáltatásra, műsoros előadásra, tánc rendezésére, továbbá a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény alapján szerencsejátéknak nem minősülő szórakoztató játékra irányuló tevékenységet folytatni;


Ügyintézés díja:

Működési engedély kérelem 10.000,- Ft illetékköteles

Működési engedély módosítása 3.000,-Ft illetékköteles


Kapcsolódó jogszabályok:


- 133/2007.(VI.13.) Korm. r. az üzletek működési rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről


- 4/1997. (I.22) Korm. r. az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának feltételeiről

4. efa181b264 (válaszként erre: 2. - Gábor01)
2009. okt. 9. 20:24

Szia!

A vállalkozóihoz erkölcsi bizonyítvány kell, majd az önkorminál engedély, amikor megvan, lesz adószámod, kell egy jó könyvelő, egészségügyi kiskönyv, üzemorvos csinálja, majd ki kell alakítanod az üzletet a szakhatóságok szabályai alapján.

Sok idő és sorban állás és nem kevés pénz!

De ha jó helyen van többszörösen megtérűlhet.

Priviben kérdezhetsz ha gondolod.

2009. okt. 9. 20:21

A büféhez nem nagyon értek, de a vállakozóihoz ezek kellenek:


- három hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány,


- személyi igazolvány, adókártya, lakcím igazolvány,


- a vállalkozó munkavégzésének módjától függően:


- munkáltatói igazolás, ha munkaviszony mellett fogja végezni a vállalkozói tevékenységet,


- nyugdíjas igazolvány, ha nyugdíjas,


- diákigazolvány, iskolalátogatási igazolás, ha oktatási intézmény nappali tagozatos hallgatója,


- képesítési bizonyítvány, oklevél, amennyiben a végezni kívánt tevékenység képesítéshez kötött,


- egyéb hatóság engedély, amennyiben azt jogszabály írja elő,


- telephely tulajdonjogát, illetve bérleti jogát igazoló okirat (30 napnál nem régebbi tulajdoni lap,

két tanú által aláírt bérleti szerződés vagy előszerződés).


10.000,- Ft illeték kell hozzá.

2009. okt. 9. 20:16
Fontos lenne....
2009. okt. 9. 20:09
Sziasztok! Friss pályakezdő vagyok, s szeretnék tapasztalatokat gyűjteni. Találtam egy jó kis helyet,amit kiadnak, s szeretném kialakítani 1 büfének. Mik szükségesek hozzá, papírok, a többit nagyjából tudom. Milyen feltételeknek kell megfelelnie? A vállalkozóit hogyan lehet kiváltani, miyen feltételek mellett? Stb.... Esetleg valami pályakezdői támogatás anyagiakban lehetséges e? Köszi

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook