Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Kidobás helyett javíttassunk! fórum

Kidobás helyett javíttassunk! (beszélgetős fórum)


Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Kidobás helyett javíttassunk!

2009. nov. 30. 16:42

Sziasztok! Egyik szemem sír, másik nevet... Őszinte boldogsággal tölt el, hogy ennyien gondolkoztok ezen a témán. Sajnos, valóban nehéz úgy a javítás mellett letenni a voksokat, hogy közben ezzel szemben mennek a gyártók. Senki nem bennetek keresi a hibát! Igazából csak annyi a lényeg, hogy ne kapásból dobj ki valamit, ami tönkrement, fuss legalább egy kört, hogy meg lehet-e javíttatni vagy másra fel lehet-e használni.


Pont egy olyan hatalmas társasházban lakom, ahol a lakók teljesen spontán a lépcsőházban lévő asztalra elkezdték lepakolni a nekik már felesleges vagy az elromlott dolgokat. Érdekes módon valaki mindig elviszi. Mindent kiteszünk: a maradék, de ép zsemlétől, a használt, de kimosott tükrös púdertartón át az elektromos háztartási cuccokhoz való alkatrészekig. Ez is egy lehetőség.


Még egy nagyon fontos gondolat: a márkás cucc nem egyenlő jó minőség. A márkás cucc azért márkás, mert bazi sok pénzt beleölnek a reklámozásába. Bármelyik marketingest megkérdezed, meg fogja mondani, hogy a jó cuccok eladják magukat, az agyonreklámozott, nagyon ismert termékek általában igen középszerű minőséget takarnak, pont azért mert a pénzt nem a termékfejlesztésre, hanem a reklámra költik.


Szóval, köszönöm, hogy egyáltalán nyitottak vagytok ennek a megvitatására! :)

2009. okt. 7. 08:59

Nagyon ötletes dolgokat írtál!:)Még jobb lenne, ha a soraidat a gyártók is elolvasnák.

A gyakorlatban sajnos az a helyzet, hogy a legtöbb embernek nincs pénze a minőségit megvenni, így marad a gyengébb minőségű, aminek a javíttatása ugyanannyiba kerül, mint az új termék, vagy már nem is tudják javítani, ahogy előttem írták.

De írok pár példát.

10 éves a mosógépünk, amire két évente költünk 10-15 ezer ft-ot javítás címén...ha ezt összeadom, ennek a feléért, 2/3-ért már A-osztályos mosógépet lehet venni.

A vízmelegítőnket 5 éves kora ellenére meg sem tudták csinálni, így maradt a csere. Hó végén S.O.S. nem volt annyi pénzünk, hogy egy jobb minőségűt (?), ha van ilyen, vegyünk, de a magyar termék beszereléssel együtt is több, mint 100 e ft-ba került.

A telefonok hűségideje nem véletlenül 2 év, ennyi a lejárati idejük. Ha valaki a munkájához használja, és nem napi két hívásra gondolok, nem lesz több az élettartama ennél. A 60-70 ezer ft-os ugyanúgy tönkre megy, mint az 5 ezerért vásárolt.

Több szakember mondta már, hogy a háztartási eszközöket, telefonokat max 2-5 évre tervezik, ezért ennyire drága a szervizelésük, javításuk.

Arról nem is beszélve, hogy technika rohamos fejlődése miatt, szinte havonta újabbnál újabb termékek kelletik magukat a polcokon...itt kezdődik az eladói pszichológia, ebből élnek a gyártók.

16. syria
2009. okt. 4. 10:22

A gyártók már régen rájöttek arra, hogy nem érdekük időtálló terméket gyártani, mert akkor nem fogy az új. Ma már olyanok a műszaki cikkek, hogy hiba esetén szét sem lehet őket roncsolás nélkül szedni, egybe van öntve a burkolat, tehát eleve javíthatatlanok. (Vagy pl. a francia autót csak drága szakszervizbe viheted, mert másnak nincs spéci szerszáma a szereléshez.) Na ezért van nekem 30 éves minimat mosógépem. Kiválóan mos, hiba esetén gyakran több a kiszállási díj, mint az anyagköltség. Nem dőltem be az energia-, meg víztakarékos dumának, s nem vettem újat, csak azért, mert ez régi.

Lássuk be: ránk tukmálták a „fogyasztói társadalmat”, s ez ellen nagyon nehéz tenni.

Azt írod: „rengeteg … apró trükk van a mindennapokban”.

Én csak egyet említek: ha visszaveszik a boros, sörös, röviditalos palackokat, miért nem veszik vissza a pezsgős-, meg a befőttesüveget? Látod, erről sem mi tehetünk.

15. mommy (válaszként erre: 14. - A106211d56)
2009. okt. 3. 17:52

Sziasztok!

Nekem is van egy hasonló sztorim. A lányomtól örököltem anno egy Nokia 3210-est. 8 éves ,de soha semmi baja nem volt. A múltkor akumlátort kellett benne cserélni és venni akartam hozzá. Az üzletben szabályosan kiröhögtek, hogy mit akarok olyan öreg meg nem is kapni már hozzá.

Nem bánom én ,hogy öreg nem öreg, csak azért nem fogom eldobni, ha egyébként semmi baja csak azért mert nem flancos.

Szóval száz szónak is egy a vége találtunk a netten egy Webáruházat ahol nemhogy akumlátor, hanem előlap meg mindenféle kütyü is volt.És helyünkbe is hozták.

Szóval ennyit erről: nem akarásnak nyögés a vége!!!

2009. okt. 2. 17:47

Mikor 4 éves Samsung mobilomhoz kerestem akumlátort,aminek semmi egyéb hibája nem volt,közölte az eladó,hogy nincs,és mit akarok én ezzel a "régi"készülékkel?Dobjam be a gyüjtőládába,és 990.-forint kedvezménnyel vehetek egy uj ,szuper készüléket!

Ez év szeptemberben volt 5 éves a telefon,a mai napig müköik,mert a bolhapiacon 200.-/azaz kétszázforintért!!!/vásároltam hozzá UJ AKUMLÁTORT!!!

13. ad04b33206 (válaszként erre: 12. - C69ff6d3e9)
2009. okt. 1. 13:00
persze, ez igy van. De jelenleg ez az ar a tvert jo volt. Ha belegondolok hogy mi is az elsö ldc tevet x eve mennyiert vettük!! rosszulvagyok a gondolattol. Bar meg ma is müködik. :)
12. c69ff6d3e9 (válaszként erre: 10. - Ad04b33206)
2009. okt. 1. 12:51

Csakaz abaj hogy ma már a műszaki cikkeket sajnos nem 10 vagy 20 évre előre készítik.

Annyira gyorsan avulnak el a termékek,és jönnek a modernek hogy egyszerűen nem éri meg .

A tv ről még annyit hogy múltkor volt a kezünkben egy régi pc world újság (2004-es)

egy hd tv plazma 128x768-as felbontású 700 ezer volt, és ugyanaz lcd-be 1 millió 200ezer.

Most már ez a felbontás nincs is,sőt vannak jobb,nagyobb felbontású tv-ék ahhoz képest fillérekért.

És ez csak 5 év alatt.

Ez van.

Ugyanúgy mint a dvd lejátszó régen 30-40 ezer volt a leg gagyibb,ma már 8 ezerért is kapsz.És ahhoz képest még nagyobb a tudása.

Én is szivesen újrahasznosítanám a tönkrement házt.termékeket, ha tudnám hogy ez valóban megéri,és spórolok vele.

11. ad04b33206 (válaszként erre: 9. - C69ff6d3e9)
2009. okt. 1. 12:46
en handyvel voltam igy. Utaztunk el es bedöglött. Bementem a szolgaltatohoz es közöltek hogy minimum 2 het! mondom ne idegesitsen, nekem kell 3 nap mulva. Közöltek hogy akkor menjek fel szemelyesen pestre. (120km) Ezen nemileg kibuktam, mert nagyon nem tartom fairnek. Most külföldön elek, de itt is sokszor a következö nagyvarosba kell menni ha akar az ember valamit.
10. ad04b33206 (válaszként erre: 8. - C69ff6d3e9)
2009. okt. 1. 12:44

igen, ez az. Es pont emiatt elnek meg a piacok, olcso boltok. De ha az ember nem engedheti meg maganak akkor ez van. Arrol nem beszelve hogy attol hogy olcso meg lehet hogy jo.


amugy ez a marka dolgo pont egy jo pelda megint. Par honapja vettünk egy uj tv-t. Sonny, plazma, 106 centis, ful HDTV, mit tudom en. Ferjem nagy kivansaga volt, honapokig beszeltük hogy mi legyen. Aztan az egyik nagy müszaki aruhaz tv akciot tartott, eleg jol le voltak arazva televiziok. Vegül megvettük. Tavaly ugyan ez a modell 2x ennyibe került!!! Kerdeztem hogy mi az ok. Kifuto modell. Az elektronikaja ugyan az mint az 2009-es modelle, de a desigen mas. most erre mit mondjak.Bar megesküdtek hogy ez 10 ev mulva is tv lesz, es van hozza 5 ev garancia. Hat kivancsi leszek!

2009. okt. 1. 12:14

Ami ég kimaradt, hogy még pesten valahogy még lehetőség is van egy gyorsabb minden macera nélküli javításhoz,ha van rá pénz, de egy vidéki ember mit tegyen ha folyton pesten javítanák meg a cuccot, és az ide-oda utazgatás sem olcsó.

Így inkább néha az ember hajlamos hallgatni arra hogy inkább kidobja, és nem küszködik vele,és vesz újat

8. c69ff6d3e9 (válaszként erre: 7. - Ad04b33206)
2009. okt. 1. 12:11

Arról nem is beszélve hogy nem mindenki gazdag.Én sem tudok mindenből márkásat venni, ami drágább.Örül az ember ha megveheti azt a terméket,még ha nem olyan márkás akkor is.

Azért nagyon nem mindegy az hogy az adott termék pl egy hűtő 50 ezer vagy 100 ezer.Nekem nem.

Sőt tényleg néha a minőségi terméknek is lehet olyan hibája amikor már nem lehet szervizelni.

Itt olvastam egy hozzászólást a tv-ről.

Ma amikor 2-3 évvel ezelőtt megvettél egy tv-t 80 ezerért pl, 1-2 év múlva a felét éri,hiába márka, és egy alkatrész ár általában nem két fillér.

Sőt egy minőségi drága holminak a szervízköltsége is többe kerül.

Még az autóknál is hasonló a helyzet.

2009. okt. 1. 12:06

jo cikk, es jo lenne az elkepzeles is, csak sajnos a gyakorlatban nem teljesen igy müködnek a dolgok.


emlitetted hogy inkabb vegyünk jo minösegüt, akar dragabban is mert az tartosabb, es ugye ezeknek van sajat szervizük, stb. Nos egy ismerösöm 6 eve vett egy eleg draga mosogepet. A nevet nem emlitenem, de mardjunk annyiban hogy vilagmarka. Nos 2 honapja a tekerös gombja amivel a programot lehet kivalasztani meghalt. Felhivott egy csomo szerelöt, nagy elektromos üzleteket, söt a ceg sajat kepviseletet is, es mindenhol ugyan az volt a valasz. Bocsi, mar kifutott modell, nincs hozza gomb...vegyel ujat. ???!!! ennyit er egy 6 eve vette mosogep ami mar anno vagy 2x annyiba került mint egy atlag?? ezek utan gondolhatod hogy nem vett ilyen dragat, mondvan ha kinyiffan nem kap gutaütest ha ilyen valaszt kap a szerelöktöl.


vagy emlitetted hogy ne legyünk restek es vigyük vissza a ruhat/cipt ha tönkremegy, reklamaljunk, esetleg forduljunk fogyasztovedelemhez. Ez is nagyon szep gondolat, de nem mindig müködik. Erre is egy peldat had emlitsek. Vettem egy öszi csizmat egy elegans boltban, nem eppen olcson. Gondoltam mar annyiszor befürödtem olcso cipökkel, ennek neve van, biztos tartosabb. 2 het mulva egyszerüen kitört a sarka töböl. Visszavittem. Közöltek hogy nem hasznaltam rendeltetesszerüen! kerdeztem mit erte rendeltetes szerü hasznalat alatt, mert en csak felvettem, mentem benne es levettem. Össze-vissza valaszt kaptam. Mondom nem erdekel, cserelje ki, vagy kerem a penezm. Közöltek hogy elöbb elküldik bevizsgalni, jöjjek vissza 1 het mulva. Belementem, mit tehettem volna. Egy het mulva közöltek ugyan azt amit az elejen. Nem felelösek a dologert, javittasam meg magam. Kisebb jelenet utan tehetetlenül elhagytam a boltot. Elmentem cipeszhez, ahol a cipesz közölte hogy ez a csizma alapbol gyarilag hibas, rossz konstrukcio, ezert is tört el a sarka. Söt, mint kiderült nem a sarka tört el hanem a talpaban vegigfuto lap ami a sarkat tartja. Nem pontosan ertettem, nem vagyok benne jartas. A lenyeg hogy megcsinaltattam, mert javithato volt. Megerösitettek, tökeletes lett. Szinten nem keves penzt hagytam ott. Alig telt el par nap, a masik sarka is kitört. Nos elvittem ismet a cipeszhez ahol mondtam hogy ugyan az a baja mint a masik oldalnak. Szamlastol, a cipesztöl kapott levellel elmentem a helyi fogyasztovedelemhez, ahol egy igencsak laza alak fogadott. Elmondtam a panaszom, a boltban törtenteket, odaadtam a szamlat, levelet, es vartam a reakciot. A reakcio egy nagy nulla volt. Elöször is, miert nem csereltettem ki...aztan miert csinaltattam meg magam, bla-bla, a vege az lett hogy igy jartam. Nos ennel kicsit többet vartam. Legalabbis több empatiat ha mar mast nem is. Ezek utan sajat költsegre megcsinaltattam megint, majd par het mulva a cipzar ment szet. Tele lett a hocipöm is a kukaban landolt a csizma. Elötte meg bementem a boltba meg egyszer, ahol majdcsak ki nem raktak hogy mit akarok. VAlaszul irtam egy szep bejegyzest a panaszkönyvbe. Bocsanat hogy ilyen hosszu lett, de igy kerek a sztori.


Szoval egy a lenyeg, hiaba jol müködik elmeletben amit leirtal, gyakorlatban sajnos teljesen mashogy nez ki! :(

2009. okt. 1. 11:36

Kedves Graczek,

nagyon szívemből szóltál. Engem is bánt a sok hulladékminőségű termék jelenléte a piacon, amit rövidke használat után vághatunk ki a kukába. De sajnos az is bánt, hogy tartósnak mondott fogyasztási cikkek esetében (hűtő, mosógép, gázkazán - hogy csak saját példát említsek) sincs ez másképp. Miszter Ford-ról is járja az a pletyka, hogy amikor az általa megtervezett autók első szériái a zúzdába kerültek, ő gondosan végignézte, hogy mely alkatrészek állapota pofátlanul jó a többihez képest, és a túl jók minőségét igazította a többihez.

Épp ma hallottam egy környezetvédelemmel kapcsolatos riportban, hogy ahhoz a fajta szemléletváltáshoz, ami a környezetünk megóvásához szükséges legalább 4 generációnyi idő szükséges, következetes, kitartó jobbítani akarással. Ha jól tudom, egy generációra 25 évet számolunk. Van ennyi időnk egyáltalán?

2009. okt. 1. 11:29
Ja,és 9 éves,jó minőségűnek mondott Orion tv-ről van szó.
2009. okt. 1. 11:28
Tönkrement a tv-m,de egész városunkban nincs aki elvállalja,ha képcsőcserés.Azt mondják,akkor mikor már 30 ezerért is lehet új tévét kapni,nem érdemes megcsinálni.
3. valentinia (válaszként erre: 2. - C69ff6d3e9)
2009. okt. 1. 11:05
Így igaz.
2009. okt. 1. 10:11

szia azt írod hogy a javíttatás régen magától értetődő volt.Igen, de nem is volt olyan drága a szervíz mint most :(

Sőt vannak dolgok amiket nem is érdemes.Pl volt olyan hogy vettünk 10 ezerért egy dvd lejátszót ami végül tönkrement (nem azonnal)a garancia lejárt és közölték velünk hogy olyan hibája van hogy olcsóbb ha veszek másikat, mert ma már ugye lassan 10 ezer alatt is lehet kapni, de az anyagcsere és egyéb javítási költségek többre jönnek ki.

Vagy ott van a hajszárító és társai, annyira olcsók hogy többe kerül a javítás.

Sajnos ez van, és hát egy hajszárítóból még a párom sem olyan ügyes hogy csináljon egy kenyérpirítót :))

2009. okt. 1. 10:03
Évente fejenként 450 kg hulladékot termelünk, amit nem tudunk már hová tenni. Ennyi megvásárolt holmit dobunk ki a szemetesbe, hogy utána még egyszer fizessünk az elszállításért. Pedig rengeteg olyan apró trükk van a mindennapokban, amelyek kis odafigyeléssel nagyságrendekkel csökkenthetik a hulladékunk mennyiségét.
Tippek hulladékcsökkentésre és ötletek a környezetbarát otthonhoz a KukaDiéta zöld háztartás verseny keretében - 4.

Ugrás a teljes írásra: Kidobás helyett javíttassunk!

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook