Fundamenta, tapasztalatok? (beszélgetős fórum)
Működni fog amúgy a dolog amire gondolsz,de a kiutalási,igazolási határidőkről,annak módjáról tényleg az a legbiztosabb,ha a központtal beszélsz.
Annak nyoma van,biztos hogy nem általános információkat fogsz kapni,hanem a szerződéseidre konkrétan,ha elmondod a felhasználási tervedet.
Az a legbiztosabb,ha egyeztetsz a központtal a 0614118181-es számon.
Ott látják a szerződésed minden paraméterét,pár perc alatt minden kérdésedre konkrét választ kapsz.
Az utolsó kifizetési feltétel teljesülése után maximum 15 napon belül utal a cég.
(Persze figyelik a határidőket,igyekeznek ha szűkös. A Call Centerrel nem árt egyeztetni.)
Ez egy elég pörgős Funda topiknak tűnik.
Most kaptam meg a levelet a felhasználási feltételekről. Csak a saját megtakarítást és a támogatást szeretném felhasználni lakásvásárlásra hitel nélkül. Már rengetegszer elolvastam a tájékoztatót de nem vagyok benne biztos, hogy a teljes folyamatot jól megértettem és pár kérdésem is van. Tehát:
1. Most szerződést kötünk ügyvédnél. Fundának vissza kell küldeni az eredeti tulajdoni lap másolatot és a szerződést plusz a kitöltött nyilatkozatot a felhasználásról a megadott határidőig.
- Mi az a "legkorábbi időpont" amire hivatkozik a papír? Ha nincs kölcsön akkor maga a levél keltezése?
- A teljes vételárat két részletben fizetném ki az eladónak, második részét a Fundamentás összeg kézhezvételekor. Ez kivitelezhető lesz függőben tartással?
- A kiutalási dátum után mennyivel várható a pénz?
2. Megérkezett a pénz, kifizetem a fennmaradó összeget az eladónak, bejegyzésre kerül a tulajdonjogom a földhivatalban.
- Itt csak 120 napon belül beküldöm a kért igazolások valamelyikét és kész? Gondolom lesz erről visszajelzés hogy befogadták.
Sajnos bárkivel beszélsz a fundánál,nem fogod tudni elérni,hogy a megfelelő formátumú beszedési megbízás ne kelljen.
El kell érned a bankodnál,hogy megértsék ezt,és megfelelően töltsék ki.
Vagy válts bankot.
(Az MKB bank tudomásom szerint az egyetlen,aki nem hajlandó kihagyni a 999999-eseket,tőlük ezért nem fogadnak el beszedési megbízást.)
Szia!
sajnos Firponak igaza van! -de ha s.o.s-ben kell a pénz, akkor menj be egy bankfiókba, nyiss egy bankszámla számot és ott rögtön adj átutalási megbízást limit nélkülit. Ők elektronikusan elküldik a Fundamentának, de Te papír alapon is küld el.Mikor kiutalták a pénzt és nem akarod megtartani az új folyószámlát akkor felmondod és az eredeti bankodhoz adj be egy új csoportos megbízást! Így már nem egy esetben működött!!
Üdv
Volt. Sajnos...
Az MKB és a Raiffeisen bankban dolgozók is inkompetensek...!
Ha limit nélküliséget állítanak be,akkor az a gyakorlatuk,hogy 9-eseket írnak be a rubrikákba.
De az nem limit nélküli...
Be kell menni a bankfiókba,és beszélni kell egy belsős munkatárssal a banki ügyintéző segítségével (vagy e-mailt íratni a központjukba),hogy ne kerüljön semmilyen karakter oda!
Meg lehet csinálni,sikerülni szokott,csak utána kell járni sajnos személyesen! (Tapasztalat!)
2 lehetőség van.
Vagy a felmondástól számított 3 hónap múlva lehet kérni a pénzt,ez díjtalan.
(Lehet időzíteni,már akkor fel lehet mondani,mikor biztosan tudjuk hogy 3 hónap múlva kellenni fog a pénz. Persze csatolni kell a megfelelő dokumentumokat.)
Vagy 30 napon belül kérjük a pénzt sürgősséggel,ami a gyakorlatban 2 hetet szokott jelenteni kb,viszont ennek díja van.
Az egyenleg 3%-át vonják le kiutaláskor.
Kedves Firpo!
Nagy bajban vagyunk.. már minden papírt beadtunk, várjuk a kiutalásunkat. És jött egy olyan levél, hogy a csoportos beszedési megbízásunkat nem fogadják el, mivel elvileg nem adtunk meg limit nélküliséget.. Nos mi mindent úgy állítottunk be, ahogyan azt a Fundamenta kérte, limit nélkül menjen a csoportos beszedés, sőőt, már le is vonták tőlünk múlt héten a megadott összeget.. Az az egy nagy gondunk, hogy Citibankosok vagyunk, tehát netbankon keresztül állítottuk be a csop.beszedést. Hiába limit nélküliséget választottunk, a bankunk valamiért 999.9999 Ft összegre írja s ezt nem lehet javítani. Már beszéltem a netbankos emberrel is, és ő se tud mit tenni hiszen sajnos így írja ki ha nem adunk meg limitet.... Azt csináltuk hogy a csop.besz.megbízást kitöröltük és telefonon keresztül beállítottuk újra.
Firpo volt már hasonló tapasztalat?
Nagyszerű Vagy!-olyan mint az F. azért remélem, nem kombinálom túl a dolgokat...
Hmm...van egyéniséged s ez a lényeg!!!
Most ezt írnám le neked: Az egyik lányomnál letelt a lakástakaréki betétje, az igaz hogy Ő kötötte ezt meg, de nem volt senki megjelölve "kedvezményenként". Mi meg kezesek voltunk, meg az ingatlanunkra a jelzálogot is ráterhelték s ráadásul a felét is mi fizettük annak az LTP-nek ami megszüntette volna ezeket..., ám közben eladtuk az ingatlanunkat s kifizettük az un jelzálog terhelést is...
Ilyenkor mi van?-hiszen Ő nekem több millió Ft. tartozik...
:D
Az OTP-lakáskölcsön semmiféle kifizetésben nem gondolkozik...-valószínűleg módosítani kellett volna ahhoz, hogy mindenki jól is járjon- a kedvezményezett beírásában, avagy az adótárs bevonásával?
Mit tudom én...?-én csak fizetek!
Kedves szunyog5720!
Ha felhívod a Fundamenta központot a 06/1/411-8181es számon, úgy is tudod a kedvezményezettet töröltetni, de persze édesanyáddal együtt, egyszerre! Így gyorsabb és nem kell postázgatni!
Kedves szunyog5720!
Be kell küldeni 2 db "Bejelentőlap 1"-est,azokon jelölni a kedvezményezett módosításokat.
Egyszerre kell beküldeni a 2-őt,hogy ne legyen kavarodás.
Javaslom hogy egyeztess a központtal 0614118181.
(A honlapról is letölthető a bejelentő 1-es,inormációtár-dokumentumtár.
Örülök hogy minden rendben lett! :)
Egyébként igen,ezért is keresnek munkatársakat,hogy minél több emberhez eljusson a jó ajánklat! ;)
Általában rendben és gyorsan mennek a dolgok.
Csak természetesen akinek gondja akad,az mindig "hangosabb".
Jó olvasni ilyet is (mert a legtöbb így megy.).
Sok sikert a továbbiakhoz. :)
Semmi baj nincs, előfordul.. én is olvasgattam a fórumot, megoszlanak a tapasztalatok, azért is akartam leírni az én sztorimat, hogy eddig legalább is még rendben és gyorsan zajlottak a dolgok, ámde még nincs a kezünkben a lakáskulcs. Ettől független beszámolok hogy mizujs van :)
Nyugi-nyugi!! Semmi baj ;-)
Előlegként is bocsáss meg nekem...összetévesztettelek valaki mással, akinek Ametiszt volt ( s van) a neve...
A szám' lett volna itt is a fontos a végén, hogy befogjam a pofámat.
Szóval, még egyszer a végén is, a bocsánatodat kérem.
Sok sikert kívánok mindenféle ténykedésedhez, s különben meg ne zavarjon az amit itt, avagy máshol is írok.
Jobb ezt a zsinórt elengedni...-már mint egymás irányában is!
:))
További ajánlott fórumok:
- Mi a teendő Fundamenta, Lakáskassza lejárata esetén?
- OTP lakástakarék és Fundamenta lakástakarék. Vélemények, tapasztalatok? Melyiket válasszam?
- Van itt valaki, aki a Fundamentánál dolgozik ügyintézőként?
- Mennyi a Fundamenta hitelelbírálási idő?
- Valaki megtudja mondani mikor lehet felvenni a fundamentát?
- Férjemmel 2008-ban fundamentával kombinált hitelt vettünk fel. Ezzel kapcsolatban tudnátok válaszolni kérdésemre?