Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Fundamenta, tapasztalatok? (41. oldal)

Kategória: Összes fórumtéma » Hobbi & Otthon » Ház, lakás, kert


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!


6510. Idhikai2015-07-26 07:59
Igen, mindig ráírom... ajánlott, elsőbbségi..
(válasz Idna2015 6509. hozzászólására)

6509. Idna20152015-07-26 00:02
Még egy apróság: a szerződésszámot érdemes ráírni a borítékra, talán gyorsabban kerül az adott "ügyintéző" kezei közé, és nem kering "napokig" az 5 szint között.
(válasz Idhikai 6507. hozzászólására)


6508. Idna20152015-07-25 23:53
"És a zenekar játszik tovább..." :(((...
Kedves Ildhikai!

Ajánlottan, elsőbbséggel feladni, amilyen gyorsan csak lehet...
Naponta hívni őket, hol tart az elbírálás.

Szurkolok !
(válasz Idhikai 6507. hozzászólására)

6507. Idhikai2015-07-25 12:06
... ha vége lesz... már nem érdekel hogyan, csak legyen vége, leírom az egész kálváriát.
Most ott tartunk, 3 hónap után, hogy 30 napon belül nyilatkozzunk a lányom személyi igazolvány számáról, mert egyébként nem folytatják a hitelkérelem elbírálását. (rajt volt a papírokon a lányom személyi igazolvány száma, hogy a hányadik volt, amiről lehagyták, nem tudom)... dolgozom, megfelelő fizetésem van, lakásom van... mindig minden hitelemet tisztességgel fizettem... anyum (aki ugye adóstárs) szintúgy... felváltva sírok és káromkodom, nem magam miatt, mert engem már nem érdekel, de van az eladó, aki 3 hónapja várja, hogy történjen valami, és bízik bennem... és itt a végén a lényeg, bízik bennem, és én tehetetlen vagyok.
(válasz Firpo 6506. hozzászólására)

6506. Firpo2015-07-25 00:45
Sajnos vannak hibák,ez tény.
De hol nincsenek...?
Pár negatív eset miatt nem érdemes általánosítani!
(Bármennyire is sajnálatos akár egy eset is!)
Tapasztalatatom szerint ha a cég kárt okozott egy ügylettel valakinek (nyilván nem szándékosan),mindíg kartalanította az érintettet!
Felkészültségről mostani tapasztalat;
-a baki ügyiézők kb. kétharmada a kitöltött csoportos beszedési megbízást képtelen hiba nélkül berögzíteni...
Szóval máshol sem agysebészek dolgoznak csak.
(válasz Idna2015 6500. hozzászólására)

6505. Firpo2015-07-25 00:35
Más lakáskasszánál nincs 2 éven belüli kölcsön,a 2 éven túli is korlátozott összegű máshol.
Fix,forint alapú kölcsön csak a fundánál van azonnal is,a futamidő teljes ideje alatt.
(válasz Idna2015 6502. hozzászólására)

6504. Firpo2015-07-25 00:32
Kedves Adelaine!
Ezek fontos és jó kérdések,ezeket tisztázni kell,mielőtt bármilyen döntést hozna az ember.
Minden eset más és más.
Írtam üzenetet.
(válasz Adelaine 6501. hozzászólására)

6503. Idhikai2015-07-24 10:25
... ha elölről kezdhetném, messze elkerülném őket... nagyon messze.
(válasz Adelaine 6501. hozzászólására)

6502. Idna20152015-07-22 13:57
Érdemes lenne körülnézni más lakáskasszánál is...ez csak jótanács... :)
(válasz Adelaine 6501. hozzászólására)

6501. Adelaine2015-07-22 10:30
Sziasztok, Fundamenta lakáskasszát szeretnénk kötni. A férjemmel, úgy hogy havi 2*20.000 ft-ot fizetnénk. valakinek volt ilyen? Kb mennyi idő múlva tudott hitelt felvenni hozzá? Megéri egyáltalán? És a hitelelbiráláshoz mi szükséges ebben az esetben? Köszönöm előre is.

6500. Idna20152015-07-22 00:20
Kedves Firpo!

A "felkészületlen ügyintéző/k" miatt ugyan nem tudom, mennyi Fundamentával szerződésben álló ügyfélt érhet kár ( bukja a foglalót, a megvenni kívánt ingatlant, + a közben felmerült költségeket, etc....), az idegeskedésről nem is beszélve, de hogy a Fundamenta - Lakáskassza Zrt. alkalmazza őket anélkül, hogy megfelelő képzésben részesítené őket, az bizony szomorú. Az a tény is sajnálatos, hogy az ügyfelek hiába szeretnének egy "ügyintéző" felett álló vezetővel beszélni - amikor rádöbbennek, hogy az ügyintézőjük, tanácsadójuk bizony sokmindent nem tud -, esélyük sincs rá. Nem csak olvastam hasonló tapasztalatokról, én is átéltem.
Egy valóban komoly cég igyekszik minél jobban felkészíteni az ügyintézőit, hogy minél pontosabban végezzék a munkájukat, ha az adott ügyfél egy felsővezetővel szeretne beszélni, gond nélkül megteheti, a Fundamenta - Lakáskassza Zrt.-nél meg mintha éppen az ellenkezőjére kapnának utasítást az ott dolgozók.
Azt csak mellékesen jegyezném meg, hogy nekem sikerült arra a számlára utalnom minden gond nélkül - pedig nem pénzügyekkel foglalkozom -, amellyel a Fundamenta - Lakáskassza Zrt. "pénzügyi részlegének" meggyűlt a baja, ugyanis hajszálpontosan beírtam a közleménybe, amit kellett. (Egyébként ez meg egyszerű szövegértés...)
Az Ön hozzászólásai, másoknak adott tanácsai számomra is hasznosnak bizonyultak, tisztelettel köszönöm! Egyetlen gond van csak: kevés az olyan Fundamentánál dolgozó, akik tényleg az ügyfelek érdekét nézik...
Munkájához további sok sikert!
(válasz Firpo 6499. hozzászólására)

6499. Firpo2015-07-21 22:09
Sajnálatosak a negatív tapasztalatok,átérzem. :(
Sajnos a banki ügyintézésben is vannak cifra dolgok,100%-os elégedettség egyik pénzintézetnél sincs.
A tapasztalatom szerint (ahogy már többször írtam) a legtöbb negatívan végződő ügylet az ügyintéző felkészületlensége miatt történik.
Rosszul kezd bele (kódolva a bukás),vagy rosszul/nem manageli az ügyletet.
Nem a mundér becsületét kívánom védeni,egyszerűen azok az ügyletek amikre rálátásom volt,azok mind pozitív végeredménnyel zárultak.
Semmi csoda,csak a szabályok pontos ismerete,alkalmazása.

6498. Idhikai2015-07-21 10:30
Írtam levelet a Fundamentának, mert a gyomrom már nap mint nap görcsben volt. Elengedtem a problémát, de muszáj volt leírnom, úgy se foglalkozik vele senki, ahogy eddig se volt fontos az ügyfél!

Életemben nem találkoztam még ilyen ügyintézéssel, pedig nem ma születtem. Sajnos a fb-oldalukra posztolt ügyfél bejegyzést csak későn olvastam.

6497. máska2015-07-17 12:55
Ennyi...a funda is egy biztosított társaságnál van-, csak figyelmesen olvassátok el azt is, hogy olyankor mi történik ezzel a céggel, ha valamelyik bank' elbukik...

Garancia biztosítéka olykor, azt még az ÁFA-nak az értékét is alul értékeli...

Bizonyára , még annak is nagyon örül mindenki, ha a befektetésének az összegét 1/3-ad arányban
megkapja az aktuális biztosítótól..., amit a Bank fizet ki részünre??
Faramuszi érdek ez a javából...
(válasz Idhikai 6496. hozzászólására)


6496. Idhikai2015-07-17 09:27
... felhívtam őket... adtam a szarnak egy pofont. .. figyelik a szerződést, de nem tudnak mit mondani. ... ezzel meg nem tudok, mit kezdeni... A NEM-re tudok mozdulni, az IGEN-re is... de a semmit érő hablatyra nem ...

Egy barátnőm jutott eszembe, aki csípőficamosként 40 évesen vállalt még gyermeket. A kórházban mondták neki, hogy ne, mert bele fog halni. Megkérdezte: és Önök mit tesznek, hogy ne haljak bele?
Válasz: megfigyeljük.

Nos, nekem is ezt ígérték... király! Ha megmondják, hogy nem, mert a rendelkezésre álló idő kicsi, akkor elrohanok egy pénzintézethez, ahol elég, hogy van munkahelyem, megfelelő fizetésem, és fedezetnek ingatlan... és megkapom a hitelt. Ha azt mondják, hogy Igen, lezongorázható, akkor OK, megnyugszom, kivárom.
Deeeee íííííígy? Inkorrekt, egyáltalán nem ügyfélbarát!
A kislányom ezt írta: "nyugi, minden úgy lesz, ahogy lennie kell!" ... max bebukom a néhány százezret, de legalább vége lesz, és soha többé fundamenta!

6495. Idna20152015-07-17 08:29
Kedves Firpo!

Őszintén csodálom, ahogy próbál segíteni fundamentás sorstársaimon, s mellette igyekszik védeni a "mundér" becsületét, de sajnos a saját bőrömön tapasztaltam, hogy a Fundamenta valóban nem ügyfélbarát, nem korrekt, simán belehazudnak az ember szemébe, és ami a legszomorúbb : nincs garancia és felelősségvállalás semmire. (A kettőspont utáni kinyilatkoztatást a Tölgyfa utcában működtetett irodában volt alkalmam hallani többedmagammal egy ott dolgozó ügyintézőtől...)
A legutóbbi friss történés: július 9-én kiutalták az eladó számlájára az összeget, de a fogadó bank nem tudta lekönyvelni, mert a közleménybe "elfelejtették" beírni a fogadó bank által kötelezően kért hivatkozást, amely egyébként hajszálpontosan szerepel az adásvételi szerződésben. Július 13-án érkezett volna az összeg, a fogadó bank déli 12 óráig kérte a közleményből hiányzó adatot. Eladó hívott engem - éppen külföldről tartottam hazafelé koncert körútról -, megadta a fogadó bank fax-, és telefonszámát, amelyekre várták a helyesbítést. Cca. 25 perces telefonbeszélgetést folytattam a Fundamentával úgy 9.40-től - az egész busz értesült arról, hogy e cég egy sima utalást sem tud lebonyolítani, s mellette némán szurkoltak, hogy sikerüljön az akció -, ha már hibáztak villámgyorsan orvosolják. Este értem haza, másnap reggel hívtam Fundamentát: nem sikerült a "tűzoltás". Az elkészített adatigazolást viszont elküldték nekem. Mérges lettem. Elmondtam az ügyintézőnek, hogy én azzal semmit nem tudok kezdeni. A Fundamentával CSAK ÉS KIZÁRÓLAG A SZERZŐDÖTT ÜGYFELEK LÉPHETNEK KAPCSOLATBA, ezért hívott az eladó is engem, mert sem Ő, sem a bankja nem tud "kívülről" kontaktot teremteni velük . Elmondtam az ügyintézőnek, ha lenne hozzáférhető telefonszáma a pénzügyi/utalási részlegnek ott a Fundamentánál, akkor ilyen esetben a két érintett fél (Bank ill. Fundamenta) egymás között "lezongorázhatná" a problémát...1997. óta működik Magyarországon a Fundamenta, lett volna lehetőség még jobb, és ügyfélbarátabb rendszert kiépíteni...
A csattanó most jön:
Tegnap megérkezett a július 13-án kiállított igazolás, amelynek már a kezdete is hazugság, ugyanis azt tartalmazza, hogy július 9-én kifizetést teljesítettek...számlaszámra, ÉS BIZONY EZEN A HITELES ADATOK SZEREPELNEK, CSAKHOGY AMENNYIBEN EZ VALÓBAN ÍGY TÖRTÉNIK, A FOGADÓ BANKNAK SIKERÜLT VOLNA LEKÖNYVELNI ÉS NEM UTALTA VOLNA VISSZA AZ ÖSSZEGET. (Arról nem is beszélve, hogy 2 nappal előtte érkezett levélben már értesítettek a kifizetésről, de abban bizony hiányos adatok szerepeltek...) AZ A HAB A "TORTÁN", HOGY EME UTÓLAG KIÁLLÍTOTT ÉS NEKEM ELPOSTÁZOTT IGAZOLÁS - AMELYET NEM KÉRTEM - KIÁLLÍTÁSÁÉRT 2000 FORINTOT ÓHAJTOTTAK RÁM TERHELNI!!!! Ismét telefon a Fundamentának: elmondtam az ügyintézőnek, hogy 1. egy busznyi zenész hajlandó tanúsítani, mit kértem a Fundamentától, IGAZOLÁST A SAJÁT SZÁMOMRA BIZTOSAN NEM 2. NEM ÉN HIBÁZTAM, ÉN CSAK IGYEKEZTEM, HOGY ŐK KIJAVÍTHASSÁK, AMIT ELSZÚRTAK, 3. amennyiben kiróják a 2000 forintot szemrebbenés nélkül a Fogyasztóvédelemhez és a PSZÁF -hoz fordulok. EREDMÉNY: 2000 forint rám terhelése törölve, eladónak a mai nap folyamán - remélem hiteles adatokkal - újra utalnak, amely hétfőn megérkezik...talán...
Elnézést, ha túl hosszúra sikeredett, pedig ez már a lassan végéhez tartozó szösszenet, és hozzátenném, hogy sima (problémamentes) ügyfél vagyok...
Szép napot Mindenkinek!
(válasz Firpo 6494. hozzászólására)

6494. Firpo2015-07-16 23:48
Sajnos ismét a cég van hibáztatva,pedig a felkészületlen ügyintéző szüttyögésével van a probléma.
(válasz Idhikai 6492. hozzászólására)

6493. Firpo2015-07-16 23:47
Nem eszik azt olyan forrón...
1.
Ha nem jön létre az ügylet,akkor az a minimum hogy kéred az új szerződés megszüntetését,a befizetett összegek visszatérítését.
(Indoklásképp,hogy a hitel miatt köttette az ügyintéző. Általában nem vacakolnak,visszaadják.)
2.
Még lehet szerencséd,hogy hamar meglesz a bírálat.
Akkor gyorsan meg kell csinálni a kifizetési feltételeket,és gyorsított eljárást kérve Te megcsinálod a jelzálog bejegyzést.
Úgy még akár meg is lehet,bár nagyon szűkös az idő.
(válasz Idhikai 6492. hozzászólására)

6492. Idhikai2015-07-16 19:06
Köszönönöm... akkor ezt bebuktam.
április 29.-én vettük fel a kapcsolatot a fundamentás ügyintézővel... köttetett velem egy szerződést, havi 20 ezerrel, hogy az még kell a másik két szerződésünk (anyué és a fiamé) mellé... kiderült, hogy megkötöttem ugyan, de a hitelben egyáltalán nem játszik... azóta már biztosításom is van a nem létező lakásomra, mert ezek qurva fontosak voltak, aztán papír ide-oda.. még ezt .. még azt... most megkaptuk, hogy július 15-tel átadták a hitelbírálati osztálynak a kérelmet... nekem augusztus 15.-én legkésőbb fizetnem kell, mert különben buktam az egészet. 14 éve dolgozom a munkahelyemen, egész jó fizetéssel.. adóstársam anyu (vagy én az övé) jó nyugdíjjal... nincs hátralékunk, a svájci hitelemet is végig fizettem, a kezdő részlet háromszorosát is (azóta már lezárt), és velem szarakodnak. Azt érzem, hogy egyáltalán nem ügyfélbarát... Valószínű ezt a lakást bebukom, a félmilla foglalóval, és a havi húszezres új fundamenta szerződéssel, ahol ugye még alapból le kellett tennem indításkor 100 ezret. ... úgy tűnik jó kis tanulópénz lesz...://
(válasz Firpo 6491. hozzászólására)

6491. Firpo2015-07-16 18:16
Kedves Ildhikai!
Minden ügy más és más,konkrétet lehetetlen mondani.
Ha megvan a pozitív bírálat,nagyjából egy hónap múlva lesz belőle kiutalás.
(A pozitív bírálat után a 8. napon lehet aláírni közjegyzőnél a leghamarabb,a többi kifizetési feltétel teljesítése,visszaküldeni a kész csomagot,ha rendben van akkor 15 napon belül utalnak.)
(válasz Idhikai 6490. hozzászólására)

6490. Idhikai2015-07-16 13:51
Szia, ... légyszíves mondani egy kb. időpontot, hogy hitelbírálattól mennyi idő múlva utalnak kb. ... ugye utána jön még a szerződéskötés és mi még?
Köszönöm.
(válasz Firpo 6489. hozzászólására)

6489. Firpo2015-07-13 23:29
Ha valaki mostanában kötne,akkor egy hónapig még érvényes a kamatbónusz akció,érdemes kihasználni. ;)

6488. Debrecen882015-07-06 13:45
Szia Gaci3486!

Igen, fel! Az alábbi link pl egy kh-bank kalkulátora, de felveheted más banktól is.Ha a Fundamenta és a kereskedelmi bank partnerek, akkor a ranghellyel sem lesz gondod!

[link]
(válasz Gabi3486 6486. hozzászólására)

6487. Firpo2015-07-06 00:29
Kedves Gabi3486!

Nem egészen értem,mire gondolsz...?
Korábban volt úgynevezett állami kamattámogatott lakáshitel (6%-os volt),amit különböző bankok adtak.
Jelenleg nincs ilyen.
A CSOK (új SZOCPOL) van július elsejétől,amit lehet Funda mellé is igényelni.
Egyébről nem tudok.
(válasz Gabi3486 6486. hozzászólására)

6486. Gabi34862015-07-05 21:41
Helló Azt szeretném megkérdezni hogy a Fundamenta lakáshitelhez fel lehet venni a kamattámogatást ?

6485. Debrecen882015-07-04 10:38
Szia!
Hívd fel az ügyintéződet! Ő is kell lássa a rendszerben, hogy áll a hiteletek,küldtek e hiány pótlást! De felhívhatod a központot is! Ott azt a választ fogod kapni, hogy a hitelbírálat folyamatban van!
(válasz kismacska0101 6483. hozzászólására)


6484. Firpo2015-07-04 06:46
Kedves kismacska0101!

A jövő hèt folyamán meg kéne lennie.
A 0614118181-es számon tudsz érdeklődi,hogyan áll az ügy?
Ott naprakész információkat kapsz.
(válasz kismacska0101 6483. hozzászólására)

6483. kismacska01012015-07-04 00:04
A Fundamentának beadtuk a hitelkérelmet 06.16-án. Kb. mikor lesz meg a hitelbírálat? Már nagyon izgulunk... bízva a pozitiv elbírálásban álmot valósíthatunk meg a fundival.

6482. Firpo2015-07-02 19:50
Kedves ildisz!

Nem,a 15 napos határidő az naptári nap.
De nem jellemző,hogy azt kivárják,általában 3-4 nap után utalnak,ha az utolsó kifizetési feltétel teljesült.
(Főleg ha szorosak már a határidők,nézik azt is.)
(válasz ildisz 6481. hozzászólására)

6481. ildisz2015-07-02 15:25
Kedves Firpo!

Az utolsó papírom a bank hibájából még csak tegnap érkezett be a fundamentához, ezt jövő hét folyamán elvileg fel fogják dolgozni, amint a feldolgozás megtörtént, ahhoz képest 15 napon belül megtörténik a kifizetés. A kérdésem csak annyi lenne, hogy ugye a 15 nap az nem 15 munkanap? Nagyon szorítanak a határidők, ezért kérdezem :)
Köszi!