Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Fundamenta, tapasztalatok? fórum

Fundamenta, tapasztalatok? (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... ❯❯
7409. Firpo (válaszként erre: 7403. - Juda84)
2016. nov. 25. 15:12

Központtal kell beszélni.

Pénzügyi munkavégzéshez erkölcsi bizonyítvány kell,ne mossuk össze a dolgokat.

7408. Firpo (válaszként erre: 7406. - Lúdanyó)
2016. nov. 25. 15:11

Ez egy hivatalos szöveg.

Akikről én tudok hogy sürgősséggel kérték,a beérkezéstől számított 30 napon belül mind megkapták.

(4 ilyen ismerősömről tudok az elmúlt hónapban.)

7407. Firpo (válaszként erre: 7405. - Peace777)
2016. nov. 25. 15:09

Itt valami félreértés van.

A megtakarítási idő lejárta utáni hónapban kapod az értesítő levelet.

A következő hónap végéig jelezni kell a kiutalás kérését/elfogadását.

Ha minden papírt visszaküldtél addig,azt látniuk kell a rendszerben.

Kérdezz rá telefonon,mert a megtakarítások kiutalása zavartalan,ezt több forrás hallottam.

(Esetleg valamilyen papír kimaradt,és az erről szóló értesítő levél nem ment ki időben a rendszerátállás miatt. De a telefonosnak látnia kell,hogy áll az ügyed.)

7406. lúdanyó (válaszként erre: 7405. - Peace777)
2016. nov. 25. 15:08
na most elszomorodtam..:( sürgösségivel kértük a megtakaritásunkal.. 1 hónapja elküldtem a papiroka,, és azt mondja a központ , 30 a feldolgozási idő 30 nap az átutalási idő.. amugy 3hónap múlva fizettek vollna.. ha mindent betartanak akkor meg lesz az a bizonyos 3 hónap és akkor még fizetek is a sürgöségiért..:(
7405. peace777
2016. nov. 25. 13:02
Niuka27 akkor Te szerencsés vagy! Nekem október 31-el járt le a megtakarításom kiutalási időszaka (július óta 3 hónap kiutalási idő) szeptemberben minden papírt visszaküldtem határidőben, a pénz kifizetésére a szerződés szerinti 15 nap 2016.november 15.-én letelt, és azóta sincs pénz, pedig csak a saját megtakarításomhoz akarok hozzájutni (nem hitelhez), azzal a pici állami támogatással ami törvényesen jár. Leterel a Fundamenta, hogy tegyek panaszt, fogalmuk sincs miért nem kapom meg a pénzt, persze amit megrendeltem beépített szekrényt azt ki kellett fizetnem már november elején, szóval most mondjam a gyereknek hogy tegyen panaszt ha majd 10 napig nem kap enni???!!! Mert már 10 napja ül a pénzemen a Fundamenta. Többet az életben nem indítok Fundamentás megtakarítást!!! De legalább a jó hír, hogy novemberben már van olyan ember aki kapott tőlük pénzt!!!
7404. LSándor81 (válaszként erre: 7402. - Niuka27)
2016. nov. 25. 12:34
Örülök, ez jó hír! Látod, megérte türelmesnek lenni.
7403. Juda84 (válaszként erre: 7400. - LSándor81)
2016. nov. 25. 11:02
Sajnos még mindig nincs semmi :( Viszont érdeklődnék, hogy abban az esetben mit tudok tenni, ha a Fundamenta által alkalmazott üzletkötő előzetes letartóztatásba került és hazudozással fűzött be minket? Írjak panaszt hogy egy bűnöző kötött velünk szerződést?
7402. niuka27
2016. nov. 25. 08:36

Pár napig mi sem tudtunk semmit az egész hitelünkről,senkivel nem tudtam beszèlni a központban,csak az üzletkőtőnk tartotta bennünk a lelket és lám tegnap megérkezett a pénz.

Számítógépes átállás ide vagy oda mi nem csalódtunk a fundamentában.

mindenkinek sok sikert kívánok!

7401. LSándor81 (válaszként erre: 7394. - Firpo)
2016. nov. 25. 08:31
Ez így van, a tényleges folyamatok jóval előbb járnak, mint amit a cc lát, vagy esetleg a szem.bankár a saját rendszerében.
7400. LSándor81 (válaszként erre: 7397. - Juda84)
2016. nov. 25. 08:29
Akkor is azt mondják, ha esetleg már megvan a pozitív bírálat, csak még a bíráló nem töltötte fel, így a cc-s nem látja. Nyugi, rendben lesz minden.
7399. LSándor81 (válaszként erre: 7396. - Djo123)
2016. nov. 25. 08:28

Látjátok, erről beszéltem.

Azért mert esetleg a cc-s nem tud új infót mondani, attól még a színfalak mögött zajlanak a folyamatok és mindenki az ügyfelekért dolgozik.

7398. LSándor81 (válaszként erre: 7395. - Sleewer)
2016. nov. 25. 08:27

Jó nagy butaság lenne.

Magad írtad, hogy még 45 napod van a kifizetési határidőig. Bármelyik pillanatban megkaphatod a pozitív bírálatot.

Új hitellel újrainduló folyat, új apapírok, új értékbecslés, új bírálat, stb.stb.

Arról már nem is beszélve, hogy elesel az állami támogatástól és a fix kamattól is...

De te tudod...

7397. Juda84
2016. nov. 25. 07:59
Legalább valakinek pozitív. Tegnap én is telefonáltam, és azt mondták még mindig bírálat alatt van. október 5-én adtunk le mindent az üzletkötőnek, október 21-én iktatták, tegnap még semmi. Eddig ugye az üzletkötőnket nem értem el tegnap kiderült hogy azért mert előzetes letartóztatásban van... hát jó emberkék vannak itt ahogy látom.
7396. Djo123
2016. nov. 24. 22:30

Sziasztok! Tegnap a személyes ügyfélszolgálaton érdeklődtem a hitelkérelmünkről, de még nem láttak semmit, és azt ígérte az ügyintéző, hogy megsürgeti. Ma délután nagy meglepetés ért, 15 óra után hívtak, hogy megszületett a bírálat és elkészült a hitelszerződés csomag, személyesen átvehetem (mivel korábban kértem, hogy ne postázzák). Épp odaértem zárás előtt, így kezemben a csomag! :) Az ügyintéző rendesen elmagyarázta a teendőket, így reményeim szerint hétfőn (a kötelező 3 napos várakozás után) vissza tudjuk küldeni és indulhat a kifizetés intézése. 10.25-én adtuk be a kért hiánypótlást, 10.26-án iktatták, így végül a 28. napra lett eredmény.

Kitartást a még várakozóknak, úgy tűnik, hogy nem reménytelen a helyzet!

7395. sleewer
2016. nov. 24. 20:11

Ma megvolt a pont az i-re. 45 nap várakozás után (miután befogadták a hitelkérelmet )megkaptuk ugyanazt a hiteltájékoztatót, amit már visszaküldtem 5 hete aláírva.

Nem hiánypótlás, hanem ugyanaz a levél, szóról szóra. A vicc, hogy a tájékoztató november 5-ig érvényes, addig kéne visszaküldeni aláírva, levél feladásának dátuma november 22...


Szerencsére a történetnek vége, sikerült megegyezni az eladóval a szerződésmódosításról, megyünk másik bankhoz, ezt a szánalmas bagazst pedig végleg hátrahagyjuk.

7394. Firpo
2016. nov. 24. 17:40

Mai infó;

Egy ismerősömnek ma szóltak a központtól,hogy megvan a bírálat,sőt a hitelcsomag (ahogy kérte) átvehető mától az ügyfélszolgálaton személyesen.

Az üzletkötő a rendszerben annyit lát (még most is),hogy bírálat alatt van az ügylet...

(Kedden érdeklődve is csak ennyit tudtak mondani telefonon.)

Az üzletkötő hiába van hibáztatva,nincs ráhatása az ügyekre sajna.

Tehát mint írtam haladnak az ügyek,csak sajna lassan,a legvégső határidők betartásával épphogy.

Ők egyébként az utolsó dokumentumot október 22-én adták postára,ami 25-én érkezett be.

(Csak viszonyításképpen.)

7393. LSándor81 (válaszként erre: 7391. - Érdeklődő1589)
2016. nov. 24. 15:18
Lehet rögtön az NFH-hoz, ugyanezt fogják mondani. Csak gondoltam megspórolok egy potya kört.
7392. Juda84 (válaszként erre: 7387. - Érdeklődő1589)
2016. nov. 24. 15:16
Nagyon szépen köszönöm hogy megosztottad az infókat. Legalább van aki segít és ötletel. Hálás köszönet érte. abban igazad van, hogy ilyen arrogáns észt osztóval tényleg felesleges vitázni mert úgyis ugyanazt hajtogatja amire betanították...
7391. érdeklődő1589 (válaszként erre: 7390. - Érdeklődő1589)
2016. nov. 24. 15:16
...már ha igaz, amit ír
7390. érdeklődő1589 (válaszként erre: 7389. - LSándor81)
2016. nov. 24. 15:15
köszi! lszi mindenki így járjon el.
7389. LSándor81 (válaszként erre: 7387. - Érdeklődő1589)
2016. nov. 24. 15:14
Csak egy kis kiegészítés: panaszos ügyben, minden esetben először az adott pénzintézethez kell fordulni, majd az ő válaszuk után (kivizsgálási határidő 30 nap) lehet az NFH-hoz.
7388. LSándor81 (válaszként erre: 7385. - Sleewer)
2016. nov. 24. 15:06

Mondtam, hogy ne menjünk bele, ettől féltem...


Tudod egyáltalán mire vonatkozik az általad idézett rész?

2016. nov. 24. 15:06

sziasztok,


Hagyjátok a fenébe az arrogáns, fennhéjázó "észosztogatókat". Az nem visz előre, ők meg a maguk egyszerű módján jól szórakoznak rajtunk.


Én reméltem, hogy itt valaki valamilyen formában hozzásegít a problémám megoldásához, ahhoz hogy elérjem azt, hogy időben folyósítson a fundamenta .

Ez nem történt meg. Sőt!! miután látom, hogy a probléma tömeges, az üzletkötőnk és a telefonos ügyfélszolgálat nem segít (vagy nem tud, vagy nem akar - az okát csak ők tudják), eléggé kétségbeestem.

Beszéltem az ügyvédünkkel.

Amit lehet tenni:elsősorban az eladóval beszélni és valahogy megegyezni vele, hogy ha teheti akkor várja meg, amíg a fundamenta folyósít/dönt- ebben az esetben, ha sok gyomorgörcs árán is, de meg tudjuk szerezni az áhított otthont.

Ha ez nem sikerült, akkor vagy másik lakást kerestek, vagy ha a folyósítással van a probléma, akkor az eladónak joga van visszaállíttatni az eredeti állapotot, ami azt jelenti hogy a lakást az övé marad, a foglalót pedig megtartja. Ebben az esetben persze perelheted a fundamentát és kérheted a károd megtérítését. Ez egy hosszadalmas folyamat. Szerintem erre senki nem vágyik.


Amit még lehet tenni:

Az MNB a felügyelő szerve a fundamentának, őket a 06/40/203776 számon lehet hívni és panaszt tenni. Ebben az esetben a megkötött szerződésben foglaltak a mérvadóak a panasz elbírálásánál (vagy ha még nem kötöttetek szerződést akkor más írásos dokumentum alapján dönt a panasz jogosságáról)

Nagyon sok esetben a fundamentás üzletkötők tájékoztatása volt hiányos/félrevezető, olykor nem a valóságnak megfelelő. Az MNB-ben úgy tájékoztattak, hogy a félretájékoztatás miatt a fogyasztóvédelemhez lehet fordulni- email: nfh@nfh.hu, telefon:+36 1 459 4800.


Tudom, hogy az MNB-s és a fogyasztóvédelmes panasztétel a fundamentás ügyintézésben nem segít, de ha nagyon nagy a baj, akkor talán némi reményt jelenthet arra, hogy ne vesszen el örökre a foglalód és egyéb költségeid, amit a fundamenta miatt fizettél ki.


Az általam leírt infokat a saját ügyemre koncentrálva szedtem össze, nélkülözi a teljességet, viszont a leírtakat pontosan úgy adtam vissza, ahogyan nekem elmondták.


Nagyon-nagyon sok szerencsét kívánok mindenkinek!

7386. LSándor81 (válaszként erre: 7384. - Sleewer)
2016. nov. 24. 15:05

Szerintem az ÁSZF-be ne menjünk bele, mert csúnya arcraesés lesz a vége. De ahogy gondolod.


Először is tisztázzuk, hogy az idézett rész a Lakáskölcsönre vonatkozik.

Azt pedig még mindig nem tudjuk, hogy itt kinek van Lakáskölcsön, kinek Áthidaló és kinek Azonnali Áthidaló kérelme beadva.


Másodsorban pedig ki az, aki az alábbi feltételeket mind teljesítette, és ennek ellenére 15 napon belül nem történt meg az utalás??


"a Lakástakarékpénztár

által kifizetési feltételekként elôírt dokumentumok hiánytalan

beszerzését és biztosítékok igazolását követô 15 napon belül folyósítható a lakáselôtakarékoskodónak."

7385. sleewer (válaszként erre: 7384. - Sleewer)
2016. nov. 24. 14:45

Amennyiben a biztosítéki vagy egyéb célú zárolás jogosultja (pl. a hitelt nyújtó bank

javára alapított zálogjog) a zárolt összegre vonatkozó követelését érvényesíti, azaz a

Lakás-takarékpénztárnál fennálló zárolt betétszámla követelést vagy annak egy részét

lehívja, a 11. § (3) bek. rendelkezéseit kell alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a

Lakás-takarékpénztár a megtakarítást az értesítés keltétôl számított 15 napon belül

átutalja a zárolás alapjául szolgáló jognyilatkozatban szereplô számlaszámra. A

7384. sleewer (válaszként erre: 7380. - LSándor81)
2016. nov. 24. 14:45

az ÁSZF-etekből, amit gondolom jó ismersz, hiszen ezzel dolgozol. Ja, nem.


16. § A lakáskölcsön folyósítása

(1) A Lakás-takarékpénztár és az érdekeltek a lakáskölcsön folyósítása érdekében

kölcsönszerzôdést, továbbá ezen belül vagy külön okiratban biztosítékokról szóló

szerzôdést kötnek. A megkötött kölcsönszerzôdés az egyedi kölcsönszerzôdést

tartalmazó okiratból, a kölcsön nyújtásának részletes feltételeit tartalmazó Áthidaló-

és Lakás-kölcsönszerzôdés Általános Feltételekbôl, a kölcsönkérelem befogadásakor

hatályos Díjtáblázatból, továbbá jelen ÁSZF-bôl áll. Eltérés esetén az egyedi

kölcsönszerzôdést tartalmazó okirat rendelkezése az irányadó. A rendelkezésre

tartott lakáskölcsön a 15. §-ban meghatározott feltételek teljesülése mellett a Lakástakarékpénztár

által kifizetési feltételekként elôírt dokumentumok hiánytalan

beszerzését és biztosítékok igazolását követô 15 napon belül folyósítható a lakáselôtakarékoskodónak.

7383. Juda84 (válaszként erre: 7381. - LSándor81)
2016. nov. 24. 14:28
Jah és jó helyre adom le azért hülye nem vagyok de itt más protokoll van mint máshol, de nyilván ehhez is értesz hogy nálunk hogy mennek a dolgok...
7382. Juda84 (válaszként erre: 7378. - LSándor81)
2016. nov. 24. 14:25
A saját munkahelyemen megy át 8 osztályon nem a Fundamentánál... De mindegy is látom te nem azért vagy itt hogy segítséget nyújts az itt lévő kétségbeesett embereknek, hanem csak az ész osztás megy. Még mindig nem írtál semmit arról, hogy az üzletkötők miért hazudnak? De mindegy is majd ha kaptok a nyaktokba néhány peres ügyet akkor majd meglátjuk kinek van igaza...
7381. LSándor81 (válaszként erre: 7379. - Sleewer)
2016. nov. 24. 14:22
ha tudnál szöveget értelmezni, akkor megértetted volna, hogy a saját munkahelyére gondoltam.
7380. LSándor81 (válaszként erre: 7374. - Sleewer)
2016. nov. 24. 14:21

Meggyőződésem, hogy rosszul számoljátok a bírálati időt és a bankszünnapokat sem veszitek figyelembe, de mivel látom, hogy itt tényleg csak egymás hergelése a cél, nem fárasztom magam vele.

Egészen pontosan milyen "befogadást és jóváhagyást" követően kellene 15 napon belül fizetni?

❮❮ ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook