Fundamenta, tapasztalatok? (beszélgetős fórum)
Érdemes itt is olvasgatnod! (szűrve van adott témára a link)
És nem csak ezeket a témákat. ;)
Sziasztok!
Új regisztráló vagyok. Csak bele bele olvastam,de nem igazán tudom nyomon követni az információkat.
Az lenne a kérdésem,hogy érdemes -e a Fundamentánál lakástakarékot kötni? Hitelben (most) nem gondolkodunk,csak a takarékban.
28 évesek vagyunk két kisgyermekkel. Most havi 20 ezret vállalnánk 10 évig,majd másfél év múlva,amikor vissza megyek dolgozni,akkor egy újabb 20 ezrest szintén 10 évre.
Jelenleg nincs saját tulajdonunk. Előbb vagy utóbb szükségünk lesz sajátra...
Manapság megéri-e belevágni,van-e kockázat (ugye garanciát igérnek,ha tönkremegy a fundamenta 10 ev alatt,akkor fizet a biztositó..)
Kérlek segítsetek!
Nagyon köszönöm!
Sziasztok!
Megkaptuk a hitelszerződést, alairtuk, elintéztük a közjegyzőt, a biztosítást, az inkasszot..tehat mindent amit kell. Mindent személyesen vittünk be, ahol átnéztek, leellenoriztek.Mindent rendben talaltak, jöhet az utalás.Gondoltuk... Erre a hete vártuk a penzt, cserébe kaptunk egy hitelszerzodest, újból! Mivel az előzőnél elrontottak valamit, most csinaltak egy ujat. Most, miutan kifizettuk a közjegyzőt, a földhivatali ügyintézést stb. Megtehetik ezt? Elvarhatjak, hogy ujra fussuk le ezeket a köröket, azert mert nem képesek rendes, pontos iratot kiadni a kezükből? Hogy gondoljak, hogy egyszerre kettő élő szerződésünk lesz velük? (a "regi" szerződés semmissegerol nem kaptunk információt). Ujra varjak 3hetet, mig kitalálnak valami ujabb módosítást?
Eddig türtem, hogy nem pocskondiázom a fundamentat, pedig okozott néhány atalvatlan éjszakát, de most betelt a pohár. Elegem van, hogy néhány mucika a telefon mögül arra nem kepes, hogy emberi hangon valamiféle információt adjon, az inkognitóban dolgozó személyek -elvileg tobb sütnivalóval- józan paraszti ésszel nem tudnak gondolkodni. Nem tudom, hogy a rendszeren belüli felelősségvállalás hogy müködik, de őszintén kivanom, annak aki ilyen munkat ad ki a kezéből, hogy legalabb feleannyi idegeskedés es penzveszteseg érje egesz élete során, mint minket az elmúlt 5, azaz öt hónap során!
Úgy döntöttem megpróbálom személyesen intézni az ügyeket, nem pedig telefonon, ahol jelenleg lehetetlen. Az időpont foglalás szerencsére már működik az oldalon.
A cafeteria igényléshez szükségem van:
"Hitelintézettől fennálló tartozásigazolás" -ra
Ha személyesen bemegyek akkor ezt oda is adják? Úgy tudom ez külön díj köteles. Vagy ez is napok kérdése?
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy mostanában tényleg ilyen kaotikus a helyzet a Fundamentánál? Április közeépre várjuk a kiutalást( arra tellik le a beígért 90 nap), elképzelhető, hogy csúszni fognak? Mik a tapasztalataitok, ha minden papír rendben van akkor kitalják addig?
Köszönöm!
Sziasztok!
Valakinek sikerült ma elérni a fundamentát? Még a zenéig se jutok el, jelenleg minden vonal foglalt, kérjük hívja újra később. Eddig legalább a zenehallgatásig eljutottam, kb 40 perc alatt azért sikerült elérni őket. De ma ki se csörög. Valakinek sikerült?
Sohasem értem ezeket a hozzáállásokat bárkinek a részéről, -mindig felmerült bennem az kérdés, hogy:
mi van akkor, ha én is zenét produkálok a Bankok részére?-
Jő a végre a végrehajtó? -nem jött, mert többszörösen visszafizetem még a kamatos-kamatra felvett kölcsönömet is.
ÁHH- zeném nem volt, még akkor.
-ez nem oda-vissza működik, még akkor sem, ha "befektető" vagy csak...
Mindig kifutnak 1-1 papír miatt, amit már régebben is leadtál... -olykor újabbakat is kérnek be ugyanabból, , de az nem őket köti le hanem, csak az ügyfeleknek az idejét a határidők kérdése terén át, na meg a pénztárcárjuk is bánja ...
Lehet, hogy most sem vagyok olyan nyílt, de megtanultam a saját káromon át, hol sumákol a velején is át...bármiféle Bank-nak nevezett bármi.
Tiszta szívemből kívánom, hogy jó legyen a vége neked is!!!
:DDD
Ma reggel újra 33 percig hallgattam csak a zenét!
Nem lehet visszahívást kérni? Lassan másfél órát telefonáltam és semmit sem tudtam még elindtézni.
(Arról nem beszélve, hogy ez mennyi forintba kerül.)
Kb 3-4 kérdésem lenne. Cafeteriával kapcsolatban miért nincs az oldalon GYIK? Nagy segítség lenne és feltehetően nem lennének így leterhelve a vonalak sem. Szerintem nagyjából mindenki ugyan azt kérdezi. Kár, hogy nem lehet olvasni tapasztalatokat erről sehol.
Kedves Firpo!
Köszönöm a segítséget, hasznos volt,jelentem fél óra kitartó telefonos próbálkozás után sikerült elérnem az ügyfélszolgálatot! :-)
A gond a dátumokkal volt, a szerződésemen októberi dátum van, de a központba csak januárba került be, és februártól indul a buli!
Egyébként ez nem túl pozitív tapasztalat.
Ahogy az sem, hogy "Tájékoztatjuk, hogy 2016. november 6-án honlapunkon megszűnt az eBanking szolgáltatás."
Csökkenő színvonalat mutat egyértelműen véleményem szerint.
Köszönöm.
Egyeztetnék a központtal, de jelenleg nem csörög ki a szám. :/
A weben:
"Telefonos ügyfélszolgálatunk elérhetőségében technikai okok miatt fennakadásokat tapasztalhat.
A hiba elhárításáig szíves türelmét kérjük!"
Jelölni kell a fizetés gyakoriságát.
Azért a központtal egyeztetni kell,hogy biztosan jól legyen kitöltve,beküldve.
Jót írsz.
2 féle nyomtatvány van amit be kell küldeni.
Éves vagy havi.
Kedves mazsumazsu!
Felhasználható az Általad leírt célokra.
Mivel nem írtad le a szerződésed módozatát,ezért törlesztőt nem tudok pontosat írni.
(Kb. 35 körül lesz.)
Nem így van.
Kirívó az eseted ami sajnálatos,de az adósok nagy része él a munkáltatója által nyújtott cafeteria keretében kapott támogatással.
Szinte minden esetben gond nélkül megy a dolog.
A központtal kell egyeztetni.
Kedves Péter_86!
Központtal kell egyeztetned az konkrét ügyleted tekintetében.
Ember nincs rajtuk kívül,aki pontosat tud mondani!
(Ott látják az ügyletedet,és küldik a nyomtatványt amit a munkáltatónak kell kitöltenie.)
Így van. Sajnos terhelt a központi szám,de kitartással sikerül.
Örülök hogy rendben lett végül Nektek! :)
Kedves Borvirág03!
Az ügyfélszolgálat valóban terhelt sajna,de kb. 15 perc után elérhető.
(A személyi bankárok ugyanazt a számot hívják.)
A megtakarítás 49 hónapos (az amit írtál),az 50. hónap közepén érkezik a levél.
Az utána következő 3 hónapos kiutalási időszakban vonják a megtakarítást (ha nem mondja le a bankjánál az Ügyfél),jár is azokra a befizetésekre az állami támogatás.
Ha nem jött meg a levél,akkor jelezni kell a központnál (vagy levélben a postacímre),és újraküldik.
(Ellenőrizd hogy ugyanaz-e a címed most,mint amit anno megadtál...)
Ha nem boldogulsz,írj privátban.
Vannak prioritások.
A folyamatban lévő adásvételek elsőbbséget élveztek.
Tény hogy vannak olyan esetek,amik hátrébb szorultak,itt mint írtam előbb,a jogi osztályhoz kell fordulni ha kár ért.
Sajnálatos,de történt ilyen. (Bár nem sok.)
Sajnos ez jogi kérdés.
Ügyvéddel kell konzultálni.
Én mindenképpen tennék egy próbát,ha a határidőkből kicsúszott a cég.
Kedves fbea82 !
Mi lenne az a sok papír?
A funda oldalán ezt találtam a témával kapcsolatban:
Bocsánat, nem tudom hivatkozást hogyan lehet itt beilleszteni:
*update
A munkáltató talán nem havi rendszerességgel, hanem "éves egyszeri alkalom" -al fog utalni.
Még ennek utaná járok pontosan mikor és hogyan.
További ajánlott fórumok:
- Mi a teendő Fundamenta, Lakáskassza lejárata esetén?
- OTP lakástakarék és Fundamenta lakástakarék. Vélemények, tapasztalatok? Melyiket válasszam?
- Van itt valaki, aki a Fundamentánál dolgozik ügyintézőként?
- Mennyi a Fundamenta hitelelbírálási idő?
- Valaki megtudja mondani mikor lehet felvenni a fundamentát?
- Férjemmel 2008-ban fundamentával kombinált hitelt vettünk fel. Ezzel kapcsolatban tudnátok válaszolni kérdésemre?