Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Napközis nevelők/tanítók ide! :) fórum

Napközis nevelők/tanítók ide! :) (beszélgetős fórum)


23. Nívea
2009. okt. 3. 09:43

Sziasztok! Már rég írtunk ide a fórumba, gondoltam benézek újra.

A gyerekekkel annyit haladtam előre, hogy a tanulás már kezd elég szép csendben haladni. Csak a vége felé erősödik a zaj, mikor készen van a többi a leckével és már csak pár gyereknek nincs kész.

Az ebédlőben még mindig katasztrófálisak. Törnek, zúznak néha, de a zaj nagyon nagy. Elvétve 1-2 alkalmat.

Ha jutalmazok, ha büntetek, akkoris rosszak szoktak lenni sajnos.

Van néha 1-2 eset, amikor teljesen tanácstalan vagyok. Próbálgatnak, feleselnek, megszegik a szabályokat, stb...

De állítólag alakulnak. Bár nem tudom milyenek voltak régen :)

Ha van vmi jó szabadtéri vagy tantermi játékotok, ami ötletes, és minden korosztályt érdekelne, akkor szívesen fogadnám :D Futni nem nagyon szeretnek, énekelni sem.

22. Nívea (válaszként erre: 21. - Klarika5)
2009. szept. 5. 13:33
Köszönöm :)
21. klarika5 (válaszként erre: 20. - Nívea)
2009. szept. 5. 13:17
Szerintem is jobb:)Valami célért küzdeni-az a motiváló.És ugye azt is mondják, hogy nem a cél a fontos, hanem a hozzá vezető út. Viszont a reális értékelés is fontos, mert ha csak tutujgatjuk őket, akkor rájönnek, hogy minden mindegy. Igenis csússzon vissza az a kis kukac, ha valami bajt csinált a gazdája, ne érje el az édes, finom almát. De akié célba ért, arra közösen nézzünk fel, mert gyerekhez képest nagy dolgot csinált:egész nap tisztességesen viselkedett. Ki fog az alakulni!:)))
20. Nívea
2009. szept. 5. 10:56
Átgondoltam ezt a magatartás táblát. Azt mondta az egyik tanító, hogy ha lefelé hullanak az almák, az negatív értékelés, szerinte nem túl jó. Kigondoltam, hogy akkor nem kukacos almákat csinálok, hanem egészségeseket. Minden gyereket egy kis kukac fog szimbolizálni. Melyik kukac éri el először az almáját?! Ez lesz a feladatuk. A fa törzsén kell felmászniuk a kis kukacoknak. Mit gondoltok??? Jobb ez így?
19. Nívea
2009. szept. 4. 20:35

Ma úgy fogadtam a gyereket, hogy vicesen köszöntöttem: Itt van a mi kis szökevényünk? Mosolygott. De látszott, hogy nincs értelem a kis fejében, legalábbis kevés. Azért próbálkozok vele. Megmondtam neki, hogy ez nem megoldás, én aggódtam, hogy hogyan ért haza, mi lehet vele. Én szeretem őt nagyon, és attól, hogyha össze is veszünk egy kicsit, az azért van, mert valami rosszat tesz. És én a javát akarom. Meg is értette, mert egész nap rendes volt, szorgalmas. Kíváncsi vagyok meddig sikerül ezt így tartania. De ma másik gyerekekkel van probléma. Ez igy megy napról napra, hogy mindig -mindig más gyerek tesz rossz fát a tűzre. De legalább már a szabályokat kezdik megérteni és többé-kevésbbé el is fogadják.

Szerencsém van, hogy nagyon kedves és segítőkész kollégáim vannak. Sokszor benéznek hozzánk és besegítenek, tippeket adnak a fegyelmezéshez.

köszönöm a segítséget, a hétvégén átgondolok mindent és összegzek!

Ha van még valakinek jó ötlete, akkor szívesen veszem, és előre is köszönöm.

2009. szept. 4. 10:33
A magatartás elég nehéz dolog. Sajnos nincs rá általános "recept" - szerintem. Én is tudtam a gyermekekkel bánni az osztályban, de volt egy-két nebuló, akik nehéz esetek voltak. Mindenesetre nem mindig a büntetés hoz kiutat az ilyen helyzetből. Sok dolgot meg kell próbálni a gyerekekkel, mire rájövünk, hogy mi hat náluk, hisz minden gyermek más és más. Próbálj meg a kislányra több időt szentelni ( már amennyit tudsz)! Próbálj játszani vele, csipp-csupp feladatokat rábízni, vagy beszélgetni vele. Lehet furcsának tűnik, de hátha hiányzik neki ez, és ha látja, hogy törődsz vele, megváltozik.
17. klarika5 (válaszként erre: 16. - Nívea)
2009. szept. 4. 10:17
Már is ökölbe szorult a kezem. Legszivesebben ilyenkor a szülőt billenteném valagba. Nekem volt egyszer egy ilyen gyerekem. Amikor csak lehetett "levegőnek vettem" Nem néztem rá, nem szóltam hozzá, nem húztam fel magam-bár majd szétrobbantam. Aztán egyszer ő mondta, hogy nem akarok levegő lenni.Mikor mindenből kihagytuk ő kezdett odasunnyogni. Mikor olvasom a leveled, mindig összeszorul a szívem, nem is tudják felfogni az emberek, mit kell átélnie egy pedagógusnak, akinek lassan semmi eszköze a fegyelmezésre, a szülők meg az alapvető kötelezettséget is kilökik a nyakukból. Fel a fejjel!!:)
16. Nívea
2009. szept. 4. 08:36

Köszönöm a segítséget Nektek! Megfogadom a tanácsotokat, majd ágak jelölik a fokozatokat.

Köszi a bíztatást is, most nagyon rám fér, mert eléggé izgulok. Most is a kukacos almákat gyártom. Remélem ezzel a magatartásukat nagyban tudom befolyásolni. Jó lenne, mert csak ez az egy, ami problémát okoz. Na meg az, hogy sokan vannak. Ha nem lennének ilyen zajosak, akkor szinte alig lenne probléma velük. Viszon van egy kislány, aki nagyon undok. És visszafelesel. Tegnap fogta a táskáját és lelépett haza. Nem tudta az igazgatóhelyettes sem visszahozni. Hát én most ilyenkor mit tegyek? Meg lettek büntetve a csúnya beszéd és a verekedés miatt, de nem hatotta meg, h miatta jött mindenki haza a játszótérről. Kétségbe vagyok esve, hogy mi legyen vele :S Semmi sem érdekli, semmi sem hatja meg. Nagyon fura egy lány. A szülőket sem érdekli igazán a viselkedése. Gondolhatjátok miért?!

15. klarika5 (válaszként erre: 14. - Misz)
2009. szept. 4. 06:39

Ez jó ötlet, hogy "van visszaút", érdemes javítani.

Hát ez nagyon gáz, hogy ilyen szegénység van. Szegény gyerkőcök! Akkor legalább az iskolában érje valami szép-jó-érdekes-öröm őket.

14. misz
2009. szept. 3. 21:40

Szerintem jó. Esetleg a matricákat gyűjthetnék egy füzetbe. És azt lehet nézegetni, rajzolni mellé, és dicsekedni, kinek hány van.

Az almákat nap közben esetleg lehetne leeső fokozatba tenni. Így ha egy hibát követ el valaki, de jóvá teszi, vagy aztán egész nap jó, akkor visszakerülhet a fára. Így van javításra lehetőség.

A kukac érdekes ötlet.


Úgy látom, ügyes vagy Te, megbirkózol könnyen a feladattal. :)


Sok sikert!

13. Nívea (válaszként erre: 12. - Dellfin)
2009. szept. 3. 21:28

Köszönöm a jó tippeket! A könyveket meg fogom nézni, biztos jók vannak benne.

Ma már valamivel elfogadóbbak voltak :) De volt egy nagy verekedés a játszótéren. Hát igencsak sorakoztattam őket és mentük a terembe. Büntetést írattam, míg a többi játszott(csak az elsősök sormintát írtak, mert még nem tudnak betűket) :D

Haladok a terem díszítésével is. Csináltam egy humor-falat, egy állatos faliújság készül még, egy faliújság a gyerekek munkája lesz és van a bejárati ajtó mellett egy évszakokról szóló falitábla. A többi meg majd jön levelekből, őszi díszek, termések, sünik, almák, stb... Majd nézegetek még mi lenne jó.

Almafa lesz a magatartás tábla, amin kukacos almákkal jelölöm a gyerekeket. A fiúknak sárga, a lányoknak piros alma lesz. Akinek a nap végére a fán marad az almája, az kap egy nyomdát, akinek összejön 10 nyomda, az kap egy matricát. Így jutalmazok. Ez jó szerintetek?

Az a baj a sütis dologgal, hogy a családok többségének alig jut evésre, így a sütit nem sütnék meg. Na de majd kitalálok valami mást.

Most főzős gyurmát készítek hétvégén, hogy a foglalkozáson kézműveskedjünk. Eddig csak udvari játékok voltak igazából.

Nehéz velük boldogulni. Csak érzem ezt az egy év kiesést, hogy felejtettem dolgokat. Nem gondoltam volna, hogy még el tudok helyezkedni. :)

2009. szept. 3. 20:40

Kedves Nívea!

Én is napközis tanító vagyok, és volt már vegyes csoportom is, de csak két osztály. Így el tudom képzelni milyen nehéz dolgod van.

Hasonló az időbeosztás nálunk is, mint amit te leírtál.

Egy-két ötlet, ami nekem bevált.

- Minden évet azzal kezdek, hogy nem csak a szülőkkel, de a gyerekekkel is megbeszélem, hogy mik a szabályok, amiket szeretném, ha betartanának, és így több idő jut majd a játékra, mesére.

- Szerintem is a játékkal lehet a legjobban közelíteni a gyerekekhez. Én tényleg játszok a gyerekekkel. Beállok fogócskázni, ha kell leguggolok, ugrálok, futok. Eleinte elég, ha 2-3 gyermek játszik, és ha a többiek látják, hogy mennyire jókedvűek, akkor egyre többen csatlakoznak. Nálam más csoportokból is jöttek, a gyerekek, hogy beállhatnak-e hozzánk játszani. És a felhőtlen játék után jobban betartották a szabályokat is, mert "befogadtak". Két könyv, amiben rengeteg jó játékot találsz:

Esztergályos Jenő: Ezer játék; Oktatójáték kisiskolásoknak. Ha rossz az idő imádják az activityt, akasztófát, vagy a videózást (csak igényes mesét)

- Az "okostojást" én is alkalmazom. Már rengeteg feladatom van Pl. rejtvényújságokból: gyufásjáték vagy szólánc, szótagszőlő, igaz-hamis.

- Nálam volt magatartás és szorgalmi tábla. Vonzó külsőt csináltam nekik, és csak a csillagokat gyűjtöttük rá, fekete pontot nem (szép ebédelésért, csendes tanulásért, szorgalmi feladatért). Ha kigyűlt 20 csillag akkor jár a nyomda. nyomdát adhat szép olvasásért, szorgalmi feladatokért, nálam a negyedikesek is imádták még.

- És az utolsó.Rendezzetek sütivásárt, néhány segítőkész szülő bevonásával. Ha vállalják, hogy egy-két tálca sós és édes sütit megsütnek, akkor azt egy napig áruljátok kollégáknak, gyerekeknek. A befolyt pénzből pedig vehetsz társasjátékokat, labdákat. Ha van mivel játszani a gyerekeknek, akkor nem unatkoznak, nem rosszalkodnak.

2009. szept. 2. 21:04

Sok függ attól, hogy voltak szoktatva.Ha te indíthatnád a kis elsősöket, akkor elfogadják -talán- a szabályokat, de ha látják a nagyobbak vadulását, akkor belenőnek.Jó lenne, ha szeretnék a mesét, akkor lehetne motiválni őket, hogy jó viselkedés után jön a mese, de szerintem a mai gyerekeket hidegen hagyja a mese, vers, ének. Meg kell mondjam, nekem is olyan volt, mikor eltévelyedve kicsiket tanítottam, mint ha oroszlánbarlangba mennék.Szerettem volna a ped. szakkönyvek tanácsai szerint dolgozni, de tojtak arra. Végül sok-sok beszélgetés után, meg az után, hogy megértették, szeretem őket, a javukat akarom, már elviseltük egymást. Szerezz be kis nyomdát, és adj jutalompecsétet, amit gyűjthetnek, kiszínezhetnek. Csak én már rettegek attól, hogy a kis lökötteknek ez már nem érték. Vigyázz a hangodra! Az erőlködéstől polipok nőhetnek a hangszalagon, és az akár hangvesztéssel is járhat! Próbálj oda hatni, hogy mennyivel jobb csendben, nyugalomban dolgozni. Jaj, nem cserélnék Veled, de szorítok!:)

Winkler Márta: Iskolapélda c.könyvében okos dolgokat ír le. Neki elég volt, hogy melyik kezét tartotta fel, máris tudták, hogy mit akar.És néha próbálj KÉRNI, s megmondani MIÉRT kéred. Legyél valahogy "első az egyenlők között" A gyerekek megszokják, hogy van a lépcső tetején a tanár, ők meg a gödörben. De ha azt látják, hogy a tanító KÖZÖTTÜK van, kezdik befogadni. Tudod, Szabó Lőrinc:...mi lenne, ha mindig lent volnál, ahol a gyerek?":)Majd írj néha!

10. Nívea (válaszként erre: 9. - Klarika5)
2009. szept. 2. 19:47
Köszönöm az ötleteket! Nagyon tetszenek ezek is. Ezt az okos tojást fogom is alkalmazni. A mai nap az a lecke megoldásában és ellenőrzésében javult, de nagyon hangosak voltak. És a nap többi részében is nagy volt a hangzavar. Nem tudom már, hogy hogyan tudnám őket lecsitítani. Most már nem is vittem őket a játszótérre, mert ebédelni sem tudtak szépen. Ez volt a büntetés. Megőrülök velük, már nincs hangom. Már sípot is vittem, de első fújás érdekes volt a második már nem. Hát ez van. De még nem adom fel :D Remélem 1-2 hét alatt azért sikerül változást elérnem. Elég határozott vagyok úgy érzem, de mégsem válik be.
2009. szept. 2. 16:37
Talán a nagyobbaknak lehetne "kistanítói" feladatokat adni-boldogan csinálják és ha pontos a munkájuk, azt vezetni.Csinálhatsz egy "Okos tojást"-ez egy bugyor, szütyő. Teszel bele feladatokat, matematikai, nyelvtan, logikai, pótlós.... a gyerek kihúz egyet,felírja a számát, s egy füzetben rögzíti a megoldást. Te így könnyen leellenőrzöd. A cetlit visszadobja, hogy más is megoldhassa, ő meg már nem ismétli. Megegyezhetsz velük, hogy pl 5/10 feladat után kap egy csillagot, és félév végén az első kettő, vagy osztályonként az első kettő kap egy kis csekélységet. /Pl turiban lehet venni kilóra mosható plüss figurákat./ Így csend is van, megszokja, hogy kiszolgálja magát önállóan.---Lehet a hét napjaira tervezni: hétfőn mese, kedden társas, szerdán dia...Nem könnyű, de kitartást, és az ember nem születik ezzel, hanem beletanul.
2009. szept. 2. 08:31

Jó sok segítséget kaptam még az este :) Köszönöm szépen!

Igen, itt úgy vannak a gyerekek, hogy 1-4 osztályig+ egy 5-es. És a "lejobbak" vannak beadva (gondolom a szülő is nehezen bír velük) De azért sok jó gyerek is van. A kollégák szerint ez a magatartás tábla nem jön be, én is gondoltam már rá.

Mivel vegyes összetételű mind képességekben, korban a gyerekek, ezért olyan dolgokat kell kitalálnom, ami mindenkinek megfelelő lenne.

Egyedül vagyok ezzel a sok gyerekkel, tehát nagyon nehéz az összes házifeladatát leellenőrizni és mindenkinek segíteni is. Jó lenne, ha lenne egy társam :)

7. misz
2009. szept. 1. 22:46

Isten hozott a pályán! Vagy inkább pillanatnyi elmezavar. :DDD Ez csak vicc, ám tény hogy az egyik legnemesebb, de legnehezebb hivatást választottad.


Nem lesz könnyű, de ha elég következetes vagy, sikerülni fog. Én azt vallom az elején légy szigorúbb, abból lehet engedni, amikor már elfogadtak, és hallgatnak rád. És ami nélkül nem működik, az a KÖVETKEZETESSÉG. Mindemellett érezniük kell, hogy szereted és elfogadod őket.


Talán jobban betartják a szabályokat a gyerekek, és a "büntetést" is, ha közösen fogalmazzátok meg őket. Ezeket kirakhatjátok és aláírhatják a gyerekek, hogy elfogadják és betartják. Persze nem fogják mindig, de van mire hivatkoznod.

Lehet magatartástáblát készíteni, vagy magatartáskártyákat.


Most hirtelen ennyi jut eszembe. Ha valami konkrétan érdekel, írj. Hátha tudok segíteni.


Sok sikert és boldog pillanatot kívánok!

6. 2d5a00656a (válaszként erre: 3. - Nívea)
2009. szept. 1. 22:42
34???? Az brutál!Nincs szakos leosztás a napköziben??
2009. szept. 1. 22:38
Kedves Nívea! Nem Vagyok szakmabeli , ám sokat foglalkozok gyerkőcökkel :) Az időt kell jól beosztani! PL: ebéd után egy kis csoportos játék: csend király, akasztófa játék amikor szavakat kell kitalálni, amerikából jöttem, amikor szakmákat,origami,rögtönzött activiti, mutogatás...De megbeszélheted velük , hogy készítenétek valamit és hozzanak hozzávalókat otthonról:rossz pólóból szütyőt,kartonból bábgyűrűt,képkészítés ragasztás......(pót technika óra :) ) kb egy , másfél óra...aztán jöhet a lecke és a nap további részében pedig az udvari foglalkozás... bújócska , foci és társai.... Remélem tudtam valamennyit segíteni :)
2009. szept. 1. 22:31
Jaj, az nehéz lesz. Gondolom 1-4 osztályosok együtt? Az négy tanító elvárásainak való megfelelést jelent?Lesz olyan, amelyik úgy ráterhel a feladatokkal, hogy nem jut idő a játékra. Meg a napkából mennek a gyerekek ilyen-olyan foglalkozásra, de a feladatot el kell végezniük. Meg a szülők viszik a gyerekeket különböző időpontokban. Csinálj egy napirendet, amit az első értekezleten elmondasz a szülőknek. Csak ha következetes vagy az értelmes elvárásokban, akkor lehetsz eredményes. A kiszámíthatatlanság, káosz megbosszulja magát.És csak halk hangerővel indíts! Ne próbáld őket túlkiabálni!
2009. szept. 1. 22:21
nálunk a gyerekhiány miatt egy napközis csoport van az iskolában :) 34 fő, de ez még nem tisztázott létszám. Fél12-től tart 4-ig. Ebből egy óra tanulás, a többi játék, ebéd és foglalkozás. Konkrétan a fegyelmezési trükkök érdekelnek, hogy hogyan lehetne ennyi gyereket csendre teremteni. 1-5. osztályig vannak a gyerekek.
2009. szept. 1. 22:17
Nem egyszerű pálya:)Nálunk osztottan van,naponként!Nem napköziotthonosak vagytok alsóban?
2009. szept. 1. 22:09
Sziasztok! Most kezdem munkámat napközis tanítóként. Szeretném tudni, hogy van-e valaki rajtam kívül, aki ebben a szakmában dolgozik?! Ötleteket, fortélyokat, tanácsokat várok a foglalkozásokkal, a fegyelmezéssel és a teremdíszítéssel kapcsolatban. Előre is köszönöm!

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook