Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Kalória és szénhidrát számolással fogyózók beszélgessünk :)

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Egyéb diétás témák


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!



30223. Zsókica212017-11-03 18:32
[link]
(válasz Csigusz2013 30209. hozzászólására)

30222. szmika2017-10-30 11:53
Egy napom:

Reggeli:
2-3 szelet abonett kenyér (15 ch)
medves sajt (1 ch)
pár fej retek (3 ch)

Ebéd:
Sült hús vagy pl egy doboz tonhal vagy sült kolbász(0 ch)
mellé saláta (max 10 ch)
esetleg leves üresen

Vacsora:
Egy pohár kefír vagy joghurt (10 ch)

meg még, ami belefér 20 ch-ba :) pl, pár darab tojás...sok saláta, pl uborkasaláta tejföllel, abban alig van ch

nem szoktam éhezni...
(válasz Icuska538 30220. hozzászólására)


30221. bogancs712017-10-30 07:36
Sziasztok,

Augusztus 18.-án kezdtem mérni az ételeket, számolni a kalóriákat, étkezési naplót vezetni. Azóta 11 kg-mal vagyok könnyebb és 75 cm-rel karcsúbb. Napi ch bevitel 100-120 g között.

30220. Icuska5382017-10-29 17:15
próbálok ....mennyit ???? annyira keveset hogy lehet .....????? pl egy napon mit eszel?
(válasz szmika 30218. hozzászólására)

30219. genia2017-10-25 20:52
Sziasztok! Oktober 1 kezdtem eddig 2,8kg ment le olyan szepen be indult aztan jott a mensim es megbolondult fel le ! Remeltem meg lessz a heti 1 kg
A kaloriabazist hasznalom 16 kg szeretnek fogyni fel ev alatt remelem sikerul !

30218. szmika2017-10-25 11:09
szia, igyekszem 50 körül tartani.

Te is diétázol?
(válasz Icuska538 30217. hozzászólására)

30217. Icuska5382017-10-24 08:42
Szia! És mennyi szénhidrátot eszel egy nap?
(válasz szmika 30216. hozzászólására)

30216. szmika2017-10-24 07:54
Sziasztok!

Szeptember 5-én kezdtem a diétát, szénhidrátok számoltam és nagyon szépen megindult a fogyás.
1,5 hónap alatt több, mitn 8 kilót sikerült fogyni.
Most egy hetet bűnöztem, hogy kicsit szünetet tartsak a diétában, mert túl gyorsnak láttam a fogyást és ma újrakezdem.

Szép napot mindenkinek!

30215. DTJ132017-08-22 08:36
Szia!
Milyen adatokkal számoltál?
(válasz Nocyka 30214. hozzászólására)

30214. Nocyka2017-08-20 18:15
Sziasztok,
van még itt valaki?

Már sokadjára vágok bele az étetmódváltásba. Sok sok diétával, próbálkozással a hátam mögött.
30 kilót kellene lefogynom (tudom,hogy nagyon sok). Már a számolással is próbálkoztam, de eddig teljesen sikertelenül. Egy grammot nem tudtam fogyni.
Kicsit jobban utána olvastam a dolgoknak, és úgy tűnik eddig eléggé alapanyagcsere alá mentem, pedig elvileg azt nem szabadna.
Szóval több helyen számolgatva, kalkulálva nekem napi 1500 kcal, és 200g ch a fogyáshoz szükséges mennyiség.
Innen indulnék, remélem sikerese leszek már végre.
Nyáron júniusban van a szülinapom addigra adtam magamnak időt. Szerintem az reális, nem sietek sehova. Próbálok naponta tornázni, amennyi időm lesz rá.

30213. Sokcsoki2017-01-04 13:10
Szia! Hogy csinálod a zabpehelyből a kását, hogy finom lett?Amit én próbáltam, az elég undorító lett.
(válasz Gkat28 30203. hozzászólására)

30212. Sokcsoki2016-12-07 21:22
Kedves Noémi!Kérlek, mondd meg nekem azt az oldalt, ahol az ételek CH-tartalmát is meg lehet tudni! A kalóriát a kaloriabázis oldalról nézem. Köszi!
(válasz Noémi 23 61. hozzászólására)

30211. erus_782013-10-16 11:37
Nézd meg a kalóriabázist, ott tudod vezetni, hogy miből mennyit ettél... én hétfő óta számolom a kalóriát... heti fél kg fogyás a cél. Nézd még meg az orvosilexikon-t, ott nagyon jól ki van számolva, hogy mennyit ehetsz... csak ne felejtsd el átállítani kg-ra az értékeket...
(válasz Csigusz2013 30209. hozzászólására)

30210. bimm22013-09-08 08:48
Brokkoli, karfiol, sargarepa, cukkini, padlizsan - grillezve, fozve barhogyan, barmennyit!
Salatalevel (barmilyen, barmennyi) PARADICSOM eletmento lehet :)))
Igyal sokat!
Mozogj barmit!
Legy tudatos es fokuszalj. Meglesz az eredmeny!
Sok sikert
(válasz Csigusz2013 30209. hozzászólására)


30209. Csigusz20132013-09-03 06:51
Sziasztok,
egy hónapja ismerkedem a kalória számolás rejtelmeivel, kisebb sikerekkel. Tanácsot szeretnék kérni, hogy hogy tudnám elérni,hogy jól lakjak és még se legyen túl sok a kalória. Igyekszem 1300 körül tartani magam.
Próbálkozom kis tányérból enni, kis ételhordót is vásároltam, hogy eleve abba tároljam az adagjaimat, mérek,de pár nap után elkap az éhség és a néhány nap eredménye oda vész :/ Tudnátok nekem tanácsot adni,hogy min változtassak? Egyek talán többet 1400-1500 körül?
Milyen sportot javasolnátok, mert ha bármilyen mozgásformát végzek azzal is jobb az étvágyam.
Kipróbáltam már minden csoda diétát amit csak eltudtok képzelni,de a jojózáson kívül nem sokra jutottam, egy kicsi le, egy kicsi fel, egy kicsi le, sok fel...stb...mostanra ért meg a fejemben a gondolat,hogy életmódot kell váltanom.

30208. powermen2013-07-26 19:40
Ez személyreszabottan megmutatja neked miből mennyi kell: [link]

Beregelsz, beállítod a célt és vezeted minden nap, ameddig meg nem tanulod miből mennyit ehetsz. Én szinte mindent eszek, és a terveim szerint haladok súlyban lefelé.
(válasz bimm2 30193. hozzászólására)

30207. Gkat282013-07-24 15:29
:) majdnem ugyanaz nálam: Láb-fenék, Mell-bicepsz, Váll és Hát-tricepsz. A válledzésem a leggyorsabb:keretben mellről nyomás, vállból nyomás kézivel, előreemelés, oldalemelés, döntött törzsű oldalemelés és hátsó váll-gép majd a végére egy csigás-gyilok. Egy óra alatt megvan. meglegyen persze az edzés, de pl azt mndig megérzem ha a 4 napot egybe le kell nyomno, köztes pihi nélkü, bár ez nem gyakran van, akkor csüt-re kész vagyok fizikailag. Jhét közepétől nyaralok, azon agyalok hogy a szállás egy durva, hosszú emelkedű tetején van ...:) kitörés felfele, vagy csak hegymenet le-fel.. vagy a kettő egybe. reggelente..

30206. AlBundy2013-07-24 15:17
Én is klasszikus elosztást csinálok. Hát-tricepsz, láb-váll, mell-bicepsz (bár mostanában már szét kell szedni a vállat, mert nem marad rá erő).
Az edzés az olyan, hogy csak legyen meg. Nagyjából mindegy, hogy hogyan osztogatod csak meg kell csinálni. A lényeg a konyhában történik úgyis..

30205. Gkat282013-07-24 15:09
Kb egyre gondolunk. Kérd ki egy hiteles edző,versenyző hozzáértő tanácsát, de sztem ez kiindulásnak jó. Edzések terén meg ki mit preferál én azt szeretem ha egy izomcsoport egyszer van leedzve egy héten de az rendesen. Egy edzés 60-70 percnél nem hosszabb, legalábbis nálam főleg ha egyedül edzem, ha van ewdzőtéárs is akkor ez inkább 70-75 .

30204. AlBundy2013-07-24 14:59
Diéta elején kicsit több mint 2 gr/tsk fehérje, kb 4,5 gr/tsk szénhidrát és maradék zsír. Gondolkozom, hogy kicsit eltoljam jobban majd zsírok felé, még nem próbáltam ilyesmit, de lehet beválna. Keresek még ilyen trükköket amikkel tudnám javítani a diétát.
(válasz Gkat28 30203. hozzászólására)

30203. Gkat282013-07-24 14:37
a reggeli zabkása nálam nagyon sokáig mennt, de mivel kása így gyors felsz szh nak minősűl (függetlenül attól hogy a zabpehely lassú feklszívódású), ráadásúl aprószeműből csinálom , így a reggeli proteines zabkása már nem játszik de edzés után, tízóraira uzsira szoktam enni:) egyik kedvencem. Persze jó lenne ha jönne vki aki azt mondaná hogy nem is gyors a kása:) Simán előveszem a kis dobozomat ha idő van szinte bárhol is vagyok:) najó a metrón nem biztos hogy elővenném:) (nem eszem bkvzás közben, metrón meg pláne, másik arcába). A barna rizs az nagyon jó én még basmatit meg jázmint szoktam enni a változatosság miatt. igen a b**i kategória, annyi féle van már:) A női diétában jobban képben vagyok, de sztem férfiaknál 4-5 gr szh/tskg, 2,5 feh gr/tsk és a maradlk pedig jó zsírból álljon.

30202. AlBundy2013-07-24 14:30
Nem vagyok versenyző, hobbiból edzek így nyáridőben nem foglalkozok a mérlegeléssel. Nem tudnám vállalni amit megkíván ez a sport (nem is akarom, női mezőnyben azért könnyebb versenyezni) és ilyen b*zi kategóriában sosem indulnék. Azért kajánál keresem a komplex szénhidrátokat (reggelire méretlenül szórok valamennyi zabpelyhet, ebédre barna rizst eszek ha tudok) és lehetőség szerint sok jó fehérjét eszek, edzés utáni étkezésre figyelek mindig hogy meglegyen aminek meg kell. Hasra elég könnyen hízok megint látom, hogy le kell diétázni hamarosan. Igazából kellene már egy rendes tömegnövelő diétát is csinálnom amikor alaposan megtervezem az étrendem, szerintem új dimenziók nyílnának meg a fejlődésben.
(válasz Gkat28 30201. hozzászólására)

30201. Gkat282013-07-24 12:35
2 hónapig csináétam a versenydiétát, és az még nem is volt a durva része, de piszok agresszív voltam tőle:) Amikor határidőre kell meglennie a formának, meg a párom sem örült neki hogy miért akarom magamat bikiben mutogatni férfiaknak:) Mindegy, nem létkérdés:) Úgy állítottam most be, hogy 148 gr feh (2,5 gr/tskg), ugye 160 ch és kb 40gr zsír amit omegából, kókuszolajból, lenmagolajból , mandulából, meg ami zsír a kajákban van(túró, zabpehely, protein stb). Napi szintű mérlegelés(nem magam a kajákat) de sok minden már ránézésre megy. Hétfőn megyek dolihoz aki majd megmondja elég e a 160 ch, vagy meg kell emelni, Gyógyszert fogok kapni ami mellett nagyon be kell tartanom, különben sokat fogynék, az meg izomból menne elsősorban amitől a hajam égnek állna. :) Gondolom tudod milyen érzés az ha fogy az ember izomból...:) Nálad hogy megy?
(válasz AlBundy 30200. hozzászólására)

30200. AlBundy2013-07-24 09:22
Edzési utáni gyors felszívódású szénhidrát fogyasztásból látszik, hogy tudod mi merre hány méter.:) Nem tudom, hogy le kell-e mondanod a versenyzésről a betegséged miatt.. Hogy áll össze a 1600 kalória, ha 160 g ch-t eszel? Közel ugyanennyi fehérjét eszel vagy több telítetlen zsírral oldod meg, hogy meglegyen az 1600?
(válasz Gkat28 30199. hozzászólására)

30199. Gkat282013-07-23 17:12
Sziasztok! Viszonylag friss IR-es vagyok, bár már egy éve van, nemrég lett orvos álltal is kimondva. eddig "csak" a PCO -ról tudtam, de mint útólag kiderült az a IR-en volt csak a tejszínhab. A lényeg, még csak jhéten kapom meg nekem hény gr-os diétát kell tartanom ddig is a 160 asat tartom, ez vagy marad vagy megemelik. Eddig is odafigyeltem mit hogyan mennyit eszem, mindent nyersen mértem/mérek, de az Ir-óta pl be kellett iktatnom a kenyeret( hosszú próbálgatás uténa GLYX kenyeret válaszottam) reggelire és vacsira szoktam 2-2 szeletet (2* 75gr) enni ami bőcen elég laktat. Először megijedtem hogy jaj kenyér de nem híztam egy grammot sem, zsírban legalábbis nem. Edzem mellett ahogy eddig is heti 4* súlyzós edzéseim vannak. Aerob edzést egyenlőre nem végzek, ha mellett azt is csinálnám nagyon gyorsan fogynék amit nem szeretnék, plisz abban izom is lenne bpcen azt meg pláne nem. 172/59 kg vagyok, de szeretnék még izomban pár kilót felszedni, nekem az tettszik :) Nem ksi súlyokkal edzem, azzal nem érnék el eredményt. A Kaloriabazis.ghu-t használom hogy számoljam a naoi ch,zsír,feh arányaimat. A kalóriára annyiban odafigyelek, hogy 1600 alá ne menjek, arra is figyelek annyira ne szálljak el :) Sezerencsére Jó edzőm volt, anno versenyre készültem (csak a betegségem közbeszólt) így a diéta részét jól ismerem. Az étrendem 80% a lassú szh ból áll, főleg edzés után eszem gyorsat minél hamarabb :) 6 étkezés általában mindig megvan. Azt gondolom hogy nagyon sok lány, nő csak a kalóriát nézi és nem érti miért nem fogy ha meg fogy akkor azt izomból de arra is büszkék. A fogyókúra szót betiltanám ha lehetne. :)

30198. AlBundy2013-07-18 09:36
Teljes kalóriszükségleted kb 50-60%-t kell belőni elsőre aztán meg figyelni, hogy reagál a szervezeted.
(válasz bimm2 30196. hozzászólására)


30197. Porcica2013-07-16 07:36
Na hát igen...
És ezek az adatok sem jók minenkinek, csak ki van számolva egy átlagos szervezetre. De tökre nem vagyunk egyformák!!!
Szóval ha esetleg ezekkel az adatokkal nem működne, akkor csak annyi a "baj", hogy a te szervezeted sem a papírforma szerinti, mint az emberek 70%-ának.
Szóval nem a módszer rossz, csak műanyag a hozzáállás, hogy mindenkinek ennyit és így kell ennie!...

30196. bimm22013-07-15 10:57
Koszi, nagyon koszonom!
De akkor ez a szenhidratbevitel hogyan kiszamithato egyenileg?
Itt leirtad a feherje aranyt, de hogy alakulhat a szenhidrat?
bena vagyok, igaz?:D
(válasz AlBundy 30195. hozzászólására)

30195. AlBundy2013-07-12 11:09
Szia, 160 gramm nem kőbe vésett szabály. Az IR-eseknek kell 150-160 körül enni tudtommal, másoknak pedig az összes kalória szükségletüknek megfelelően kell fogyasztani.
Azért akadnak fenn ezen sokan, mert nem számolnak pontosan, van amit nem vesznek figyelembe a kalóriaszámításnál és amit fogyasztanak szénhidrátot pedig nem megfelelő. Illetve sablon diétákat akarnak magukra alkalmazni, pedig mindenkinek a saját súlyára és alkatára kell szabnia az étrendet.
Gyors matekkal 160 gramm ch + 120 gramm fehérje + 40 gramm zsír az kb 1500 kalória. Egy mondjuk heti 3-4x1-1,5 órát sportoló nőnek ennyi nagyjából kell is. 1000 kalóriás étrendekkel csak azt érik el, hogy belassul az anyagcseréjük és elkezdenek izmot bontani.
Menj fel az orvosilexikonra nézd meg mennyi kalóriaigényed egy napra (ttp://orvosilexikon.hu/wrap.php?file=dcc.html) amit ott írnak arányokat felejtsd el! Helyette a fehérjét nagyjából 1,6-2xtestsúlykilogrammra lődd be (attól függően mit sportolsz).
Amit én mindig hangsúlyozok. Szénhidrátból lassú felszívódásút szinte mindig (kivétel max edzés után) fehérjéből napszaktól függően reggel és edzést követően gyors, este lassú felszívódású, zsírokból pedig szinte kizárólag telítetlen.
Vannak más típusú diéták is amik működnek, csak hosszú távon szerintem nem teljesen egészségesek. Legékesebb példája a 0 ch-s diéták rengeteg fehérjével és zsírral, ez a ketogén diéta (többek között a Dukan és az Atkins is erre alapoz) és hasonló a paleo is. Ott meg csak zöldségekben lévő ch-ra épít de zsírt meg lehet enni ész nélkül szerintem egyik sem az igazi..
(válasz bimm2 30193. hozzászólására)

30194. Kolli19872013-07-12 08:18
Sziasztok!

Talán ez azért van mert az emberek azonnali eredményeket akarnak és nem hajlandóak gondolkodni, hogy a szervezetüknek mi is a legjobb.

Bimm én is 150-160g-ot tudok mert ennyi kell az alapvető működéshez, hogy tudjon működni. Viszont én a fokozatosság elvét vallom. Ha valaki sok Ch-s dolgot evett az ne akarjon márról holnapra lecsökkenteni a ch mennyiséget mert szédülni fog és nem fogja bírni. Bár szerintem egy jó étkezéssel sok mindent meg lehet oldani tavaly én is nagyon figyeltem a mit eszek. Most is csak 35 hetes terhesen most az a legfontosabb, hogy mind a ketten megkapjuk azt ami kell nekünk.