Autizmus - Naná, hogy Esőember! (beszélgetős fórum)
Jó ötlet a pervazív fejlődési zavar, megjegyezni se tudják ha telefonon mondom :))
Nem hiszem, hogy felmondanának, ahhoz túl rendesek, s szerintem én most egyáltalán nem kerülök nekik pénzbe. Lehet, hogy ők se bánják, ha nem mondok fel, pont amiatt, hogy ne kelljen kifizetni a szabikat és valóban lehet, hogy eltörlik ezt. Én azért akarok állományban maradni, mert hátha vállalunk még 3-dik gyereket.
Én összesen hat évig voltam itthon három gyerekkel, és én is azt tervezem, hogy nem megyek vissza dolgozni, a cégem messze van, és a fiam nem bírná a sulit egész nap, délben el kell hoznom. Most is így jár oviba.
Épp a múlt héten mondtam fel én is a cégnél, megmondtam a főnökömnek, hogy mi miatt alakult így a dolog. Még egy évig maradhattam volna a kicsivel gyesen itthon, ő most két éves. De én most léptem, így megkapom a felhalmozódott szabadságok fizetését kp-ban. Azért mondtam fel most, és nem egy év múlva, mert a mostani politikai helyzetben bármikor mondhatják, hogy stornó, a visszatérő anyukáknak nem kell kifizetni a felhalmozott szabikat. Mondván, hogy ezzel támogatják a cégeket, és a kismamák visszaállását. Én ezért léptem most, nehogy elveszítsem ezt a pénzt.
És tudom, hogy oda amúgy sem tudok visszamenni, mert kocsival is sok idő, és sok pénz a beutazás, tömegközlekedéssel meg majdnem két óra. Csak oda. :( Három gyerek mellől biztosan valami közelebbit keresnék, ha minden kötél szakad és vissza kéne menni dolgozni. Talán, ha lesz nyugdíjas mama (most még dolgozik), akkor tudok majd munkát vállalni, de akkor sem olyan messze.
Mondd, hogy pervazív fejlődési zavar. Azt úgyse tudják mi fán terem. És a diagnózison is rajta van talán.
Fimommotorika: otthon is fejleszthető, van egy csomó játékos feladat erre. Akár a gyöngyfűzés, akár a duplóépítés, várépítés, ragasztgatás, csipeszelés...
Neten van fent sok ötlet erre.
Igen, normál gyerekként jár oviba és bízom benne,hogy nem derül ki semmi. Nekünk van asztmás papírunk,azt mutattuk be. Ha már nem lesz, mert gyógyulttá nyilvánítják az asztmából,akkor teljes árat fogunk fizetni. Addigra a másik papírunk is lejár, nem fogom megújíttatni. Lassan a gyógyped látókörébe kerülünk,mert abszolút gyenge a finommotorikája, kíváncsi vagyok, ő mit fog látni.
Épp a héten mesélte egy anyuka az oviban, hogy az ő fiáról derültek ki hasonló dolgok a nevtanban, de az óvónők javasolták, h ne tereljék hivatalos útra a dolgokat.
Javaslom, hogy próbáljátok meg ,,inkognitóban",meglátjátok, hogy a gyerkőc hogy viseli a helyzetet. Nekünk eddig jól veszi az akadályokat, egyre jobban. Mi is a suliválasztásra koncentrálunk, ugyan van még 2-3 évünk,de már kutakodok...
ha túljelentkezés van, akkor szerintem nem éri meg az ovinak. Nem kap érte 3*os pénzt, de két gyerekkel kevesebbet vehet fel. Plusz pénzt 1,6- ot kap, de nálunk azt is lenyeli az önkormányzat. Az ovinak szerintem nem érdeke.
A gyereknek érdeke, ha integrál az ovi autikat, mert akkor kap fejlesztést. Ha nem integráló, akkor mindegy mindenkinek.
Én így tudom.
Barnatáska!
ingyen tankönyv és 50%-os étkezési támogatás alapból jár, de önkormányzat többet is adhat, ha van rá pénze.
(Bundáskenyér)
Ovis, iskolás közétkeztetésben jár autista gyermeknek 50 %-os kedvezmény?
S ingyenes tankönyv?
Köszönöm. Két helyen ezt elolvastam, de az autin vagy itt még nem láttam.
Én is pont ezt akartam ajánlani..
Egy helyen laktam egy szülővel, akinek oda jár a gyereke, már évek óta, és szinte teljesen tünetmentes, jár fel-alá a haverokkal..
Ott tényleg komoly komplex fejlesztés van, konkrétan tanítják a gyereket, hogy hogyan "kell viselkedni", és hogy kell ezt elérni..
Ez eszembe se jutott.
A lényeg, hogy valami hasson. :)
Azért az én fiam ennyire nem állt le a beszéddel. Nem mutogatott, hanem ha kért inni, akkor vagy kiszolgálta magát, vagy annyit mondott, hogy teát.
Szóval az igényeit egy szóval elmondta. Csak kérdésekre nem válaszolt,m és mondjuk, ha mondtuk neki, hogy nem adok inni, amíg azt nem mondod kérek teát, akkor inkább elment.
Szociális történetet úgy kell elképzelni, hogy egy adott szituációt lerajzolok pálcikaemberkékkel, vagy bm programmal. pl tea kérés: fiú jön és mutat-anya nem ad teát. szomorú jel. Aztán alá: fiú jön és mondja kérek teát. anya tölt teát. mosolygós jel.
És ezt átbeszélni a gyerekkel. Látod, ha azt mondod kérek, akkor kapsz, ha nem kérsz, akkor nem kapsz. És ehhez szigorúan tartani magunkat, és mikor jön és mutat a teára, akkor elővenni a lapot, látod, kérni kell.
Ez csak egy szituáció, de ilyet mindenre lehet írni.
Ha ezt korábban ismerem, akkor mi is ilyesmikkel próbálkoztunk volna, mert vizuálisan minden sokkal könnyebben érthető nekik. A fiam így is megértette, hogy mit akarok, de szerintem így nehezebben. Most már képekkel minden könnyebb egy kicsit.
Ha meg tényleg annyira nagyon visszaesett a beszéd, akkor talán szakemberrel kéne egyeztetni, hogy nem javasolja-e esetleg a pecs-et. Abban én nem vagyok járatos, mi sosem használtuk, mert a fiam tudott beszélni, csak valahogy nem értette igazán a kommunikáció lényegét, meg hogy minek is kéne válaszolnia egy kérdésre. Vagy minek is kellene kérnie valamit, mikor egy székkel mindent elérhet. :)
Szakembenél voltak, persze..Velünk együtt járnak pl. Tsmt-re is, amit már 1,5 éve csinálnak.
Járnak gyp. fejlesztésre is, amiről még tudok.
A gyerek integráló oviba jár, de az óvónők sajnos nem a lemegértőbbek, hogy finoman fogalmazzak :(
A kirendelt gyógyped. asszisztens munkája sem ér semmit, állítólag azt csinálja, amit a gyerek mutogat neki. A kényelmesebb út.. :S
Köszönöm a válaszotokat! Szociális történet? Az mi fán terem? Úgy szeretnék segíteni nekik!
Az anyuka itt is egyedül van a problémával, a család nem sokat segít neki, vagyis nem ismerik el az autizmis tényét, tagadnak évek óta, ahogy kivettem a szavaiból. Ráadásul a gyerkőc olyannyira nem motiválható, hogy az eddig kedvenc gumicukor sem érdekli. Ha valamit szeretne (enni, inni, stb.), akkor mutogat. Ha az anyuka játssza az értetlent (próbálja beszédre bírni), akkor inkább elmegy és feladja a kisfiú.
Atípusos autistaként van diagnosztizálva, azt hiszem.
Sziasztok!Én nem vagyok regisztrálva az auti-n,ezért itt teszem közzé...Főleg SOTEs dokikból tevődött össze a másik út" alapítvány,náluk is találhatnak terápiás lehetőséget az érintettek.Internetes oldaluk van,keressen rá,akit érdekel.Én szivesen vinném a fiunkat,de messze lakunk.
Pont ma iratom be zeneiskolába:-)Persze először csak kedvcsináló nulladikba",de lelkesek vagyunk:-)
Az én kiasfiam beszédfejlődésével nem voltak gondok, szépen mondókázott, kommunikált, csak rossz ragozással. Aztán 3 éves korában magába fordult, nem lehetett beszélgetni vele, a kérdésekre sem válaszolt, nem kért, csak kiszolgálta magát, vagy egy szavakat mondott: tea, vagy ilyesmi.
Élményeket nem mesélt, csak a saját dolgaiban mondott valamicskét.
Most mindjárt 6 éves, le se lehet lőni, folyton dumál, leginkább a saját dolgairól, de jelen van, kérdez a történésekre, lehet vele párbeszédet folytatni, összetett mondatokban, helyesen beszél.
Mikor mi kaptuk a diagnózist, első otthoni fejlesztési cél volt majdnem 4 évesen, hogy az eldöntendő kérdésekre válaszoljon igennel vagy nemmel. Hosszú idő után azért megtanulta, hogy válaszolnia kell, ha kérdeznek. Előtte onnan tudtam, hogy a szomjas vagy kérdésre igen vagy nem a válasz, mivel nem mondta, hogy ha odaadtam az innivalót, elfogadta-e vagy sem. Feladta volt, hogy addig ne hagyjam békén, míg mond valamit. Szomjas vagy? Kérdeztem, válaszolj igennel vagy nemmel. (Nem is tudta, hogy válaszolnia kell.) Talán ha akkor ismerem a vizuális eszközöket, jobb lett volna, könnyebben ment volna ez a rész. Nem pecsre, hanem szociális történetekre gondolok.
Minden érintett gyerek más és más, de nálunk így zajlott, szóval van remény. :) persze nem ismerem a másik gyereket, csak a mi tapasztalatunkat írtam le.
És nem volt pszichológiai probléma a háttérben, vagy lelki trauma. Szerintem csak az asperger szindróma okozta a változást.
Hát, ezt én nem tudom megmondani. De elég nagy, komoly visszaesések, pláne ebben az 5-6 éves korban szinte mindenkinél vannak, olyanoknál is, akiknek eddig szinte semmi nagy baj sem volt.
Mi is ilyet élünk éppen.
Szakembernél voltak? Mert hát oda kéne menni elsősorban..
Meg érdekes lehet a pszichológiai háttér is..
Nem csak este van, naponta 4-vagy 5-ször..
Ilyenkor a gyerek elmondja MAGÁTÓL, hogy volt-e rossz, és betartotta-e a szabályokat. Van három alapszabály, amit az elején megtanítanak nekik, és azt mindenképpen be kell tartani. Ilyenkor alapvetően "elhiszik", tiszteletben tartják, amit a gyerek magáról mondott. (Hacsak persze nem ölt embert mégis..)
Ezek után, a teljesítmény függvényében kap jóságpontot, amit felraknak a jóság táblára a nevük mellé.
Ezzel a hókuszpókusszal nagyon sokminden kiderül. Pl., hogy mit mond az értékelésnél, hogyan mondja, mit kezd a jutalommal, motiválható-e vele, stb...
Az esti azért érdekes, mert akkor már mindenki "lazább" egy kicsit, meg akkor már elég fáradtak ahhoz, hogy önmagukat adják.
Még érdekes az esti TV-zés... Ez is szabályok szerint történik, mert előtte DVD választás van, stb.. Itt is lejön, ki mennyit bíz ülni, mennyire jutalmazható-büntethető, stb..
Az én fiam, amikor kérdezték az értékelésnél, mindig csak a saját paneljait hajtogatta, nem mondta meg, ha valami történt, olyan volt, mintha nem is értette volna a helyzetet..
További ajánlott fórumok:
- MMR oltás - autizmus. Lehet összefüggés?
- Ti megmondanátok egy ismerősnek ha a 3 éves fián az autizmus több tünetét észlelnétek?
- Láttok autizmus jelet az alábbiakból?
- Ezek az autizmus jelei lehetnek?
- Lehet autizmusom vagy Asperger-szindrómám ez alapján?
- Szerintetek lehetséges, hogy autizmusom van vagy mire gondolnátok?