Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Autizmus - Naná, hogy Esőember! fórum

Autizmus - Naná, hogy Esőember! (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... ❯❯
10456. Szanya (válaszként erre: 10455. - Emese6)
2013. máj. 18. 12:09
Nem külföldön laktok? Itt vannak szülőtréningek, az autin ki szoktam írni amiről tudunk, plusz a Vadaskert Gyermekpszichiátrián is van, de ahhoz oda kell menni diagnózisért.
10455. Emese6
2013. máj. 18. 12:07
Szeretnék egy autista szülőtréningre jelentkezni. Esetleg vki tud ebben segíteni? Jártatok már ilyen kurzuson?
10454. Emese6 (válaszként erre: 10453. - Szanya)
2013. máj. 18. 12:05
Nálunk is pontosan ez a helyzet. Az jelen-jövő-múlt teljes homály. Most éppen nagyon érdeklődik az óra iránt, de bármilyen egyszerűen is próbálom elmondani, nem érti.Számokat sem ismeri fel, holott az ő korosztálya már meg tudja mondani egy digitális órán mennyi az idő.Engem az aggaszt, hogy annyira lassú bizonyos dolgokban a fejlődés, hogy néha úgy érzem 40 évesen sem fogja tudni hogy mikor lesz holnap, hány óra van, mi az ha meghal vki...Igaz 1 éve még a színeket sem tudta és ma a főbb színek mind mennek. Ugyan 3 évet késett ebben is, de legalább ezt már tudja.
10453. Szanya (válaszként erre: 10452. - Zebracsikó)
2013. máj. 18. 11:31

Igen, ez abszolút így van. Már féléve használunk egy forgathatós tegnap-ma-holnap táblát, és minden nap elmondjuk, hogy "ma péntek van, holnap szombat lesz" és most már pár hónapja ő is mondja, de általában így: "ma péntek lesz, holnap szombat van", tehát az egymásutániság megvan neki, de a nyelvtani vonatkozása, az, hogy a "van" a jelenidő, a "lesz" meg jövő, az totál nincs meg. Nem is érti a létige lényegét. Általában nem teszi ki, pl. "Én Z." "Én Z. vagyok" helyett. Mondjuk egyébként ez magyarban valóban nem logikus, hiszen pl. E/3-ban nem is tesszük ki! Na de nem semmi, hogy idegen nyelvként kell neki tanítani a magyart...


Köszi a biztatást! Tényleg fejlődik a maga lassú tempójában (csak a kommunikáció ilyen döglassú, a többi átlagos), de hajlamos vagyok időnként megzuhanni, mert elég kétségbeejtő, amikor azt hiszi az ember, hogy "na, ezt végre megtanítottam!" megy is pár napig, aztán kiderül, hogy csak az adott szituációban megy...


Megint listáznom kellene, hogy mit tud már a korábbiakhoz képest. Az mindig tölt belém némi energiát.

10452. zebracsikó (válaszként erre: 10451. - Szanya)
2013. máj. 18. 11:10

Hosszadalmas munka. Nehezen látják át az időt, a múlt-jelen-jövő nem differenciálódik kellőképpen, és ezért nyilván az ehhez szükséges nyelvi fogalmak, struktúrák sem tudnak megfelelően rögződni.

Hosszabb ideig maradhat meg a szituációs beszédértés, amikor csak egy-egy kiragadott elemből (asztal+labda)tájékozódik a gyermek, ezek egymáshoz való viszonyát nem értelmezi. Alakul majd ez, hidd el, csak lassú a beépülés.

10451. Szanya (válaszként erre: 10449. - Zebracsikó)
2013. máj. 18. 10:28

Panelekben tanul, emiatt ilyenek vanna: pl. este, mikor nézzük a naptárat: "oviban voltam, babzsákozás lesz" ("volt" helyett).

Mikor elkérem tőle a képeket: "add ide azt a képet, amelyiken a labda az asztalon van", simán odaadja azt, amin alatta van. Mert azt látta meg először. Csak arra koncentrál, hogy labda és asztal legyen a képen.

Ezt a kommentálást szoktam csinálni, de borzasztó erősen kell figyelni, hogy minden helyzetben menjen... Ritkán jön össze, a ragokra meg nem is gondoltam eddig, hogy külön odafigyeljek és hangsúlyozzam. Komoly munka. Döbbenet, hogy ennyire hiányzik a "beépített" nyelvtani készség.

10450. nagymacika (válaszként erre: 10444. - Emese6)
2013. máj. 18. 10:17
Tény ,hogy beszél,és kiváló memóriája van ,ezért könnyen is tanul. De nem igazán keresi az emberek társaságát,jól elvan egyedül is. Szövegértési problémái vannak, nem érti az ok-okozati összefüggéseket. Sokszor megtapad egy témánál. És visszatér arra, pedig jól tudja hogy már ezerszer kibeszéltük.
10449. zebracsikó (válaszként erre: 10448. - Szanya)
2013. máj. 18. 10:15

"Az auti spec. gyp. erre konkrétan nem megy rá, a logopédus nem vállalja a fiam, én ehhez egyáltalán nem értek, mit lehet ilyenkor szerinted tenni???"


a könyv "gyűrése" jó ötlet, ha tud rá pár percig figyelni, akkor mindenképpen érdemes vele foglalkozni. Egyébként meg (nem tudom , milyen ragokat, más toldalékokat nem használ, nem tudom, hol tartotok) a hétköznapi tevékenységek közben kell -észrevétlenül- célzottan mondogatni ezeket, pl. -ba/be rag kéne: akkor utasítások, tedd be a dobozBA a játékod, tedd be a fiókBA a zoknid, stb. Saját tevékenység közben is mondogatni, beleteszem a kulcsot a zárBA és knyitom az ajtót. Beleteszem a répát a levesBE és megkeverem....stb. Tudatosan mondogatni , beszéddel kísérni mindent és visszakérdezni: Hova kell tenni a zoknid? Hova tettem a répát? stb. Lehet, hogy nem minden esetben lesz utánmondás vagy válasz, de akkor is működik a memória, az analógia, lassan megjelenik majd a megfelelő szituációban a megfelelő rag.

10448. Szanya (válaszként erre: 10447. - Zebracsikó)
2013. máj. 18. 09:48

"A grammatikai rendezés (ragok, mondatszerkesztés megtanulása, szókincsbővítés, stb) pedig még több munka."

Az auti spec. gyp. erre konkrétan nem megy rá, a logopédus nem vállalja a fiam, én ehhez egyáltalán nem értek, mit lehet ilyenkor szerinted tenni???

(Azontúl, hogy próbálunk kisebb-nagyobb pihenők közbeiktatásával az "Én is tudok beszélni" könyvből haladni.)

Szeretném betenni ezt a hozzászólásodat az autira a gyik-be. (Természetesen a nickeddel és melléírnám, hogy logopédus vagy.) Hozzájárulsz?

2013. máj. 17. 18:25

Hogy miért nem tud olyan jó tempóban segíteni egy logopédus egy autista gyermek beszédhibáján, mint egy neurotipikus gyermekén??


AZért, mert a beszédhiba javításában támaszkodni kell a gyermek nyelvi tudatosságára, célzott figyelmére, hangzódifferenciáló képességére, elvonatkoztató képességére, autokorrekciós képességére, önmagára forduló irányított figyelmére stb. Egy-egy beszédhang kialakítása babramunka, helyenként sok ismétléssel, tükör előtt végzett artikulációs gyakorlatokkal (nem túl izgalmasak, pláne sokadik ismételtetésre), erre nem nagyon van türelmük az autizmussal élő gyerekeknek. Elvont fogalom nekik a "hang", az a beszédhang, amire fel kellene hívni a figyelmét, amit a logopédus kialakítani ill. javítani akar. Kialakított beszédhang esetén nekik unalmas feladat lehet az utánmondás, megnevezés, mondatalkotás, szótagolás, stb...

Én úgy gondolom, csak olyan logopédus kezdjen bele ilyesmibe, aki eleve speciális tudással is rendelkezik autizmus terápiája terén. Egy egyszerű, pár hangra kiterjedő beszédhiba javítása évekbe is telhet, míg nt gyereknél lehet, hogy erre pár hónap elegendő.

A grammatikai rendezés (ragok, mondatszerkesztés megtanuilása, szókincsbővítés, stb) pedig még több munka .

10446. zebracsikó (válaszként erre: 10444. - Emese6)
2013. máj. 17. 18:16

Ez tévedés, sokan vannak, akik kifogástalanul beszélnek minden szempontból: kiejtés és grammatika, mondatszerkesztés is jó.

Természetesen sokukra jellemző lehet egyes témákhoz való ragaszkodás, rögzült szófordulatok, állandóan ismétlődő kérdések.

10445. megi04 (válaszként erre: 10444. - Emese6)
2013. máj. 17. 17:55
De igen.Képesek beszélni sokan.
10444. Emese6 (válaszként erre: 10443. - Nagymacika)
2013. máj. 17. 15:39

Tulajdonképpen akkor őt miért tartják autistának? Én úgy tudom, hogy az enyhe autisták sem tanulnak meg soha rendesen beszélni. Ez a fő aggodalmam. A lányom még mindig nagyon sok hibával beszél, sokszor teljesen érthetetlen ahogy a szavakat egymás mögé teszi:(

Volt akinek segített a logopédus? Mi nem jártunk túl sokáig, de semmit nem javult a beszédünk.

10443. nagymacika (válaszként erre: 10436. - Emese6)
2013. máj. 16. 22:34
Igen tökéletesen beszél. Igaz az olvasása elég monoton.
10442. Szanya (válaszként erre: 10441. - Frogi)
2013. máj. 16. 20:57

Pont ezt írtam az előbb, kivették a törvényből. :(

Az autin van az összes infó, amit tudok.

10441. frogi (válaszként erre: 10440. - Szanya)
2013. máj. 16. 20:07

Nekem a szakértőibe mondták, ilyen nincs. Megint a félretájékoztatás áldozata lettem. Már kezdek edződni, de még mindig fáj.Tudod én ez elején ezekre a helyekre úgy néztem itt segítenek, hisz ök a szakemberek! de ma már ................

Esetleg tudsz rá valami törvényt amire hivatkozni lehet?

10440. Szanya (válaszként erre: 10439. - Frogi)
2013. máj. 16. 18:55
Van ilyen! A facebookon írta valaki, hogy van a gyereke mellett asszisztens és egy gyp. asszisztens írt nekem privátban, hogy ő is egy normál suliban asszisztens egy auti mellett. Szóval létező kategória, de most, hogy már nem kötelező a gyp. asszisztensek alkalmazása, csak a ped. asszisztenseké, még rosszabbak az esélyek.
10439. frogi (válaszként erre: 10438. - Emese6)
2013. máj. 16. 18:20
Fel a fejjel itt is nehéz iskolát találni. Autista gyereknek alig van suli. Pláne ha épp értelmű. Az egymi-be okos a normál suliba meg egy osztályba csak X számú gyerek vehető fel sni-s. Na ott sem az autikért kapkodnak. A normál suli létszám itt nálunk 30-32 fő tudom ezt a fiam nem bírná. Tényleg itt mindenkinek sikerült a suli? Akinek iskolás a gyermeke írna, hogy mik a tapasztalatai? NAGYON ÉRDEKELNE VAN KÖZTETEK OLYAN AKINEK A GYERMEKE MELLETT KÜLÖN ASSZISZTENS VAN AZ ISKOLÁBA? Nekem mikor ezt kértem azt mondták ilyen nincs, pedig hallom, hogy igenis van.
10438. Emese6 (válaszként erre: 10437. - Megi04)
2013. máj. 16. 14:15

Köszönöm a választ.Azért jó hallani, hogy van egy fórum ahol ki lehet önteni a lelkünket és nem érezzük egyedül magunkat a problémánkkal. Ma 2 iskolában voltam. Az egyikben azért utasítottak el, mert "túl egészséges" oda a gyerekem, a másik iskolába meg azért nem mehetünk, mert nincs fehér gyerek. Ezt MO-on nem nagyon értenénk meg.

De nem adom fel.

10437. megi04 (válaszként erre: 10430. - Emese6)
2013. máj. 16. 13:58

10 év múlva sokkal jobb lesz.A fejlődésük nagyon-nagyon lassú,de biztos.Az én fiam nem járt iskolába,nem akarom még egyszer leírni miért,a lényeg,hogy az egészségügyben egyszerűen elvesztünk.De hazugság volna azt állítani,hogy Tomi ez miatt bármiben is szükséget szenvedett.Nagy segítségem,hogy van egy bátyja,akiben 25 gyógypedagógus veszett el.

Tomi már régen nem echoláliával beszél(bár előfordul)de mindent "el tud mondani" amit akar,és mi megértjük őt.Igen,6 éves korában,rengeteget sírtam,hogy a gyerekemből mi lesz,mert annyit ismertem az autizmusból,hogy láttam az Esőember című filmet.Hát Tomi egyáltalán nem olyan lett!:)Volt egy mondat,ami bennem maradt,és az a mondat segített a legtöbbet.A fejlesztőben mondták,kicsi korában.Nevezetesen:Soha ne bánjunk úgy vele,mint ha beteg lenne!Nem tudhatjuk ugyanis mit ért meg.Talán ennek köszönhető,hogy Tomi nem kényszeres.Tök mindegy,milyen útvonalon haladunk a célunk felé,tök mindegy milyen pohárból kap inni,stb.Szándékosan törekedtem arra,hogy ne mindig ugyan az legyen(útvonal,tárgy,stb.)Humora is van,nagyokat lehet vele nevetni.Kissé idegesítő néha,hogy napközben 50szer megkérdezi,hogy hol van a Frédi,és a Béni?Ilyenkor mondom neki:A kőkorszakban...Vagy azt:Tomi,fogalmam nincs!Ilyenkor jókat nevet,olyan,mintha szándékosan csinálná..:)Néha vannak hisztisebb napjai,amikor még a car is büdös,de mit mondjak? Ilyen napjaim nekem is vannak...

Munkát nem tud vállalni,de Ő nem csak autista,hanem értelmi fogyatékos is.

Most már sokkal jobban ismerik az autizmust,szerintem minden rendben lesz a kislányoddal:)

10436. Emese6 (válaszként erre: 10432. - Nagymacika)
2013. máj. 16. 13:33
Az én kislányom 6 éves múlt, de bármennyit is fejlődött, bármilyen jól halad a beszéddel, mégsem akarják felvenni normál iskolába. Mennyire beszél a fiad? Tökéletesen? Mi is jártunk logopédushoz, de semmit nem ért.
10435. Bazsóné
2013. máj. 16. 09:23
Sziasztok,Nóri vagyok 2 ovis kicsim van,és egy 16 éves autista nagyfiam.Azért írok most ide,mert pontosan tudom milyen érzés az amikor kiderül gyermekünk autista,autisztikus jeleket mutat,viselkedésproblémák lépnek fel,amit nem tudunk kezelni,kimerültek,fáradtak vagyunk stb...Én ezen mind átestem,de hosszú évekig tartó tanulás,témában elmerülés,konferenciák előadások,és gyakorlati tapasztalatok után,úgy gondolom segítségére lehetek autizmusban érintett családoknak.Nyugodta kérdezzetek,privátban azért jobb mert arról kapok email-t.Amennyiben ide írtok,akkor tudok válaszolni,ha épp itt járok.Sziasztok.Kitartás,türelem,ez fő erény egy autista gyermeket nevelő családban.
10434. pantuf (válaszként erre: 10433. - Pantuf)
2013. máj. 15. 22:31
Elírtam 20 hónaposan kezdődtek a tünetei, nem 32.
10433. pantuf (válaszként erre: 10423. - Emese6)
2013. máj. 15. 22:28
Nálunk elég hamar kiderült a probléma. 32 hónapos kora körül kezdtek a tünetek egyértelművé válni, nem indult be a beszéde, lábújjhegyen járt, folyton repkedett és egyáltalán nem hallgatott a nevére. 2 évesen kapta a diagnózist, hogy súlyos autista, itt kernatutistának nevezik és nem lesz képes önálló életre. Azóta rendszeres terápiát kap, tavaly óta auti-csoportba jár, ahol 6 gyerek van és több gyógypedagógus, úgyhogy szinte folyamatos fejlesztést kap, de nagyon lassan fejlődik. Most 5 és fél éves, de még mindig csak szavakat mond és nem szobatiszta. Sokáig nem akartam elfogadni az "itéletét". De most hogy majdnem 6 éves kezdem belátni, hogy igazuk volt. Nálatok mértek IQ-t is?
10432. nagymacika (válaszként erre: 10430. - Emese6)
2013. máj. 15. 20:27
Az én kisfiam 13 éves. négyévesen kezdett el beszélni, hároméves korától folyamatosan fejlesztetük, mozgás,logopédiai,gyógypedagógiai fejlesztés) ennek hatására normál iskolába jár hatodikos. De nem tud önállóan közlekedni , szóval én is agyalok,hogy mi lesz vele felnőttkorába. Nálunk a fejlődés minden területen megfigyelhező volt.
10431. frogi (válaszként erre: 10428. - Pzm3)
2013. máj. 15. 13:18
Az én kicsim nagyon jó kedvű, barátságos Aki tetszik neki annak az ölébe ül és puszit add. Auti tünet: beszél arról amiről ö akar és csak azzal akivel ö akar. Repked. Nem úgy játszik mint a kortársai. Még csak ovis de a számok és a betűk érdeklik évek óta. Ajtókat képes órákig nézni(automata).
10430. Emese6 (válaszként erre: 10429. - Megi04)
2013. máj. 15. 06:32
Szeretném megkérdezni azokat az anyukákat akiknek már felnőtt enyhe autista a fia vagy lánya, hogy hogyan alakult a fejlődése? Mennyire beszél ma és milyen munkát tudott elvállalni, milyen iskolát végzett el egyszóval mi a helyzet velük ma? Kislányom 6 éves és egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy mi lesz vele 10 év múlva?
10429. megi04 (válaszként erre: 10428. - Pzm3)
2013. máj. 14. 21:32
Nem beszélt.És ha akart egy tárgyat,akkor megfogta a kezem,és vezette,hogy én fogjam meg.Nagyon látványos tünetei nem igazán voltak.Csak ..valahogy látszott,hogy valami nem olyan,mint a többieknél...
10428. pzm3 (válaszként erre: 10427. - Megi04)
2013. máj. 14. 21:11

Estére sikerült összeszednem magam.A férjemek nagyon nehéz volt elmondanom,mert a betegségeket élből elutasitja,de szerencsére szépen meg tudtuk beszélni.Vannak autisztikus tünetei,ezt már nem is tagadom.Vinni fogom a kisfiam mindenhova ahova kell,a világ végére is elmegyek érte.Azért még reménykedem,hogy nem autista.Az autista gyermekednek mk voltak a tünetei?

Irod,hogy nyitott sokat nevet...

10427. megi04 (válaszként erre: 10424. - Pzm3)
2013. máj. 14. 19:45
Az enyém is sokat nevet,felveszi a szemkontaktust,és nem zárkózott.Minden gyerek más,és minden autista más.Ne aggódj előre,mert egyáltalán nem biztos,hogy autista,azért,mert mutat pár autisztikus tünetet!A második fiam 3 éves koráig egy kukkot sem szólt.Zárkózott volt,és úgy aludt el,hogy a homlokát a párnához érintgette(hason).És nem autista,ma már felnőtt fiatal ember.)Csak ha egy gyerek véletlenül más ütemben fejlődik,akkor hajlamosak nagyon gyorsan autistának nevezni...Ezzel nem azt akarom mondani,hogy ne vidd fejlesztőbe,mert ártani,semmiképpen nem árthat!De ne ijedj meg előre!
❮❮ ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook