FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Ha óvoda akkor vegyes vagy tiszta csoport?

Kategória: Összes fórumtéma » Babák & mamák » Óvodások, iskolások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

1 2
42. ében112010-09-01 22:25
az enyém már egy éve jár vegyes csoportba.eddig a kis-középsőbe járt, most kezdte a nagy-középsőt.
nekem jók a tapasztalataim.végül is olyan mint egy nagy család-ott is különböző korúak a testvérek.
az óvónéni is sok múlik-meg a létszámon.de úgy látom
megbirkóznak vele.az hogy iskolára mennyire készít fel-nos talán ez is függ attól milyen iskolába milyen tanító nénihez kerül majd a gyerek.meg attól is a szülőnek milyen igényei vannak.

41. evetanyu2010-08-31 15:25
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy minden csoportban 2 óvónő dolgozik nálunk.


40. evetanyu2010-08-31 15:24
Sziasztok anyukák! Hát tényleg nem egyszerű eldönteni a dolgot. Holnap kezd a kislányom, és éppen vegyes csoportban, mivel a kisvárosban, ahol élünk, nincsen más. Amikor bent jártunk néhányszor ovi-látogatáson, jó tapasztalataim voltak a vegyes csoportról, éppen azért mert a nagyobbakat megtanítja arra, hogy figyeljenek a kicsikre, és segítsenek nekik. Persze ennek előfeltétele, hogy ne essünk át a ló túlsó oldalára, és ennek a segítségnek legyen határa (pl. valaki írta, hogy a nagyok törlik a kicsik fenekét. Na ezt ne!) - de ez a pedagógusokon és a dajka néniken múlik.
Azt is tapasztaltam, hogy nem hülyegyerek-képző a nagyocskáknak sem a vegyes csoport, mert a foglalkozások 2-3 csoportban, párhuzamosan zajlanak a csoport szobában, a gyerkőcök ilyenkor inkább FEJLETTSÉGI, MINT ÉLETKORBELI csoportban vannak.
És nem láttam olyat, hogy "nem akarok" - igaz, ez is óvónő-függő. Én örömmel tapasztaltam, hogy egyfajta "szigorú"-irányító szeretettel foglalkoznak a lurkókkal.
Úgyhogy ezen nem érdemes vitázni - bár a tapasztalatcserét megéri.
Minden óvónő-függő.
Amúgy én olyan oviba jártam anno a 70-es évek végén, ami egy 300 lakosú kis faluban volt, a falu értelmiségét az egy fő érettségizett Jolika alkotta, na ő volt az óvónéni. Meg két dadus. Szóval inkább gyerekmegőrző volt, mint a mai értelemben vett óvoda.
"Oszt túléltük." :) Na ennyi.

39. patyoma2010-08-31 14:30
Óvónői szemmel, de anyaként, mindenképpen tiszta csoport.

38. vaczila2010-01-15 18:02
Én óvónő vagyok és dolgoztam már tiszta és vegyes csoportban is. Én személy szerint a tiszta csoport mellett teszem le a voksomat.

37. oalmao2009-10-29 22:20
Az én lányaim (5,3)vegyesbe járnak. Persze, ami problémákrol itt írtatok, arra mind ráismerek, a nagyok fejlesztése történhetne "erőssebben", fegyelmezettebben. Mi szülők is belepótolunk ebbe esténként, hétvégén. A lányaim tengernyi szeretetet kapnak és adnak tovább az oviban, jól érzik magukat az ovis vegyes "családban", és szerfelett sokat játszanak. Fontosak a kis hatalmi harcok, és nem csak egy korosztályon belül, a felelőségválalás egy kissebbik iránt, a kicsik pedig irgalmatlanúl azon vannak hogy a nagyok őket is emberszámba vegyék. Sikerélmények és kudarcok, azok helyes feldolgozása,-szerintem ezek fontosabbak mint holmi feladatlapok, és "tantárgyak".
Remélem 2 év múlva is ezt fogom gondolni.

36. ében112009-10-13 16:47
hm.eddig csupa jó dolog történik az oviba.jók az óvónénik dadusok.nincsenek túlkapások.két csoportban vegyesen vannak a gyerekek.nálunk mindenben segítenek a gyerekeknek.mondjuk nem vagyunk problémás szülők-nem idegeskedünk minden történés fölött-az történik meg a gyerekekkel ami egy közösségben normálisan előfordul-ma megverte az egyik kislány-de nem csinálok belőle ügyet-mert az óvónéni már lerendezte őket.sokat tanult a gyerek-szóval remélem így maradunk.egyébként izgultunk mert nagyon élénk a fiunk,és eleven kisördög-de ennek ellenére is kedvelik.

35. ében112009-07-12 21:22
nem hiszem hogy ez a modern.nagyon kevés ovi,bölcsi van.ezért vannak így a csoportok.ha lesz tapasztalatom szeptembertől majd írok ide.egyenlőre remélem a legjobbakat.
olyan ovit választottam, ahol összesen 2 csoport van, és az óvónők idősebbek(szigorúak esznek szerintem,de ez nekem nem baj)és nem a legmenőbb ovi a városban-körzetisünk, és hozzánk a legközelebb van.
(válasz klarika5 32. hozzászólására)

34. tücsimücsi2009-07-12 19:34
szegény..:((
Azzal a puskával az olyan szülőket "lőném le" (persze csak képletesen )akik ennyi terhet raknak a gyerekükre. Sose értettem meg az ilyeneket.
(válasz klarika5 33. hozzászólására)

33. klarika52009-07-12 19:23
Egyszer egy nyúzott kisfiúval beszéltem: járt angolra, karatéra, matekra, zenére...megkérdeztem, mit szeretsz a legjobban csinálni Gyurika. Felcsillant a szeme: lövöldözni a puskával.
(válasz ében11 31. hozzászólására)

32. klarika52009-07-12 19:19
Igazad van ében, a mindennapi séta, bevásárlás is alkalmas a szókincs bővítésére. Mert "ráragad" a gyermekre.Az óvodában rengeteg feladatlapot készítettek az óvónők, kis asztaloknál egyszerre dolgoztak ugyanazon a problémán a gyerekek, az óvónő meg lavírozott, javított, dicsért. Most ez az új, a játékból kezdeményezett foglalkozás. Én magam láttam, hogy volt bent vagy 28 gyerek, 5 kicsivel kezdett énekelni az óvónő, kozben a cs.szoba végén összekaptak a nagyok. Odament igazságot tenni, mire visszajött, szétszéledtek a gyerekek. Amikor együtt játszottak körjátékot, akkor nem volt verekedés. De gondolom, mesét mondani is nehéz úgy, hogy a figyelmem a zajolókon, meg a verekedőkön van.De ez a modern, ne kötelezzem a gyereket mesehallgatásra, ha ő várat akar építeni.
(válasz ében11 31. hozzászólására)

31. ében112009-07-12 14:02
egy jó pedagógus bármilyen intézményben jó edagógus lesz.
én is gondolkoztam leülök a gyerekkel néha és úgy "tanulunk" de nem tudom még leültetni.3 éves.
de tanítjuk észrevétlenül is,pl. játék közben megkérjük hogy a piros színű autót adja nekem-már ezzel is tanítjuk.vagy hogy az alsó polcon van a kedvenc játéka.séta közben az irányokat,balra jobbra megyünk és még sorolhatnám.remélem az ovódában is használják ezt így tudatosan.
emlékszem nekünk karba tett kézzel kellett a foglalkozásokat végigülni-de már akkor sem volt minden gyerek egyforma.és az iskolában se tanult mindenki jól.
most túl sok van néha,nem az ovodai foglalozás-ha van még ilyen.hanem a sok különóra, a mi ovinkban uszás néptánc kori van és sajnálkozott az ovónő hogy csak ennyi!a barátnőm ovisoknak tart angolt, nehéz dolga van, ezt a szülők akarják leginkább nem a gyerekek.mégis produkálni kell,legalább egy mondókát megtanuljanak.de a kifestőnek színezőnek jobban örülnek a picik mint az angolnak.
az iskolában meg remélhető tudják hogy oviból jönnek a gyerekek-hisz ismerik is őket,meg az óvónőket is általában.
de én azért fogok a gyerekkel foglalkozni,de továbbra is ilyen játékos formában.
(válasz klarika5 28. hozzászólására)

30. klarika52009-07-10 22:17
Erről beszélek tücsi! Én egyébként nem vagyok híve a lazaságnak, annak, hogy egy 6 éves gyereknek ne legyen kötelezettsége, feladata, ne tanuljon meg kitartani a feladata mellett, koncentrálni valamire néhány percig. Módszer kérdése.Játékos, eszközzel történő motiváció. "nem akarom"-mondják a tanítónak, mert óvodában megkérdezik: akarod? Aztán békén is hagyják, ha nem akar énekelni, manipulálni.Az iskola meg kihajtja belőlük a lelket.
(válasz tücsimücsi 29. hozzászólására)

29. tücsimücsi2009-07-10 21:43
Az én lányoméknál nem 4-5 hét volt az átmenet, hanem rögtön belehúztak. Első héten már felmérték őket ( első nap már az "A" betűt tanulták!), sőt szept.-ben írtak vagy 4-5 felmérőt pl. matekból (több, kevesebb egyenlő, fel, le, jobbra, balra stb.). vegyes csoportba járt a lányom és én már nyáron is foglalkoztam vele ( és volt mit bepótolnunk), hogy ne legyen gond. A fiam már normál csoportba jár egy másik óvodában és rengeteget tanult az első évben.
(válasz klarika5 28. hozzászólására)


28. klarika52009-07-10 16:00
Valahol igazad van, de akkor a két intézménynek kellene egymásra hangolódnia, mert az iskolai dokumentumok minden tantárgy esetén azzal indítanak, hogy az óvodából hozott "ismeretek, szokások, képességek, készségek, jártasságok" közel azonos szintre hozása. Tehát feltételezi, hogy matekból, anyanyelvből, környezetből hozzák az ismereteket. Azért valljuk be, ha egy gyerek nem ismeri pl. azokat a fogalmakat, hogy alatt, fölött,mögött, előtte, utána, több, kevesebb, kisebb, nagyobb, hasonló, ugyanannyi,balra, jobbra...és sorolhatnánk,akkor igen nehéz dolga lesz a tanítónak. Mondhatnánk, hogy hozza otthonról a gyerek ezeket. És aki nem? Az óvoda játékosan, korosztálynak megfelelően igyekezett ezeken a területeken az iskolakészültséget megteremteni.Ma inkább játsszon a gyerek.Ami igaz, minél hosszabb a gyermekkor, annál boldogabb a felnőtt élete. De ezt el kell mondani az iskolának is.Ott az átmenet 4-5 hét, aztán belehúznak. És aki nem érett? Az lemarad. Szép a differenciálás, de erre se az eszközök, se a módszerek, se a szemlélet nincs még kidolgozva.
(válasz drnéni 27. hozzászólására)

27. drnéni2009-07-10 13:17
Ha valakinek az az elvárása, hogy a gyerekét már az óvodában iskolásként kezeljék, annak biztos nem fog bejönni a vegyes csopi, hiszen nem nagyon tudnak "tanulni" a nagyok a kicsiktől. Én boldog lennék, ha a gyerekeimnek 6 éves korukig semmi más dolga nem lenne a játékon kívül, mert bár a felületes szemlélő úgy érezheti, hogy az ilyen gyerek van "lemaradva" a többiektől, hosszútávon valójában többet profitál a szabad játékból, mint az "iskolafelkészítésből".
Hogy nem "fejlődnek" semmit? Haha! Akkor azoknak kéne a leghülyébbnek lenniük, akiknek csupa fiatalabb tetvére van! Ilyenről meg nem tudok.

26. klarika52009-07-10 13:05
Ha magunkból indulunk ki: egyszerre főzünk, mosunk, internetezünk-rettenetes nehéz 100%-ban koncentrálni mindegyikre. Ha egy óvónő azt a feladatot kapja, hogy egy 28 fős csoportban alkalmazkodjon ahhoz, hogy van 8 hároméves, 5 négyéves, 15 iskolába menő, és mindegyik kapja meg a maga korának megfelelőt-mert a többieket még, vagy már nem érdekli a másiké, akkor belebolondul hosszú éveken át. Általában egyedül van a csoportban, a dajkának nem az a feladata, hogy a gyerekekre felügyeljen. Szép dolog 10 gyermekkel, meg fejlesztővel együtt dolgozni, de a legtöbb helyen magára marad az óvónő, mert a váltónak más jellegű feladatai vannak. Biztos, hogy vannak csak a szakmájuknak élők, akik még éjjel is a másnapon agyalnak, gyártják a differenciáló feladatokat, de lássuk be, ez egy családanyától nagy igény, kevés megbecsüléssel.

25. Bun Csilla2009-07-10 11:40
Én most tanulok óvodapedagógusnak és nekem is van két másfél éves lányom! Én az ovodai gyakorlaton vegyes csoportba vagyok de nekem nem szimpi! A kicsinek nagyon jó, sokat fejlődik de a nagyok nem fejlődnek semmit!!!!!
Én biztos hogy sima csoportba teszem az én gyerekeimet, sajnos egyre kevesebb van belőle!!!!!

24. klarika52009-07-10 10:30
Korábban az óvodában kötött volt a napirend. Pl. egyszerre reggeliztek. Most mindenki egyen akkor, ha éhes. Egyszerre volt matematika, rajz, ének, környezet...fogl., amiken mindenki köteles volt középső csoporttól részt venni. Ma ajánlják, hogy legyen a játéké az egész délelőtt, és a lézengőkkel kezdeményezzen az óvónő pl. matekot, de oldja meg, hogy a 3 éves, meg a 7 éves is kapja meg az érdeklődésének, felkészültségének megfelelőt, ilyen helyzetben is. Arról, hogy milyen módon kerülnek iskolába a gyerekek, arról az elsős tanítók mesélhetnének! Gyengült a szókincs, kevesebb verset, mondókát tudnak, mint korábban. És az iskolában nem fogadják el a "nem akarom" szlogent, ott egyszerre lépsz, vagy lemaradsz elve van, ami nem helyes, de ez van. Az igaz, hogy a kicsi játszva tanul el a nagyobbtól, de jót is, rosszat is. Ha az óvoda a gyermekmegőrzés felé megy vissza, akkor mindegy, hogy kikre vigyáznak, de ha pl. iskolára akar előkészíteni, akkor zavarók ebben a 3 évesek. De valóban, sok függ az óvónőtől, és a módszereitől.

23. guti732009-07-10 09:33
Tavaly szeptemberben ment oviba a fiam.Áprilisi de megvártuk a szeptembert,mert nem tudták betenni abba a csoportba amelyikbe szerettem volna, hanem az előző évben indult tiszta csoportba került.Pedig kértem,hogy oda ne ne tegyék.Szóval,megvártuk a szeptembert és bekerült a választott csoportba.Ez vegyes csoport.Tökéletesen meg vagyok elégedve vele,de az ismerősök akiknek azonoskor a gyermekük mindenáron meg akarnak győzni,hogy ők döntöttek jól hiszen a tisztacsoportba iratták a gyereket.

22. ében112009-06-22 08:38
köszönjük.szeptemberben megyünk...én már nagyon várom...remélem jól sikerül...nekem mindegy volt milyen csoport szerint vannak,elsősorban a légkör miatt választottam az óvit,végülis majdnem együtt lesz mindig az egész óvi, mert csak 2 csoport van.persze hogy normális, vannak különbségek, ezt látom ha játszón vagyunk.

21. Szamika802009-06-21 21:59
Sziasztok! Óvonéni vagyok! Mivel az egyéni fejlsztések korát érjük, ahol minden gyerek önálló egyéniség, és más-más fejletségi szinten van......teljesen felesleges a vitátok! DIFFERENCIÁLNI kell! Pl. Van olyan 6 éves gyeremek, aki koának megfelelően rajzol, de van olyan 6 éves, aki a pálcika embernél tart! tehát 4 éves szinten van! Remélem értitek miért írom azt,h teljesen mindegy vegyes, vagy azonos életkorú gyerekek csoportjába kerül a gyeremeketek!

20. ében112009-05-27 18:42
mi most megyünk óviba, vegyes csoport lesz.Én most még örülök neki, remélem nem fogok később se csalódni.Azért van jó érzésem mert ha nálunk is több tesó lenne, amúgy is vegyesen lennénk itthon.
Van benne pedegógiai szándék, hogy a nagyobbak megtanulnak segíteni a kicsiknek, szerintem az nagyon jó dolog.a kicsik meg látják milyen ügyesek a nagyok!
Persze ahhoz hogy ez szépen működjön olyan óvónénik dadusok kellenek, lehet azért van baj néhol mert az óvónénik dadusok még a régi rendhez vannak szokva.
Remélem azért ha gondom lesz, megtalálom a vezetővel óvónénikkel a közös nevezőt!

19. tücsimücsi2009-05-25 19:50
"Jött 13 kicsi, és a nagyoknak kellett pesztrálni őket."

Nálunk is így volt ráadásul egy másik csoportban történtek durvább dolgok is. A nagyoknak kellett kitörölni a kicsik fenekét, és ők mosdatták őket.

Egész évben nem foglalkoztak a gyerekekkel, szóval az iskolára én és a logopédus készítettük fel a gyereket.

A fiam most kiscsoportos egy másik oviban ahol nincs vegyes csoport, nagyon meg vagyok elégedve.
(válasz banya76 16. hozzászólására)

18. tücsimücsi2009-05-25 19:36
A vegyesnek csak HÁTRÁNYAI vannak, tapasztalatból tudom.
(válasz feher tulipan 2. hozzászólására)

17. dancesusan2009-05-25 19:33
sziasztok:)én a tixta csopira szavazok annak idején a lányommal jól+szivtam(már 15 éves:)amikor beirattam az oviba bekerült a vegyesbe én ennek örültem vlyen szinten mert a nagyok felhuzták komunikációlag,kézügyességben stb...de a gebax ott csapodott be amikor elballagtak a nagyok és ő ment a nagycsopiba alig maradt pár nagy helyüket 3éves csöpségek váltották fel igy sajnos az a pár nagy gyerek kb4 drbocska no tudott felkészülni az iskolára(hozzáteszem az ovónőbe is hiba lehetett:((igy ezek a gyerekek újra ismételték a nagycsopit logopédus stb..szakember tanácsára mind1ik gyerek más oviba ment és tixta csopiba.szerintem gondoljátok át beiratás elött sajnos sok szűlő csalodott ebben nálam sokkal jobban is!!


16. banya762009-04-22 15:00
Szia!

Nekem nem most volt ovis a lányom (már 12 éves), de vegyes csoportba járt.
az első évben egy álom volt, mert nagyon sokat tanult (igaz rosszat is) a nagyoktól. Ők a kicsik csak 6-an voltak, míg a végzős nagycsoportosok 13-an.
Na a következő évtől jött a fekete leves!
Jött 13 kicsi, és a nagyoknak kellett pesztrálni őket.
Így csak visszafejlődtünk egy jó nagyot.

Ebből tanulva a kicsit (igaz ő még csak 1 éves) csak sima csoportos oviba fogom iratni!

15. medina19802009-04-22 15:00
Hát ez az! Az Óvodákat kellene fejleszteni az államnak! Nekem 2 ovis lányom van,nemrég váltottunk óvodát költözés miatt,nem bántam meg.Nem minden ovi egyforma.És nagyon sok függ az óvónőkön is ! :)

14. Macika712009-04-22 14:58
Az hogy melyik csoport a jobb, nemcsak ovoda, hanem leginkabb ovonö kerdese. Anyukamnal pl. nagyon jol müködött a vegyes nagy es kiscsoport a tavalyi evben.

13. feher tulipan2009-04-22 14:54
En ugy latom,hogy egyre inkabb minden ovodai csoport vegyes lesz lassan,de akkor torekedjenek arra is az ovodak,hogy a megfelelo modszert valasszak.

1 2