Isten (beszélgetős fórum)
Továbbá, ha megnyilatkozásra vágysz, nem kaphatod meg, mert maga a kérés azt fejezi ki, hogy
nincs megnyilatkozás; hogy semmi nem tárul fel számodra Istenből. Az ilyen kijelentés eredményezi a megtapasztalást. Mert
teremtőerővel bír,amit gondolsz valamiről, mert
megvalósító erejűek a szavaid, a gondolataid és a szavaid együtt pedig csodálatra méltó hatékonysággal szülik meg a valóságodat.Ezért kell átélned, hogy Isten nem nyilatkozik meg - hiszen Istent nem kérnéd,hogy legyen Isten.
Isten nem külső megfigyelés útján mutatkozik meg Istenként, hanem belső megtapasztalás révén. És ha Isten belső élményként mutatkozik meg, akkor fölösleges a külső megfigyelés. És ha szükségessé válik a külső megfigyelés, akkor nem lehetséges belső megtapasztalás.
Na ezt add össze! :))
szerintem nem céloztam senkire csak egy vélemény volt
minek kell valakinek magára veni
magad nevében nyilatkozz, neked nem tudták még bebizonyítani, te nem hiszel benne, ez a helyes
egyébként nekem van rá bizonyítékom, hogy létezik, én hiszem hogy van..létezését többször tapasztaltam..
most járok lovagolni, nagyon megszerettem a lovakat
arra vonatkozólag, hogy a lónak van lelke, nem tudok kézzelfogható bizonyítékot adni, de érzem
kb így érzem isten lelkét is..
KERESZT
A kereszt az egyik legelterjedtebb szimbólum a vallási rendszerekben, gyakran szerepel az ember vagy az ember alakú istenség modelljeként; mintha a kereszt széttárt karú emberre emlékeztetne, ugyanakkor kapcsolódik a kínszenvedés és a halál képzetéhez is, elsősorban mert kivégzési eszköz. Kínában, Indiában, Skandináviában viszont a kereszt az ég jele, a babilóniaiaknál, egyiptomiaknál, föníciaiaknál a tűz csiholására szolgáló két fadarabból összetett kereszt a jövő élet jelképe, Asszíriában meg az ókori Brittaniában a teremtőerő és az örökkévalóság szimbóluma.
A KERESZTÉNYSÉG
A keresztények Istenről szóló tanítását az határozza meg, hogy a kereszténység örökölte az egyistenhitnek a judaizmus által kiérlelt eszméjét. Isten az abszolút jóság, tudás és hatalom hordozója, akinek oka önmagában van, az összes lény és dolog a legfőbb angyaloktól és az égitestektől az utolsó fűszálig az Ő teremtménye: magán Istenen kívül semmi nincs, ami ne ő teremtett volna. A Római martirológia azt írta, hogy a világ teremtésétől számított 5199., a Mózestől és Izrael fiainak Egyiptomból való kivonulásától számított 1510., a Dávid király megkoronázásától számított 1032. évben, a Dániel prófétálásától számított 752. évben, Augustus Octavianus uralkodásának 42. évében, amikor az egész világon béke uralkodott, Szűz Mária által emberi testet öltött Jézus Krisztus, az örökkévaló Isten és az örökkévaló Atya fia.
Az Atya, Fiú, Szentlélek szentháromságában Krisztus, a Fiú nem félisten, azaz nem félig isteni, félig emberi tulajdonságokkal rendelkező lény, aki kevesebb Istennél, de több az embernél. Isten megtestesülése nem enged meg semmiféle alakváltoztatást és visszatérést. Ezért van jelentősége a születés pillanatának.
Szent Ágoston Isten városáról című művében hat korszakra osztotta a történelmet, s azok a teremtés hat napjának felelnek meg. Az első korszak Ádámtól a vízözönig terjed, a második Ábrahámig, vagyis az Istennel kötött "szövetségig", a harmadik Dávid és Salamon júdeai-izraeli királyságáig, a negyedik e királyság bukásáig (babiloni fogság - Kr. e. 587), az ötödik Krisztus születéséig, a hatodik korszak még mindig tart; az elkövetkező hetedik pedig a világ végét hozza, azt a nyugalmat, amely megfelel a világ teremtését követő szombatnak.
A Messiás Isten népe mindenkori sorsának elrendezője, közvetítő isten és ember között. Király! A legnagyobb földi tekintély hordozója. Megváltó, aki a világi lét új, jobbított állapotát hozza magával. Dávid leszármazottja, vagyis az ősi dinasztia legitim örököse. Emberfia, vagyis közbenjáró Isten és az emberek között, a világ királya, szelíd uralkodó és ártatlan szenvedő, aki megváltja mások bűneit. A megtestesült, "emberré lett" Isten nemcsak megtapasztalja az emberi létet, hanem osztozik a különlegesen kedvezőtlen körülményekben is. Buddha királyi palotában jött világra, Krisztus istállóban. Buddha csendesen és ünnepélyesen halt meg tanítványai körében, Krisztus, miután megkorbácsolták, megverték és leköpdösték, szörnyűséges és szégyenteljes halált halt. Megaláztatása olyan fokú volt, hogy a döntő pillanatban a lelkében nem talált kellő nyugalmat. Kegyetlen belső harcot folytatott a halálfélelemmel és amiatti kétségbeesésével, hogy égi atyja magára hagyta.
- Istenem, istenem, miért hagytál el engem? - kiáltott fel égi atyjához a keresztfáról.
Az evangéliumok szerint Krisztus többször jósolta meg erőszakos halálát és harmadnapon való feltámadását. A hagyomány szerint feltámadása után először Szűz Máriának jelent meg. Jelenései és tanítványaival folytatott beszélgetései negyven napon át tartottak, és mennybemenetelével értek véget.
Jézus földi életének leírása az Isten emberi testet öltésének első momentumától, az angyali üdvözlettől a kereszthalálig, feltámadásáig s végül a mennybemenetelig az evangéliumokban olvasható. Máté, Márk, Lukács, János evangéliumai galileai remekművek.
Nagyon egyet értek,mert tényleg nincs pokol!:)Örülök,ha valaki ugyanígy gondolja:)
Igen,de pont ez az:hogy az ego próbálja elhitetni velünk,hogy különállóak vagyunk.Ha akarunk,szó szerint eggyé válhatunk(újra) Istennel.Mind egyek vagyunk,az 1 nek különféle megnyilvánulásai.Csak mi ezt most úgy érezzük, mintha különállóak lennénk,de nem.Az igaz,hogy másak is vagyunk,eltérőek,de mégis egyek.Hiszen egy személyiség is lehet elég összetett:)
Nekem meg ez tetszik, ami az egyik jó kis sorozatban volt:
"Isten útjai kifürkészhetetlenek, de az ember útjai még rejtélyesebbek." :)))
Ez a kedvenc istenes mondásom.
Másik meg az hogy: Isten útjai kifürkészhetetlenek.
Bár a gyermekünk is belőlünk van, mégis különálló személyiség.
Pokol nincs, sem bennünk, sem rajtunk kívül. Max megélhetünk poklot, de a korábban elképzelt kárhozat badarság. Nem kerül halála után senki pokolra, ha nem úgy élte az életét, ahogyan.
Miből gondolod,hogy még senki sem látta?Meglepődnél,ha azt mondanám,hogy Magyarországon (is) vannak emberek,akik már találkoztak vele?
De nagyon igazad van,mert valóban sem nem anyuka,sem nem apuka.Odafent a kettő együtt van,a férfi és női energia.Igazából ott nincs külön férfi-és nő,hanem egy"nem"létezik,egy semleges nem.Aszerint mondhatjuk őket férfiasnak,vagy nőiesnek,hogy számunkra milyen minőségű az az energia,vagy tulajdonság,amit érzékelünk.
Segíts magadon, Isten is megsegít :)
Ki kell próbálni. Működik :)
én vagyok...az ördög.
Ugye, ha van isten, van ördög is? Vagy ki van? És ki nincs? Na???