Forma-1 kedvelők ide! (beszélgetős fórum)
Alonso nem akar a Ferrarihoz menni
Fernando Alonso elismerte, hogy - a spanyol média pletykái ellenére - nem kapott ajánlatot a Ferraritól. A kétszeres világbajnok az El Larguero című televíziós sportprogramban nyilatkozott a közelmúltról és a jövőről.
Elmondta, hogy amikor a McLaren-Mercedesszel felbontotta szerződését még nem voltak tervei arról, hogy merre menjen tovább: „Akkoriban nem volt tiszta, hogy mit fogok csinálni. Volt rá esély, hogy a McLarennél maradok, de végül közös megegyezéssel arra jutottunk, hogy különválnak az útjaink." - mondta.
Számos csapat mutatott érdeklődést iránta, de a Ferrari nem volt közöttük - mondta. A többi csapattal sem jutottak el a tárgyalás szakaszába a fejlemények: "Nem volt semmi konkrét, csak érdeklődés."
Alonso végül régi csapatával, a Renault-val egyezett meg - médiaspekulációk szerint úgy, hogy ki tudjon ugorni a szerződéséből, amennyiben ajánlatot kap a Ferraritól. Ám ezt Alonso cáfolja: "Nem igaz, hogy a Ferrarihoz akarok menni. Aláírtam a Renault-hoz és ha ott nyerni tudok, akkor nem is akarom elhagyni őket."
A 2007-es szezonjáról már nem szívesen beszél a spanyol versenyző, de azt elmondta, hogy nem gyűlöli egykori csapattársát, Lewis Hamiltont: „Nem voltunk ellenségek. A 10 százaléka sem igaz, annak, amiket leírtak."
Alonso örül, hogy visszatérhetett régi istállójához. A jövőre nézve bizakodó, de tudja, hogy kicsi az esélye annak, hogy 2008-ban ismét világbajnok legyen: „A 2007-es szezonom nem volt tökéletes, de hangsúlyozom hogy az utolsó verseny vége előtt 20 körrel még volt esélyem a világbajnoki címre. Most már jobban szeretnék csak a jövőről beszélni. Jó érzéseim vannak és úgy gondolom, hogy a következő szezon jobb lesz. Azonban őrültség lenne arról beszélni, hogy a Renault-val világbajnok lehetek. Ahhoz nagyon sokat kellene a csapatnak fejlődnie 2007-hez képest. Jelenleg csak arra koncentrálok, hogy kipróbáljam az új autót és, hogy a szükséges módosításokat megtegyem."
A McLaren csütörtökön nyilvánosságra hozott levelében nyíltan elnézést kért a szövetségtől, és a Ferraritól, valamint beismerte, hogy a riválisuktól szerzett információk sokkal szélesebb körben elterjedtek a csapaton belül, mint azt korábban gondolták.
Továbbá a wokingi alakulat vezetése felajánlotta, hogy leállítja azon területek továbbfejlesztését - ultragyors váltó, üzemanyag-adagolás, illetve a gumigáz -, ahol felhasználhatta volna a Ferraritól szerzett titkos információkat
A bocsánatkérés, illetve a kérdéses elemek fejlesztésének befagyasztása úgy tűnik elég volt az FIA-nak ahhoz, hogy még csütörtök este bejelentse, minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Motorsport Világtanács törölje jövő évi meghallgatását, és mielőbb zárja le az ügyet.
A bejelentés után a Ferrari közleményt adott ki, melyben elfogadja az FIA lépését, azonban világossá tette, sem Nagy Britanniában, sem pedig Olaszországban nem állítja le a már folyamatban lévő jogi eljárást a brit alakulat ellen.
"A Ferrari tudomásul vette a McLaren Csoport bocsánatkérését, amely az FIA Technikai Osztálya által elvégzett mélyreható vizsgálat után, a Motorsport Világtanács december 7-i ülésén hangzott el először" – állt az olaszok közleményében.
"A Motorsport Világtanács július 26-i és szeptember 13-i meghallgatása után, a McLaren vezető tisztségviselője által tett nyilvános szóbeli és írásbeli állítások tévesnek bizonyultak. A McLaren vezetése beismerte, hogy a bizalmas információk, melyek a Ferraritól származtak, sokkal szélesebb körben elterjedtek a brit csapaton belül, mint azt korábban gondolták. Az is beigazolódott, hogy az ügyben érintettek viselkedése elfogadhatatlan volt az elmúlt hónapokban."
"A McLaren bocsánatkérésének, illetve garanciáinak fényében a Ferrari elfogadja az FIA elnökének javaslatát, és támogatja, hogy töröljék a Motorsport Világtanács február 14-re tervezett rendkívüli meghallgatását. Mindezek ellenére viszont a bűnügyi eljárást továbbra sem állítjuk le Olaszországban, ahogy a polgári per is folytatódik Angliában."
Glock: Sikeres kezdet a Toyotánál
John Howett csütörtökön Jerezben tett látogatást, hogy személyesen is megfigyelhesse Timo Glock felkészülését. A német versenyző jól szerepelt a múlt heti gyakorláson, bár eleinte csak ismerkedett új munkaeszközével.
"Először a vezetési stílusomhoz kellett igazítani az autómat. Ehhez módosítani kellett néhány alapbeállításon, de ez természetes akkor, amikor egy pilóta először ül egy új autóban. Nagyon sok időt töltöttem a mérnökökkel, ami kifizetődő volt." – jelentette ki Glock, aki csütörtökön a slick gumikat is kipróbálhatta.
"Sokkal jobb a tapadása, mert nagyobb az aszfalttal érintkező futófelülete. A bordázatlan gumikkal sokkal könnyebb jobb köridőket futni. Sokaknak újdonággal szolgált, de a GP2-ből és ChampCarból jól ismerem őket. Jobban kedveznek a vezetési stílusomnak mint a bordázott gumik."
Túljelentkezés van a szabad helyekért
Felgyorsulhatnak az események a pilótapiacon. A csapatok heteken keresztül arra hivatkoztak, hogy Fernando Alonso döntésére várnak. A spanyol pilóta döntött, a választása a Renault istállóra esett. A francia gárda Alonso leigazolása mellett Nelson Piquet szerződtetését is bejelentette.
Ezzel bizonyossá vált, amit a Red Bull vezetősége már hetekkel ezelőtt is megerősített: a Red Bull Racingnél David Coulthard és Mark Webber, míg a Toro Rossonál Sebastian Vettel és Sebastién Bourdais indul.
A Ferrarinál Felipe Massa és Kimi Räikkönen helye szintén biztos.
Lewis Hamilton biztos induló a McLaren-Mercedesnél, a csapattársáról a későbbiekben döntenek. Az esélyesek listáján Gary Paffett, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen és Pedro de la Rosa szerepel. Egyes sajtóértesülések szerint a spanyol szponzorok ragaszkodnak de la Rosa leigazolásához.
A BMW-Sauber istállót jövőre is Nick Heidfeld és Robert Kubica képviseli.
A Williams már bejelentette, hogy a Nico Rosberg - Kazuki Nakajima párossal rajtolnak, és az esetleges híresztelések elkerülésének érdekében Rosberg megerősítette, hogy újabb két évre írt alá a csapatnál.
Timo Glock helye biztos a Toyotánál, míg Jarno Trulli helyét Heikki Kovalainen veszélyeztetheti.
A Honda továbbra is a Jenson Button és Rubens Barrichello szolgálataira épít, míg a partnercsapatnál Takuma Sato helye is biztos.
A Force India számos versenyzőt próbára tett, jövő évi felállásról csak később döntenek. Adrian Sutil érvényes szerződéssel rendelkezik, amennyiben a McLarenhez igazol, két hely is felszabadul a csapatnál. Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher, Roldan Rodriguez és Giedo van der Garde is szerepel a listán.
aloka és kis piquet? Hát tudható volt.Szegény két rönos,ill. volt rönos srác,bocsánat. :(((
Na,most legyen vagány,aki biztos volt benne,hogy a Ferrari-hoz jön.Kis hülye.
Alonso aláírt a Renault-nál!!
Az El Mundo úgy tudja, az istállóval 2005-ben és 2006-ban is vb-címet nyert spanyol pilóta 35 millió eurót kap a következő szezonra, a megállapodás időtartamáról az újság ugyanakkor nem írt.
Alonso a múlt év végén hagyta el a Reanult-t a McLaren-Mercedes kedvéért, ám a wokingi istállónál nagyon rossz évet zárt és a 2007-es szezon végén elköszönt a csapattól. Azóta a sajtó ugyan több istállóval is összehozta őt, ám eddig még nem kötelezte el magát.
Az vb-t idén a harmadik helyen záró ibériai versenyző és a McLaren viszonya szinte az egész év során nagyon feszült volt. Alonso többször azt nyilatkozta, hogy kevés segítséget kapott a csapattól, az utolsó futamokon pedig meg volt kötve a keze. Nem tudott kijönni csapattársával, a brit Lewis Hamiltonnal sem. A bajnoki cím elvesztéséért pedig Ron Dennis csapatfőnököt okolta, mondván rossz döntéseket hozott.
Köszönöm!
Sajna már nem tudtam megnézni,mert nem találtam:-(
Riporter: Megkérdezhetlek arról az állítólagos szerelmi történetről egy olasz lánnyal, amely megjelent a lapokban?
KR: Természetesen megkérdezhetsz és természetesen én nem fogok rá válaszolni
Teljes intejú:
Itt volt a videó,de már levették asszem.Nézd meg,én már köszönöm,elégszer láttam. :(((((((((((
Mai eredmény:
1 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:19.157 87
2 Lewis Hamilton McLaren MP4-22 1:19.331 + 0.174 64
3 Felipe Massa Ferrari F2007 1:19.333 + 0.176 44
4 Mark Webber Red Bull Racing RB3 1:19.605 + 0.448 63
5 Timo Glock Toyota TF107 1:19.687 + 0.530 40
6 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:19.787 + 0.630 75
7 Nelson Piquet Jr. Renault R27 1:19.834 + 0.677 90
8 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:19.885 + 0.728 19
9 Rubens Barrichello Honda RA107 1:19.905 + 0.748 89
10 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:20.125 + 0.968 87
11 Nico Rosberg Williams FW29 1:20.301 + 1.144 65
12 Sebastian Vettel Toro Rosso STR2 1:20.339 + 1.182 56
13 Sebastien Bourdais Toro Rosso STR2 1:20.507 + 1.350 55
14 Jarno Trulli Toyota TF107 1:20.775 + 1.618 99
15 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:20.802 + 1.645 39
16 Luca Filippi Super Aguri F1 SA07 1:20.915 + 1.758 83
17 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:21.055 + 1.898 62
18 Takuma Sato Super Aguri F1 SA07 1:21.093 + 1.936 79
19 Vitantonio Liuzzi Force India F8-VII 1:21.194 + 2.037 76
20 Ralf Schumacher Force India F8-VII 1:21.853 + 2.696 71
Végeredmény:
1 L. Hamilton McLaren Bridgestone 01:19.371 73
2 D. Coulthard Red Bull Bridgestone 01:19.421 80
3 F. Massa Ferrari Bridgestone 01:19.761 97
4 K. Räikkönen Ferrari Bridgestone 01:19.779 87
5 P. de la Rosa McLaren Bridgestone 01:19.887 62
6 N. Piquet jr. Renault Bridgestone 01:19.982 71
7 C. Klien Force India F1 Bridgestone 01:20.187 86
8 S. Vettel Scuderia Toro Rosso Bridgestone 01:20.398 57
9 G. Fisichella Force India F1 Bridgestone 01:20.470 102
10 R. Kubica BMW Bridgestone 01:20.487 118
11 T. Glock BMW Bridgestone 01:20.523 54
12 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso Bridgestone 01:20.533 75
13 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:20.671 66
14 A. Zuber Honda Bridgestone 01:20.897 109
15 M. Webber Red Bull Bridgestone 01:20.944 41
16 N. Hulkenberg Williams Bridgestone 01:21.068 67
17 A. Davidson Super Aguri Bridgestone 01:21.076 74
18 R. Barrichello Honda Bridgestone 01:21.184 103
19 K. Kobayashi Toyota Bridgestone 01:21.699 118
20 N. Heidfeld BMW Bridgestone 01:22.875 9
Szia!
Engem érdekel Felipe esküvői videója!!!!!
1 Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1:19.825
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:19.887 + 0.062
3 Felipe Massa Ferrari F2007 1:20.237 + 0.412
4 Lewis Hamilton McLaren MP4-22 1:20.281 + 0.456
5 Timo Glock Toyota TF107 1:20.487 + 0.662
6 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:20.487 + 0.662
7 Sebastien Bourdais Toro Rosso STR2 1:20.523 + 0.698
8 Giancarlo Fisichella Force India F8-VII 1:20.568 + 0.743
9 Mark Webber Red Bull Racing RB3 1:21.004 + 1.179
10 Sebastian Vettel Toro Rosso STR2 1:21.260 + 1.435
11 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:21.262 + 1.437
12 Rubens Barrichello Honda RA107 1:21.590 + 1.765
13 Kamui Kobayashi Toyota TF107 1:21.699 + 1.874
14 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:21.932 + 2.107
15 Nico Rosberg Williams FW29 1:22.084 + 2.259
16 Andreas Zuber Super Aguri F1 SA07 1:22.118 + 2.293
17 Christian Klien Force India F8-VII 1:22.387 + 2.562
18 Nico Hülkenberg Williams FW29 1:22.932 + 3.107
19 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:27.249 + 7.424
Mai teszt eredmények,12:00-ás állás:
1 De la Rosa McLaren 1’20’’569
2 Bourdais Toro Rosso 1’20’’615
3 Räikkönen Ferrari 1’20’’721 love
4 Webber Red Bull 1’20’’925
5 Heidfeld BMW 1’21’’000
6 Vettel Toro Rosso 1’21’’060
7 Rossiter Super Aguri 1’21’’304
8 Button Honda 1’21’’315
9 Conway Super Aguri 1’21’’539
10 Piquet Renault 1’21’’636
11 Gené Ferrari 1’21’’799
12 Paffett McLaren 1’21’’953
13 Glock Toyota 1’22’’188
14 Fisichella Force India 1’22’’660
15 Montagny Force India 1’23’’436
16 Nakajima Williams 1’23’’480
17 Villa BMW 1’24’’248
18 Hülkenberg Williams 1’24’’318
Domenicali újításokat tervez
A Ferrari és a McLaren közötti rivalizálás több mint harminc esztendős múltra tekint vissza. A pályán és azon kívül is. Jean Todt 1993-ban csatlakozott a csapathoz, aki elődeihez hasonlóan nem kötött szoros barátságot Ron Dennisszel.
A francia szakember 2008. január 1-én átadja posztját Stefano Domenicalinak, aki az aerodinamikai részleg kibővítése mellett, el akarja ásni a csatabárdot a McLarennel.
A sport az első
A hangsúlyt mégsem erre, hanem a sportra fektetik. A tervek szerint a Ferrari hamarosan egy újabb szélcsatornával lesz gazdagabb, és bevetésre kerülhet egy szuperszámítógép is.
A csapat sokat vár az olasz szakembertől, akit a Scuderia egyik mérnöke így jellemez:. "Gyakran mosolyog, még akkor is, amikor kőkeményen kritizál."
Schumi nyerte Felipe Massa gokartversenyét! :))
Hogy ezen én miért nem csodálkozom?? :))
Schumacher ismét tesztelni fog
A Ferrari stratégiai vezetője, Luca Baldisseri egy interjúban elmondta, hogy a csapat nagyon elégedett azzal a munkával, amit Michael Schumacher végzett a legutóbbi teszten Barcelonában, ezért a versenyzéstől már visszavonult hétszeres világbajnok decemberben újra segíteni fogja a csapatot: „Schumacher nagyon jól dolgozott a teszteken, még mindig az ő kommunikációs módszereihez vagyunk szokva és ahhoz, ahogyan ő jelzi a problémákat. December 4-én Jerezben ismét autóba ül. Elsősorban a tapadás fejlesztésében tud segíteni. A mai versenyzők hozzá vannak szokva ahhoz, hogy a kanyar közepén teljes gázzal mennek és a többit majd a szoftver megoldja."
A decemberi teszten már az eddig szabadságon lévő világbajnok, Kimi Räikkönen is részt fog venni.
Baldisseri arról is beszámolt, hogy a 2008-as előkészületekkel jól haladnak, az új Ferrari 2008 első napjaira elkészül: „A január 14-i jerezi tesztre szeretnénk, ha már két új autó állna rendelkezésünkre. Igyekszünk minél előbb elkészülni, hogy később elkerüljük a megbízhatósági problémákat, amelyek idén a legfőbb gyengénket jelentették."
2008-ban a csapatoknak a McLaren és a Microsoft által kifejlesztett egységes elektronikai rendszert, az ECU-t kell használnia. Ennek nem örül a többi csapat, de elfogadják az új helyzetet: "Egy kicsit bosszant, hogy együtt kell működnünk a McLaren mérnökeivel. Védenünk kell az adatainkat, ugyanakkor el kell valamennyit árulnunk ahhoz, hogy megmutathassák hogyan lehet a legjobban használni a szoftvert. De ha minden hiba miatt túl paranoiásak lennénk, akkor az a Forma-1 végét jelentené." - mondta Baldisseri.
A csapatvezetésben tovább folytatódik az átmenet: legutóbb Jean Todt adta át a csapatvezetői teendőket Stefano Domenicalinak. Baldisseri: „Örülök Stefano előléptetésének. Todt továbbra is a vállalat feje marad és továbbra is szoros kapcsolatban marad a versenycsapattal, sőt továbbra is el fog látogatni a futamokra."
A szakember azt is elmondta, hogy Räikkönen világbajnoki címe nem jelenti azt, hogy csapattársának, Felipe Massának meg kell elégednie a kettes számú pilóta szerepével: „Kimi és Felipe ugyanolyan esélyt kap jövőre is."