Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Forma-1 kedvelők ide! fórum

Forma-1 kedvelők ide! (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... ❯❯
3329. bruce (válaszként erre: 1. - 93a74b44ea)
2008. jan. 31. 21:52
Én már alig várom, s vágyom...
3328. Bonyek
2008. jan. 22. 19:48

Sziasztok


www.f1gp3bajnoksag.atw.hu


Aki szeretne versenyezni kötöttségek nélkül az nézzen be és ha tetszik neki akkor játszon.

2008. jan. 14. 09:37

Ma teszt élőben:


[link]

2008. jan. 14. 09:36
Már csak 61 nap 13 óra 22 van hátra a 2008-as évad kezdetéig!!!!!!
2008. jan. 14. 09:36

A Forma-1-es csapatok vita nélkül megegyeztek abban, hogy az eredetileg tíz évre tervezett motorfejlesztési tilalmat felére csökkentik, és elgondolkodnak azon, miként lehetne bevezetni a Honda által javasolt költségvetési limitet a királykategóriában.


A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken megbeszélést tartott párizsi főhadiszállásán, ahol a csapatok képviselői jelenlétében a szélcsatornák és a számítógépek használatának korlátozásáról, ill. más költségcsökkentő megoldásokról folytak a tárgyalások.


Bár a szélcsatornák használatának végleges beszüntetését nem szavazták meg a csapatok, a pénteki megbeszélésen számos új ötlet zöld utat kapott, melyek a felek szerint mindenképpen előbbre viszik a sportot.


"Roppant konstruktív, pozitív és eredményes volt a megbeszélés" – mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás az Autosportnak.


A csapatok komolyabb vita nélkül megegyeztek abban, hogy a tíz éves motorfejlesztési tilalmat öt évre csökkentik, és a Nemzetközi Automobil Szövetség is vállalta, hogy szakértők bevonásával már most megkezdi a munkát az új motorkoncepción, hogy az elkészüljön a 2013-as idény kezdetére.


A hírek szerint az új motorformula előtérbe helyezi a környezetbarát technológiákat, és költséghatékonyabb lesz a jelenlegi 2.4 literes V8-as erőforrásoknál. Az FIA továbbá abba is belement, hogy az elkövetkezendő két évben benyújtja a csapatoknak az új motorformulára vonatkozó javaslatait.


A csapatok többsége úgy gondolja, hogy a költségvetés maximálása lenne a leghatékonyabb módszer a költségek csökkentésére a jövőben, ám a Ferrari szerint vannak más, szintén hasonlóan jó megoldások.


A költségvetés maximálására elsőként a Honda Racing vezetése, Nick Fry és Ross Brawn hívta fel a figyelmet, akik szerint csak így lehetne kordában tartani a csapatok határtalan költekezését.


"Mindketten úgy gondoljuk, hogy a költségvetés maximálását minél előbb be kellene vezetni a sportban" – mondta Fry még decemberben. "Jelen pillanatban, ha megnézzük az Angliában székelő csapatok folyószámláját, akkor azt láthatjuk, hogy a költségek folyamatosan nőnek."


"Eddig azt tettük, hogy sikeresen átmozgattuk a pénzt egyik területből a másikba egy csapaton belül. Már nem a motorfejlesztésekre, hanem az aerodinamikára költenek a csapatok, mert ott lehet nagyobb fejlődést elérni."


"Mi teljes mértékben támogatjuk az aerodinamika területén történő megszorításokat, de attól tartunk, hogy ezzel más területekre költenek majd többet a csapatok. Vagy a versenyzők, vagy a mérnökök fizetésébe megy, vagy pedig az autó más területeire költenek majd többet, de ezzel nem csökken a csapatok teljes költségvetése."


"Éppen ezért a megszorítások helyett maximálni kellene a költségvetést a Forma-1-ben. Bár nem lenne egyszerű felügyelni, véleményünk szerint elérhető lenne" – tette hozzá Fry.

2008. jan. 14. 09:35

Az Autosprint magazin értesülései szerint a Ferrari az elmúlt héten egy forradalmian új orrkúpot tesztelt az olaszországi Vairanóban. Az olasz szaklap úgy tudja, hogy a világbajnok csapat az F2008-as bemutatóját követően Vairanóba utazott, ahol egy különleges orrkúpot tesztelt.


Az új elem egy úgynevezett "alagutat" kapott, melyen az orrkúp alá beérkező levegő keresztül tud haladni, ezzel nagyobb leszorító erőt biztosítva az első tengelyek számára.


A tesztről fotók nem készültek, de az Autosprint magazin úgy tudja, a Ferrari valóban kipróbálta az új elrendezést, mellyel a legnagyobb probléma az lehet, hogy az "alagút" miatt gyengül a vázszerkezet, és az - jelenlegi formájában - nagy valószínűséggel nem menne át a Nemzetközi Automobil Szövetség által kötelezően előírt törésteszten.

2008. jan. 14. 09:34

Az egykori Forma-1-es versenyző, Mark Blundell úgy gondolja, hogy a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa lesz az egyik legnagyobb favorit 2008-ban.


"Véleményem szerint Massának mindene megvan ahhoz, hogy megkeserítse Lewis Hamilton, Kimi Raikkönen és a többiek életét az idei évben" – mondta Blundell az Autosport International Show-n.


"Biztos vagyok benne, hogy minden esélye meglesz a bajnoki cím megszerzésére. Már eddig is kiváló munkát végzett a Ferrari színeiben. Rengeteget tanult Michael Schumachertől, mindenben segítette Kimit a tavalyi évben, és a csapat is támogatja, nem véletlenül hosszabbította meg szerződését."


"Úgy gondolom, hogy a Ferrari mindent megad majd neki, hogy harcba szállhasson a bajnoki címért, és ha egy ütőképes autót kap, akkor úgy érzem, véghez tudja vinni feladatát" – tette hozzá az egykori versenyző.

3322. 6ee0ffb012 (válaszként erre: 3321. - Laryan)
2008. jan. 14. 09:33
Akkor itt a helyed! :))
3321. Laryan
2008. jan. 13. 21:14

Ferrari a király! :)))

Alonsót ki nem állhatom!Egyszerűen idegesít!Ez van!

2008. jan. 10. 10:42

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo elárulta, csapata mindenképpen számít Michael Schumacherre segítségére az F2008-as továbbfejlesztésében, ugyanis a hétszeres világbajnok az olaszok harmadik versenyzője.


Minden idők legsikeresebb autóversenyzője, aki a 2006-os idény végén hagyta el a Forma-1-et, karácsony előtt visszaült a volán mögé, hogy segítsen a Ferrarinak a tesztelésben.


Schumacher nyilvánvalóan sokat segített egykori csapatának, így nem csoda, hogy a vezetőség azt szeretné, ha a német pilóta az idei autó fejlesztésében is aktívan részt venne.


"Fangióhoz és Scheckerhez hasonlóan, Raikkönen is bajnoki címet szerzett első évében a Ferrarinak" – mondta di Montezemolo a La Stampa c. lapnak adott nyilatkozatában, mikor a csapat jelenlegi versenyzői felállásáról kérdezték. "Most már sokkal jobban ismeri az autót, tehát még jobb formában lehet az idei évben."


"Massa bizonyította, hogy képes a győzelemre, miközben a csapat érdekeit is szem előtt tartja. Ez nagyon fontos, mert a Ferrari ereje a csapatmunkában rejlik."


"Harmadik versenyzőnkről, Michael Schumacherről sem szabad megfeledkeznünk. Bízhatunk a tapasztalatában, hiszen kiválóan tudja, miként kell vezetni kipörgésgátló nélkül ezeket az autókat" - tette hozzá az elnök.


Eddig még csak Raikkönennek nyílt alkalma tesztelni a Ferrari új autóját, Massa a január 14-én megkezdődő jerezi tesztprogramon próbálhatja ki először az F2008-ast.


Azt pedig, hogy Schumacher mikor ülhet be először az új modellbe, egyelőre nem tudni, de ha minden a tervek szerint alakul, hamarosan erre is sor kerülhet.

2008. jan. 9. 07:27

Érdemes végignézni,eszméletlen jó!


[link]

2008. jan. 9. 07:27

Ja,és ma már wroooooom-os képek is lesznek!


Végreeee!!!! :)))))))))))

2008. jan. 9. 07:26

Sziasztok!


Én is hozok majd ma egy linket,sőt,máris keresem nektek.Ez is a Maranelloi első napról van,benne Felipe,Michael és Kimi.Meg mindenki aki számít.!

3316. 5a071c9eeb (válaszként erre: 3315. - 7d63a79b47)
2008. jan. 8. 20:16

Szia sinus!

Megnéztem,nagyon jó!!!!!

Régen jártál erre, örülök, hogy itt vagy!

Én is küldök valamit.

[link]

YouTube - FERRARI F2008 UNVEILED + KIMI INTERVIEW

Itt körbepásztázzák azt a gyönyörüséget, utána Kimi nyilatkozik.

[link]

YouTube - Broadcast Yourself.

Itt pedig rengeteg videó van Kimiről, a Ferrariról.

2008. jan. 8. 19:34

Akit érdekel megnézheti az F2008 első köreit Kimivel.

[link]

2008. jan. 7. 07:22

És ma Kimi teszteli is az új gyönyörűségünket,aztán ma indul is a síhét,lesznek szuper új képek! :))


Hajrá Felipe,Hajrá Kimi!

2008. jan. 7. 07:20

Schumachert akarta utódjául Todt

Ő lett volna a legalkalmasabb


A Ferrari csapatfőnöki székéből távozó Jean Todt kijelentette, hogy utódjául leginkább Michael Schumachert látta volna szívesen, és bevallotta, 15 éves F1-es pályafutása egyik legnegatívabb élménye a tavalyi kémbotrány volt.


A francia Jean Todt 1993 és 2007 között töltötte be a Ferrari csapatfőnöki pozícióját, és az olasz istálló ezalatt 98 győzelmet, 5 egyéni -és 6 konstruktőri vb-címet zsebelt be.

Todt 2008-tól kizárólag a Ferrari vezérigazgatói posztjára fog koncentrálni, de elmondása szerint nem keserű szájízzel hagyja el a boxutcai irányító központot, hiszen egész élete során a motorsport tűzvonalában mozgott.


"Annyira szerencsés voltam életem során, hogy emiatt nem lehetek szomorú. Az életemet négy nagy fejezetre lehet osztani. Az elsőben 20 éves koromig iskolába jártam. Aztán a következő 15 évben rali navigátor voltam."


"Az utolsó ralis bevetésem 1981-ben volt, amely egy csütörtöki napra esett. Péntek reggel már az irodámban ültem, mint a Peugeot sportigazgatója. 1993. június 30-án ért véget a Peugeot-éra, egy nappal később pedig már Magny-Coursban voltam, mint a Ferrari csapatfőnöke" - mondta Todt a német auto motor und sport interjújában.


A Ferrari csapatfőnöki pozíciójából leköszönő Jean Todt utódja sokak meglepetésére Stefano Domenicali lesz, pedig a közvélemény leginkább az egyéves szabadságából visszatérő Ross Brawnt, vagy a 2006 végén visszavonuló Michael Schumachert tartotta a legesélyesebbnek.


"(Michael) lett volna a legmegfelelőbb kandidáló a munkára, ő azonban ezt nem vállalta. Ross egy nagyon jó ember. A Ferrarinál elért sikerei magukért beszélnek. Hosszasan tárgyaltunk arról, hogy mi lenne neki és a Ferrarinak is a legjobb."


"Nem úgy volt, hogy Ross kész tények elé állított volna minket, vagy mi őt. Hosszútávon mindkét fél részére jobb, hogy ő a Hondánál dolgozik, mi pedig belsőleg intéztük el a poszt sorsát. Ross most az egyik ellenfelünk, de továbbra is az én és a Ferrari barátja marad" - tette hozzá.


A kémbotrány az egyik legfájóbb pont


A téli tesztek során az egy éve nem versenyző Schumacher meggyőző teljesítménnyel rukkolt elő, és többek szerint még mindig ő a legjobb versenyző. Korábbi csapatfőnöke, Todt azonban nem így látja.


"Nem, ezek csak érzelmi besorolások. A tesztek köridőinek csak akkor van jelentősége, ha az ember figyelembe veszi a körülményeket. Rengeteg dolog játszik közre: a benzinmennyiség, a gumik -és a pálya állapota."


"Sajnos olyan világban élünk, ahol az emberek nem tesznek különbségeket. Mindenki tudja, milyen nagyra becsülöm Michaelt, de hogyan is tudnám Juan-Manuel Fangióval vagy Jim Clarkkal összehasonlítani? Más idők, más körülmények. Minden pilóta a csapatától és az autójától függ."


"Michael 1994-ben és 1995-ben világbajnok volt, aztán az első ferraris évében nagy igyekezettel is csak három futamot nyert. Miért? Mert az autó nem volt versenyképes. Vegyük csak Hamilton példáját. Vannak, akik az első szezonja után a történelem legjobb pilótájának kiáltják ki."


"Ha azonban jobban megvizsgáljuk a helyzetet, láthatjuk, hogy az egyik legjobb autóban ült. Clark, (Ayrton) Senna, (Fernando) Alonso, vagy Michael ebből a szituációból ugyanezt tudta volna kihozni" - vélekedett.


A francia csapatfőnök Schumacher 1999-es silverstone-i balesetén, és az 1997-es, 1998-as, a 2006-os vb-címek drámai elvesztésén kívül a tavalyi kémbotrányt említette pályafutása legfájdalmasabb momentumaként.


"Továbbra is érthetetlen számomra, hogy egy csapat, amelyet tisztelek, bocsánat, csak tiszteltem, a profizmusát, a szervezetét és az eredményeit egy ilyen üggyel beárnyékolja. Nem akarok könnyelműen ítélkezni, de itt tényekről van szó."


"Nem értem, hogy a McLarennél miért nem húzta meg valaki a vészféket. Ez egy olyan történet, amely apróságnak indult, azonban később óriási méreteket öltött."


Noha saját bevallása szerint Todt egyre kevesebb futamra látogat majd el a jövőben, elmondta, hogy továbbra is ugyanúgy fog izgulni minden Ferrari győzelemért, mint a korábbiakban.


"Az elmúlt 15 évben mindig arról álmodtam, hogy egyszer nyugalomban, a TV előtt nézek meg egy futamot. De mindegy, hogy ott vagyok-e a pályán, vagy sem, egy verseny számomra mindig is izgalommal teli lesz. Ez legfeljebb akkor változik meg, ha már nem dolgozom a Ferrarinál" - tette hozzá.

2008. jan. 7. 07:20

A Ferrari bemutatta az F2008-at - galériával

Előtérben a szabályváltozások


A világbajnok Ferrari - a mezőnyből elsőként - leleplezte idei versenyautóját, az F2008-at. A maranellói gárda 54. F1-es autója a szabályváltozások miatt nehezebb, mint az elődje volt.


A Ferrari vasárnap délután bemutatta a médiának új versenyautóját, az F2008-at, amelynek feladata a tavaly megszerzett egyéni- és konstruktőri világbajnoki cím megvédése.

A fejlesztés során 659-es kódszámot kapó modell a Ferrari 54. forma-1-es autója, és zsinórban a második, amely Nicholas Tombazis főtervező és Aldo Costa technikai igazgató felügyelete alatt készült.


Az istálló szerint az F2008 tervezése során a szabályváltoztatások játszották a főszerepet.


Ezek közül a legfontosabb az egységes motorvezérlő elektronika (ECU) bevezetése, amelyet minden csapatnak a McLaren Electronics Systems (MES) szállít. A chip elődeinél "sokkal egyszerűbb" módon kezeli a differenciálművet, a motort és váltót, és nem tartalmaz olyan vezetési segédeszközöket, mint a kipörgésgátló, a motorfék-szabályozás és a rajtautomatika.


További jelentős változás, hogy a - immár második éve ultragyors kapcsolású - sebességváltónak ezentúl négy versenyhétvégét kell csere nélkül kibírnia. A pilóták biztonsága érdekében megnövelték a cockpit oldalfalát, valamint korlátozták a felhasználható kompozit anyagok körét. A módosítások megnövelték az autó tömegét, így a csapatoknak kisebb mozgásterük lesz a ballasztokkal.


A mérnökök a Ferrari összes aerodinamikai felületét áttervezték, a kasztnit karcsúbbra szabták a pilóta lábai alatt, és tovább vékonyodtak az oldaldobozok, valamint a motorborítás. Az állandó fejlesztés tovább folytatódik, így az F2008 már a melbourne-i szezonnyitóra eltérő csomaggal érkezik.


Az F2007 tengelytávja az egyik leghosszabb volt a mezőnyben, a Ferrari azonban hangsúlyozta, hogy ezt a paramétert - és az autó súlypontját - "hozzáigazította" a Bridgestone egységes gumijairól tavaly szerzett tapasztalataihoz.


A 056 kódjelű motor az erőforrások befagyasztása miatt lényegében változatlan maradt, a kiegészítő rendszereit, a benzin- és légbeömlő rendszereket azonban továbbfejlesztették a maranellói mérnökök. A Shell üzemanyaga pedig az Európai Unió előírásaival összhangban immár 5,75%-ban biológiai eredetű lesz.


Az 1-es rajtszámú autót hétfőn a világbajnoki címvédő, Kimi Räikkönen fogja bejáratni a Ferrari fioranói tesztpályáján. A finn csapattársa 2008-ban is Felipe Massa lesz az olasz gárdánál, amelynek élén decemberben váltotta fel Jean Todtot a korábbi sportigazgató, Stefano Domenicali.

2008. jan. 7. 07:19

Technikai ismertető: Ferrari F2008


A Forma 1-es világbajnoki sorozat 2008-as idényében szereplő csapatok közül a Ferrari alakulat 2008. január 6-án, elsőként mutatta be az idei esztendőre tervezett vadonat új versenygépét.


A Scuderia Ferrari csapat úgy tűnik, nemcsak az idei VB versenyben kíván ismét a legjobbnak kijáró első pozícióban végezni, hanem az új kihívók bemutatásában is az élen kívánta tudni magát. A korábbi évek analógiájára F2008-nak elnevezett konstrukció megalkotása igencsak megdolgoztatta az olasz istálló szakembergárdáját, hiszen az FIA által az idei évre bevezetett szabályváltoztatásoknak maximális mértékben meg kell felelniük. Az új skarlátvörös négykerekűben fellelhető újítások között a legjelentősebb helyet a MES (McLaren Electronic Systems) által készített, SECU-nak (Standard Electronic Control Unit = Standard Elektronikai Vezérlő Egység) nevezett új elektronikai rendszer foglalja el, amely az összes többi csapat versenyautóiban megtalálható lesz. Ez az új egység tulajdonképpen egy vezérlő modult, és a hozzá szorosan kapcsolódó vezérlő programot rejti magában.


Az előzőekben említett terület mellett természetesen a 2008-as versenyautó más egyéb részeit is érintették az FIA által bevezetett szigorítások. A Ferrari mérnökeinek - éppúgy, mint a mezőny többi csapatának - olyan sebességváltó rendszert kell(ett) kialakítani, amely a Technikai Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az idei évben már összesen négy versenyt kell meghibásodás nélkül teljesíteni.

Aki figyelemmel kíséri az autósport ezen kategóriáját, minden bizonnyal tisztában van azzal, hogy igen nagy hangsúlyt fektetnek a pilóták biztonságára. Ebből a megfontolásból az új autó megépítésénél a pilóta sisakja melletti karosszériarész felső szintjét magasabbra kellett emelni, nagyobb védelmet nyújtva ezáltal a versenyző talán egyik legsérülékenyebb testrészének, a nyaknak és a fejnek egyaránt.

Ahogyan az már az elmúlt évek során is látható volt, az autó megépítéséhez felhasználható anyagok tekintetében is komoly szabályozások voltak tapasztalhatóak. Ez természetesen a 2008-as idényben sem lesz másként, hiszen a konstruktőröknek pontosan meghatározott összetételű anyagok felhasználását teszik megengedetté.


Az F2008-as versenyautó tervezése és megépítése során az első legfontosabb feladat talán az volt a csapatnak, hogy a 2007-es évben használt konstrukciónál tapasztalt műszaki problémákat eredményező megoldásokat ne örökítsék tovább. A csapat új technikai igazgatója, Aldo Costa elmondta, hogy igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy az autó a pályák lassabb szakaszaiban sem veszítsen oly mértékben teljesítményéből, mint ahogyan azt a tavalyi idényben megtapasztalták. Aldo egyértelműen kijelentette, hogy az F2008-as versenygéppel az egyenetlenebb és a kissé csúszósabb pályafelületeken is hasonlóan jó teljesítményt szeretnének produkálni, mint azt az F2007-es esetében tapasztaltak a gyors kanyarokban.


Ennek a célnak a teljesítéséhez a kiváló aerodinamikai jellemzők mellett elengedhetetlen a megfelelő kerékfelfüggesztési rendszer kialakítása is, amelyről Nick Tombazis, a Ferrari főtervezője is beszélt.


„Nagyon keményen dolgoztunk az aerodinamikai tulajdonságok javításán." - nyilatkozta az F2008-as bemutatóján Aldo Costa. „Az új autó aerodinamika szempontból sokban különbözik elődjétől, de az év első versenyére sok minden meg fog még változni. Az első és a hátsó légterelő szárnyak is meg fognak újulni, hiszen a bemutatón látható változatok túlnyomó részben a 2007-as autón alkalmazott megoldásokat tartalmazzák. A kerékfelfüggesztési rendszert érintő munkákkal csaknem sikerült teljes mértékben elkészülnünk. Ezen változtatások nem igazán láthatóak a külső szemlélődő számára, de el kell mondanom, hogy azon tényezőket, amelyek a tavalyi idényben nehézséget jelentettek a számunkra, sikerült kiküszöbölnünk." - tette hozzá bizakodva Costa.


A technikai szakemberek körében a biztonsági előírásoknak, és a teljesítménybeli-, valamint a megbízhatóságot növelő fejlesztéseknek való örökös megfelelés mellett mindig is szem előtt kellett tartaniuk, hogy az egyes alkatrészek és alkotóelemek minél kisebb súllyal rendelkezzenek. Az F2008-as autó esetében az aerodinamikailag jelentős szereppel bíró felületek szinte mindegyike átesett kisebb-nagyobb mértékű ráncfelvarráson. Természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy azok a karosszériaelemek, amelyek most a bemutatott autót ékesítik, már a szezon első versenyhétvégéjére is megváltozhatnak (és ez minden bizonnyal meg is fog történni), illetve az éppen aktuális versenypálya karakterisztikájának való megfelelés érdekében szinte örökös fejlesztéseket, módosításokat fognak elvégezni az év során. A monocoque-ot szemügyre véve látható, hogy az oldalsó kocsiszekrény és a motorburkolati elemek a tavalyi évben használt változathoz képest kúposabb külsőt kaptak. Az F2008-as orreleme kísértetiesen hasonlít a Toyota által a 2007-es szezonban használt TF107-es autóján alkalmazott első légterelő szárnyára, amely mögött az orrkúp alsó része (a versenyző lába alatti szekció) kecsesebb formát öltött. Ez utóbbinak az a jelentősége, hogy a versenyautó alatt tovahaladó légáramlatokat sokkal koncentráltabb módon terelik a megfelelő irányba. nagyobb menetstabilitást kölcsönözve ezzel az új Ferrarinak.

Az F2008-as konstrukció új aerodinamikai jellemzőinek javítása érdekében a megfelelő tapadást és menetstabilitást szolgáló első- és hátsó kerékfelfüggesztési rendszerek is módosultak.


Az orrkúp alatt változtatásokat végeztek továbbá az első kerékfelfüggesztés csatlakozási pontját illetően is, amelynek eredményeképpen a felső keresztlengőkar kedvezőbb geometriai kialakítást kapott. A pilóta feje fölött lévő légbeömlő nyílás is kisebb módosításon esett át, hiszen megszüntették az F2007-es esetében alkalmazott válaszfalat, amely a beáramló levegő egy részét koncentrált módon a hidraulikus hűtőhöz irányította. Az oldalsó kocsiszekrényen lévő kisebb légterelő szárnyacskák nem igazán változtak, amelyek tulajdonképpen a tavalyi konstrukcióról minden jelentősebb módosítás nélkül kerültek át az új kihívóra.


A 2007-es évben a Bridgestone abroncsok tekintetében megszerzett tapasztalatok, valamint az új technikai szabályok értelmében az F2008-as versenygép tengelytávja, és az ezzel szorosan összefüggő súlyeloszlási-elvek is módosultak valamelyest. A korábban is említett új elektronikai rendszer (SECU) bevezetése csak az egyik olyan összetevő, amely a módosított Technikai- és Versenyszabályzat révén került bevezetésre, hiszen a versenyzők munkáját az eddigiekben segítő elektronikai eszközök száma igencsak megcsappant. Azon pilóták, akik előnyben részesítették a kipörgésgátló, az elektronikailag segített motorfék és rajtautomatika hatásait, most ezeket mind-mind mellőzniük kell majd.

A felhasználható anyagok tekintetében a sebességváltó tokozatát szénszálas anyagból építették meg, míg az erőátviteli rendszer továbbra is a már megszokott hosszanti beépítésben került a Ferrari F2008-as négykerekűjébe. Sorrendben a második olyan év következik a csapat életében, amikor a sebességi fokozatok közötti, minél kisebb kapcsolási idővel történő és minél pontosabb váltást egy ún. gyorsváltó mechanizmus közreműködésével valósítják meg, amelyet megfelelő módon hozzáillesztették a SECU szoftveréhez.

A tökéletes megbízhatósági szint biztosításában a Ferrarit üzemanyaggal és kenőanyaggal ellátó Shell is kulcsfontosságú szerepet játszik, hiszen ahogyan azt az előzőekben is említettük, a sebességváltóknak négy nagydíjhétvégét kell meghibásodás nélkül elviselni, ami megfelelő kenőanyag nélkül csaknem lehetetlen lenne.

A versenyautó mechanikai elemeit tekintve nem szabad megfeledkezni az autó fékrendszeréről sem. Az idei szezonban bevetésre kerülő új Ferrari kerekeit ugyanis egy módosított fékrendszerrel kívánják majd a szükséges sebességre lassítani, amelynek érdekében új fékelemeket és új hűtési metódust alkalmaznak majd a Ferrarinál.


Az F2008-as új motorburkolati eleme alatt bújik meg a 056-os sorszámmal rendelkező, hosszanti beépítésű V8-as erőforrás. A motor alapszerkezetét tekintve a tavalyi évben használt megoldásokhoz viszonyítva jelentősebb változásról nem beszélhetünk, de a motor segédberendezései, úgymint a levegő- és az üzemanyag szívónyílások a későbbiek folyamán minden bizonnyal további fejlesztéseken fognak átesni. A Technikai Szabálykönyvben, valamint az Európai Unióban érvényben lévő előírásoknak való megfelelés érdekében a versenyautóban felhasználásra kerülő üzemanyagnak 5.75%-ban biológiai eredetű összetevőket kell tartalmaznia.


Az előzőekben említett technikai változtatások sikerességéhez elengedhetetlen szerepe volt/lesz a Ferrari partnereinek, mint például a Shellnek, a szimulációs rendszerek kialakításában és alkalmazásában jártas Fiat Kutatóközpontnak, és nem utolsó sorban a Brembonak, akinek az idei évben is kiváló minőségű fékekkel kell ellátni a Scuderia Ferrari istállót.


A Ferrari F2008 műszaki adatai


Karosszéria:

Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyag


Sebességváltó:

7 fokozatú, hosszanti beépítésű váltómű

Félautomata, elektronikus vezérlésű gyorsváltó rendszer


Sebességi fokozatok száma: 7 (+1 hátramenet)

Fékek: Szénszálas anyagból készült féktárcsák


Kerékfelfüggesztés:

Független felfüggesztési rendszer, amely nyomórúd által működtetett torziós rugókat tartalmaz az első- és a hátsó kerekek felfüggesztésénél


Súly: 605 kg (feltöltött vízrendszerrel, kenőanyagokkal és a pilótával együtt)

Kerekek: 13"-os, BBS gyártmány


A Ferrari 056 motor technikai adatai


Típus: 056

Hengerek száma: 8

A hengerek elrendezése: V 90°

Szelepek száma: 32

Szelepműködtetés: Pneumatikus

Űrtartalom: 2398 cm3

Dugattyú méret: 98 mm

Súly: <95 kg

Digitális elektronikus befecskendező rendszer: Magneti Marelli

Statikus elektronikus gyújtás: Magneti Marelli

Üzemanyag: Shell V-Power ULG 64

Kenőanyag: Shell SL-1098

2008. jan. 7. 07:19

Ferrari: ki korán kel…?


Lehullt a lepel a Ferrari új versenygépéről. A csapat vasárnap kora délután mutatta be 2008-as versenygépét, amivel a győzelmekért akarnak harcba szállni. Az új konstrukció hétfőn élesben is bevetésre kerül a fioranoi versenypályán.


A címvédő Kimi Räikkönené a megtiszteltetés, hogy megtegye az első köröket, még a McLaren-Mercedes stuttgarti bemutatója előtt. "1993 óta nem kezdtünk ilyen hamar." – jelentette ki Luca Baldisseri, aki sikert vár az új évadtól is.


Az előrejelzések szerint a Ferrari első tesztje száraz pályaviszonyok mellett zajlik majd.

2008. jan. 7. 07:19

Massa a bajnoki címre hajt


Felipe Massa sokat vár új munkaeszközétől, az F2008-as konstrukciótól. A brazil pilóta megbízhatósági problémák nélkül akar harcba szállni a bajnoki cím megszerzéséért.


"Az autón múlik, hogy milyen elvárásaink lehetnek a 2008-as esztendőben, de bízunk abban, hogy végig harcban állunk majd a bajnoki cím megszerzéséért." – jelentette ki Massa, aki úgy véli, hogy elektronikus segédeszközök betiltása és az egységes elektronikai rendszer használata jelentős változást jelent, amihez mindenkinek alkalmazkodnia kell.


"Az első benyomás jó, de egy új Ferrari mindig csodaszép és meggyőző. De ez nem elegendő. A szépség nem a legfontosabb, a teljesítmény és a megbízhatóság előrébbvaló." – folytatta Massa, aki magabiztosan várja az évadkezdést abban bízva, hogy ezúttal elkerülik a problémák.


Az első próbaköröket Kimi Räikkönen teljesíti Fioranóban, az F2008-as gép első hivatalos tesztjére január 14-én, Jerezben kerül sor. "Két új autó áll a rendelkezésünkre, így két autóval fejleszthetünk."


A brazil pilóta felkészült az újabb meglepetésekre az erőviszonyok terén. "Nehéz megmondani, hogy kik lesznek a riválisaink. Biztos, hogy lesznek ellenfeleink, nekünk pedig az lesz a feladatunk, hogy előttük legyünk."

3308. Rika1
2008. jan. 5. 15:23
:))
3307. 5a071c9eeb (válaszként erre: 3306. - 6ee0ffb012)
2008. jan. 2. 20:46

Szia!


Látom egyedül tartod a frontot! Néha azért olvastalak, főleg ha gyorsan akartam informálódni.Nehéz heteken vagyok túl, meg azt hiszem még nehezebbek jönnek, de most van egy kis időm és pletyizek picikét. Már hiányoztatok nekem. Képzeld van Ferraris fürdőlepedőm, KIMIs felirattal!

Egyik ismerősömmel csináltattam, nagyon-nagyon jól sikerült! Mindjárt négyet kértem, hogy egy nap se legyen Kimike nélkül. Te Kriszta, lehet, hogy rendesen megbuggyantam? Most már mindegy!

2008. jan. 1. 16:54

A Ferrari istálló keményen dolgozik annak érdekében, hogy az elkövetkezendő esztendőben meg tudják védeni bajnoki címüket. A csapat főtervezője, Nicolas Tombazis bizakodó. " Az új autó az idei továbbfejlesztett, javított változata lesz. 2007-ben a gyors pályákon gyorsak voltunk, a lassabb helyszíneken kevésbé."


"Erre a problémára összpontosítottunk az elmúlt időszakban, és sikerült megoldani." – jelentette ki a szakember.


Az évad elején Kimi Räikkönen még nehézségekkel küzdött, az utolsó futamon azonban nevető harmadikként bajnoki címet szerzett. "Nehéz volt számára a Bridgestone abroncsokra való átállás, de Fernando Alonso is hasonló cipőben járt. Időre volt szüksége, amíg beilleszkedett. De az indianapolisi futam után Kimi megtáltosodott."


"Kimi keveset beszél, de fontos dolgokat mond. Bátor és gyors versenyző, mint ember pedig szerény és komoly."

2008. jan. 1. 16:53

Azt gondolhatná az ember, hogy egy olyan csapat számára, amely mindkét világbajnoki címet elhódította, nem sok tennivaló akad a következő idény előtt. A Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis azonban elmondta, gőzerővel készülnek és kijavították a 2007-ben mutatkozó gyenge pontjaikat.



A vörösök főtervezője is napi 12 órát tölt maranellói irodájában, azzal a céllal, hogy az új Ferrari még jobb legyen, mint az F2007-es, egyébként világbajnok modell. Az olaszok ugyanis mindkét kategóriában címvédésre készülnek 2008-ban.


Tombazis úgy véli, ő és csapata joggal lehet bizakodó, hiszen remek munkát végeztek az elmúlt hetekben, hónapokban: "Nagyon más lesz az új autó, még akkor is, ha az alapját a 2007-es modell továbbfejlesztett változata képezi"- mondta a görög szakember a spanyol AS című lapnak.


"2007-ben a gyors pályákon gyorsak voltunk, a lassabbakon viszont már kevésbé. Ezen a területen sokat dolgoztunk, és örömmel jelentem, hogy sikerült is megoldanunk ezt a problémát"- folytatta Tombazis, akinek szavait olvasva a riválisok biztosan nem derültek jókedvre, hiszen a Ferrari már idén is roppant erős volt.


Az új modell tengelytávja kisebb lesz, mint elődjéé volt, és ezáltal agilisabb is lesz. Ezen felül a dizájnnal olyan irányba léptek az olaszok, hogy az autó a kanyarokban ne viselkedjen annyira "idegesen", vagyis a pilótáknak könnyebb dolguk legyen. Egy ilyen autó különösen a világbajnoki címvédő Kimi Räikkönen vezetési stílusának kedvez majd.


És ha már a finn klasszis szóba került, Tombazis elárulta, jól kijön a szótlan versenyzővel, és nagyon örül annak, hogy Räikkönen a világbajnoki címével az összes kritikust elhallgattatta: "Kimi keveset beszél, de nagyon fontos dolgokat mond. A csapatnál mindannyian bátor pilótának tartjuk, ráadásul gyors is, emberként pedig szerény és komoly."


A főtervező szerint arra is van magyarázat, hogy Räikkönen miért kezdte viszonylag gyengébben a 2007-es szezont: "Nehézségei voltak, hiszen a Michelin gumik után Bridgestone-nal kellett vezetnie, de például Fernando Alonso is hasonló helyzetben volt idén. Kiminek időre volt szüksége ahhoz, hogy megszokja az úja abroncsokat. Az indianapolisi versenytől kezdve azonban nagyon kemény hajrába kezdett, aminek meg is lett az eredménye"- zárta mondandóját Nikolas Tombazis.

2007. dec. 28. 16:22

Massa: A Ferrari 2008-ban sem tesz különbséget pilótái közt!!


A Ferrari a 2008-as szezonban is egyenlő bánásmódban részesíti majd a pilótáit, nyilatkozta az egyik legfőbb érintett, Felipe Massa, aki ezidáig öt nagydíjgyőzelmet aratott a maranellói istállóval.


Kimi Räikkönen, a 26 éves brazil csapattársa nyerte meg a 2007-es világbajnokságot, de Massa szerint az olasz csapat erre hivatkozva sem fog kijelölni első számú pilótát a következő szezonra, habár a hivatalos egyes rajtszám 2008-ban Räikkönen autóján lesz.


"A stratégiánk nem változik"- nyilatkozta Massa egy brazil újságnak. "2007-ben mindent megnyertünk, amit lehetett, köszönhetően a csapatmunkának."


Az olaszoknak 1995 óta először kellett Michael Schumacher nélkül nekivágniuk a szezonnak, a Ferrari azonban hétszeres világbajnok pilótája nélkül is meg tudta nyerni az egyéni és a konstruktőri bajnoki címeket is.


"A csapatmunkának köszönhetően nagyszerű szezonunk volt"- hangsúlyozta újra Felipe Massa, aki végül csak a negyedik lett az egyéni küzdelemben, 16 ponttal lemaradva Räikkönen mögött.


"Ugyanúgy folytatjuk a továbbiakban, ahogy eddig, mert ha bajnokságot nyersz, akkor nincs miért stratégiát változtatni"- magyarázta a brazil.


Massa elmondta, nem úgy fog odaállni a 2008-as szezon első futamának rajtjához, hogy az az érzése lenne benne, Räikkönen jó szereplése előrébb való a csapatnál, csak azért, mert az ő tűzpiros versenygépe a kettes számot fogja viselni: "Sajnos számos problémám volt ebben az évben, amik meggátoltak abban, hogy küzdeni tudjak a bajnoki címért. Most tiszta lappal indulva, készen állok az új évadra"- zárta nyilatkozatát Massa, aki jövőre harmadik szezonját kezdi meg a Ferrarinál.

2007. dec. 28. 16:21

Az eddig ismert 2008-as bemutatók időpontjai:


január 06. - Ferrari (Fiorano)

január 07. - McLaren (Stuttgart)

január 10. - Toyota (Köln)

január 14. - BMW Sauber (München)

január 16. - Red Bull Racing (Jerez)

január 29. - Honda (Brackley)

január 31. - Renault (Párizs)

2007. dec. 28. 16:21

Räikkönen fogja először pályára vinni az új Ferrarit!!


RÖVIDHÍR - Az újdonsült világbajnok, Kimi Räikkönen lesz az első, aki kipróbálja a Ferrari 2008-as versenygépét.


A német DPA hírügynökség szerint a 28 éves finn a konstruktőr világbajnok címvédő autót 2008. január 7-én fogja tesztelni, közvetlenül a bemutatójuk utáni napon.


A tűzpiros autó leleplezése és a teszt egyaránt Fioranóban lesz, az olasz csapat privát pályáján, közel a csapat maranellói főhadiszállásához.


Räikkönen első tesztnapja az új versenygéppel egyébként pont egybeesik korábbi csapata, a McLaren bemutatójával, amit a wokingi gárda Stuttgartban, Németországban rendez.


Mint arról korábban már hírt adtunk, a McLaren-Mercedes január 8-án viszi először pályára két MP4-23-as jelölésű autóját, egy háromnapos spanyolországi teszt keretében, Jerezben.

2007. dec. 28. 16:21

A kis hülye:


A botrányokkal, ellenségeskedésekkel és ellentmondásokkal teletűzdelt 2007-es szezon után Lewis Hamilton nyugodtabb, de legalább olyan izgalmas szezonra számít 2008-ban, mint idén. Annak ellenére, hogy a brit mindössze 22 éves, már gyerekkorától a McLaren kötelékébe tartozik, és már egy F1-es szezon is a háta mögött van, így jövőre akár központi szerepet is betölthet a csapat életében. "Számomra ez nagyszerű érzés, már-már csapatvezérként tekintenek rám, és remélhetőleg jól fogom végezni ezt a munkát" - mondta a BBC News 24-nak Hamilton, aki szerint nem lesz több ehhez fogható kaotikus év az F1-ben. - "Politikai szempontból katasztrofális volt a helyzet, de ez is a játék része, és nem lehet vele mit kezdeni. Nem lesz még egy ilyen szezonunk, de remélem, hogy a következő évad a politika nélkül is izgalmas lesz" - fogalmazta meg reményeit a vb-összetett második helyén záró brit.

2007. dec. 22. 16:49

A Ferrari új csapatfőnöke, Stefano Domenicali a Gazzetta dello Sportnak elárulta, hogy a Sportszakmai Munkacsoport javaslatára 2008-tól apróbb módosításokat végeznek el az F1 kvalifikációs szisztémáján.


Az időmérő továbbra is három fordulóból - a Q1-ből, a Q2-ből és a Q3-ból - fog állni, a Q1 hosszát azonban (minden bizonnyal azért, mert ezen még mind a 22 autó részt vesz, ami rendszerint zsúfoltságot okoz) 15-ről 20 percre növelik, míg a Q2 negyedórás marad.


A sport környezetvédelmi törekvéseivel összeegyeztethetetlen, sokat bírált benzinégetési fázistól úgy szabadulnak meg, hogy az első tíz rajtkocka sorsát eldöntő Q3-at 15-ről 10 percesre rövidítik, és a csapatok a verseny előtt nem tankolhatják majd vissza az itt elfogyasztott üzemanyagot.

❮❮ ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook