Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - 5 tibeti jógagyakorlat. Aki csinálja, ide!

Kategória: Összes fórumtéma » Szépség & egészség » Egészség


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!


5887. Csipkerózsika2018-01-12 20:17
BÚÉK! :)

5886. Telrim2018-01-10 13:13
BUÉK a megmaradtaknak ☺
(válasz jennyvagyok 5885. hozzászólására)


5885. jennyvagyok2018-01-10 10:42
Boldog új évet öttibetizők! :)

5884. ftrap2017-11-30 21:29
Érdekes, nekem is az 3-5 volt az ideális ismétlésszám amikor tibetiztem.

5883. dokantu2017-11-09 13:46
Szia! Én is ötöt csinálok rendszeresen és tapasztalatból mondom, hogy nekem elég. A tibeti egy csakra feltöltő gyakorlatsor, és szerintem nem szabad túltölteni, mert ha valamelyik meridiánban dugulás van akkor a túl sok energia inkább káros mint hasznos. A könyvben is az van írva, hogy maximum 21.Azt mindenkinek saját magának kell érezni, hogy mennyi elég. Ha túl sokat csinálunk szerintem , olyan mint amikor beindítunk egy autót és ráindítunk amivel csak kárt okozunk. Van nagyon sok másfajta gyakorlat is ami legalább olyan fontos mint a tibeti.
(válasz Csipkerózsika 5881. hozzászólására)

5882. Telrim2017-11-08 21:20
Egyet értek veled. Mint ahogy írtam:nem a cél a fontos, hanem a gyakorlás, ami ahhoz vezet. Nem mondom, hogy a 21 ismétlés lesz biztosan mindenki számára megfelelő, hanem azt, hogy nem érdemes lekorlátozni magunkat képességünk határai előtt. Én magam sem csinálok mindig annyit.
(válasz Csipkerózsika 5881. hozzászólására)

5881. Csipkerózsika2017-11-08 18:00
Célnak cél, csak nem mindenkinek megy. Abban igazad van, hogy próbálni kell, de ha sokszori próbálkozásra is inkább rosszabbul van bizonyos ismétlésszámnál, illetve felett az ember, mint jobban, akkor nem kell erőltetni szerintem.
Én legalábbis így vagyok. A sok év óta, mióta elkezdtem, három alkalommal értem el a 21-et, vagy a közvetlen közelét és mindháromszor kis idő elteltével kifejezetten rosszul kezdtem lenni, ami úgy is maradt, sőt egyre rosszabbul voltam.
Mivel a tibetit azért csinálom, hogy jól érezze magát, egészséges legyen a testem, szépen kezdtem visszafelé számolni, míg újra azt nem éreztem, hogy ezt érem el vele.
Amúgy több helyen írják, hogy nem szentírás a 21, cél, de nem mindenáron és mindenkinek. Éppen azért, mert mind különbözőek vagyunk, különbözőképp reagálunk.
Szóval igen, kipróbálni ki kell, de ha nem megy, erőltetni, nem.
Én tudom magamról, hogy a szervezetem nagyon érzékeny, étkezéssel, alkohollal, kozmetikumokkal, vegyszerekkel-gyógyszerekkel kapcsolatban is.
(válasz Telrim 5866. hozzászólására)

5880. Csipkerózsika2017-11-08 17:47
Bocsánat, elsiklottam a korod felett... Az utolsó mondatot hagyd figyelmen kívül.
Jobbulást!
(válasz Fügemadár 5872. hozzászólására)

5879. Csipkerózsika2017-11-08 17:46
A pajzsmirigy alulműködés lehet hiánybetegség jelzője, méghozzá a jódé. Vegyél jódot, a bioaktív kékjódot - cseppes - ajánlom.
Lelki-szellemi szempontból ez a kommunikáció területe, a kimondatlan szavaké, el nem sírt fájdalmaké, bennünk ragadt sérelmeké.
És az alulműködés szervezetre gyakorolt hatása alapján azt mondják, hogy ez határozott üzenet arra, hogy "lassíts, túl gyors a tempó", egyfajta pihenési vágy is van mögötte.

Mindezeket tapasztalatból írom, mert nekem is volt alulműködésem, ami jóddal, a tibetivel és lelki munkával kezelve helyrejött és gyógyszert sem kell szednem.
Jah, és ha szedsz fogamzásgátlót, azt rögtön hagyd abba, nekem attól lett - sok egyéb más problémával együtt...
(válasz Fügemadár 5872. hozzászólására)

5878. Telrim2017-11-07 14:53
Kedves dokantu! Őszintén tisztelem a "hiteded", és nincsen kétségem afelől, hogy sokat segített neked elhivatottságod az egészséged javításában. Ehhez a továbbiakban is derűt és kitartást kívánok.
A mirigyekkel kapcsolatban azonosan látjuk a világot.
Ha elfogadjuk azt, hogy az elme nem képes meggyógyitani a testet, akkor nem létezik spontán gyógyulás, az agykontroll gyakorlatok gyógyító hatása és a placebo hatás sem.
Az "elme gyógyító ereje" ebben a formában nagyon leegyszerűsített megfogalmazás részemről, mert ez ennél összetettebb dolog.
(válasz dokantu 5877. hozzászólására)

5877. dokantu2017-11-07 13:37
Csak a tudattal nem lehet meggyógyítani magunkat. A fizikai gyakorlat ugyanolyan fontos, sőt szerintem még fontosabb. A mirigyek egyébként betegségeket jeleznek nem a mirigyet hanem azt a betegséget kell kezelni amilyek kiváltotta az adott mirigy gyulladását.
(válasz Telrim 5875. hozzászólására)

5876. dokantu2017-11-07 13:21
Szia. Már többször leírtam, hogy a tibeti egy egyszerű csakra feltöltő gyakorlatsor. Ha csak ezt csináljuk attól még a meridiánjainkban létrejöhet elzáródás. A pajzsmirigyre is vannak külön gyakorlatok. Én másfél óráig végzem a gyakorlatsoromat, mindenre van egy egy gyakorlat. A fejem tetejétől a talpamig. A belső gyakorlatok a testet és a szellemet hangolja össze, tartós egészség csak így érhető el.
(válasz Fügemadár 5872. hozzászólására)

5875. Telrim2017-11-07 10:56
Ha elfogadom tényként, hogy valamennyi testi rendellenességemnek érzelmi-lelki oka van elsősorban, akkor egyszerűbb a megoldás útjára találnom. A tudat-alatti/feletti a karmester. Bármely gyakorlat (vagy akár gondolkodásmód, attitűd ) befolyásolhatja, hosszú távon át is alakithatja a tudati szinteket, hacsak nincs totális ellenérdek . A tudat természeténél fogva mindig erősebb lesz a rá hatást gyakorló fizikai hatásoknál (gyakorlatoknál). Ezért van az, hogy valakinél valami működik, másnál nem.
A 4. és 5. egyébként valóban erőteljes hatást fejt ki a pajzsmirigyre abban az esetben, ha az állat a mellkashoz préseljük, és hátra hajlítás során valóban feszül a torok környéke.
Ez jutott erről eszembe.
(válasz Fügemadár 5872. hozzászólására)

5874. Fügemadár2017-11-07 10:51
?? :)
(válasz bjudit55 5873. hozzászólására)


5873. bjudit552017-11-06 11:15
Én már megtanultam hogy azt higgyem el amit megtapasztalok.
(válasz Fügemadár 5872. hozzászólására)

5872. Fügemadár2017-11-06 11:07
Sziasztok, kissé csalódott vagyok....
Lassan 6 éve csinálom napi rendszerességgel reggelenként a tibetit. Odafigyelek magamra, a kajálásra, stb., 51 éves vagyok.
A rítusok mindegyikénél említi a pajzsmirigyre (is) gyakorolt jótékony hatását, ennek ellenére az elmúlt egy évben alulműködő lett, most kaptam kézhez a vérképemet, minden tökéletes "csak" a pajzsmirigy érték a maximálisan elfogadott 4 helyett nekem 6.1.
Megyek orvoshoz, illetve kínai belgyógyászhoz, meg tudom, hogy nem gáz, csak azt gondoltam, hogy - a tibetinek köszönhetően - én védve vagyok bármi ilyentől....
Vélemény?

5871. tárnics2017-11-01 17:07
Anno,nyolc éve ilyenkor kezdtem a tibetit,csináltam évekig mondhatnám rendszeresen,aztán egyre nagyobb szünetekkel időnként újrakezdtem.Most megint kedvet kaptam hozzá.

5870. dokantu2017-11-01 12:58
Ezen az oldalon a tibeti ötös is benne van a gyakorlatsor első részében. De van több videó a yutubon is.
[link]
(válasz SSszonja 5869. hozzászólására)

5869. SSszonja2017-11-01 09:58
Sziasztok! Most bukkantam rá erre a témára és nagyon szeretném elkezdeni.segítsetek hol lehet megtalálni a gyakorlatokat?

5868. Telrim2017-09-06 12:27
Kedves tőled, köszönöm :). Követem az eseményeket.
(válasz jennyvagyok 5867. hozzászólására)

5867. jennyvagyok2017-09-05 23:07
Köszi Telrim! Régen "láttunk"! De jó, hogy újra itt vagy! :)
(válasz Telrim 5866. hozzászólására)

5866. Telrim2017-09-03 20:01
A Statikus gyakorlatoknál a légzés visszatartása többnyire a felgyülemlett energia egyenletes eloszlatásához használható.
Az ismétlések számával kapcsolatban: a 21 ismétlés mindenkinek cél! Nem a kettő, az öt, meg a tizenöt.
De nem a cél a fontos, hanem az a gyakorlás, ami ahhoz vezet. Ha pl. öt ismétlést csinálsz egész életedben, honnan tudhatjuk, hogy mit hozna hosszabb távon a tizenöt, vagy huszonegy ismétlés? Ez a "hiszem" csapdája. Hinni és tudni két különböző dolog. Hiheted, hogy lefogysz a tibetivel. Én pedig tudom, hogy lefogyhatsz. Azt is tudom, hogy nem azért fogysz le,mert azt hiszed, hogy ez egy csodafegyver a plusz kilók ellen. De amint lefogysz, TUDNI fogod, hogy miért történt.Tudni fogod, mert megtapasztalod a történést. Az elképzelések, hitek szépek lehetnek, és ugyanakkor félrevezetőek is. Nekem vannak elképzeléseim, de azokat nem írom le az előbbiek okán. Amit leírok, azt viszont TUDOM.
Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek mindig 21-et végig kell harcolnia, ha törik, ha szakad.

Bocsi a "szómenésért" :)

5865. Telrim2017-09-03 19:49
A Statikus gyakorlatoknál a légzés visszatartása többnyire a felgyülemlett energia egyenletes eloszlatásához használható.
Az ismétlések számával kapcsolatban: a 21 ismétlés mindenkinek cél! Nem a kettő, az öt, meg a tizenöt.
De nem a cél a fontos, hanem az a gyakorlás, ami ahhoz vezet. Ha pl. öt ismétlést csinálsz egész életedben, honnan tudhatjuk, hogy mit hozna hosszabb távon a tizenöt, vagy huszonegy ismétlés? Ez a "hiszem" csapdája. Hinni és tudni két különböző dolog.
Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek mindig 21-et végig kell harcolnia, ha törik, ha szakad.

5864. Telrim2017-09-03 19:46
A Statikus gyakorlatoknál a légzés visszatartása többnyire a felgyülemlett energia egyenletes eloszlatásához használható.
Az ismétlések számával kapcsolatban: a 21 ismétlés mindenkinek cél! Nem a kettő, az öt, meg a tizenöt.
De nem a cél a fontos, hanem az a gyakorlás, ami ahhoz vezet. Ha pl. öt ismétlést csinálsz egész életedben, honnan tudod, hogy mit hoz neked hosszabb távon a tizenöt, vagy huszonegy ismétlés? Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek mindig 21-et végig kell harcolnia, ha törik, ha szakad.

5863. Telrim2017-09-03 19:45
A Statikus gyakorlatoknál a légzés visszatartását többnyire a felgyülemlett energia egyenletes eloszlatásához használható.
Az ismétlések számával kapcsolatban: a 21 ismétlés mindenkinek cél! Nem a kettő, az öt, meg a tizenöt.
De nem a cél a fontos, hanem az a gyakorlás, ami ahhoz vezet. Ha pl. öt ismétlést csinálsz egész életedben, honnan tudod, hogy mit hoz neked hosszabb távon a tizenöt, vagy huszonegy ismétlés? Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek mindig 21-et végig kell harcolnia, ha törik, ha szakad.

5862. Telrim2017-09-03 19:32
Tényleg nagyon fontos a légzés milyensége gyakorlás közben. A légzés visszatartása is benne van a gyakorlat jellegéből adódóan a 4. és 5. gyakorlatban, ha jobban megfigyeljük a mozgásunkat.A hatodik gyakorlatról nem is beszélve.
(válasz Ilona18 5860. hozzászólására)


5861. dokantu2017-09-02 17:09
Kedves Ilona! A helyes légzés a legfontosabb ez az alapja mindennek .. Én a tibetit úgy végzem, hogy minden gyakorlat között van egy légzőgyakorlat is.. A lényege a minél lassúbb légzés kitartásokkal. És teljesen felesleges 21-et végezni, egyébként az a maximum , nem a kötelezően elérendő cél.. Inkább próbálj meg új gyakorlatokat beiktatni. Példál a nyolc irány gyakorlat, vagy a 12 idegi stb. Az öt tibeti a csakrákat tölti fel és azoknál látványos akiknek a csakrái gyengén működik.
(válasz Ilona18 5860. hozzászólására)

5860. Ilona182017-09-02 09:23
Sziasztok!
Köszönöm a jóindulatú segítséget Telrimnek és Százas Evelinnek. Már jól vagyok, igazából én sem tudom mitől volt ez a rosszullétem, de véletlenül ráakadtam valami érdekes dologra.A Libri könyvesboltban beleolvastam egy könyvbe. A légzés ereje címűbe. Érdekes dolgokat olvastam a helytelen légzésről ami szerintem kapcsolódhat az öt tibeti helyes végzéséhez is. Túl sokat nyelünk a levegőből: ki gondolta volna? Tegnap óta próbaképpen úgy végzem a gyakorlatokat, hogy a belégzésnél visszatartom a levegőt és megállok egy kicsit a gyakorlat közben. Tegnap elég jó volt a közérzetem és nem voltam fáradt sem amit az elmúlt napokban tapasztaltam. Kísérleti fázisban vagyok úgy hogy nem tudom, hogy ennek köszönhető-e vagy csak visszaállt a napi rutin? Esetleg a légzéssel kapcsolatban van-e valakinek ebben tapasztalata amit megoszt velünk?

5859. Telrim2017-08-31 13:55
Szia!
Ha nem esik jól, nem válik igazából a javadra. A kihagyás + valamilyen egyéb tényező együttes hatása okozhatja ezt, ennyi pauza nem idokolja a visszaesést. Ne ragaszkodj a 21-hez. Csináld, ameddig jól esik, utána még esetleg 1-et. Majd fokozatosan növelheted 21-ig.
Nálam is elő szokott fordulni, kihagyás nélkül is. Legalább jelez a rendszer, hogy valamire érdemes jobban odafigyelni ☺.
(válasz Ilona18 5857. hozzászólására)

5858. Százas Evelin2017-08-31 11:01
Az alap irodalma, a Peter Kelder könyv azt javasolja, hogy kihagyás után elölről kell kezdeni. 3-as ismétlés-számmal, és hetente kettővel emelve végig tovább a 21-ig. De mindössze egy hétnyi kihagyás az nem tűnik túl jelentőségteljesnek. Mindenesetre, ha a panaszaid majdnem közvetlenül a gyakorlatok után jelentkeznek, akkor azokat tényleg a torna okozhatja. Szerintem csinálj csak kevesebbet, kezdd el akár elölről is, nem kerget a tatár. :-) De ez csak egy egyéni vélemény.
Nagyon szép az a több mint négy év, gratulálok. Igazi tanácsokat adni valójában nem tudok, mert én nem túl rég kezdtem, most tartok a 15-ös ismétlés-számnál.
(válasz Ilona18 5857. hozzászólására)