Sikeres MLM hálózatépítők topicja (beszélgetős fórum)
ez a téma kifulladt :)
Egy körkérdés:
.. ki jön áprilisban arra az értékesítési napra, ahol a házigazda Tonk Emil lesz?? Előad, Váczy Károly és még sokan mások, azt hiszem Vágyi James is, bár ebben nem vagyok biztos..
Folyt. 354.
Ja, bocsánat! Valakit felhív minden másnap a sarki kisbolt tulaja, hogy viheti-e a szokásos friss tejet és a kenyeret, vagy esetleg észben tartja-e a vevői névnapjait, születésnapjait, érdeklődik-e, hogy ízlett-e a családnak a tegnap megvett virsli, ajánlja-e az újdonságként kapható termékeket - amiket persze ő már kipróbált - stb. stb.?
Szerinted a kereskedők kihasználják az embereket - vagy ezt csak az MLM-el foglalkozókra értetted?
Miért van az, hogy az egyes MLM hálózatban dolgozóktól sajnálják az 5-20%-os jutalékot, míg a sarki kisboltban zokszó nélkül fizet mindenki 40-50%-os árrést a nagyker árakhoz képest?
Kedves barátom! Lassan már annyi kérdést teszel fel, hogy a válaszokból könyvet lehetne írni. Számtalan könyv foglalkozik az MLM hálózatok rejtelmeivel, van pro és kontra bemutatás is.
Mivel én ebben tevékenykedem már pár éve, így hiába is válaszolnék, biztos, hogy elfogultsággal vádolna meg valaki. Javaslom, hogy vegyél vagy kölcsönözz ki olyan könyveket, amik az MLM-el foglalkoznak és be tudják neked részletesen mutatni ezt a mások (a kívülállók) számára "furcsa és különc" világot.
*Egyébként lentebb már megválaszoltam a kérdésed: A termékeket diszkont áron lehet értékesíteni, nem kell reklámozni, kimarad a nagyker, a kisker, és számos logisztikai mozzanat (raktározások, anyagmozgatások, stb.), ráadásul a piac folyamatosan visszajelez, hisz az értékesítésnek, a reklámnak a személyes kontaktus az alapja.
"Szerintem sok a duma, kevés a munka az MLM-nél."
Az MLM a tapasztalatok átadásáról szól. Óriási tévedés, ha valaki azt hiszi, hogy az MLM termékeladásról szól! A nagy kutyafülét! Az MLM arról szól, hogy lehetőséged van arra, hogy az ajánlásodból, a Te általad összehozott üzletekből részesülj, kvázi jutalékot kapj. Ha a cégnek az ajánlásomból lesz egy új ügyfele, azt a cégem nekem meghálálja. Ha az új ügyfél elégedett és ezt másnak is elmondja és az a másik is vásárol, akkor egy bizonyos szintig lehet, hogy még részesülök jutalékban az ő vásárlása után is.
A munkánk tehát a kommunikáció, a reklám, a "duma"! Kérdezünk és tanácsotadunk. Az, hogy ezt az ügyesek adminisztrálják, a cégről, a termékekről, az üzletről előadásokat vagy képzéseket tartanak, az már egy másfajta munka, de a munkánk része. Hidd el, hogy ez is tud kemény munka lenni, ha a határidő naplód 2-3 óránként televan előre egy hétre, sőt esetleg ha a hétvégédre egy két napos balatoni képzés is be van írva és tudod, hogy otthon is szeretnének látni!
"Teltek a hónapok, én pénzt akartam keresni, nem hobbiból eltölteni az időmet, de semmi tényleges dolog nem történt."
Mit tettél ez idő alatt? Nehezen hiszem el, hogy a kitartó, kemény munkádnak nem lett semmi kézzel fogható eredménye! Hiába olvastál el könyveket, jártál képzésekre, tréningekre, tartottál termékpróbákat, kozmetikai partikat, üzleti tárgyalásokat, feleslegesen fogyasztottad hónapokig a cég jobbnál jobb termékeit???
Mi lehetett a hiba?
Ohh, ismét jó sokat kihagytam napközben! Sorban bele-bele válaszolgatnék ha lehet:
Re Ipari gázkészülék szerelő 338:
A direktértékesítésben vagy a kisboltokban mindent Te csinálsz és Te vállalsz, az árubeszerzéstől, az önreklámtól, az ideiglenes raktározástól, a rezsi és az alkalmazottak fizetésétől kezdve az olcsóbb nagykerek felkutatásán át a vevők kiszolgálásáig, az alkalmazottak betanításáig. Ha szabadságra mész vagy ne adj' Isten beteg leszel, akkor a boltot becsukhatod egy időre, amíg a vevőid átmennek máshoz, a raktárkészleted befullad, az akciód ideje lefut, az alkalmazott kilopja a szemed, a versenytársaid aládigérnek, stb. Az MLM-ben a fejlesztést, az engedélyeztetéseket, a raktározást, a szállítást, a segédanyagok vagy szóróanyagok gyártását, a disztribútorok oktatását az anyacég végzi, mi fogyasztjuk a termékeket és aki szintén szeretné fogyasztani, azt összekapcsoljuk a céggel. Aki fizikailag nem tud elmenni a nagyker raktárba, az rendelhet telefonon, SMS-ben, e-mailben és az interneten keresztül is, a cég házhozszállítja a termékeket. Aki csak egy-két terméket szeretne kipróbálni, csak azoknak visszük el mi saját kezűleg. Ha én pl. szabadságra megyek, akkor a szponzorom átveszi az üzletem arra a pár napra vagy hétre és segíti az én alsóbb vonalaimat. Ha szabin vagyok, attól még az alsóbb vonalaim vásárolnak és építik az üzletüket, így a hónap végén a bónuszom (fizetésem) nem lesz nulla, mint annak a vállalkozónak, aki elutazik egy hónap "semmittevésre". Ráadásul hagyományos üzletből jogdíj jellegű passzív jövedelmed ritkán lehet!
Re szilárda 339:
Az MLM cégek a reklámköltségeket, a nagykerek és a kiskerek árrését, a logisztikai költségeket és az egyéb árdrágító tényezőket spórolják meg és ennek egy részét osztják szét a forgalmazók között.
Re KeA 337:
Nem tudom, hogy más MLM cégnél hogy működik, én csak az FLP-ről tudok konkrétumokat írni, de sehol sem tapasztaltam még, hogy egy munkát akár 2-3-szor is "jutalmaznak". Pl. a cég meghirdet egy kihívást, amit ha valaki teljesít, akkor természetesen a bónuszát megkapja, de ezen kívül kap pl. egy belföldi vagy egy külföldi wellness hétvégét, vagy egy LCD TV-t, vagy fizetik pár éven keresztül az autóhitelét, stb. stb. Multi cégeknél persze bizonyos szintnél jár a céges mobil, a laptop, a kocsi, a fithness bérlet, a nyelvtanfolyam, stb., de ha valakit lapátra tesznek, akkor oda a teljes egzisztenciája. Láttam már ebbe beleroppant embert, aki évekig nem tudott utána elhelyezkedni sehol! :(
Azt, hogy jobbak-e a termékek, nem tudom. Nem használok rúzst se innen se onnan. De ugye abban egyetérthetünk, hogy csak azért nem kellene hogy jobbak legyenek mert MLM rendszerben forgalmazzák?
A termék minősége nem a forgalmazás módjától függ.
És a pénzvisszafizetési garancia sem.
Az eladó szaktudása sem.
Akkor mi az ami csak ezen múlik?
Ha ez csak egy üres marketingfogás, akkor miért nem csinálják minden üzletben? Ha a számon nem olyan színű a Loreál rúzs mint a kezemen a próba, ha mégsem marad 8 árán át a helyén, miért nem adják vissza a pénzemet?
Nosza, vállalják fel!
Továbbra is azt mondom, amit eddig, számomra az a csak itt tapasztalható előny, hogy visszakapom a pénzem, még akkor is ha rosszul válaszottam, a terméknek semmi baja. Másrészt hogy valóban minden információt megkapok aki érdekel. Lehet hogy csak nekem van szerencsém ezekkel az emberekkel, de szerintem az sem véletlen :)). Mármint hogy milyen emberekkel találkozom.
A pénzvisszafizetési garancia ügyes marketing fogás, se haszna, se túl nagy kára nem származik belőle senkinek. A végén úgy is a fogyasztó fizeti meg.
Viszont pénzvisszafizetési garanciát bárki, bármelyik kereskedő, gyártó felvállalhat.
Továbbra is azt szeretném megtudni, mik azok az előnyök ami csak és kifejezetten az MLM előnyei? Ami csakis kizárólag a rendszer jellegéből adódhat?
Én olyan pénzvisszafizetési garanciáról beszélek, hogy elkezded használni a terméket, s a felénél már látod, hogy nem fog bejönni - pl. kozmetikai termékek. Ezt megkapod a Rossmannban és a DM-ben is?
Szerintem vannak sikeres emberek MLM hálózatokban is és a multicégek alkalmazottai között is. Az előbbiben is lehet sokat keresni és semmit sem, az utóbbiban is lehet kiemelkedő anyagi szinten élni, tágas, teraszos lakásban, jó autóval járni vagy minimálbéren tengődni.
Vannak pályák, ahol a munka érékét az határozza meg, mennyit keresek vele. A kereskedelem speciel pont egy ilyen.
További ajánlott fórumok:
- Fogyni gyorsan kínzó éhség nélkül. . .?! Régi sikeres fórum-új köntösben. Ha szeretnéd tudni a titkot, csatlakozz, segítünk.
- Svédországi magyarok topicja!
- Lovasok topicja
- Fogyjunk együtt, együtt mindig sikeresebb! 2012.04.02-től
- Mi a véleményetek a hálózatépítés(MLM) erejéről?
- ASEA vízzel kapcsolatban van-e tapasztalat?(fogyasztás, gyógyulás, hálózatépítés)