Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Első osztályos követelemények. Minden gyereknek zseninek kell lennie? fórum

Első osztályos követelemények. Minden gyereknek zseninek kell lennie? (beszélgetős fórum)


1 2 3 4
38. gribedli*** (válaszként erre: 30. - Kisnyúl80)
2017. okt. 27. 14:25

Nem Magyarországon élek, szeptember közepén kezdték a sulit és a lányomék egyből nyomtatott írással egész mondatokat írnak az elsőben. Mindennap 1 egész mondat. Egy oldalon sokszor leírják ugyanazt és a másik oldalra vagy az oldal aljára lerajzolják, amit írtak.


Én is úgy nőttem fel, hogy betűnként haladtunk, ők emellett szintén betűnként haladnak de úgy, hogya mondat olyan szavakból áll, amiben az a betű van.


A vonalkákat, köröket már az oviban tudniuk kellett vonalas papírra.

37. 4c1a787e8f (válaszként erre: 24. - Pengő Gyöngyi)
2017. okt. 27. 14:24
Azért nem, mert 10 évesen késő lenne ceruzát venni a kezébe.
36. 4c1a787e8f (válaszként erre: 19. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 14:23
A fiúk egyébként teljesen természetes, hogy sokkal később érnek. 8 évesen elég lenne nekik sulit kezdeni. Még sok lánynak is, de ők azért könnyebben megoldják, mert szociálisan is és fizikálisan is érettebbek.
35. 4c1a787e8f (válaszként erre: 18. - 4331bba7c7)
2017. okt. 27. 14:22
Azért ezek a dolgok igencsak országosak, nem véletlenül voltak ugye a tüntetések, stb...
34. 4c1a787e8f (válaszként erre: 17. - Kisnyúl80)
2017. okt. 27. 14:21

A szülők is hibásak úgy általában.


Ahova a fiam jár, az ilyen iskola, az első osztályt két év alatt végzik el. Ehhez képest nagy nehezen sikerült a hét gyereket összeszedni, hogy elindulhasson az osztály. Közben a környékbeli óvónők meg panaszkodnak, hogy minden második gyereknek ez kéne.


Ez egymi, és amikor a szülőn komoly döntés van, akkor nem azt nézik, hogy a gyereknek ez lenne a jó, hanem azt, hogy mit fog szólni a szomszéd néni, ha gyp-s a gyerek. Pedig ebből a gyp-ből nem egy főiskolás és egyetemista került ki, de ezt nem nézik. Meg innen negyedik után amúgy is mennek normálba a logopédiaisok. És "meglepő" módon megállják a helyüket bárhol.


De a szülőknek mégis az a fontos, hogy "jaj, Móricka idejár a Munkácsyba, tudod, az jóhírű suli..." Csak éppen azt nem teszi hozzá, hogy a jóhírű suliban az ő gyereke nincs a helyén, vagy üt ver, vagy őt ütik verik, vagy csak simán fáj a hasa minden reggel..


Itt élesben láttam, hogy többszáz szülőből heten voltunk, akik ezt megértettük... Tehát panaszkodni könnyű, csak aztán meg ha ott van a lehetőség, akkor meg jön "az én gyerekem nem hülye" szlogen.


Amíg így állunk hozzá, nem is lesz állami szinten változás, mert szidjuk a rendszert, de csendben asszisztálunk is hozzá.

33. 4c1a787e8f (válaszként erre: 13. - Kisnyúl80)
2017. okt. 27. 14:13

Nem volt a szülő részéről itt ellenállás, csak inkább meglepődés.


Ennek az az oka, hogy mi 20-30 éve másként nevelődtünk. Akinek most az első gyereke elsős, az bizony meg fog lepődni a mai stíluson, gondolkozáson.


Itt is ennyi történt.

32. zsanci79 (válaszként erre: 26. - Ikebana3)
2017. okt. 27. 14:05
En is mindig ezt mondom a fiamnak. Menjen orvosnak. A szep irasa mar megvan hozza 😀😀😀
31. vica66 (válaszként erre: 30. - Kisnyúl80)
2017. okt. 27. 13:18

Az oktatási rendszer ellenére azért van az iskolának, a tanárnak mozgástere. A gyerekem sulijában nem haladtak ilyen rohamtempóban elsőben. Szóval meg lehet csinálni.

De ismerőstől én is hallottam olyat, hogy azzal büszkélkedett az iskola, ahova a gyereke jár, hogy karácsonyra olvasnak az elsősök.


Igen, emlékszem, miket csináltak, de erre kell elég idő, szóval nem lehet lemaradni, mint egy tollbamondásnál. Pistike csak 3 pocakot rajzolt le, mialatt Annuska 5-öt? (Arra céloztam a kérdéssel, hogy igazából még nem írnak rendesen 6 hét után). Nyilván nem egyforma tempóval, vezényszóra csinálják meg a gyerekek a feladatokat, még később sem.

30. kisnyúl80 (válaszként erre: 28. - Vica66)
2017. okt. 27. 12:56

Az időfaktor igen,fontos..ezt mondom én is!


Jól mondod,nem a gyerekben van a hiba,hanem a rendszerben.Ugyanis sok helyen még mindig az van,hogy elsőben,a téli szünetig el "kell" sajátítani az ABC-t...sajnos!

Így,nem tudnak időt sem hagyni,mert nem tudnak haladni a tanítók a tanmenettel,ha rászánnák azt az időt a gyakorlásra,elsajáttítatásra,ami szükséges lenne.

Még mindig nem a gyerekekről szól az oktatás. :-(


Hogy mi mindent írnak?

Különböző elemeket,vonalakat,pocakokat,fecskefarkakat,

betűket...

29. vica66 (válaszként erre: 19. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 12:30
Pedig szerintem az óvónőnek volt igaza. Elsőbe menve még az én lányom se nagyon rajzolt, csak ha olyan kedve volt. Már negyedikes, és folyton dicsérik a suliban, tehetségesnek tartják, olyan jókat rajzol, mindenféle kreatív, kézműves dologban ügyes lett. A finommotorikának is időt kell hagyni. Nem egyforma ütemben fejlődnek a gyerekek, de persze sajnos a legtöbb suliban beraknák őket egy kockába, és lenyesegetnék, ami kilóg...
28. vica66 (válaszként erre: 13. - Kisnyúl80)
2017. okt. 27. 12:23
Mi mindent írnak már hat hét után, hogy lemarad az írás feladatoknál? Nem kéne elég időt hagyni elsőben az olvasásra, írásra? Lehet, hogy nem a gyerekben van a hiba...
27. vica66 (válaszként erre: 1. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 12:13

Ez a magyar iskolarendszer talán legnagyobb hibája: nem arra figyel, mit tud egy gyerek, hanem arra, mit nem tud (olyan jól).

Sajnálom. Én nem biztos, hogy vinném terápiára. Ne érezze úgy, hogy vele valami baj van. Mert nincs.

26. Ikebana3 (válaszként erre: 15. - B598e4912b)
2017. okt. 27. 11:58
A fiamnál ugyanez volt a helyzet. Mi úgy tanultunk otthon verset, hogy minden egyes versszakból lerajzoltam egy lényeges elemet és arról eszébe jutott aztán a szöveg, majd amikor a verset mondta, már csak a kép volt gondolatban előtte amit rajzoltam. Ő is nagyon csúnyán írt, de én mindig azt mondtam: mutassanak csak egy olyan orvost is, akinek szép az írása! :))))
25. Ikebana3 (válaszként erre: 1. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 11:49
Egy általam igen nagyra becsült prof. mondta, hogy a gyerekek 4 éves korukig megszerzik a családban a felnőttkori intelligenciájuk 70%-át. A többit a társadalom rakja rá. Óvoda, iskola stb. Szóval, ha a te kisfiad értelmes, okos és már nagyon sok mindent tud, akkor te semmit nem rontottál el. Ne emészd magad emiatt. ha most azt mondták, hogy fejlesztésre szorul, akkor ezt fogd fel úgy, segítenek a legjobbak közé kerülnie. Ugyanolyan szeretettel és odaadással törődj vele ezután is, mint eddig. Tudod a fán sem érik egyszerre minden gyümölcs, habár ugyanakkor és ugyanaz a nap süti. De mindegyik beérik! :)
24. Pengő Gyöngyi (válaszként erre: 1. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 11:42

Hasonló problémákkal küzdünk mi is, csak az én kisfiam még nem kezdte el az iskolát.

Rajzolni, színezni, festeni nem szeret, ezért fejlesztő pedagógushoz jártunk, aki javasolta, hogy keressünk fel egy neurológust, mert a gyerek nem tud megülni 5 percig sem egy feladat mellett. A neurológus azt mondta, semmi baja, kicsit hiperaktív, majd kinövi. Én már most látok változást azóta.

De engem is bánt, hogy gyakorlatilag megbélyegzik a gyerekeket, mert nem egyforma képességűek. Rögtön fejlesztésre, terápiára küldik őket, mintha nem lenne elég idejük arra, hogy szépen ráérezzenek a rajzolás ízére pl., csak kicsit később, mint a többiek. Kényszeríteni kell rá, hogy csinálja, de miért? Én sem értem.

2017. okt. 27. 11:31

Sok sikert kívánok!


Ha elfogadsz egy tanácsot : ne hagyd, hogy stresszeljen a tanító, mert azt átveszi a fiad is. Bízz benne!

22. Hanna2017 (válaszként erre: 20. - 4331bba7c7)
2017. okt. 27. 11:29

Három hét múlva költözünk , így elkerülhetetlen az iskolaváltás.

De viszem ergoterápiára is, most mindegy, hogy mit gondol erről az új tanítónő. Az én lelkiismeretem csak akkor nyugodt, ha mindent megteszek a fiamért. Inkább feleslegesen, mint későn.

2017. okt. 27. 11:26

:-)

Nem Rád értettem,írtam,hogy tisztelet a kivételnek.

Te pontosan,hogy nem ellenkezel a fejlesztés ellen!


Ne izgulj rajta,még nem késő!!

Sőt,a gyerek kézfejében a csontosodás majd csak 9 éves korára alakul ki véglegesen.

Szerintem az óvónő az olyan erőltetésre gondolt,hogy leülteted,és azt mondod,márpediglen itt és most rajzolsz!


Megsúgom:bár tény,hogy az erőltetés elvetendő,de igen is vannak olyan gyerekek,akik az óvoda 3-4 éve alatt soha nem vennének a kezükbe ceruzát,zsírkrétát,ha pici ráhatás nem lenne.

Nálam ez a ráhatás abban nyilvánul meg,hogy ha felajánlok egy vizuális tevékenységet,akkor a kíváncsibbja első körben odajön.De közben fél szemmel figyelem azokat is,akik elsunnyogják.

Na nekik mondom azt,hogy oké,ma ,ha nincs kedved nem kell,DE holnap,vagy a héten szeretném,ha Te is készítenél egyet! (és itt jön a dícséret :-) )

20. 4331bba7c7 (válaszként erre: 6. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 11:19

Ebben az esetben pedagógust váltanék.


Esetleg 30 éve a pályán van és másképp látja a világot befásult életében, mint te.


Amúgy a szépre, igényességre való nevelés is része a dolognak.

19. Hanna2017 (válaszként erre: 13. - Kisnyúl80)
2017. okt. 27. 11:17

Lehet, hogy félreérthető voltam, nem az a baj, hogy szólt a tanítónő és terápiára küld. Sőt! Sajnálom, hogy ezt már nem előbb ajánlotta valaki.

Én, tapasztalatlan elsőgyerekes nem tudtam mi az elvárás. Vezető óvónéni mindig azt mondta, ha az én fiamnak nehézsége lenne az iskolában, akkor minden gyereknek az lenne. Valahogy ők is félvállról vették a finommotorikát, mintha azt sugallták volna, ha az esze éles, mint a penge, akkor nyert ügyünk van.

Bánt, hogy lett volna rá lehetőségünk, még nem voltam állandóan fáradt terhes, lett volna elég időnk és mégsem foglalkoztam ez irányban a fiammal, mert azt mondták, hogy ne erőltessem.

Most már erőltetném...

Ez inkább szemrehányás saját magamnak, az én hibám. De most már tudom, hogy mit kell máshogy csinálnom.

2017. okt. 27. 11:14

Az meg nagyon buta dolog, hogy valakinek X iskolában Y tanítóval rossz a tapasztalata és országos problémának állítja be.

Minden szituáció pedagógustól függ. Pont. A tanmenet csak egy keret.

2017. okt. 27. 11:11

Még egy gondolat:nyugtasson az,hogy az a véleményem,hogy túl sokat követelnek az elsős gyerekektől az iskolában!

Míg az oviban van lehetőség az egyéni fejlesztésre,több ideje van felzárkózni,addig a suliban van egy tanmenet,és ha törik,ha szakad,azt időre meg kell csinálni!

Nem,nem,kellene egy átmenet! Szívem szerint első osztály helyett adnék egy 0. évfolyamot,ahol a gyerekek az első félévben szokják az iskolát,a másfajta követelményeket!


Sajnálom a mai gyerekeket!

Túl sok a különóra,szalad a szülő,a világ..:-(

16. 4331bba7c7 (válaszként erre: 1. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 11:11

Ilyen nincs, hogy átugorja az első osztályt :D főleg nem óvónői döntéssel. De sehogy sem.


Az első osztály pont arra való, hogy átmenetet képezzen az iskola és az óvoda között, játékosan tanuljanak meg a gyerekek írni, olvasni, számolni,továbbá ismerjék meg a kézműves alkotás örömét, alakuljon ki a rendfegyelem, stb.

Az óvoda teljesen más, mint az iskola, főleg ha állami intézményről beszélünk.


Mivel minden pedagógus úgy van vele, hogy első osztályban ovisokat kap, úgy építi fel az éves tervet.

Hiába zseni a gyerek, a szakmai gyakorlat azt mutatja, hogy megy isibe, anyuka büszkén mondja: de hiszen már tud írni meg számolni! Valójában meg nem is úgy és nem is annyira, és Karcsika egyáltalán nem unatkozik órákon, sőt, kidugott nyelvvel koncentrál.

2017. okt. 27. 11:09

Az én gyerekem nehezen tanul verset, nem tud szó szerint tanulni, magolni. Elmondja miről szól a vers, de nem szaval. Meg is kapja a nagyon gyenge (2) jegyet. Soha nem szidtam meg érte!! Meg kapta a második 2-t is és tanító néni kérdezi, hogy nem akarom-e nyüstölni a gyereket! WTF?? Minek? Nem kell minden gyerekből versmondó lánykát csinálni, lehet ő még fizikus is, vagy cipész, esetleg pilóta, egyikhez sem kell elszavalni a cinege cipőjét.

Ráadásul egyetlen egyetem sem kéri az általános iskolai bizonyítványt... Gyerek még, hagy érezze jól magát, majd megtudja mi a magyarok istene később :)

2017. okt. 27. 11:04

Nem hiszitek el mennyire hálás vagyok minden egyes hozzászólásnak! Hihetetlen, de mintha azt éreztem volna, hogy egyedül lennék a problémámmal... ezért megnyugtató, hogy nem vagyok egyedül és a fejlesztésnek köszönhetően el fog addig jutni, ahova kell.


Decemberben jön a kistesó, nála oda fogok figyelni, hogy megtaláljam az arany középutat és ne ütközzön nehézségekbe az iskolában azért, mert pl. nem rajzoltam vele.

2017. okt. 27. 11:04

Komolyan nem értem a mai szülőket! Tisztelet a kivételnek!

Ha szól a pedagógus,az a baj,ha nem szól az még nagyobb baj!

Miért lenne,bárkinek is a hibája,ha nem rajzol az a gyerek??

Rengeteg ilyen gyerek volt,van a praxisomban,akik nem szeretnek,tudnak rajzolni,viszont gyönyörűen építenek,fűznek stb.

Bezzeg az okostelefonokat már 3 évesen tudják simogatni!

Nem lehet az alapokat kihagyni! Mint itt azt oly sokan írták! Akármilyen "okos" az a gyerek!csak szép sorban mindent! Mert lám,lám vannak olyanok,aki egyik részterületen kiemelkednek,de más területen (írás, jelen esetben) fejlesztésre szorulnak.

A pedagógus,ha lelkiismeretes,nem azért szól,hogy a szülőket nyomassza,vagy mert pikkel a gyerekre,hanem hogy időben el lehessen kezdeni a fejlesztést!

Sajnos még mindig az van az emberek agyában,ha egy gyerek fejlesztésre szorul,akkor húú de nagy gáz van,és milyen égő,hogy az én gyerekemet fejleszteni "kell".Inkább örülni kell neki,mert így több későbbi problémát előz meg!

Egyébként az a tapasztalatom,hogy egy idő után beérnek a gyerekek,és előbb-utóbb azok is szivesen veszik kézbe a ceruzát,akik odáig nem igazán rajzoltak.

Nem azt mondom,hogy extra módon rajzolnak utána,inkább érezhető a finom javulás.

Pici segítség:olyan ceruzák,tollak,filcek kipróbálása,amivel idáig még nem rajzolt,illetve olyan színezők,témák választása,ami érdekli a gyereket.


Visszatérve az első hozzászóló problémájára,írja,hogy matekból nagyon okos a gyerek,de sok idő megy el az írásra-ergó lemarad a többiektől.Nos,azokat a gyerekeket,akik teljesítményorientáltak,ez nagyon frusztrálhatja,és pszichésen visszaveti,szorongóvá teszi őket.

Ezért szólhatott a tanító néni szerintem,hogy még időben el legyen csípve a dolog,és ne menjen el a kedve a sulitól,tanulástól,főleg nem az írástól.


Erőltetni semmi esetre sem szabad!

Viszont olyan tevékenységeket érdemes biztosítani számára,ami szem-kéz koordinációval,finommotorikával jár!

Pld:gyöngyfűzés,tésztafűzés,varrás kartonlapra,LEGO,JAVA készlet-ha szeret építeni, festés,fültisztítópálcika ecset helyet,vagy vékony ecset, stb.

Egyébként meg azt gondolom,hogy az 6-7 éves gyerektől elvárható,hogy alap dolgokat le tudjon rajzolni.Pld,nap,ház,autó,virág,felhő,ember stb.


Sikerekben gazdag sulis éveket kívánok,és kérlek ne okold magad,nem Te tehetsz róla,ha időben viszed fejlesztőre,vagy a suliban biztosítják,semmi probléma nem lesz!

12. gribedli*** (válaszként erre: 6. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 10:58

Oh, emiatt ne aggódj, ne vedd támadásnak, amit mondanak! Pláne, sírni ne!:)


Majd meglátod, milyen hasznos lesz számára, nyugi!

11. 4c1a787e8f (válaszként erre: 8. - Hanna2017)
2017. okt. 27. 10:56

Érdekes ez a kérdés.

A most elsős logopédiais fiam oviba is ilyen specbe járt.

Egyrészt egyetértek azzal, hogy hagyni kéne néha a gyerekeket, és a játék a legfontosabb. Igenám, csakhogy ezt akkor lehetne komolyan venni, ha mindenki Waldorfba járna, és utána szabadfoglalkozású esztétaként dolgozna...


Szóval a már 4 évesen felmért, és beszédben, finommotorikában, de nagymozgásokban is elmaradt fiam bekerült ebbe az oviba. Itt az 5 fős csoportban addig ült mellette az óvónéni, amíg le nem rajzolta, fel nem ragasztotta, meg nem kóstolta, össze nem gyúrta... Én itthon még nyáron is napi házifeladatokon, rajzolni valókon görcsöltem vele. Ez némileg ellentmond annak, hogy hagyjuk..


De ugyanakkor igyekeztük hagyni is..


Aztán 7 éves korára meg azt mondta a bizottság, hogy tökéletes, mehet akár normál suliba is. Én aztán ne vittem, de ez már más kérdés..


Nyilván ez a kemény 3 év nélkül nem tartanánk itt. És ő sajnos szinte biztos, hogy magától nem hozta volna be.


Ugyanakkor mégis igaz, hogy hagyni kell..

A kettő együtt igaz. Jókor kell hagyni, és jókor kell kicsit piszkálni.


Én azt gondolom, hogy a kamaszkor az, amikor Vekerdy-vel egyetérve meg lehet engedni egy kis "ráhagyást", de szerintem csak akkor, ha nem akkor akarjuk elkezdeni fejleszteni, hanem akár fizikai, akár a szellemi, akár a lelki alapok helyén vannak. Akkor belefér akkor 13-15 évesen egy kis visszaesés, állítólag kell a nyegle unatkozós kor is az egészséges fejlődéshez.. De ha akkor derül ki, hogy a visszaesés mögött alapgondok vannak, az baj..

10. Hanna2017 (válaszként erre: 7. - Szafaripók)
2017. okt. 27. 10:48

Teljesen igazad van. Én is úgy gondolom, ha egy lehetőség adott, akkor miért nem élhetnénk vele?

Valószínűleg nem voltam a tanítónő reakciójára felkészülve, esetleg arra, hogy már első osztályban meg kell felelni minden követelménynek.

9. gribedli*** (válaszként erre: 3. - 4c1a787e8f)
2017. okt. 27. 10:47

Egyetèrtek, szerintem is ezek a dolgok a gyerek èrdekében vannak és becsülöm, ha egy tanár még külön hangsúlyozza, mert ebből is látom, hogy nemcsak bemegy dolgozni oszt jóvan, hanem számít neki minden egyes gyerek, szívvel csinálja, szeretnè, ha mindegy gyerek elsajátìtaná a programot, mindezen a gyerek nyer. A tanár nem kap érte több pénzt.


Tény, hogy a lehetőségek különbözőek, és a fonetikai(fonológiai??) vizsgâlatra is 2 hónapot kell várnunk (és ezt magánban nem találtam mert az a doki nem dolgozik magánban, akit nekem ajánlottak), a logopédiára pedig még többet. Sőt, még meglehet, hogy a fonológia után azt mondják, hogy raccsol de meg tudja különböztetni a 2 betűt és nem kell logopédus sem. De jobb félni mint megijedni.


A másik lányom is raccsolt és nála spontán múlt el, most egy kicsit erősebben pörgeti e r-t de szabályos fogai vannak, úgy gondolom, hogy ez már marad így, tájjellegű kiejtésnek tudom be:D

1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook