Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Tudásbázis - Ti milyen vitamint adtok az ovis és iskolás gyerekeiteknek? Egyszerűen nem tudok választani a sok közül. Van ami nagyon bevált valakinek?

Kategória: Összes fórumtéma » Babák & mamák » Óvodások, iskolások


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

23. l.luiselotte2017-11-07 06:07
soha semmilyet. Később sem szedtünk vitamint, de nem is vagyunk betegesek, nem is hiányzik..

22. eandi782017-11-06 21:25
Szedek D vitamint, bár még nem nézettem, hogy milyen a szintje. Kérdés, hogy a megadott határérték nem azt a célt szolgálja, hogy mindenki szaladjon a gyógyszertárba vitaminért, mert szinte senkinek nincs meg alsó határ. De jóindulatú vagyok és talán arról van szó, hogy drága d vitamin szintet nézetni és eddig nem volt köztudott, hogy mindenkinek alacsony. De hála a magánlaboroknak... Néha c-t is szedek.
Ásványi anyagokat a sport miatt szedek, ezeket nézetem is időközönként, de mindig jó. Anélkül nem tudom milyen lenne. Vasból elég nagy adag kell, az tényleg rossz, ha nem szedem.
A betegségtől viszont nem ezek mentenek meg úgy gondolom. Télen is hűtőben tárolom az italokat és jéghidegen fogyasztom, -5 fokban is futok, biciklizek. Úszni és szaunázni járok. Igyekszem elkerülni, hogy fázzak, ami nem könnyű, mert nagyon fázós vagyok, de inkább 3 pulcsi télen, mint állandó betegség:)


21. Granada2017-11-06 12:44
Nem, nem biztosítja szeptembertől március végéig, mondja az orvosi kamara.

Egyébként pedig 15 perc teljes testes napozás biztosítja a napi bevitelt áprilistól augusztusig, ha nincs eleve hiány. És az csak arra a napra szól.

Jézusom, tájékozódjatok már az egészségetek érdekében!
(válasz Enough 17. hozzászólására)

20. Granada2017-11-06 12:42
Sok bogyó nem szintetikus, de ez mindegy. Ellenben a szükségletet be kell vinni.

De a dzsúz vagy a grépfrútmag nem tartalmaz magnéziumot, d3-t vagy zsírsavakat eleget.
(válasz bjudit55 5. hozzászólására)

19. Granada2017-11-06 12:40
Egészen pontosan milyen nyers zöldség és gyümölcs biztosítja a gyerekednek a D vitamint például? Mert a napsütés nem, ételekben pedig alig van, de zöldségekben egyáltalán nincs.

A D vitamin hiánya nagyon komoly betegségekkel függ össze, a cukorbajtól a rákig és az influenzákig, a lakosság több, mint 90%-a D vitamin hiányos, az orvosi kamara 2000-4000NE pótlás javasol naponta ősztől tavaszig, te pedig nem adsz a gyereknek semmit?
(válasz jucika33 15. hozzászólására)

18. Granada2017-11-06 12:38
Halolajat kapnak, 1000mg-ot.
D3 vitamint, napi 3000NE-t szeptembertől áprilisig.
C vitamint 500 mg-ot.
Multivitamint.
Kisiskolás korúak.

Nem emlékszem a márkára, de majd megnézem.

17. Enough2017-11-01 14:33
Nap 10 perc a napon már biztosítja a D vitamin bevitelt... magyarul az csak olyan helyen kell, ahol ez nem biztosított. Én téli ősztől tavaszig adok neki csak és kizárólag C vitamint... de nem szept. 1-től, hanem amikortól kezdődik az a tipikus nyálas hideg ősz.

16. szurikáta1112017-10-25 12:11
Náluk sajna ez a bioélet ne megy.
2 évig én is így voltam, aztán azóta meg nem.

Mi a sup@dynt használjuk "alapvitaminnak". Ezen kívül megy a c vitamin, d vitamin. Aztán a magatartászavarosnak az omega3, meg az egyéb b-vitamin származékos készítmények. A nagylányom (13) már kap vasat is, kezd menstruálni. A nagyoknak már igyekszek azért én is gyógynövény alapúra lecserélni a dolgokat, érdemes megnézni az LXR vitaminkészítményeket. A lányomnak most a bíborkasvirág kapszula az alap, a fiamnak meg grapefruit mag kivonat. Ha meg pihenőt tartunk, akkor 6 hétre van, hogy béres cseppel pótlok. Persze ezt nem egy gyerek kapja, hanem úgy a négy, és mindig mindegyik azt, amire az életkorából adódóan szüksége van.

Ettől még a gyümölcs nyilván alap.

Persze ezzel együtt is leszünk néha betegek, csak nem mindegy hányszor így négy gyerekkel, és nem mindegy, mennyire pattanunk le. Én látok pozitív hatást, én abba sokaltam bele, hogy két hetente 40 fokos lázzal fetrengtünk itthon, amíg "csak a természetre" bíztam a dolgot.

A nagyobbaknál már igyekszem "kivezetni" a dolgokat, és nincs is baj a saját immunrendszerükkel sem, hál istennek, de a kicsik által hazahozott ovis bacikat ha csak lehet kerülgetem, verjen meg érte az ördög, volt elég így is..

És persze az oltások nagy része is be van adatva.
(válasz totheszter80 1. hozzászólására)

15. jucika332017-10-25 09:37
Nekem a gyerekorvos mondta, mert kérdeztem tőle ugyanezt, hogy nem kell ilyen vitaminokat adni. A bölcsisnek még adjuk a d vitamint, de ha eszik zöldséget, gyümölcsöt (nyersen), akkor felesleges, csak a gyógyszergyárat gazdagítjuk vele.

14. filcike2017-10-23 17:16
Adhatsz bármilyen vitamint,immunerősítőt,ha a gyerek hajlamos,úgyis beteg lesz..
Nálunk is ez a baj,kapott megelőzésre virusra szirupot,5000ft/2hét,és ugyanúgy virusosan lett beteg.
Sok zöldség,gyümölcs,tejet nem adok neki,nem annyira beteges most.


13. Bichi2017-10-23 15:08
Én sem adtam soha a gyereknek, sok gyümölcsöt-zöldséget és tejterméket kapott. Sosem volt beteg. Szerintem nem a vitaminon múlik, hanem a hajlamon...

12. globus2017-10-23 14:53
Sosem adtam vitamint a gyereknek, és mi sem szedünk.

11. manó20002017-10-23 14:28
Én elég sokmindent kipróbáltam a gyerekeimmel.
A D és a C vitamin az ami hasznosnak bizonyult.

10. elemző2017-10-23 12:36
Szia! Sajnos ma már a nagyüzemi termelésből adódóan sokkal kevesebb a vitamin, ásványi anyag a zöldségekben, gyümölcsökben, amit magyarországi kutatások támasztanak alá. Ebből adódóan már szükséges azok pótlása, természetesen forrásból.Nálunk a 20 féle gyümölcs és zöldség kivonatát tartalmazó gyermekvitamin vált be, ami még finom is.Mellé valóban nagyon jó az aloe vera ital, csak abból is a minőségi,csak a belső kocsonyás részét tartalmazó stabilizált változata.Ezekkel sok jó tapasztalat van.

9. töprengő2017-10-23 11:09
D, a kevesebb napfény, és C, mert " 100 " éve ezt mondják... Elsősorban...
Kiwibe sok a c- vitamin. állitólag.

8. vikucka2017-10-23 10:41
D-vitamint kap: szeptembertol majusig Kb. 1200 NE-t. Meg Yomi markaju multivitamint kap. Gumimaci formaju es bodzakivonat van benne. Nekunk ez valt be most.

7. zsemlebuci2017-10-23 10:15
Sokféle vitamint tartalmaz, de a magas kálium tartama miatt nem tanácsos kiló szám enni naponta
(válasz fincsi5 4. hozzászólására)

6. Csicsi252017-10-23 09:46
Bár az enyémek már nagyok, de C-vitamint folyamatosan adtam nekik. Multivitamint sokfélét szedtünk, de egyikre sem mondhatom azt, hogy hú, de milyen jó. Amikor kicsik voltak, grapefruit cseppet tettem este a teájukba (olyat, ami nem keserű). Most magnéziumot szedünk, 1000 mg-os C-vitamint reggel és este, valamint napi 1 szem Béres Actival Energiát. De hangsúlyozom, az enyémek már 12 év felettiek.

Viszont amire mostanában rászoktunk, hogy vacsira rendszeresen készítünk salátát uborkából, paradicsomból, paprikából, lila hagymából. Imádjuk. Valószínűleg ez lesz az utolsó adag, mert már nagyon drága a zöldség, ezután lila hagymát vagy fokhagymát fogunk enni vacsira, ebédhez meg amikor csak lehet, céklát lereszelve nyersen vagy káposztasalátát, sárgarépát. Plusz megy az alma minden mennyiségben.

Ja! És rengeteg teát iszunk: fehéret, zöldet vagy ha betegek vagyunk, gyógyteát.

5. bjudit552017-10-23 09:37
Aki megfelelően táplálkozik, nincs szüksége szintetikus bogyókra.
A 2, 3. hozzászólással egyetértek. De ha valami pluszt is akarsz adni a csemetének, próbáld ki az Aloe Vera juice valameikét. Az egész család fogyaszthatja, mi is isszuk évek óta. Csak reggel egy feles belőle, és kész. :) Több mint 300 féle hasznos összetevője van, amit általában az élelmiszerekből keveset, vagy egyáltalán nem veszünk magunkhoz.

Tudom ajánlani a grapefruit mag kivonatot is, de csak az eredetit, mert csak az a hatékony egyedül. Csupán C vitaminból több van benne mint a napi ajánlott mennyiség, ezen felül számtalan jótékony hatása van.

Amiket ajánltam azok jók a mi tapasztalataink alapján írom, de számtalan olyan dolog van, ami a táplálkozásba beillesztve folyamatosan normalizálja az immunrendszer működését.


4. fincsi52017-10-23 09:27
A banánban tényleg sok a vitamin? Már ami nekünk kell?
Alig eszem gyümölcsöt, nyáron néhány barack, körte, gondolom 1-1 banánt legyűrök, ha érdemes.
(válasz zsemlebuci 3. hozzászólására)

3. zsemlebuci2017-10-23 08:59
Semilyet. Nem tömöm őket mesterséges anyagokkal. Sok gyümölcs, zöldség. Nem asszisztálok a gyógyszergyárak profitjához. De ez egyéni vélemény, konkrét terméket nem tudok ajánlani
(válasz totheszter80 1. hozzászólására)

2. hópihe142017-10-23 08:40
Én alapjaiban bogyó-ellenes vagyok!
Szerintem add nekik a természetes alapanyagból: zöldség, gyümölcs, amíg lehet minél többet, és a mézet, gyógynövényekből a teákat reggel-este. Ne szoktasd már rá őket kiskorukban a különböző gyári készítésű cuccokra. Ráérnek még arra!

1. totheszter802017-10-23 08:21
Ti milyen vitamint adtok az ovis és iskolás gyerekeiteknek? Egyszerűen nem tudok választani a sok közül. Van ami nagyon bevált valakinek?