Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Aktív kismamák - fitness terhesen is

Kategória: Összes fórumtéma » Babák & mamák » Terhesség


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

1 2 3 4

93. gribedli***2017-06-23 10:13
Szia, én nem vagyok terhes, de van 3 gyerekem és velük végig edzettem, úgyhogy nem bírtam ki már a topik kezdetétől, hogy ne kotyogjak bele. Nagyon örülök,hogy már nem tabu a mozgás a kismamáknak és jó lenne, ha nem halna ki ez a topik mert tényleg egy jó téma:)

A 21.héten is elkezdhetsz tornázni, de ha a dvd-ket választod, akkor a te trimeszterednek megfelelő blokkokat csinálnám csak így elsőre. Hogy lásd, hogy mennyit bírsz, aztán majd kialakul.

Pl a Rèka kismamatornája, amelyik 3 20 perces blokkból áll, az első trimeszterben lévők megcsinâlhatják mindhárom blokkot, akár egyszerre, akár napokra elosztva (edzettségtől függ), viszont a második trimeszterben lévőknek ő màr nem ajánlja az első blokkot. Gyakorlatilag kevesebb, és nem olyan mély guggolások, kitörések vannak a második blokkon, ezért már csak azt és a 3.at csináld. A 3. Trimeszterben pedig csak a 3-at.

Nyilvân, aki bírja, csinálhat többet is, de ha kihagytâl több hónapot edzés nélkül, akkor először próbáld ki, ahogy ő tanácsolta.

És ha visszaolvasol, írtunk a pulzusról is és egyebekről, hogy mire szokás figyelni terhesség alatt.
(válasz főnix01 88. hozzászólására)

92. gribedli***2017-06-23 10:04
:DDD

Ügyes vagy!
(válasz Magni1 87. hozzászólására)


91. gribedli***2017-06-23 10:02
Persze, hogy értelek!:)))

Ugyanez fogalmazódott meg bennem sokszor, ès a legkisebbel való terhességnél csináltam a 90 perces alakreformot is. Ahol ugrált,ott mindig letompítottam lèpegetésekre. De ugyanez volt bennem, amit leírsz, világéletemben sportoltam és én is szeretem hajtani magam. Az, hogy Réka az alakreformon is terhes (igazából a 2. Dvd-n, az add önmagad kettőn is az, pedig az még nem kismamatorna) megnyugtató, hogy meg van húzva egy határ, mert ha ő végigtolta 5-6 hónapos pocakkal is, és egészséges terhessége volt, akkor ha nekem megy az az edzés, nincs mitől félnem, pedig az egy hosszù és kimerítő edzés, de eléggé rám volt szabva akkor.

Logikus, nem csinálhatná valaki, aki nem annyira sportol vagy eü problémája van, stb. De azoknak, akik szeretik az intenzívebb dolgokat, inspiráló, hogy sok terhes végigcsinálta azt is, meg Réka maga is terhes, egyfajta rábólintás, hogy ha addig is bírod, még nem teszel semmi "rosszat"

De ha az alakreformot mégsem ajánlanám minden kismamának, azért Réka kismamatornája igenis figyelembe veszi, hogy mit nem szabad, vagy hogy mi az, amit minden kismamának szabad,ez a dvd-je át lett vizsgálva, ez a kismamatorna nem veszélyes, hanem hasznos lehet abban, hogy ne hízzon el a kismama, ne legyenek visszerei, szorulása,ödémája, stb.

Örülök,hogy tetszik. Szerintem félre kell tenni, hogy ki utálja, ki szereti, ha csak azt a kismamatornát nézem, ha utálnám is őt, akkor sem tudnék nagyon belekötni, szét van választva trimeszterekre is, nem is tudom, mi kell több??:D
(válasz oszandra85 86. hozzászólására)

90. főnix012017-06-23 09:28
Jövőhéten megyek dokihoz, megkérdezem tőle :)
Köszi :)
(válasz oszandra85 89. hozzászólására)

89. oszandra852017-06-23 09:11
Szia!Szerintem kismama dvd-t nyugodtan csinalhatsz,hacsak a legszomj miatt a dokid nem tiltja. Beszeld meg vele es ha mehet akkor hajra!
(válasz főnix01 88. hozzászólására)

88. főnix012017-06-22 23:44
Sziasztok! De jó olvasgatni, hogy ilyen fittek vagytok :)
Sajnos terhesség előtt csak hébe-hóba edzettem és kb a 12. héttől légszomjjal küzdök (minden rendben van, valószínüleg a pocak nagyon fent van és tol felfele mindent). Szerintetek jót teszek még ezzel, ha most, a 21. hétben elkezdek kismama tornázni? Megvan Péntek Enikőtől és Rubint Rékától is a kismama dvd-jük. Minden nap 1-1 blokkot csinálnék. Amúgy fizikai munkát végzek, mkst már csak 4 órázom, de abban állok, jövök-megyek (konyha).

87. Magni12017-06-22 23:11
Én nem járok terembe, csak Rékát nyomom, és még mindig izomlázam van utána.nem tudom megszokni. :D
A 6-10 perces youtube blokkokból szoktam 50-percest összerakni.
(válasz oszandra85 86. hozzászólására)

86. oszandra852017-06-22 22:37
18 betoltott het,19-ben vagyok
Azt a DVD-t csinaltam,amin a Laraval volt terhes. Hat mit ne mondjak azert igencsak ereztem am. Szerintem nem rossz!Most elhataroztam,hogy mindenkepp heti ketszer ezt csinalom gym helyett. Az is jo,de ott tobb kardiot csinalok,elipszist,itt meg azert volt izommunka.En eleg nehezen tudom koordinalni,h mi az amit meg szabad es mi az amit nem,a teremben is csinalok ilyesmit,de nem merem magam nagyon eroltetni,mert nagyon kompetitiv vagyok, terhesseg elott minden edzest 130 szazalekon csinaltam,amig megszakadtam es nekem nehez meghuzni a sajat hataraimat,ezert inkabb joval kevesebbet csinalok magamtol mint amit szerintem lehetne,csak hogy negogy tuleroltessem magam.Viszont a DVD-n meg meg van huzva nekem a hatar ennyit csinalj es azt meg szabad,holott amugy erezni ereztem en es magamtol mar hamarabb abbahagytam volna hogy jaj nehogy artsak.
Nem tudom erted-e mire gondolok.Na mindegy a lenyeg h nekem bejott :):)
(válasz gribedli*** 85. hozzászólására)

85. gribedli***2017-06-22 10:54
Most hányadik hétben is vagy?

84. gribedli***2017-06-21 18:47
Melyik? Amikor Larával volt terhes? Igen, csináltam,de pont a fiammal nem, mert akkor még Réka nem volt terhes. Az első dvd-jét csináltam (kazit), amikor a fiamat vártam. És a kismama videója évekkel később került a kezembe. Amúgy szerintem jól van összeállítva. Nincs benne hasazás, vannak kitörések, guggolások, farizomgyaksi, tartásjavítók.
(válasz oszandra85 83. hozzászólására)

83. oszandra852017-06-21 18:37
Szuper koszi! Ma otthon tornazok egyet,de akkor holnap irany vissza a terembe :)
Kolcsonkaptam tesomtol Rubint Reka terhes torna DVD-jet azt terveztem ma megcsinalni, valaki probalta mar? Ezek a kifejezetten terhes tornas dvd-k nagyon lightik? Na majd meglatom en is es irok tapasztalatot :)
(válasz gribedli*** 82. hozzászólására)

82. gribedli***2017-06-21 17:45
Igyál hideg vizet, hideg italokat is. Mint lejjebb írtam, a magzatvíz is úgy működik mint egy termosztát, mlegben hűti, hidegben melegíti, hogy mindig stabil hőmérséklete legyen a babának. Ez a túlhevülés hosszù edzésekre vonatkozik, hosszú edzés ami végig anaerob zónában van, pihenők nélkül. 140-es pulzussal is még bőven alatta vagy, de ha 160 lenne , egy 20-30 perces edzéssel akkor sem mennél hipertermiába, mert edzettebbek mehetnek 140 fölé is, ahogy lejjebb îrtam.

Mittudomén, a bikram jóga, ami 90 perces és 40 fokos szobâban csinâlják, egy kismamának nagyon veszélyes, pedig csak jóga, de egy légkondis helyiségben egy normál edzés meg nem
(válasz oszandra85 80. hozzászólására)

81. oszandra852017-06-21 12:51
Tengerpart nalunk nincs sajnos,de majd 2 het mulva a nyaralason kiprobalom ezt a vizben setalast :):) a furdoruham mar megvan,belefer a pocim is :)

80. oszandra852017-06-21 12:49
A pulzust azt merem, max 140 korul vagyok,ahogy irtad,nekem ez nem annyira megerolteto,altalaban kulonosebben meg se izzadok,tegnap csak azert ijedtem meg picit mert nem tudtam a tulhevules mikortol kezdodik mi szamit annak es tegnap jobban ereztem,h melegem van...De akkor ezek szerint ha a pulzust tartom akkor enneknincs kockazata, jol ertem?
(válasz gribedli*** 79. hozzászólására)


79. gribedli***2017-06-21 11:48
220-életkor(év), a kapott számot megszorozni 0,935

Igazán pontos eredményt egy sportorvosi vizsgálat ad, mert ott összevetik a légzés vizsgálatával a pulzus vizsgálatát. De fogjuk rá, hogy a fenti képlet egy edzett egyénnél közelebb áll a valósághoz, hogy mikor lépsz át anaerob zónába.

Pl egy 30 éves edzett nőnél ez így néz ki:

220-30=190 190x0,935=177

Ezért van az, hogy van, aki terhesség alatt, ha betartja a 140-es pulzust, tényleg unalmasnak fogja tartani mert érzi, hogy ő annál többet is bír és mindezt különösebb erőfeszítés, bazi nagy izzadás nélkül is.

78. gribedli***2017-06-21 09:24
Jaj, mit összekerestem ezt a fórumot tegnap, a kedvencek között nem találtam,akeresőbe meg úgy látszik, rossz szavakat írtam!

Kíváncsi vagyok ám, hogy hogy haladtok a pocakkal!:)

Nekem csak az egyik terhességem volt annyira a nagy melegben nagy pocakkal, a másik kettőnél a nagy pocak nem arra az évszakra esett, sokkal tűrhetőbb is volt.

Szerintem te érzed, kicsit edzhetsz nagyon melegben is,jót tesz a vérkeringésnek, de lebontanám 2 kis edzésre vagy lehet ez egy vízparti séta, vagy combig a vízben mászkálni (ezt nálunk sokan csinálják a tengerparton, jó cellulitisz ellen), ha hétvégén strandolni mész.

A hipertermia nemcsak a külső melegtől van, hanem attól is, ha már bőven az anaerob zónában vagy és azt nagyon sokáig.

Van erre egy képlet, amivel megtudhatod, hogy neked hol kezdődik az anaerob zónád mert vannak edzetlen emberek, akik már a max pulzusszám 50%ánál is anaerob zónába lépnek és vannak nagyon edzettek, akik bőven mehetnek feljebb a szokásos 60-70% nâl és még mindig nincsenek anaerob zónában. Sőt, ha abban vannak, és a tejsav is termelődik (mert anaerobból is van olyan, amikor termelődik és van olyan intenzitás, amikor nem), azt is jobban tollerálják és gyorsabban leépítik.

Egyszerű módja ennek a zónának a megkülönböztetésére akár a talk test is, de vannak erre képletek, amivel kiszámolhatod.

Nem akarok nagyon bonyi lenni, de ha pontosan érdekel, hogy te egész pontosan mekkora pulzusig mehetsz terhesen, hipertermia veszélye nélkül, akkor kiszámolhatod, írom a képletet.

Ha meg nem akarod túlkomplikálni, hallgass az ösztöneidre: minden jó, amíg jól érzed magad, ez az elsődleges szempont. Ha szédülsz vagy rosszul vagy, azok jelzések, hogy ne told túl. Ha energikusnak érzed magad, és jó a közérzeted, akkor is, ha épp pörgősebb az edzés, akkor azt csinálhatod simán. Amint elkezd valahol szúrni vagy más diszkomfortérzésed van, lassítasz a tempón és kész. Vonatkozik ez nemcsak kardióra, hanem erősítő gyaksikra is, súlyzózásra is. Ami kémyelmetlen, azt nem kell csinálni, ami még kényelmes és élvezed, azt bâtran!:)))

77. oszandra852017-06-20 20:00
Gribedli!Volna egy kerdesem. Irtad,hogy arra vigyazni kell,hogy ne hevulj tul.Pontosan mi az ami meg nem baj es mi az amit mar nem kene?Arra gondolok,hogy kivetelesen nalunk is 30 fok van napkozben es eljottem terembe.Nem csinaltam tobbet mint maskor,nem csatakokban folyik rolam a viz,de mivel az alap homerseklet is magasabb igy azert jobban kimelegedtem (A legkondi persze szar,nagy ventillatorok vannak,de ahhoz meg direkt nem alltam tul kozel,hogy ne jojjon ram telibe a hideg levego) Emlekeztem mit irtal,ugyhogy az elipszisen vizzel locsoltam a hasam mikor eszembe jutott es inkabb hamarabb abba is hagytam. Remelem nem csinaltam nagy bajt,de a jovoben ha ilyen az ido inkabb hanyagoljam a sportot szerinted?

76. oszandra852017-05-08 08:19
En hasznaltam mar, tulajdonkeppen jo volt,nem kaptam el semmit,de ettol fuggetlenul en egy paragep vagyok es terhesen nem mennek.Mondjuk hozza tartozik,hogy en szuper erzekeny vagyok es gyakorlatilag mindig elkapok valamit ha kozossegi furdohelyen furdok,legyen az to vagy uszoda.Egyetlen kivetel a tengerviz.
(válasz Orsheka 75. hozzászólására)

75. Orsheka2017-05-03 16:54
Szerencsére sosem volt ilyen jellegu fertozésem. Egy naplóban olvastam egy úszáshoz ajánlott tamponról, ami valami védoréteggel van bevonva, ami meggátolja, hogy bármi fertozo bejusson a testbe. Van valakinek róla tapasztalata esetleg?

74. gribedli***2017-05-03 16:03
Én nem a látszatra gondoltam,hanem hogy mondjuk mâskor is voltál már egy adott usziban és nem kaptál el semmit, és nem terjengenek róla pletykák, hogy kétes tisztaságú. Egyszóval megbízható hely. Ilyen uszikba nyugodtan mehetsz.
(válasz Orsheka 73. hozzászólására)

73. Orsheka2017-05-03 15:21
Hiába tiszta látszatra a medence, gondolom a fertozésveszély attól még sajnos fennállhat. Mi a helyzet szerintetek a Balatonnal? Már lefoglaltuk a nyaralást :)

72. gribedli***2017-05-03 14:43
Ha van lehetőséged olyan usziba menni, amiről tudod, hogy tiszta, máskülönben én sem mennék. Tengerben voltam terhesen is, usziban is, a tóba nem mertem merészkedni.
(válasz Orsheka 70. hozzászólására)

71. gribedli***2017-05-03 14:41
Ez nagyon jó hír:)
(válasz oszandra85 69. hozzászólására)

70. Orsheka2017-05-03 10:25
Az úszás egyébként nem veszélyes? Tobb helyen olvastam, gondolom a fertozés miatt... Mi a helyzet a nyilvános medencékkel és a tavakkal, folyókkal?

69. oszandra852017-05-03 05:51
Kepzeljezek a dokim azt mondta hogy felszivodott az az akarmi a mehembol,kezdhetek ujra edzegetni.
Viszont azt is mondta,hogy a sulyokat teljesen felejtsem el,eliptikus ok vagy futopadon seta,uszas,de mas nem.Mindegy ez is tobb mint az elmult 3 hetben,ugyhogy orulok!

68. gribedli***2017-05-02 14:33
Olvass vissza a fórum elején, csak 3 oldal van. Ha megfelel azoknak a kritériumoknak, akkor igen. Pl a hasizom részt kihagynám.

A pulzushoz szeretném hozzátenni, hogy ugye általánosságban a 140bpm-et szokták tanácsolni. Azonban nem ez a bűvös szám a lényeg, hanem az, hogy még az anaerob zóna alatt legyél.

Az anaerob zóna pedig nem mindenkinél lesz 140bpm, egy edzett nőnél magasabb pulzusszám is rendben van, egy edzetlen embernél meg gyakorlatilag már egész kicsi mozgás is egyből anaerob zóna lesz, szóval nincs erre kőbe vésett szabály, de adni akartak egy kábé értéket. Ne aggódj, ha rövid időre magasabb a pulzusod, az még nem árt.

Arra viszont oda kell figyelni, hogy ne melegedj túl (noha a magzatvíz ezt is kompenzálja, mert melegben hűti a babát, hidegben fűti, mikor mi, egyenletesen tartja a hőt), ezért az úszás is kimondottan jó, a medencében nem tudsz túlhevülni mert eleve hidegebb a víz, a víz ellenállása pedig olyan mintha súlyzóznál, meg mint egy jó kis nyirokmasszás, ezenkívül tehermentesíti az izületeket is.

Ha van rá lehetősèg, használd ki, tudom, nem kimondottan az úszásról kérdeztél, csak leírtam érdekessègképpen:)
(válasz Orsheka 67. hozzászólására)


67. Orsheka2017-05-02 12:42
Sziasztok! Szerintetek melyik Péntek Eniko torna biztonságos az elso trimeszterben a Kismama és Light dvd-ken kívul?

66. oszandra852017-04-22 00:05
Azt mondta,hogy van akinel vegig megmarad... de majd a genetikai UH-n is megkuksoljuk mi ujsag.
Addig meg setalok...sokat.
(válasz Magni1 65. hozzászólására)

65. Magni12017-04-21 19:40
Kitartás! Nagyon nehéz lehet egy aktív embernek mindenáron pihenni.
De csak 3 hét... és minden rendben lesz :)
(válasz oszandra85 63. hozzászólására)

64. gribedli***2017-04-21 14:26
Jaj, hát jobbulást! Te még az első trimeszterben vagy,ugye? Mert olyankor gyakoribb. Igaz,nem a mozgástôl jött, megnyugtatlak, de pihenj csak, ezek ilyen múló izék:)
(válasz oszandra85 63. hozzászólására)

1 2 3 4