Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Aktív kismamák - fitness terhesen is

Kategória: Összes fórumtéma » Babák & mamák » Terhesség


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

1 2 3 4

107. Magni12017-08-15 08:08
Sziasztok!
Valahol olvastam,h a Réka torna nem jó, mert fokozza a hasizom szétnyílását.
Nektek mi a véleményetek erről?

Megmondom őszintén, én a hangján kívül :) imádom Rékát, nagyon nyomós indok kéne, h lebeszéljen vki róla.

Szétnyílt hasizom téma is érdekelne, ha bárkinek van bármilyen tapasztalata.

106. Magni12017-08-12 10:47
Szió itt is!
Szerintem ha eddig nem mozogtál,kezdd inkább Belényi Beával.
Ez a keringés fokozás, én erre szoktam bemelegíteni:

[link]
Szerintem:ő nagyon hozzáértő,és biztonságos.
Van még fent ezen kívűl gerinc tornája, és csípő torna 20 percben, az sztem elég kemény.
Réka elsőre durva, sztem abból 1 max 2 blokkot rakj Bea keringés fokozása után, mondjuk egy felső testet:
[link]
Én ezt szalag hiányában súlyzóval /2 fél literes ásványvizes üveggel csinálom.

Meg mondjuk egy csípő / combot:
[link]

Ez így bő fél óra összesen.
Majd számolj be! :)
(válasz HappyDayandNight19 103. hozzászólására)


105. oszandra852017-08-10 22:22
Udv itt is :) En vagy itthon csinalom a Rubint Reka terhes DVD-t,vagy ha nem ez akkor a teremben altalaban inkabb kardiozok,eliptikuson szoktam 45-50 perceket 130-140 koruli pulzussal. Igyekszem ugy csinalni,h 2 ilyen 2 olyan edzes legyen a heten minimum.
RR DVD trimeszterekre van lebontva,tehat elkezdheted csak a masodik-harmadik trimesztert csinalni. Biztos van meg ezer fele hasonlo terhes DVD, youtube video stb, szerintem jovo heten en is beujjitok valamit mert mar sok volt a Huuuhaaa:) Ma epp azt csinaltam :)
Eszti linkelt par hozzaszolassal ez alatt egy masik terhes tornat,meg en meg a Pentek Eniko felet szeretnem kiprobalni.

Hajra es jo mozgast!
(válasz HappyDayandNight19 103. hozzászólására)

104. gribedli***2017-08-09 08:32
Szia, emlékszem, neked volt valami fogyis naplód,ugye? És súlyzós edzéseket is csináltál, jól emlékszem?

Ha igen, akkor azt tanácsolom, hogy folytathatod a régi edzésedet, hiszen hozzá vagy szokva, hamar vissza fogsz rázódni. De kisebb súlyzókat használj és olvasd vissza a topikot az elejétől, minden fontosabb dolog le van írva, hogy mit kerülj és mit szabad. Nagyon sokat fogytál, ha jól emlékszem, nagyon szép terhességed lehet, ha folytatod ezt az aktív életmódot és kár lenne elveszíteni a már megszerzett eredményeket.

Olvass vissza, de így hirtelenjében még annyit tanácsolok, hogy ha ittál fehérjeturmixokat, azokat most ne. Szoptatás alatt szabad, és jó is, hogy jól felszívódó fehérje, de terhesség alatt ne (nem azért, mert ártana vagy ilyesmik, hanem mert nagy lesz a baba)
(válasz HappyDayandNight19 103. hozzászólására)

103. HappyDayandNight192017-08-09 08:24
Sziasztok :)
Teherbeeses elott heti 5x edzettem konditeremben (nagy súlyos edzes illetve HIIT kardio).
Most a 22.heten vagyok es a temposabb setan kívül mast nem csinaltam. A 12.hétig nem edzhettem, utana meg valahogy elsiklott a dolog....
Most azonban erzem h jol esne a mozgás.
Igy "kezdésnek" miket ajnlanatok?
Akár linket is szívesen fogadok. Köszi :)

102. Orsheka2017-08-02 10:09
Sziasztok! El is feledkeztem errol a forumrol :) Nekem igy a 4. honap vegen Eniko elo Basic videoi is nagyon bejonnek. Ezekbol 3 35 perceset talaltam a YouTube-on, ezt szoktam Rékával kiegészíteni.

101. oszandra852017-07-25 10:50
Van foam roll-om otthon,mostanaban hanyagoltam,de akkor eloveszem ujra,koszi!

En is kulon napra gondoltam a jogat,csak hogy jol esne egy heten egyszer kicsit lenyujtani,meg relaxalni,az agyamnak is,a rengeteg porgest kicsit levezetni,ilyesmi.
(válasz gribedli*** 99. hozzászólására)

100. gribedli***2017-07-25 09:28
Bizonyos pózok gyakorlása,terhes guggolás, hátizomgyakorlatok, stb. viszont jól felkészítenek a szülésre, ezért ezek jók, ha egy kismamajóga részét képezik. De ezeket is külön napra tenném.

99. gribedli***2017-07-25 09:27
Óvatosan a jógával, csináltam, de csalóka, hogy ugye a relaxin miatt minden jobban nyújtható, valójában meg ilyenkor okozhatsz sérüléseket az ínszalagoknak. Ezért úgy jógázz, hogy semmit ne nyújts túl! A pózoknál nem sok van, amit terhesség alatt nem szabad, de ezt fel is tüntetik, ha könyvből csinálod. Ha viszont videóról, ott általában figyelembe veszik az összeállításnál.

Nyújtásról még annyit, hogy edzés ELŐTT nem szabad (ugyanis sérüléseknek teszed ki magad az edzés során,ha előtte nyújtottâl, az előzetesen lenyújtott izom sérülékenyebb). Bemelegítés igen, az fokozza a vérkeringést, szóval mindig kell. És edzés végére levezetésként is jobb,ha a bemelegítést csinálod meg újra, ugyanis ez fokozza a vérkeringést és segít elszállítani az edzés közben képződött tejsavat. Hasznos lehet még a habroló is, ezek ilyen cilinder alakú rudak és nyújtás helyett szokás csinálni mert egy enyhe masszázst csinálsz vele, ami sokkal jobb mint a hagyományos nyújtás.

Mai eszemmel, az alapján, amit tanultam, a nyújtást, jógát egy külön napon csinálnám, nem edzés után. Vagy ha mindenáron ugyanazon a napon, akkor is olyan legalább fél órával edzés után. Egy külön napon, mégpedig úgy,hogy a nyújtás előtt is csinálsz egy 10 perces bemelegítést.

De keress rá a foamroll-ra, decathlonban is kapható és nagyon hasznos:)
(válasz oszandra85 98. hozzászólására)

98. oszandra852017-07-25 09:06
Kismama jogat csinal(t) valaki? Youtubeos verziot csinalhatok,vagy ehhez inkabb menjek el rendes tanarhoz?

97. gribedli***2017-07-24 08:46
Hajrá kismamák!:)))

96. gribedli***2017-07-24 08:46
:DDD
(válasz oszandra85 95. hozzászólására)

95. oszandra852017-07-23 23:53
En mostanaban emeltem a tetet :):) Reka DVD utan jottem ra,h sokkal tobbet lehet terhesen mint amit en hittem,Ugyhogy azota heti 2 erositi es heti 2 kardio. Az eliptikus trenert rohadtul untam,20 perceket csinaltam kb,neha 30 de nem azert mert nem birtam tobbet csak szetuntam a fejem rajta.Elkezdtem filmet nezni kozben,hat levakarhatatlan vagyok a geprol :):) 50 perceket szoktam igy 130-140 kozti pulzussal, de masfel oras filmnel el szoktam gondolkozni,h inkabb vegignezem a filmet a gepen. Most ez nagyon bejott.
Erositos napon vagy Reka itthon vagy en magamtol a teremben,de mar nem annyira ovatoskodva, hanem probalom ugy es annyit mint Reka.Nekem meg nincs tole herotom,de meg csak most kezdtem :) Rohogtem,hogy a terhes DVD-n se marad el,hogy Huuuuuhaaaaa! :)
Azert koszi a linket Eszti,ezt is kiprobalom majd!

94. Magni12017-07-12 19:54
Az új találmányom (Rékától kicsit besokalltam,most kicsit pihen 😂)

BabyFit by Amy: Prenatal Workouts: [link]


93. gribedli***2017-06-23 10:13
Szia, én nem vagyok terhes, de van 3 gyerekem és velük végig edzettem, úgyhogy nem bírtam ki már a topik kezdetétől, hogy ne kotyogjak bele. Nagyon örülök,hogy már nem tabu a mozgás a kismamáknak és jó lenne, ha nem halna ki ez a topik mert tényleg egy jó téma:)

A 21.héten is elkezdhetsz tornázni, de ha a dvd-ket választod, akkor a te trimeszterednek megfelelő blokkokat csinálnám csak így elsőre. Hogy lásd, hogy mennyit bírsz, aztán majd kialakul.

Pl a Rèka kismamatornája, amelyik 3 20 perces blokkból áll, az első trimeszterben lévők megcsinâlhatják mindhárom blokkot, akár egyszerre, akár napokra elosztva (edzettségtől függ), viszont a második trimeszterben lévőknek ő màr nem ajánlja az első blokkot. Gyakorlatilag kevesebb, és nem olyan mély guggolások, kitörések vannak a második blokkon, ezért már csak azt és a 3.at csináld. A 3. Trimeszterben pedig csak a 3-at.

Nyilvân, aki bírja, csinálhat többet is, de ha kihagytâl több hónapot edzés nélkül, akkor először próbáld ki, ahogy ő tanácsolta.

És ha visszaolvasol, írtunk a pulzusról is és egyebekről, hogy mire szokás figyelni terhesség alatt.
(válasz főnix01 88. hozzászólására)

92. gribedli***2017-06-23 10:04
:DDD

Ügyes vagy!
(válasz Magni1 87. hozzászólására)

91. gribedli***2017-06-23 10:02
Persze, hogy értelek!:)))

Ugyanez fogalmazódott meg bennem sokszor, ès a legkisebbel való terhességnél csináltam a 90 perces alakreformot is. Ahol ugrált,ott mindig letompítottam lèpegetésekre. De ugyanez volt bennem, amit leírsz, világéletemben sportoltam és én is szeretem hajtani magam. Az, hogy Réka az alakreformon is terhes (igazából a 2. Dvd-n, az add önmagad kettőn is az, pedig az még nem kismamatorna) megnyugtató, hogy meg van húzva egy határ, mert ha ő végigtolta 5-6 hónapos pocakkal is, és egészséges terhessége volt, akkor ha nekem megy az az edzés, nincs mitől félnem, pedig az egy hosszù és kimerítő edzés, de eléggé rám volt szabva akkor.

Logikus, nem csinálhatná valaki, aki nem annyira sportol vagy eü problémája van, stb. De azoknak, akik szeretik az intenzívebb dolgokat, inspiráló, hogy sok terhes végigcsinálta azt is, meg Réka maga is terhes, egyfajta rábólintás, hogy ha addig is bírod, még nem teszel semmi "rosszat"

De ha az alakreformot mégsem ajánlanám minden kismamának, azért Réka kismamatornája igenis figyelembe veszi, hogy mit nem szabad, vagy hogy mi az, amit minden kismamának szabad,ez a dvd-je át lett vizsgálva, ez a kismamatorna nem veszélyes, hanem hasznos lehet abban, hogy ne hízzon el a kismama, ne legyenek visszerei, szorulása,ödémája, stb.

Örülök,hogy tetszik. Szerintem félre kell tenni, hogy ki utálja, ki szereti, ha csak azt a kismamatornát nézem, ha utálnám is őt, akkor sem tudnék nagyon belekötni, szét van választva trimeszterekre is, nem is tudom, mi kell több??:D
(válasz oszandra85 86. hozzászólására)

90. főnix012017-06-23 09:28
Jövőhéten megyek dokihoz, megkérdezem tőle :)
Köszi :)
(válasz oszandra85 89. hozzászólására)

89. oszandra852017-06-23 09:11
Szia!Szerintem kismama dvd-t nyugodtan csinalhatsz,hacsak a legszomj miatt a dokid nem tiltja. Beszeld meg vele es ha mehet akkor hajra!
(válasz főnix01 88. hozzászólására)

88. főnix012017-06-22 23:44
Sziasztok! De jó olvasgatni, hogy ilyen fittek vagytok :)
Sajnos terhesség előtt csak hébe-hóba edzettem és kb a 12. héttől légszomjjal küzdök (minden rendben van, valószínüleg a pocak nagyon fent van és tol felfele mindent). Szerintetek jót teszek még ezzel, ha most, a 21. hétben elkezdek kismama tornázni? Megvan Péntek Enikőtől és Rubint Rékától is a kismama dvd-jük. Minden nap 1-1 blokkot csinálnék. Amúgy fizikai munkát végzek, mkst már csak 4 órázom, de abban állok, jövök-megyek (konyha).

87. Magni12017-06-22 23:11
Én nem járok terembe, csak Rékát nyomom, és még mindig izomlázam van utána.nem tudom megszokni. :D
A 6-10 perces youtube blokkokból szoktam 50-percest összerakni.
(válasz oszandra85 86. hozzászólására)

86. oszandra852017-06-22 22:37
18 betoltott het,19-ben vagyok
Azt a DVD-t csinaltam,amin a Laraval volt terhes. Hat mit ne mondjak azert igencsak ereztem am. Szerintem nem rossz!Most elhataroztam,hogy mindenkepp heti ketszer ezt csinalom gym helyett. Az is jo,de ott tobb kardiot csinalok,elipszist,itt meg azert volt izommunka.En eleg nehezen tudom koordinalni,h mi az amit meg szabad es mi az amit nem,a teremben is csinalok ilyesmit,de nem merem magam nagyon eroltetni,mert nagyon kompetitiv vagyok, terhesseg elott minden edzest 130 szazalekon csinaltam,amig megszakadtam es nekem nehez meghuzni a sajat hataraimat,ezert inkabb joval kevesebbet csinalok magamtol mint amit szerintem lehetne,csak hogy negogy tuleroltessem magam.Viszont a DVD-n meg meg van huzva nekem a hatar ennyit csinalj es azt meg szabad,holott amugy erezni ereztem en es magamtol mar hamarabb abbahagytam volna hogy jaj nehogy artsak.
Nem tudom erted-e mire gondolok.Na mindegy a lenyeg h nekem bejott :):)
(válasz gribedli*** 85. hozzászólására)

85. gribedli***2017-06-22 10:54
Most hányadik hétben is vagy?

84. gribedli***2017-06-21 18:47
Melyik? Amikor Larával volt terhes? Igen, csináltam,de pont a fiammal nem, mert akkor még Réka nem volt terhes. Az első dvd-jét csináltam (kazit), amikor a fiamat vártam. És a kismama videója évekkel később került a kezembe. Amúgy szerintem jól van összeállítva. Nincs benne hasazás, vannak kitörések, guggolások, farizomgyaksi, tartásjavítók.
(válasz oszandra85 83. hozzászólására)

83. oszandra852017-06-21 18:37
Szuper koszi! Ma otthon tornazok egyet,de akkor holnap irany vissza a terembe :)
Kolcsonkaptam tesomtol Rubint Reka terhes torna DVD-jet azt terveztem ma megcsinalni, valaki probalta mar? Ezek a kifejezetten terhes tornas dvd-k nagyon lightik? Na majd meglatom en is es irok tapasztalatot :)
(válasz gribedli*** 82. hozzászólására)

82. gribedli***2017-06-21 17:45
Igyál hideg vizet, hideg italokat is. Mint lejjebb írtam, a magzatvíz is úgy működik mint egy termosztát, mlegben hűti, hidegben melegíti, hogy mindig stabil hőmérséklete legyen a babának. Ez a túlhevülés hosszù edzésekre vonatkozik, hosszú edzés ami végig anaerob zónában van, pihenők nélkül. 140-es pulzussal is még bőven alatta vagy, de ha 160 lenne , egy 20-30 perces edzéssel akkor sem mennél hipertermiába, mert edzettebbek mehetnek 140 fölé is, ahogy lejjebb îrtam.

Mittudomén, a bikram jóga, ami 90 perces és 40 fokos szobâban csinâlják, egy kismamának nagyon veszélyes, pedig csak jóga, de egy légkondis helyiségben egy normál edzés meg nem
(válasz oszandra85 80. hozzászólására)


81. oszandra852017-06-21 12:51
Tengerpart nalunk nincs sajnos,de majd 2 het mulva a nyaralason kiprobalom ezt a vizben setalast :):) a furdoruham mar megvan,belefer a pocim is :)

80. oszandra852017-06-21 12:49
A pulzust azt merem, max 140 korul vagyok,ahogy irtad,nekem ez nem annyira megerolteto,altalaban kulonosebben meg se izzadok,tegnap csak azert ijedtem meg picit mert nem tudtam a tulhevules mikortol kezdodik mi szamit annak es tegnap jobban ereztem,h melegem van...De akkor ezek szerint ha a pulzust tartom akkor enneknincs kockazata, jol ertem?
(válasz gribedli*** 79. hozzászólására)

79. gribedli***2017-06-21 11:48
220-életkor(év), a kapott számot megszorozni 0,935

Igazán pontos eredményt egy sportorvosi vizsgálat ad, mert ott összevetik a légzés vizsgálatával a pulzus vizsgálatát. De fogjuk rá, hogy a fenti képlet egy edzett egyénnél közelebb áll a valósághoz, hogy mikor lépsz át anaerob zónába.

Pl egy 30 éves edzett nőnél ez így néz ki:

220-30=190 190x0,935=177

Ezért van az, hogy van, aki terhesség alatt, ha betartja a 140-es pulzust, tényleg unalmasnak fogja tartani mert érzi, hogy ő annál többet is bír és mindezt különösebb erőfeszítés, bazi nagy izzadás nélkül is.

78. gribedli***2017-06-21 09:24
Jaj, mit összekerestem ezt a fórumot tegnap, a kedvencek között nem találtam,akeresőbe meg úgy látszik, rossz szavakat írtam!

Kíváncsi vagyok ám, hogy hogy haladtok a pocakkal!:)

Nekem csak az egyik terhességem volt annyira a nagy melegben nagy pocakkal, a másik kettőnél a nagy pocak nem arra az évszakra esett, sokkal tűrhetőbb is volt.

Szerintem te érzed, kicsit edzhetsz nagyon melegben is,jót tesz a vérkeringésnek, de lebontanám 2 kis edzésre vagy lehet ez egy vízparti séta, vagy combig a vízben mászkálni (ezt nálunk sokan csinálják a tengerparton, jó cellulitisz ellen), ha hétvégén strandolni mész.

A hipertermia nemcsak a külső melegtől van, hanem attól is, ha már bőven az anaerob zónában vagy és azt nagyon sokáig.

Van erre egy képlet, amivel megtudhatod, hogy neked hol kezdődik az anaerob zónád mert vannak edzetlen emberek, akik már a max pulzusszám 50%ánál is anaerob zónába lépnek és vannak nagyon edzettek, akik bőven mehetnek feljebb a szokásos 60-70% nâl és még mindig nincsenek anaerob zónában. Sőt, ha abban vannak, és a tejsav is termelődik (mert anaerobból is van olyan, amikor termelődik és van olyan intenzitás, amikor nem), azt is jobban tollerálják és gyorsabban leépítik.

Egyszerű módja ennek a zónának a megkülönböztetésére akár a talk test is, de vannak erre képletek, amivel kiszámolhatod.

Nem akarok nagyon bonyi lenni, de ha pontosan érdekel, hogy te egész pontosan mekkora pulzusig mehetsz terhesen, hipertermia veszélye nélkül, akkor kiszámolhatod, írom a képletet.

Ha meg nem akarod túlkomplikálni, hallgass az ösztöneidre: minden jó, amíg jól érzed magad, ez az elsődleges szempont. Ha szédülsz vagy rosszul vagy, azok jelzések, hogy ne told túl. Ha energikusnak érzed magad, és jó a közérzeted, akkor is, ha épp pörgősebb az edzés, akkor azt csinálhatod simán. Amint elkezd valahol szúrni vagy más diszkomfortérzésed van, lassítasz a tempón és kész. Vonatkozik ez nemcsak kardióra, hanem erősítő gyaksikra is, súlyzózásra is. Ami kémyelmetlen, azt nem kell csinálni, ami még kényelmes és élvezed, azt bâtran!:)))

1 2 3 4