Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Miért félnek a nők a súlyzós edzéstől?

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Mozgás és fitness
A fórumhoz cikk tartozik, kattints ide a megtekintéséhez!


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!

1 2 3 4 5

128. emagdi2016-11-17 16:03
hát, az hogy elmentél egyszer valamiféle terembe, ott kaptál ki tudja kitől egy ki tudja milyen edzéstervet, amit ki tudja hogyan hajtottál végre, heti kétszer (??)... ez alapján nem kellene általánosságban véleményt formálni egy edzésformáról :)

az, hogy egyszer szerencsétlenül választottál termet, edzőt, és kaptál egy vélhetően rossz edzéstervet, amit esetleg nem is tudtál jól kivitelezni, csak annyit jelent, hogy nem próbálkoztál jókor jó helyen :)
(válasz jucika33 124. hozzászólására)

127. gribedli***2016-07-09 10:02
Ez megítélés kérdése is, meg alkat kérdése is. Egy barátnőm 2 kisfia közül az egyiknek már eleve fejlett csuklyásizma, klasszik bikanyaka volt 3 évesen is, ő most már bírkózónak készül, míg a másik fia meg nem ilyen.

Hogy véletlenül a barátnőddel pont mindketten olyan alkatok lennétek, hogy ott gyorsabban növekedtetek, nagyon ritka, lehet, hogy volt valami gyakorlat, mint írtam, amire így reagáltatok. De azt, hogy az ismerősök a többit meg se dicsérjék vagy észre se vegyék, kicsit rosszindulatú dolognak tartom. Persze, hogy csak a nyakatok tűnjön fel, hát ez furcsa, mert nőből vagytok, vagyis a nőkre jellemző részeken is van formálódás ha egy teljeskörű edzést kaptatok.

Más tészta, hogy neked nem esik jól, nem szereted, akkor nem kell erőlrltetni, hiszen annyira sok mozgásforma van, sokat számít a következetességben, hogy élvezd, amit csinálsz, ne nyűg legyen, mert különben mindenféle kifogást gyártasz, hogy ne kelljen. Amit meg szeretsz, az stresszoldó lesz számodra és alig várod, hogy csinálhasd.

Én a hasizommal, hasammal vagyok úgy, hogy már a gyerekek előtt sem hasaztam, nagyon keveset, de bármi mást csináltam, a core izmok akkor is dolgoztak és kockásodott (igaz, akkor még inkább csak függőlegesen látszott a hasizmom).

Gyerekek után is nagyon nagyon keveset hasaztam, mégis nekem onnan tűnik el egyből bármilyen zsír vagy víz, ezért hajlamosak az emberek azt gondolni, hogy ez tuti sokszáz hasprés eredménye (ez csak egy beidegződés:D), meglepődnek, amikor mondom, hogy nem, képzeld, nem csinálok rá soha hasprést, nem ettől kockás, hehe! :)

Mindig szerettem pl fekvőtámaszozni (a suliban 4 ütemű "bajnok" voltam) vagy kötelet mászni, egyáltalán, felmászni, bárhova, szeretek húzódzkodni korláton, fali húzódzkodón, kézenállást, cigánykerekezést (a lánykáim imádják nézni) ezek mind mind erősítik a hasat is természetesen, de nem csinálok hasprést.

Ezért el tudom képzelni, hogy valaki a csuklyás izmával van hasonlóan, de hogy mindketten a barátnőddel ugyanúgy oda erősödtetek, azt az edzőnek tudom be.
(válasz jucika33 126. hozzászólására)


126. jucika332016-07-09 06:57
Biztosan változtunk előnyünkre is, arra már nem emlékszem. Ez volt annyira látványos, hogy mindenki megjegyezte. Ami csúnyára változik, ugyebár az sokkal feltűnőbb, mint ha a fenekünk kerekedik kicsit :-) Ettől függetlenül a súlyzózással nekem a fő bajom, hogy nem esik jól. Ha az embernek nagyon fontos, hogy a testrészei izmosak legyenek, akkor persze hasznos. Engem ez ma már nem nagyon izgat.
(válasz gribedli*** 125. hozzászólására)

125. gribedli***2016-07-07 10:08
Ez akkor fordulhat elő, ha bizonyos gyakorlatoknál olyan súlyt használsz, amit amúgy az az izom még nem bír el, így önkéntelenül más izmok jönnek a segítségére (pl egy-egy vállgyakorlatnál nem a váll, hanem a csuklyás dolgozik). De ezt egy edzőnek látnia kell, azt is, ha helytelenül csinálsz valamit és azt is, ha egy túl nagy súlyzó miatt csinálod helytelenül. Meg szerintem nem lehet ráhúzni egy férfi edzést nőkre, hiába vagyunk nagyon hasonlóak, a nőknek más igényeik vannak. A férfiak szeretik, ha kidolgozott csuklyás izmuk van, a nők nem.

De máshol sem alakultatok úgy, ahogy szerettetek volna? Pl hason, fenéken?
(válasz jucika33 124. hozzászólására)

124. jucika332016-07-07 09:52
Azért lehet a súlyzózás valóban rossz hatással is. Amikor kb. 20 éves voltam, elmentünk egy barátnőmmel egy direkt női edzőterembe. Elmondtuk, mit akarunk (fogyni, csinosodni, kis izmot ahova kell). kaptunk edzőtől edzéstervet, azt csináltuk, csak heti kétszer, nem akartuk túlzásba vinni. Kb. két hónap után a többiek vették észre, hogy furcsán kezdünk kinézni, ugyanis a nyakunk vastagodott meg. Mind a kettőnknek. És ezt személyi edző felügyelte. Hát abbahagytuk sürgősen a programot. Ettől még lehet biztosan jól is súlyzózni, ha valakinek jól esik. nekem még nem sikerült.

123. eunuch2016-07-06 13:03
Miért, félnek?

122. michelle.r2016-07-05 20:24
Én teniszeztem két órát ;)
(válasz parinoush 121. hozzászólására)

121. parinoush2016-07-05 17:06
:)

No pain, no gain, ez igaz. Csak nem mindegy, hogy milyen fájdalom. Egy erős izomláz olykor normális és a sikert vetíti előre, de a torna közben benyilalló gerinckörnyéki vagy derékfájdalom, térdfájás stb, az kárt okoz, mindig.

Csak ehhez is gondolkodni kellene, ugye :)

És most el is megyek kettlebell edzésre. Mert én nem félek a súlyzós edzéstől :))
(válasz michelle.r 120. hozzászólására)

120. michelle.r2016-07-05 16:33
Tényleg nem lenne szabad. De edzők terjesztik a hülyeséget, miszerint no pain, no gain :/. És ha valaki elhiszi, hogy az eredényhez fájdalmon át vezet az út, az készpénznek is veszi. Hiszen azt is tudjuk, hogy a szépségért szenvedni kell :D
(válasz parinoush 116. hozzászólására)

119. gribedli***2016-07-05 14:44
Hát ha otthon engednek valakit dogozni edzőként megfelelő képesítés nélkül, akkor ez benne van a pakliban. Nálunk nem fordulhat elő, mert csak adott képesítést fogadnak el, csak bizonyos iskolákban, nem gyorstalpaló, nagyon is szűrik az embereket.
(válasz parinoush 115. hozzászólására)

118. michelle.r2016-07-05 14:40
Köszi, tanulmányozom.
(válasz parinoush 95. hozzászólására)

117. ~Fluttershy2016-07-05 13:53
Ne haragudj, de ahogy olvastam a vitátokat, számomra is elég irritáló az arrogáns viselkedésed.
(válasz Shinem 108. hozzászólására)

116. parinoush2016-07-05 13:42
Amúgy az erőltetésnél kevesebb ostobaságot tudok elképzelni. Pontosabban nem megy a fejembe, hogyan képes erre valaki, s hogyan hagyhatja ezt az instruktora. Alapvető, hogy ami fájdalmat okoz, az árt, azt a gyakorlatot nem szabad tovább folytatni. Nem is értem ...
(válasz gribedli*** 114. hozzászólására)

115. parinoush2016-07-05 13:40
Az teljesen nyilvánvaló, hogy minden sportágban vannak rizikós mozdulatok vagy erősen terhelő gyakorlatformák.

Az orvosok lehülyézéséről nem tudom, miért beszélsz, azt valószínűleg másnak szántad.

Az pedig tény, hogy ha valaki sportol, annak elhanyagolható a káros hatása ahhoz képest, mintha nem sportolna semmit.

Viszont ahány kókler edzővel én már találkoztam ... azt hiszik, a netről meg a youtube-ról ollózva értenek mindenhez, aztán ha valaki leséről, hát istenem, miért nem figyelt oda.
(válasz gribedli*** 114. hozzászólására)


114. gribedli***2016-07-05 12:38
Na látod, ez így már korrektebb, hogy több embert elküld, mert nem alkalmas rá. Egy komoly szakembertől így fair.

De konkrétan a gyakorlatról írtam, hogy nem lehet úgy csinálni, hogy a derékra ne háruljon akkora teher, kábé az van, hogy ha tökéletesen csináltad, akkor is a használt súly 7xese terhelődik a derékra, ha rosszul csinálja valaki, akkor meg mondjuk 50x-ese. Ellenben vannak más gyakorlatok, amelyeknél van olyan verzió, hogy ha tökéletesen csinálod, a derekad épsége megmarad, és ugyanazokat az izmokat dolgozzák meg, igaz, több gyakorlattal lehet "kiváltani", a hatás nem pontosan ugyanaz, de sokkal biztonságosabb.

Mivel így vagyunk felépítve. Az elemelés rokona és pl az elemeléssel is pontosan ugyanez a helyzet, nagyon sok izmot megmozgat, mondhatjuk, hogy ez a gyakorlat égeti el a legtöbb kalóriát mert egy multijoint gyakorlat, azok közül is a legösszetettebb, de pont ugyanaz van, tökéletes végrehajtásnál IS 7x-ese a teher a derékra nézve. Ezért ezt sem végezheti mindenki. De tény, hogy aki igen, az többszörösét égeti a kalóriáknak egy gyakorlaton belül, így aki egészséges, annál az előnyök fontosabbak lesznek mint a hátrányok. Aki meg nem az, mégis erőlteti, hamar az ortopédián találhatja magát.

Mondjuk nagyon sokan keverik a deadliftet az elemeléssel, és ezáltal keverik azt is, hogy a swing a deadlift nevű gyakorlat rokona, pedig nem, az elemelés rokona, mégpedig annak minden rizikójával.

Ezt azért jó tisztázni mielőtt bárki lehülyézné az orvosokat akik nem mindig kettlebell fanok.
(válasz parinoush 113. hozzászólására)

113. parinoush2016-07-05 11:13
Nem, nem szüntettek volna be semmit, akkor sem, ha a legjobb ez vagy az. Soha nem csak a legjobb van a piacon.

Ha nem jól csináltad? Az instruktornak az a dolga, hogy megtanítson jól végezni a gyakorlatot és végig felügyelje azt, mielőtt engedne szabadon kalimpolni meg swingelni.

Csak egészséges embereknek ajánlott? Hát, igen. Egy instruktor úgy kezdi a foglalkozást azzal, aki szeretne járni erre a sportra, hogy felméri az állapotát és eltanácsolja azt, aki teste erre nem alkalmas. Szóban és fizikailag is zajlik a felmérés. Nálunk hetente több jelentkezőt küldd el az edzőm, mert számukra káros lenne ez a mozgásforma. Ahogyan pl. a hosszútávfutás is káros, vagy bármely egyéb sport azoknak, akiknek meghatározott egészségügyi panaszuk van.

Az a baj, hogy nem látod a dolog komplexitását: a kettlebell edzés nem a bellek lobogtatásából áll, az általad említett gyakrolat ugyanúgy része, mint kardio-gyakorlatok vagy ugrókötél stb. És két egyformán felépített edzés sincs. Igaz, ehhez megfelelő edzőt/instruktort kell találni, akinek felelőssége, és szaktudása, valamint elhivatottsága is magas.
(válasz gribedli*** 101. hozzászólására)

112. gribedli***2016-07-05 10:37
Jól mondja;D
(válasz HappyDayandNight19 110. hozzászólására)

111. HappyDayandNight192016-07-05 07:57
Csak sokan tévhitben vannak.... tisztán egy nő sem lesz durván izmos :) Csak szép sportosan finoman izmos ;) Ezért szar h sok kigyúrt nő bizonygatja h őőőő bizony nem használ semmi cuccot... persze aki ért hozzá, az tisztán látja rajta h ennek és ennek a szernek a jellemzőit látja rajta.
(válasz David9 100. hozzászólására)

110. HappyDayandNight192016-07-05 07:55
Maximálisan egyet értek!
Én is csinálok saját testsúlyos feladatokat, súlyzósat, pár kettlebell feladatot is, meg trx-et is használok pár feladathoz.
Az edzőm szerint (akihez jártam az elején) is annál hatásosabb az edzés, minél sokszínűbb.
(válasz gribedli*** 101. hozzászólására)

109. Krisztinke2016-07-05 07:12
Es meg mindig nem tudom miert fennel a nok a sulyzos edzestol!

Hol van a noi melylelektan boncolgatasa?

108. Shinem2016-07-04 18:07
Akkor te is geniusz vagy,ha oly kicsinyke infobol oly sok minden lejott :) Igy mar boldogsag van es vilagbeke ? :)

107. gribedli***2016-07-04 17:53
Igen, mert egy olyan hozzászólásomba kötöttél bele, amiből nekem ez jött le. Miért lennél ettől géniusz?
(válasz Shinem 106. hozzászólására)

106. Shinem2016-07-04 17:31
Ha en a ket kis ecceru hozzaszolasommal mindezekrol meggyoztelek es ilyen indulatokat valtottam ki, akkor en egy geniusz vagyok :)

105. gribedli***2016-07-04 17:22
Te engem meggyőztél arról, hogy sok a szemellenzős, aki kipróbál egyfajta sportot és utána minden más rossz, vagy mindenki, aki mást, mást is csinál, vagy nem ért egyet egy mozgásforma összes jellegzetességével, az mindjárt helytelen.

Szerintem a lehető legrosszabb hozzáállás pont az, amikor csak egy dologtól várja az ember az üdvösséget, vagy azt gondolja, hogy biztos, hogy mindenkinek csak azt a sportot kellene csinálnia és világbéka lenne.
(válasz Shinem 104. hozzászólására)

104. Shinem2016-07-04 17:09
En csak egy egyszeru kerdest tettem fel :) Valaszoltal. Nem gyoztel meg, de nem is kell :) Sok sikert :)

103. gribedli***2016-07-04 17:02
Miért ne csináltam volna? Én nem arról beszélek, hogy csak akkor fogom csinálni, amikor tanulni fogjuk. Mi azt fogjuk tanulni, hogy hogyan kell megtanítani, de végrehajtani már muszáj tudnunk most is. Jól érzem, hogy fel sem tudnád sorolni, melyik izmok vesznek részt a mozdulatban? Tök jó ám, hogy csak úgy semmi kivizsgálás nélkül győzködjük a népet valamiről, amiről megoszlanak a vélemények. Attól, hogy neked, vagy másoknak nem okozott különösebb bajt, én nem merném ajánlani ilyen melegen a swinget olyanoknak, akikről így látatlanban azt sem tudod, hogy az összes csigolyájuk rendben van. Erről ennyit.
(válasz Shinem 102. hozzászólására)


102. Shinem2016-07-04 16:35
Jol erzem, hogy meg soha nem csinaltal egy swinget sem gyakorlatilag :)
(válasz gribedli*** 101. hozzászólására)

101. gribedli***2016-07-04 15:28
Nem keverem össze, személyi edzőnek tanulok és lesz még kettlebell is, más is (még nagyon várom a trx-t is) de ez is csak egy ág, nem a legjobb, nincs olyan, hogy legjobb. Mindenkinek más a legjobb, ez egyéni. Ha a kettlebell lenne a legjobb dolog, már ripsz ropsz megszüntették volna a többinek a tanítását, hiszen megtaláltuk a Szent Grált, minek nekünk a többi? Ennek is van hátulütője, pl a gyakorlat, amit említettem, a swing, az elemelésre hasonlít, akár kettlebellel, akár súlyzóval csinálja az ember, ez egy nagyon hatékony, de nagyon veszélyes gyakorlat is egyben. A gerincre nézve pl akár elemelést, akár swinget csinálsz, a súly többszöröse terhelődik a derékra, vagyis ha jól csináltad, akkor a 7x-ese. Úgy meg nem lehet csinálni, hogy ennél kevesebbszerese, vagyis csak egészséges embereknek ajánlott.

Hogy miért végeznek sokan mégis elemeléseket vagy swinget, ez azért van, mert a káros (igen!) hatása mellett számos előnye IS van, DE a hangsúly azon van, hogy mivel károsít is, akinek már van patológiája, nem csinálhatja.

Nincs is olyan edző, aki ezt úgy megtaníthatja, nincs olyan pontos végrehajtás, ami ezt kiküszöböli, mert a gyakorlat dinamikája adott, abban a helyzetben a derékra iszonyú teher hárul.

Én nem szeretem, amikor egy eszközt vagy mozgásformát úgy magasztalnak, hogy a többi fölé helyezik. Én sem szeretem, sok dolog összességéből adódik egy jó edzés.

Meg nem tudom, személy szerint fontosnak tartom, hogy egy sportos ember meg tudjon csinálni alapvető dolgokat, pl felhúzni magát egy korláton. Egy majom is meg tudja csinálni, pedig nem is súlyzózik, miért ne lenne elvárható egy embertől? Nálunk a vizsgán ezt nem tudni végrehajtani egyenlő a bukással. És ez is azok közé a dolgok közé tartozik, amihez nem kell semmilyen eszköz, csak egy szőnyegporoló korlát, de rengeteg eszközt/gépet rendszeresen használó, magát sportosnak tartó ember bizony nem képes rá.
(válasz parinoush 97. hozzászólására)

100. David92016-07-04 14:52
Azért "félnek a súlyzóz edzéstől", mert a lányok többsége sportosan vékony szeretne lenni, nem pedig az izomtömegre hajt. Ha ők így érzik jól magukat, ilyen testet szeretnének azzal mi a baj? Szerintem semmi, amig az egészséges határon belül mozognak.

99. Leoborta2016-07-04 14:18
Nem félek, de mi abban az érdekes?! Bent egy teremben súlyokat emelgetni egy helyben. Aki fut, biciklizik, görkorizik, evez, úszik, túrázik, csapatsportot űz, stb... azt megértem, de ezt soha. De ez csak az én szubjektív véleményem.

1 2 3 4 5