Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Nehéz a tanárok dolga? fórum

Nehéz a tanárok dolga? (beszélgetős fórum)

1 2 3 4 5
133. Boszy28 (válaszként erre: 132. - Túrógombócka)
2015. okt. 15. 20:13
Na igen....:) Bírom, amikor olyan karattyol, aki közelről max. a saját gyerekét látta :)
2015. okt. 14. 20:11
úgy szeretem azokat, akik mindent olyan szépen elmondanak elméletben, de még az életben nem tartottak egy órát se :DDD
131. Boszy28 (válaszként erre: 130. - Bársony)
2015. okt. 14. 20:02

Minden szavaddal egyetértek!

Több, mint 10 éve tanítok, és tapasztalatból mondom, hogy elég 1 olyan gyerek az osztályban, akiről te is írsz....sajnos...:(

130. Bársony (válaszként erre: 123. - Csodálatos_Amy)
2015. okt. 14. 19:43

1, Szegregációval azt oldanák meg, hogy az a gyermek, akivel nincs probléma, nyugodtan tudna tanulni és haladni. Valamint: nem félne, hogy x. y. megveri, leköpi, megrúgja, fenyegeti...Persze, hogy összetett probléma, de legalább egy részét kellene megoldani (kezdetnek), mert az is több, mint a semmi. Miért kell ezt a normális gyereknek eltűrnie???


2, Igen, de sokan ezt a tanártól várják el, hogy majd megneveli a gyerekét az iskolában.


3, De ha otthon elő sem veszi a könyvet? Ha órán nem akar írni? Miért kellene ezt az időt azoktól elvenni, akik akarnak tanulni, azzal, hogy rá várok, rá szólok, stb...Ezzel a többi gyereknek okoznak hátrányt. Nem tanulhatok helyettük! Megmondom, hogy melyik fogalom lesz a dolgozatban, elmagyarázom, mit jelent, felolvassuk, visszakérdezem és a dolgozaban nem tudja, mert NEM TANUL, mert nem érdekli. Gyerek még, nem tudja felmérni, hogy fontos lenne a tanulás a későbbi pályája miatt, ezt a szülőnek kellene megalapozni a gyerekénél!


4, Az, hogy nem veri meg a nála gyengébbet, nem okoz neki sérülést, nem pisil be a másik gyerek a félelemtől és nem jön oda hozzám sírva! És most nem is írtam a többi szülő JOGOS felháborodásától.



5, Ha valamelyik tanulóval probkléma van, 90% hogy kisebbségi. Nem előítélet, ez TÉNY. Vannak köztük rendesek, akikkel nincs gond, de amit előbb írtam, saját- és a kollégáim tapasztalata is.


6, Olvasd el az előbbi válaszomat.


Tanárnak tanulsz, majd amikor nem a gyakorlóiskolában leszel, akkor majd megtapasztalod a valóságot. Mert a gyakorlóiskolában tanítani álom volt! Vagy gyere el hozzánk és szedd szét a verekedő, köpködő, anyázó gyerekeket és magyarázd el nekik, hogy ezt nem szabad ám.

129. Érdekes73 (válaszként erre: 124. - Unom)
2015. okt. 13. 11:23
A nagy szavak meg fellengzős dumák után a tettek általában fasorban sincsenek :)
128. Érdekes73 (válaszként erre: 125. - Unom)
2015. okt. 13. 11:21
Jogos az ilyen elcseszett másokat zaklató ( általában kisebbeket bandában mert egyedül gyávák és a korosztályukban gyengék ) "ártatlan " gyermeknél a sanyarú meg hátrányos gyerekkora hivatkoznak. Hát bakker másnak se volt felhőtlen mégse ebbe élte ki magát...
127. Érdekes73 (válaszként erre: 124. - Unom)
2015. okt. 13. 11:18

:D

A nemes eszmék mellett neki a 85 %-os veszteség csak járulékos :)

126. Csodálatos_Amy (válaszként erre: 125. - Unom)
2015. okt. 13. 11:09
A baj nem az, hogy az agresszív gyerek és a nem agresszív gyerek egy osztályba jár. Ez akkor probléma, ha pedagógus nem tudja/akarja megakadályozni az verekedést vagy bántalmazást. A megoldás az lenne, hogy az agresszív gyerekeket és családját pszichológus, családsegítő, esetleg gyógypedagógus bevonásával kezeljék. Ehhez pénz kellene. És mivel nincs pénz, ezért nem lehet valóban integráltan oktatni.
125. unom (válaszként erre: 123. - Csodálatos_Amy)
2015. okt. 13. 04:34

"De az mire és milyen megoldás, ha a verekedőseket elkülönítjük, és hagyjuk, hogy folytassák a verekedést, immár egymás között?"

Pl. arra, hogy akit eddig vertek ezek a gyerekek, annak nem kell félnie többé az iskolában. Vagy ez nem számít?

Az ilyen tanári hozzáállás miatt kellett nem egyszer közbelépnem a gyerekeim érdekében. Nem érdekelt az agresszor lelkivilága, a lányom biztonsága fontosabb volt.

124. unom
2015. okt. 13. 04:30

"Annyit érnének el vele, hogy a nem magatartászavaros gyerekek nyugodtan tudnának tanulni. Na bumm!!!"

Haneked ez mellékes keress másik pályát, pl. menj gyógypedagógusnak. Nem ez lenne az oktatás egyik célja? Vagy az átlag gyerek érdeke mellékes?

123. Csodálatos_Amy (válaszként erre: 22. - Bársony)
2015. okt. 13. 01:03

Nem tanárként dolgozok, viszont annak tanulok, így eléggé belelátok abba, hogy milyen ma az oktatás állapota és milyen rendszerszintű problémák blokkolják ezt a jelenleg barbár módon államosított, szétvert, meggyalázott köz- és felsőoktatás fenntartását is. :)


1.) Azért írtam azt, hogy a szegregációval nem oldanak meg semmit, mert azzal csak rész-probléma lenne kezelve. Abban viszont igazat adok neked, hogy ami most integráció néven zajlik, az mindennek nevezhető, csak integrált oktatásnak nem. Visszatérve azonban a szegregáció kérdésére a közoktatás problémájának egészére az nem nyújt megoldást, sőt... Annyit érnének el vele, hogy a nem magatartászavaros gyerekek nyugodtan tudnának tanulni. Na bumm!!! De a magyar közoktatási rendszernek nem ez a legnagyobb problémája, ennél sokkal súlyosabb, mélyebb, reménytelenebb tényezők blokkolják a hatékony oktatást, minthogy van 3-4 gyerek az osztályban, aki zavarja és hátráltatja a többit... Nem ez a probléma eredője. A rosszul működő integráció ugyanis csak a jéghegy csúcsa, mert hiába emeljük ki a "rossz/beteg" gyerekeket az "egészséges/normális" gyerekek közül, ha nincs pénz krétára, fűtésre, tornateremre, normális tankönyvekre, pedagógusok tisztességes bérrendezésére, iskolafejlesztésre, tanagyag fejlesztésre... stb.

Akik a szegregált oktatást támogatják, azok egy álproblémát támogatnak, és azoknak a politikusoknak/oktatási szakértőknek a bugyuta, szakbarbár véleményét osztják, akiknek az áll érdekükben, hogy minél kevesebb pénzt kelljen belerakni az oktatásban, arra hivatkozva, hogy az oktatás fő problémája az integráció... Könyörgöm, megint legyen az, mint az átkosban?! Hogy van az A osztály, ahova a gazdag és értelmiségiek gyerekei járnak, a B-be a munkásosztály gyerekei, a C-be meg a roma gyerekek? Újra ezt akarjuk? Ez mennyire adaptív és hatékony kezelése az magyar közoktatás valódi problémájára nézve? Semennyire sem, mert nem az integráció a probléma, hanem az, hogy csóró az iskola, csóró a pedagógus, és a csóró az állam és az önkormányzat, és az oktatásra szánt évről-évre minimalizált pénzt, ami minden magyar állampolgárnak megjárna, azt nem fejlesztésre költik, hanem mindenféle kamu projektekre, na meg zsebre van rakva... Így persze arra sincs pénz, hogy az integráció jól működjön...


2.) Hol írtam azt, hogy egyedül a tanárnak kellene foglalkoznia ezzel az óra közepén? Nem véletlen írtam azt, hogy a rossz magyar oktatás és az erőszak megjelenése az oktatásban, az nem egyéni kérdés, hanem pedagógia-TÁRSADALMI-SZOCIÁLIS. Így egyben...


3.) Nem tudom, hogy te hogy vagy ezzel, de én már azt is sértőnek tartom, amikor egy tantárgyat nívóscsoportokban oktatnak "fejlettségi szinthez alkalmazkodó tehetséggondozás" címen . Mert, mondjuk, aki a 3-as csoportba kerül, ne adj Isten a 2-be, az pontosan tudja, hogy az ezen az elven működtetett elbírálás alapján ő kevesebbet ér, mint az, aki az 5-ös csoportba kerül... Azzal, hogy külön osztályba rakjuk őket, azzal a kedvezményezettek gőgös módon lesöprik magukról a problémát, mintha bűn lenne arról tudomást venni és társadalmi problémakezelést kínálni... Bár a megtanulandó tananyag baromi sok még egy jó tanuló számára is, mégsem ez okozza a rossz tanulók számára a sikertelenséget, hanem a nem megfelelő, már rég elavult oktatási módszer. Hiába csökkentjük le a tananyagot a problémás gyerekeknek, ha nem tudjuk megtanítani tanárként nekik, mert már 20 éve nem vettem részt továbbképzésen, mert nincs rá pénze az iskolának és fogalmam sincs arról, hogy milyen módszerek a leghatékonyabbak... Így persze, hogy kudarc lesz az integráció, és ilyenkor kezdenek el téves módon úgy gondolkodni az emberek/szülők, mint ahogy te is, hogy külön osztályban kellene foglalkozni velük. Egy csudát...


4.) Nyilván nem szeretném, hogy a gyerekemet üssék-verjék, sőt azt sem szerettem, ha engem ütöttek-vertek. De az mire és milyen megoldás, ha a verekedőseket elkülönítjük, és hagyjuk, hogy folytassák a verekedést, immár egymás között?


5.) Szeretném azt hinni, hogy nem vagy előítéletes a kisebbséggel szemben, de sajnos nem ez érződik rajtad. Ugyanis, ha te az alapján gondolkodol a kisebbségről, hogy te mit tapasztaltál meg velük kapcsolatban, azzal már egyből előítéletet generálsz magadban feléjük, hiszen a te tapasztaltaid alapján ítéled meg őket és az esetleg fel sem merül benned, hogy vannak olyan kisebbséghez tartozók, akik rendes, hasznos és tisztességes állampolgárai ennek az országnak. Nem csak a saját tapasztalataidat kellene számba venni, hanem a környezetedét is, amihez más is, és én így már én is hozzátartozok.


6.) Azt meg felejtse már el mindenki végre 2015-ben, hogy a rossz tanuló/neveletlen/agresszív gyerek az CSAK kisebbséghez tartozó lehet. Könyörgöm, ez akkor önbecsapás, hogy ilyet még nem látott a világ...

122. Érdekes73 (válaszként erre: 121. - Kilimcs)
2015. okt. 13. 00:11
Ott ahol ezek az átnevelős szokások vannak elég belterjes a társaság :( Persze hogy "békésen" élnek de mindegy.Rengeteg a hermafrodita az ilyen zárt belterjes közösségben azért az nem a normál nemi állapot.Nem igazán értem mit akarsz az egészből kihozni : szerintem akármennyit van a gyerek közösségben akkor sem a tanár gyereke az a gyerek. Na és neki nem az a dolga hogy az elcseszett ( genetikailag+ még elhanyagolt ) gyerekekből csodát csináljon. Neki le kell adni az anyagot és ehhez kell némi figyelmet fegyelmet biztosítania. A fejlesztő pedagógus dolga "csodákat" csinálni de ő is csak próbálkozik. Mert csodák nincsenek :) Miért utálod ennyire a tanárokat ? Ismerek /ismertem rengeteg elcseszett nem pályára valót még sincs bennem ilyen elutasítás. Minden szakmában vannak selejtek ...
121. Kilimcs (válaszként erre: 119. - Érdekes73)
2015. okt. 12. 23:40

Olvastad amit irtam???? Tiszafabol nem lesz jegenye...


A fiubol lanyt peldad... ugye tudod hogy tobb tarsadalomban szokas lanyt fiunak nebelni ha nem szuletik fiu? Illetve arra is van pelda hogy lanyt neveljenek ha az nem szuletik.

Persze ok csak elnek bekesen. Se doki se osszeomlas csak a hagyomanyok.


A tanarnak pedig muszaj nebeloi feladatokat is felvallalnia. Es ez hatvanyozottan igaz az alsos tanitokra. Hogy neveljen a szulo mikor ott sincs? ;) nem csak a szulo nevel. Vedd az alsot : ha egy gyerek mondjuk csak ebeddel egyutt 6 orat can a suliban, akkor abban a 6 oraban a tanitonak nincs nevelesi feladata??? :o akkor mi??? Terelgeti nyajat? :) bocs, ironia ...

Egy pedagogus amig vele van a gyerek nevelni is kenyszerul. Megha nem is tetszik neki. O lesz arra az idore a gyerek mintaja.

120. Érdekes73 (válaszként erre: 119. - Érdekes73)
2015. okt. 12. 23:30
Kieg. az " orvos " azt akarta bebizonyítani hogy a gének nem számítanak csak a nevelés és a környezet... Publikálta is az eseteit ( nem csak az ikerfiún kísérletezett ) voltak tanítványai és követői is.
119. Érdekes73 (válaszként erre: 118. - Kilimcs)
2015. okt. 12. 23:25
:) Szerintem van aki tényleg elfajzott és az ilyeneket nem lehet beintegrálni a többség kárára.Lehet rajta elmélkedni hogy jó neveléssel mennyire lehetett volna őket jobbá tenni de ez nem egy iskolai tanár dolga.Nevelni a szülőknek kell nem az iskolának szerintem. Vmennyire lehet formálni mindenkit de a nevelés hatására nem lesz más ember legszélsőségesebb példa : aki fiúnak született akárhogy nevelik titkolják előle hogy fiúnak született hiába kap hormonokat végeznek el rajta műtéteket sose fogja magát lánynak érezni. Megtörtént kísérlet: ikerfiúk az egyik fiú nemi szerve kisbabakorában megsemmisült ( orvosi műhíba ) a szülők pedig adtak esélyt egy felelőtlen orvos kísérletéhez : az ő tanácsára a fiút lányként nevelték .Betartották az ő előírásait. Már majdnem felnőtt volt a nem lány fiú mikor megtudta az igazat. Az eredmény a család szétesett a hatalmas titok és bűntudat miatt a lányként nevelt fiú pedig már gyerekként is tudta hogy vmi nem stimmel hiába nőttek pl mellei a hormonoktól utálta a testét önmagát az életét. Felnőttként férfivá szabatta magát úgy is élt mégse lett soha boldog meg is nősült de végül fiatalon öngyilkos lett :(
118. Kilimcs (válaszként erre: 116. - Érdekes73)
2015. okt. 12. 23:10

Szuketett gyilkosok?? Meg szuletett nevelhetetlen gyerekek?? Na... szerintem ez nincs... a genek csak az alap. Ok hogy tiszafabol nem lesz jegenye, de hogy gocsortos beteg tiszafa lesz vagy egy szep eros az mar neveles es kornyezet.

.


Szerintem amugy nagyin felreertesz es nem egyrol beszelunk.

117. Érdekes73 (válaszként erre: 115. - Érdekes73)
2015. okt. 12. 23:06
Nem vicces téma tényleg az ismert "maugli" gyerekek közül egyik se tudott normál életet élni nem tudtak velük mit kezdeni a legtöbb zárt intézetbe került.
116. Érdekes73 (válaszként erre: 113. - Kilimcs)
2015. okt. 12. 23:03
Miben nyilvánult meg ? Olyat azért nem írtam hogy nincs szükség semmi nevelésre se csak annyit hogy a gének mindig erősebbek. Elrontani persze el lehet vkit meg lehet kihozni vkiből maximumot is de csak önmagához képest.
115. Érdekes73 (válaszként erre: 114. - Kilimcs)
2015. okt. 12. 22:59
Nem itt látszanak a nevelés csodái. Itt az elhanyagoltság következményei mutatkoznak meg. Ilyet nem írtam hogy ha vkit semmilyen nevelő hatás nem ér akkor önmagát felfejleszti az állati szintből...Az állatok között felnőtt gyerekek esetei szerintem szélsőséges kísérletként foghatók csak fel. Na és voltak itt is sajnos olyan dokumentált esetek ahol szándékosan okoztak ilyen állapotokat :( Ennél jobb példát keress :)
114. Kilimcs (válaszként erre: 111. - Érdekes73)
2015. okt. 12. 21:43
Erre tenyleg csak azt tudom mondani melyedj el jobban a temaban. (Gondolj pl a "maugli" gyerekekre, mar az megcafolja amit irtal)
113. Kilimcs (válaszként erre: 112. - Érdekes73)
2015. okt. 12. 21:42
Egyet tuti. Nalunk mindig volt tukor ;) :)
112. Érdekes73 (válaszként erre: 110. - Kilimcs)
2015. okt. 12. 16:35
Szerintem nem láttál még igazán problémás gyereket se felnőttet se még testközelben. Más az elmélet meg más a gyakorlat.
111. Érdekes73 (válaszként erre: 108. - Kilimcs)
2015. okt. 12. 16:32

Egy szót se írtam a családról :) Pont hogy nem a család van hatással hosszú távon a gyerekre hanem az örökölt génjei ( aki nem ismeri a biológiai szüleit vagy esetleg az apját az is hasonlít rá nem csak külsőleg ) ezzel kapcsolatban volt rengeteg vizsgálat örökbefogadott gyerekekkel kapcsolatban. A kísérlet az kegyetlen dolog állatokon is :(

Ikrek : nem tudom mit láttál de pont azt bizonyították hogy nem a nevelés hanem a gének a meghatározóak :)

Hát persze voltak vszínüleg most is vannak oly csodás doktorok akik a nemi hozzátartozást ( azt hogy vki nőnek vagy férfinek tartja magát szerintük csak nevelés kérdése ) is csupán nevelés kérdésének tartották :( Ezzel kapcsolatban voltak nagyon durva kísérletek.

110. Kilimcs (válaszként erre: 108. - Kilimcs)
2015. okt. 11. 17:45

szóval semmi sem fekete vagy fehér. az a lényeg. olyan ember nincs akiben csak jó vagy csak rossz van. A kérdés mit hoz ki végül adott szitukban belőle a környezete.


a tanár pedig irányíthatja a környezetet. erről (is) szólna a diplomája ugyebár...

109. fincsi5 (válaszként erre: 97. - Rlillus)
2015. okt. 11. 17:43

Ne beszélj már hülyeségeket! Ki tehet arról, hogy beteg voltál szabi alatt?

És kit akarsz azzal ámítani, hogy nem több a szabadság, mint az " irodistáknak"?

Hol tanítasz, hol élsz, hogy nem vagy magyar?

108. Kilimcs (válaszként erre: 107. - Érdekes73)
2015. okt. 11. 17:24

kisérlet mindenre volt pro és kontra... pl ikerkísérletek is... ez az alapja a "klónvitának" is. de az ikermegfigyelések pont arra mutatnak rá, mennyire meghatározó a környezet.


itt az a gond, hogy akik túlzott előítéletekkel rendelkeznek, hajlamosak aztgondolni, hogy a család egy zárt rendszer, így azok vagyunk ahova születünk. De részint a család nem zárt rendszer, így nem csak az van hatással, részint mielőtt elkezdenéd mondani, hogy a neurológiai pályák nem írhatóak felül amik kialakultak, azt épp nemrég cáfolták véglegesen. Mostmár tart ott az orvoslás, hogy sok baleset, és esemény van dokumentálva, ami bizonyította, nemcsak az ember, az agy is képes változni... Innentől tényleg puszta előítélet valakit leírni már gyerekkorában.


no, utánaolvasol te is;)

107. Érdekes73 (válaszként erre: 105. - Kilimcs)
2015. okt. 11. 16:58
Nem vagyok tanár :) De a tanárok se csodatévők...Nézz utána a témának rengeteg kísérlet vizsgálat volt már pl. örökbefogadott gyerekekkel kapcsolatban is.
106. túrógombócka (válaszként erre: 104. - Érdekes73)
2015. okt. 11. 09:17
ezzel én valamilyen szinten egyetértek. csodák nincsenek.
105. Kilimcs (válaszként erre: 104. - Érdekes73)
2015. okt. 11. 07:27
Azert remeljuk aki nem hisz a neveles hatasaiban az eleve nem is megy tanarnak. Annak nem nehez lehet a palya hanem vakvagany minden szempontbol. Foleg pszichikaibol nagyon hamar.
104. Érdekes73 (válaszként erre: 89. - Zebracsikó)
2015. okt. 10. 22:59
Szerintem nincsenek nevelés csodái a gének az erősebbek akiben nincs jó abból nem is lehet elővarázsolni azt...
1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook