Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Munkába Bringázók Baráti Köre fórum

Munkába Bringázók Baráti Köre (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... ❯❯
2017. nov. 13. 13:55

A múltkori lánccserekor már a hátsó fogaskereket is cseréltettem, miután sokszor ledobta a láncot nagyobb rázkódások alkalmával. Én nem nézegettem, inkább lecseréltettem - hittem a szerelőknek :).


Hóban azért már én sem bicajozom. Akkor a kerék felszedi a küllők közé a havat és nem elég hogy csúszik, de a kerékjárat is megtelik hóval, így aztán tekerni is nehezebb.


Drága csomagtartót nem veszek, a bicaj sem ér sokat :).

368. Dodi44
2017. nov. 13. 07:10

Ha egyszer lesz idod nagyitoval megnezni a lancot, hogy kopik, a szogecseknel nyulik meg az a lyuk, ahol a szogecsek at vnnak verve a kerek lyukak kisse ovallisak lesznek es ha a lancot is oldalra forditod az is kissebb korben tud meghajuoni, mint uj koraban.

A lanc kopasat en mindig ugy neztem meg meg eddig, hogy az elso nagy fogarkereken megfogom a lancot a fogadkerek elejen kozepen, es elore husom a lancot, es azt nezem mennyure tud ekire elhagyni a fogadkereket, akkor latni igazan a lanc kopasi fokat. De az ir lehet, ahogy mondod, hogy a hatso tengely laza volt es elore csuszott. (de azt lehet latni, hogy a kerek az also vaz kozepen maradt e vagy mar nincs a kozepen a meghato kar mellett.)

Holnap megint az esős bicajozásra készülök.

Bator vagy, vagy en gyava!?

Itt mar esett a ho egy reggelre! -de meg biztos fog lenni jobb ido is.

Sok fele minosegben kaphatsz csomagtatot, ki tudja elore melyik mennyire lesz tartos?

367. sanyinak (válaszként erre: 365. - Dodi44)
2017. nov. 12. 19:46

Nem az a baj a lánccal, hogy nagyon kopik, hanem, hogy kinyúlik. Túlságosan erőből tekerek, nem bírja a strapát. De már meghúztam, lehet, hogy most nem a nyúlás volt a probléma, hanem hogy a lánccserekor nem húzták meg jól a tengely rögzítő csavart.

Most viszont észrevettem, hogy valmikor eltört a csomagtartóm. Nekem az is fontos, hiszen dolgozni járok, illetve sokszor bevásárolni is vele. Keresek egy újat. Olcsóbb venni egy újat mint meghegesztetni. Fogyasztói társadalom...


No én nem mernék beállni egyetlen nagy jármű mögé sem szorosan. Régen még autóval próbáltam így üze,anyagot spórolni, de sokkal stresszesebb mint sűrű ködben vezetni. Folyamatosan teljes erővel koncentrálni kell, hogy mikor fékez az előttünk lévő. MóNagyon fárasztó így menni és persze nagyon veszélyes is.


Holnap megint az esős bicajozásra készülök :/

366. Dodi44
2017. nov. 12. 00:57
Lehet, hogy azert vagyunk egyedul, mert a sok dumamtol nem jonnek bele, inkabb eltavoznak...
365. Dodi44
2017. nov. 12. 00:50

Az egyik gyarban volt egy baratom, aki annak idejen biztonsagos megorzesre , hozott nekem egy kis fogpasztas tubusnyi molibden szulfit fajta zsirt. Azt ossze melegitettem egy kis 90 -es olajjal, es abba tettem bele az uj lancot. egy kimosott eleg meretes konzerv dobozba. Azt egy rezson felmelegitettem, majd kivettem es ujra visszatettem a zsiros konzerv dobozba, hogy a lanc szemekkoze is jol be ferkozhessen az a zsir , jol felmelegitve. Amikor kikapcsoltam a rezsotmeg jocskan folyekony volt a lehulofelben levo zsir kevereke, amikor felakasztottam a doboza fole, hogy a lecsopogo folosleges olajos zsir be vesszen el. Az a lancom nagyon sokaig eltartott, es nem akart elkopni, persze mielott felraktam a bicajra, jol lekesztem a nem kivanatos kulso zsirreteget.


"Ha olyan nagyok a távolságok Nálatok, akkor legalább kertvárosi a környezet és jó a levegő, nem?"

Nem tudom, neked mi a tapasztaalatod ezen a teren, akiknek hatalma van a hatarozatok hozatara, mikor gondolkodtak azok meg logikusan???

A bicaj utak az orszagutak mellett vannak epitve! Hol is van ott a tiszta, egeszseges levego???

De azert van egy nagy park a varosokban, a nevezetesen nevezett "Emerald nyaklanc" Az egy evmiliok alatt, meg a gleccserek idejeben kivajt folyo meder , amely aljan a folyocska meg maradt, es mellette meg agy meder calla, amit utnak alakitottak ki, persza, auto utnak. Ahogy a bicajisik szama nolt, kialkudtak, hogy os is mehessenek azon az uton, Persze az autos forgalom borzenkedett, mert a lassabb bicajsojat kerulhetni kell, mert a parkabn is 45km a sebesseg korlatozas, Papiron. Nem sok bicajos tudja azt a "korlatozast" betartani! Mostanra, a nyar kozepetol kezdve , uj torveny jott eletbe, hogy az autok kilencven centinel nem johetnek kozelebb a bicajosok mellett. (pedig ugy konnyebb bicajozni, a "cugban" ha elottunk torik a szelet...) Igy aztan meg jobban kegyvesztettek lettunk az autosok nal!

Emlekszem, egyszer Kecskemetrol bicajostam haza szegedre egy orszaguti busz utan a huzataban, Amelleyy hogy budis volt, jol haladtam, ugy annyira, hogy a bicajon vazara ratettem a sportzsakomat a hatamrol, es egy csirke combot eloveve azy ette,. jo lpze; a bisz hatuljahoz Eyszerre mellettem ming ket feklanpa vilagitani kezdett hirtelen! Repult a maradek csirkecomb en meg felalltam az ulesrol, es a ket kezem a busz hatuljara tamasztva, fogott engem meg a bicajt vissza a busztol, a busz feke jobban fogott mint az enyem, mert megallohoz ertunk!!

Meg az volt a jo hogy tavol voltak a megallok es azert csak ettem is valamit ut kozben... sikerult megusznom az utkozest, de a combert ne mentem vissza megkeresni... :DDD

2017. nov. 10. 18:42

Ma és tegnap is leesett a láncom, pedig tavasszal cseréltettem. Már megnyúlt volna. No majd holnap ráfeszítek.


De miért csak ketten maradtunk ezen a fórumon? Senki nem bicajozik már?


Ha olyan nagyok a távolságok Nálatok, akkor legalább kertvárosi a környezet és jó a levegő, nem?

363. Dodi44
2017. nov. 10. 12:37

A bicajaim biztos a medvek csaladjaba tartoznak, mert mar beguboztak telire, es nyufton hagyom oket. majd tavaszra bujnak elo, ha felebrednek a teli almukbol. Van ketto kozottuk, amit mar evek ota nem szedtem le a horogrol, noztod mar a gumujai is kiszaradtakm vettem is mar uj gumikat rajuk, de meg azok is be vannak csomagolva hagyva...

Felenk kert varosba elek, a tavolsagok nagyok az otthini varoshoz viszonyitva. Megemlitem peldanak, hogy az egyik vitorlazo baratom a varos kelei oldalan lakik, en meg a nyugatinm es a ketton kozotti oda-vissza tavolsag kilometerben 92 km. Igy a bicaj nem a leg ildomosabb megoldas.

362. sanyinak (válaszként erre: 361. - Dodi44)
2017. nov. 9. 20:30

Én azért is bicajozom, mert élvezem, amikor két közlekedési lámpa között az autókkal versenyezve a maximumra megy fel a pulzusom. Régebben még aerobikra is bejártam a konditeremben. A mozgás doppingol, élvezem.

Jó pár fiatalabb kollégám már csak tükörben látja a hasa alatt lévő nemesebb szervét :)...

361. Dodi44 (válaszként erre: 360. - Sanyinak)
2017. nov. 8. 21:38

A kondidert felnezek rad, es irigylesre melto vagy, de az araert nem. :DDD

Annak idejen Kiskunkfelegyhazara udvaroltam szegedrol, bicajjal jartam at.

Azota lehetosegem van ra, hogy a technika feljodeset a szemelyes kenyelmem erdekeben ki tudjam hasznalni.

-nem is beszelve arrol, hogy nem vagyok abba az ev csoportba tartozo, aki kepes volt egy hetvegen 120km bicajozni, a noi szep szemert.

2017. nov. 8. 10:33

Igen, nekem is volt már, mikor motorral mentem tankolni, akkor nem engedtek be fizetni, mivel elfelejtettem levenni a bukósisakomat :).


Én most is tartom folyamatosan a napi 20 km-t, a fagyos idők beköszöntéig - mivel bicajjal járok dolgozni. De amikor már rendszeres fagyok lesznek, akkor majd leszállok.

És esőben is kerékpározom - viszont nem igazán élvezem, mikor vizes ruhában érkezem meg valahová. Viszont jó a kondim! :)

359. Dodi44 (válaszként erre: 358. - Sanyinak)
2017. nov. 7. 22:20

Ha megengeded megemlitem, a bicajozashoz hasznalt maszkot, mielott egy bankba bemegyunk, elotte ne feledjuk el azt levenni...

- mert ha nem, talan nem kivant fogadtatasban reszesulnenk! Talan meg olomdarabkak is repulnenek a levegoben! De az meg nem lenne nagy baj, mert kis helyen elfernek, csak akkor kellemetlenek, ha nem kivanatos helyen allnak meg... Nem is beszelve a nagy hangzavarrol...


Elmult fiatalkoromban, ha esett, ha sutott, napi 9 kilometert kellett oda-vissza bicajoznom. Akkor meg fel sem vettem.

Minden a nezoponttol fugg.

Mindennek van elonye es hatranya...

:DDD

2017. nov. 7. 14:31

Térjünk akkor vissza inkább a topichoz :)


Egyre hidegebb van, már maszkot veszek reggel a bicajozáshoz. Ami egyrészről jó, mert kevesebb szmogot szívok be, viszont nagyban korlátozza a teljesítőképességet.

Sokféle kerékpáros maszkot árulnak, de végül mindegyikben kényelmetlen tekerni, ha valaki kihajtja valóban magát.

Esőruhám sem volt olyan, amiben valóban száraz maradhattam volna. Kis esőben nem is érdemes felvenni, mert beleizzadok, nagy esőben pedig kívülről is képes átázni.

357. Dodi44 (válaszként erre: 356. - Sanyinak)
2017. nov. 7. 06:15

OSztom a velemenyedet.

Tudod, amikor csak az elmelettel dolgozunk, akkor semmi sem draga!

Valamikor a Chevrolet csinalt egy Volt 1-es modelt, amit talan egy evig enhedtek berelni, majd az oszeset osszeszedtek, es osszezuztak, a berloik meg akartak tovabbra is tartani es vasarolni, de a General Motors nem is akart hallani rola!

Ihu voltak akik kovettek helikopterrel, mert mindent nagy titokban csinaltak. Majd megtalaltak oket egy zuzdaban egyreszuk mar kocka alaku volt, a tobbiek meg vartak a sorsukat.

Annak idejen mar tudtak, hogy a szellem mar kiszokott a lampasbol, de mivel a reszvenyek 51%-at az olaj erdekeltseg tartja a kezukben, igy azt kellett csinalniuk, amiaz olaj erdekeltseget szolgalja.

De manapsag az belsoegesu benzin auto ipart mar ket reszrol is szorintgatjak, az egyik oldal a "zoldek" kik egyre kemenyevv kovetelmenyeket kovetelnek, amiert a kocsik fogyasztasaval is fizetunk meg, a masik oldal , meg azelectromos auto ipar. a VW, Audi, es mar sok mas gyar tarsasagok mar a letezesuket is feltik a jovoben. Mert ha odafigyelunk az iparra, mindenki argus szemekkel figyeli a masikukat, hogy hatha olyas valamiket tudnak, amiket a masikuk mar tud, es ok meg nem! Igy kerult ki a lolab a zsakbol, amikor a GM vilagga kurtorte a VW diesel kocsik software problemajat, mert a VW diesel kituno fogyasztast tudott produkalni! Es a Genaral Motor tarsasag meg meg a mindig a regi technikaval es minimum , kezdetleges, az olajtarsasadok alltal megengedett, kutatassal dolgozott, mert a fogyasztasujat nem csokkenthetik! De mivel az itteni kormany csinalt egy atlag fogyasztasi mercet, amelyt a GM-nek is be kellett tartani, mivel az o kicsijai ocskak, mert direct ugy gyartjak, ezert Chinaban csinaltak egy karosszeriat, es a Toyota Corola motorokat tettek bele, hogy a Chevrolet Nova nev alatt egy keves fogyasztasu auto fogyasztasa lehuzta a kormany alltal eloirt szintre az atlag fogyasztast. De ha barmely pot alkatresz kellett a Nova motorjahoz, ha azt a GM potalkatresz boltban vettem meg akkor egy borososabb aru Toyota alkatresz kaptam. ezert , mivel a motort fel lehetett ismerni, igy majdnem mindenki a Toyotanal vette meg a szukseges anyagot. Ami erdekesseg neg, hogy egy ismeros Magyarorszagra szallitott egy itt vasarolt Novat, amire kesobb egy hengerfej pakolasra volt szuksege, amivel innen kisegitettuk.

Nagyon sok minden torteni am a kulisszak mogott..

2017. nov. 6. 20:00
Igen, azt én is tudom, mire képes a Tesla. Viszont Magyarországon az elektromos autók közlekedését akarták támogatni, ehelyett a gazdagok luxus autóit támogatják. nem mintha a Tesla vezérhajója nem az lenne. De az legalább tényleg csak elektormos energiával megy, nem szennyezi a város levegőjét.
355. Dodi44
2017. nov. 6. 09:11

"ami képes elektromos üzemmódban elmenni 25 km-t."

250 merfoldnel tart a Tesla.

1 merfold = 1.6km.

Tehat, 250miles X 1.6 = 400km. a most gyartott kocsi.Tesla az utak mellett epit gors tolto allomasokat. Amik egy feltetos allomasok, amiknek a tetejere napelemek vannak rakva es toltheto akkumulatorok, es ejjel nappal a Tesla autosok ingyen tolthetik a kocsijaikat. az allamokban kulon terkepeket adnak a Teslasoknak, hol talalhatok az ingyenes tolto allomasok.

Egy csoport tett extra elemeket a csomagtartojaba es 674 merfoldet ment egy toltessel egy Tesla, igaz csak 70km/H atlag sebesseggel.

Az tobb mint 1000 km. egy toltessel...

--ezt olvastam a you tube on. -a hitelessege???

354. Dodi44
2017. nov. 6. 08:59

Egyik baratom a kutato intezetben dolgozik, es hogy az a jovo evi financializalasat megerdemelje a kutato intezet, ugy minden fel ev-evben elokell jonniok egy egy uj kutatsokkal alatamasztott megallapitasokkal.

Egyidoben: a tyuk tojas artalmas.

Masik a dizsno zsir artalmas.

majd: a tyuktojasra szuksege van a szervezetnek, az ilyen olyan tartalma miatt!

Masik a diszno zsiradekra szuksege van az emberi szervezetnek, de csak egy kis aranyban, mert ahhoz tapadnak a vitaminok , hogy a testunk jol letudja kotni es felhasznalni azt.

Az autok tuls ok szennyezo anyagot termelnek.

Az olom tartalmu benzin betegsegeket okoz!

A szuloi hazunkat a ket haboru kozott epitettek, az emeletes haz volt. az egesz hazban mindenuve a vizvezetekunk olombol volt a falakban! a Szuleim 83 eves korukban hagytak itt az arnyek vilagot. Az agyamnak nincsen semmi baja, es rakom sincsen, pegig meg kilowattokkal amator radival adok is.

Sok olyan dolog van a vilagban, ami valami ujjal kell elojonnunk, hogy megmagyarazzuk az egzisztenciankat, hogy miert is kapjunk penzt azoktol, akik ugysem tudja bizonyitani, hogy mennyire felrevezethetok vagyunk...

A fak carbon oxidokat szednek ki a levegobol, es oxigent fejlesztenek, Ultessunk tobb fat, erdoket, ne pedig mertektelenul irtsuk ki oket!

de akik a "kutatasokat fizetik, akkor nem vaghatnanak ki erdoket, mert arra a teruletre nekik szukseg van! ...

-es minden folytatodik, ahogy eddig volt...

2017. nov. 5. 12:26

Akkor beszélhetünk a környezetvédelemről is. Hallottál a magyarországi zöld rendszámokról. Minden plug-in autó megkapja, ami képes elektromos üzemmódban elmenni 25 km-t. Független attól, hogy a kis akku mellett ott van egy igen nagy benzinmotor. Csak nézem a környékünkön a dupla kipufogós Mercedeseket, BMW-ket, Porsche-kat zöld rendszámmal. Így aztán szegény tulajok mentesülnek az adó, parkolási díj alól. Valahogy nem hiszem, hogy ők azok a környezettudatos sofőrök, akik esténként töltögetik az autót a hálózatról...

Nevetséges a magyar közigazgatás...

352. Dodi44
2017. nov. 5. 05:41

Azt hiszem a publikum ma mar arra van kondicionalva, hogy ne a kisfogyasztasu kozlekedesi eszkozoket keresse bennuk a praktikussagot, hanem minnel nagyobb loeroju masinat vegyen a ozzavalo fogyasztassal, ne pedig a benzin aran tartsa a szemet. Minnel olcsobban eloalitsanak egy kozlekedesi eszkozt, de a festek az ujkoraba a szalonban az fenyes legyen, mint a tucsok hatulja.

A kulcs szemlelet, hogy hany masigperc alatt erje el a 100km es sebesseget, a fogyasztasat hagyjuk figyelmen kivul.

Igy marad a bicaj. de manapsag mae annak is az arat megelemltek , de alaposan. egyik ismerosom vett egy noi bicajt, es a fia nekiment egy valaminek, es a pedal melletti nagy fogaskereke majd 60 fokban elgorbult. Pedig nem volt egy olcso bicaj, De a festese az fenylett!!!

351. sanyinak (válaszként erre: 350. - Dodi44)
2017. nov. 4. 10:01

Én ezeket a Dongókat már nem ismertem, csak hallottam róluk.

De tegnap éppen láttam egy hasonló pöfékelő kerékpárt. Vicces szerkezet...

Megtanulni is alig lehet a csöppnyi benzintartalyt

350. Dodi44
2017. nov. 3. 07:34

HAt igen, a seged motorok, a magyar gyartmanyu Dongok... Erdekes hozzaallasa volt a motoriparnak a Dongo kezdemenyezese. A kis motorocskaban csinaltak egy fogaskereket, amely "vulkanfiber" bol volt csinalva, es vizonyos ido utan elkopott , es ujat nem lehetett hozza kapni. Edesapam csinalt egy parat hozza, amely nagyon munka igenyes volt!!!

Nekem sosem volt olyan, mert mi nem engedhettuk meg magunknak. Gimista koromban gurcoltem ossze egy ocska Favorit hasznalt bicajra valot, amelyen majdnem mindent ki kellett cserelnem, bele ertve a "Simplex" lanc valtot is, mert teljesen szet volt a csuszkaja kopva. Egy gepgyarban dolgozo ismerosom esztergalt hozza uj csuszo huvelyt nagysokara. De megjavotottam rajta mindent.. Nem tudom, emlekszel e, egyszer az NDK-bol hoztak be a lampafejbe rakott sebesseg merot, amit az elsokerek agyara kellett rarakni, ami Pjuter puha anyagbol volt ontve. hat honap alatt teljesen szetkopott. Bowli termek volt... es javithatatlan, alkatreszt nem lehetett kapni hozza, muanyag fogaskerekei voltak benne... Azert a lampa feje az sokaig megvolt...

Regen a bicajokra voltak egy jo par seged motorok gyartva. Az egyik a Solex gyartmany vol, amelyet az kormany ele az elso kerekre helyeztek es dorzs kerekkel volt meghajtva. Egyszeru kis ketutemu motorok voltak azok. Erdekessege, hogy a lendkereke a fotengelye egyik oldalan levo egy csapagyon forgott, a ketto oldalan levo csapagyak helyett. Ezert sokat kellett azt cserelni.

A szerkezet tetejen volt egy fa karocska, amelyel ha a motor nem mukodott el lehetett huzni az elso kerektol, es a bicajkent lehetett tovabb tekerni.

Persze akkoriban, mivel azok mind nyugati termekek voltak, nallunk olyan surun lehetett oket latni, mint a feher hollot.

2017. nov. 2. 15:38

Nem, én annyira nem szeretek szerelni. Eleve nem szereteme, ha mocskos, olajos a kezem. Illetve csak korlátozott ideig viselem azt el :). Bár autóvillamossági szerelőnek tanultm, túl mocskosnak találtam a szakmát.

Az agyváltóval viszonylag kevés a munka, nem sok gondozást igényel a láncváltóval ellentétben. Az viszont tény, hogy a javításához nehéz szakembert találni. Ha már az elektromos biciklit említetted, azok is elég drágák. Különösen a pedelec-ek (ezen a néven ismerem a rásegítős villanymotorral szerelt gépeket).

De amíg bírom a tekerést, addig nincs is értelme azon gondolkoznom, hogy milyen villanymotor kerüljön a bringámra. Hiszen vehetnék elektromos robogót is akkor már!

Neked biztosan vannak emlékeid a "dongókról" is. Én inkább csak hallomásból ismerem, de ugye anno ezek is népszerűek voltak, mint robbanómotorral segített kerékpárok. Mégsem terjedtek el.

Ma már persze több pénz van ilyen úri huncutságokra. De akkor is - minek a bicajra motor?!

az egyik kollégám szerelt be a kerékpárja hátsó kereke helyett egy Kínából rendelt elektromos meghajtású kereket. Nos elég jó pocakja nőtt közben... :) Motorosnak nevetségesen néz ki, bicajosnak meg túl lusta :).

348. Dodi44
2017. okt. 31. 23:15

Látom, te mindig is imádtál szerelni :).

Az elet megtanitott ra, a Muszaly az nagy UR!

A mechanikus szerkentyuknek ugy 80 %-a logikusan van epitve. A maradek szazalekja complikalja meg az egeszet! :D

Az egyszeru gepeket szorakozas javitani, a munka vegeztevel ad egy siker erzest!

"AZ agyváltóval sokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet váltani a változó forgalmi helyzetnek megfelelően. Nem tudom, miért nem elterjedtebbek."

Azt hiszem az elterjedeset az anyagi oldala szol bele... A javitasa, mert amit ember csinalt, az el is fog kopni, koltsegesebb mint az egyszeru, hozzaferheto, ugyan azt az eredmenyt produkalo gepek karbantartasuk anyagilag jobban elerhatok. De nem vagyok egy "szagerzo" ezen a teren, csak a jozan paraszti es sugallja.

Az erem masik oldalat nezve, talan ahol a suly szamit az az oldala is talan akadalyt gordit elterjedeseben. Gondolok itt az orszagitra tervezett bicajokra. Azt hallottam, az ujjabb iranyzek , manapsag mer az ipar, szinte lehetetlenne teszik egyes agazatok javitasat, es az elvuk "vegyel ujat"!

Nem tudom kukkantottal e mar bele az akkumulatorral meghajtott bicajok vilagaba?

Vannak a kerek agyba beepitett szenkefe nelkuli motorral hajtott kerekek aminek elso es hatso kerek valtozatai is vannak.

Ugyancsak tobb feszultsegre, ugy mint, 12, 24, 36, 48 voltos es meg hallottam magasabb feszultsegre tekercselt motorokkal, mukodtethetik.

Mivel manapsag a Lithium Ion typusu 18650-es elemek mar a magasabb ara tarolasara is kepesek, manapsag a 3,5 Amperes valtozatat ajalnjak aminek termeszetesen a nevleges feszultsege 3,7 volt. Ezekbol parhzamosan es paralel kotve, mar eleg hatasos csomagoy lehe osszeallitani. De mivel ez a toltheto elem fajta meg nincs egeszen lestabilizalva, a Tesla gyar Australiaban egy ujabb elem meretet csinal, amelu mar 5 amperes tarolasi kepesseggel rendelkezik, persze a physikai meretei egy kisse megvannak novelve, ha jol emlekszem 23x75mm. az eloiranyitott merete. Nem az allamokban csinatak a gyarat, mert az itteni ipar bejelentette, hogy az irany tartossagat 3-4 evre tervezik a Lithium toltheto elemeknek. Ezert aztan , hogy az avatatlan kezeket tavolt tudjak tartani, ezert vallasztottak Ausztraliat a gyartasukhoz, mert a Tesla 10 evre garantalja az alltala gyartott elemeknek. Erdekes am az ipar, ha van szerencsenk a fuggonyok moge veletlen bekukkantani... :DDD

2017. okt. 31. 10:50

Látom, te mindig is imádtál szerelni :).


A Favoritom nekem még mindig megvan, most lehet olyan kb. 35 éves, gyakorlatilag eredeti állapotban (még a gumik is a régiek). Persze nem használom. Egy idő után elkezdtek rajta szakadozni a küllők - természetesen belül a fogaskerék felől és a fogaskereket nagyon nehéz leszerelni. Így aztán az utolsó javítást követően már inkább nyugdíjba küldtem, várja a veterán állapotot :).


Amit én használok bicajt, azon csak egy fogaskerék van hátul, mivel 7 sebességes, agyváltós bicaj, ami szerintem sokkal jobb a városba semmint láncváltós társai. AZ agyváltóval sokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet váltani a változó forgalmi helyzetnek megfelelően. Nem tudom, miért nem elterjedtebbek.

346. Dodi44
2017. okt. 31. 05:49

Biztos ismered a kontra fekes bicajok hatso agyanak mukodeset.

No annak a belsoreszeben volt az egyik fo alkatresze a "tusko" annak ot szogre volt bontva es az ot reszen ot ek fele pajara volt alakitva amelyen az ot gorgo futott, es ahogy elore hajtottuk az ek reszenek a kissebb, felfele meno reszere fordultak a gorgok benne es amikor megszorultak a gorgok a kulso es a belso feluletek kozott, akkor lehetett hajtani a kereket.

A tobb evi hasznalat utan az a "tuskonak " nevezett fem anyaga a sok gorgo mozgastol mind az ot ek pajan egy kicsit benyomodott a tusko anyaga, es akkor nem tudtak a gorgok egeszen beszorulni, es akkor "szalajtott" a bicaj mert a gorgok nem tudtak tovabb gordulni a bemelyedesektol! Akkoriban nem lehetett jutni meg az uj Tuskokhoz, igy a hasznalattol bemelyult godrok vallait azt le lehetett nagy vigyazva koszorulni, amit en tobbnek meg is tettem.

A kozel multban amikor otthon voltam, egy oreg bicajt szerettem volna hasznalni, es annak is a Tusko baja volt. Kiszedtem a tuskot es elmentem egy bicaj boltba, es egy ott levo ugy husz ev koruli gyerekembert megkerdeztem, hogy "koszorulik e meg a tuskot" az ugy nezett ram mintha meghulyultem volna!! Oda ment egy ugy hatvan fele levo ferfihez es attol megkerdezte, mire az elmosolyodott es azt mondta, mar nem hanem csereljuk! Ha azt az arckifejezest le tudtam volna fenykepezni, amit annak a fiatalembernek volt az arcan, hat az megerte volna!!! Persze az uj tusko ara, valami par szaz forint volt csak, nem az ara volt a fontos, csak hogy en mar tobb mint 45 eve nem javitottam kontra fekes bicajt, hat nem voltam jaratos az alkatresz ellatas lehetosegeiben... :DDD

345. Dodi44 (válaszként erre: 344. - Sanyinak)
2017. okt. 31. 05:28

A Mura bicajt en mar nem ismertem, az en idomben az ahhoz hasonlot Toldi-nak hivtak.

Magam reszerol az orszaguti bicajokat szerettem. akkoriban meg a regi E-5-oson lehetett bicajjal kozlekedni.

Egy iskolatarsamnak a "Toldi" volt, Csepel csinalta, es a "homokfuto" az az vastag gumikkal volt elol is es hatul is. Erdekesnek talaltam, hogy a kulso es belso gumik mereteit colban mertek, es csaka verseny bicajok meretei vannak milimeterben megadva. Az tmeroroje az otthon csinalt vicajoknak a 28-as volt a leg nagyobb mennusegben gyartva, majd kesobb csinaltak a 26-osokat, mig a verseny kerek meretek a "700" asok as a kulso mereteiket 19-25 mm ig voltak de a z atlagban a 23mm eseket hasznaltuk legtobben.

Nem tudom emlekszel e meg , hogy regebben ket fele kulso gumi volt a szelei miatt elnevezve, hogy az abroncshoz hogyan illettek ra. Az uj fajta az a "drotperemes" volt es a regebbinek mar elfelejtettem a fajta nevet... Persze a kerek abroncsok a gumikhoz illeszkedo szelei is masok voltak. A hatso kerek "agya" is az ujabb fajtak kezdtek megjelenni a "racsnis" agyuk, eloszor csak egy fogaskerekesek voltak, es a hatso agy masikoldalara, az agyon levi menetre meg egy fix lancfogaskerek volt rahajtva. Igy ha a racsnis bediglott a ket benne levo pockok eltortek akkor meg hazakerekezhettunk volna vele. Az ujabb fajta katso racsnis agyakon mar eloszor harom, majd negy fogaskereke jelentek me, es manapsag mar 10 fogaskerek van a racsnis agyra felrakva es a lancterelovel ellatva. Akkoriban a hazankban az elso boltokba kaphato valtos sebessegu bicajok azok a Cseh gyartmanyu "Favorit"-ok voltak. A nyugato verseny bicajok csak a nagyobb, jobb anyagi hatteru egyesuleteknek lehetett! Lattam olaszplat es francia bicajokat. nekem kesobb az egyesuletben olasz campanolo felszerelesu bicajt hasznaltam, a gumik egybe voltak varrva a kulso es a belsok, nagyon kellett vigyazni, amikor kiszurodott es a javitasat kellett megcsinalnom. majd jottek a milibden fem otvozetu vazasok, mert megkezdodott a harca a bicajok sulyanak csokkentese, az aluminium vazak, majd a carbon vazak, abroncsok gyartasa...

Manapsag, mar biztos bo valasztek van beloluk otthon, a zsebunk melysege a hatar, gondolom...

-emlekszem, Szegeden laktam, es KKFhazan lako lanynak udvaroltam, es semmit sem gondoltam, hogy bicajjal leszaladtam egy egy delutan oda vissza.

344. sanyinak (válaszként erre: 343. - Dodi44)
2017. okt. 30. 20:16

No kezdünk elmenni valami műszaki retro topikba átmenni :)

Akkor legalább a régi bicajokról legyen szó! ;)

Pl. volt régen a. Muraközi vastag lábú lovak mintájára Mura biciklinek elnevezett vastag abroncsú kerékpár (korai mountain bike :).

Vagy hogy gyermekkerékpár híján hogy tanultak meg a gyerekek a nagy bicajon tekerni...

343. Dodi44 (válaszként erre: 342. - Sanyinak)
2017. okt. 29. 21:44

A karavan halad, es az ido szalad...

A technologia sem kullog mogotte, probal lepest tatani az idovel...

Mivel en egy kis faluban a tanyavilag kozott noltem fol, meg kisgyerek koromban meg lathattam ezeket, mert edesapamnak is volt egy folszerelese, es jartak a tanyavilagot osszel. Ha megnezted azt a reszet, amelyben a buzakeveket adogattak fel a cseplo tetejere es a kekszoknyas neni volt a "keve vago" mert a buszaszalmajs kevejet, osszecsavart buzaszalmabol csavart "kotellel" volt osszekotve, es mielott beleengedtek a cseplo tetejen a garatba, azt a kevekotelet el kellett vagni! Annak idejen aki a vevet vagtam azoka kekfestos szoknyajukat az aljan a labuknkozott osszekotottek, hogy a kevefeldobo emberek lentrol ne lassanak a szoknyajuk ala! :-) Emlekszem meg a kormos Hofferra! (ha eszre vetted, nemelyek Hofherr-nak (ami a nemet :udvar ura nevbol lett) hivtak de magyarositva lett Hoffer!

De azt hogy az iskolaban elsoben mit tanultunk, arra mar nem! :-)

Meg arra is emlekszem, hogy a cseplesnel, nagy hordoknak televizzel kellett lenni a kazlak mellett, hatha egy kipufogo szikrajatol kigyullad valahol! Erre azert emlekszem kulon, mert idonkent megengedtek, nekem hogy belemartsanak azokba a napon felmelegedett tele vizes hordokba!!! :DDD

342. sanyinak (válaszként erre: 341. - Dodi44)
2017. okt. 29. 08:15

Ilyeneket legfeljebb múzeumban láttam. Én még sehol nem voltam ezek idejében.

Ahol többször voltam gyermekkoromban tanyán ott egy hengeres csettegők voltak, amiket kurblival lehetett indítani. Azoknak volt hasonló hangja.

341. Dodi44
2017. okt. 29. 06:03

Hat ilyent lattal e mar? ez az otvenes evekben volt es igy csepeltek a gazdak tanyaihoz kihuzattak a cseplogepet,elevatort es a munkasok ott helyen csepeltek el a gabonat, szetvalasztva, a magot, amit a cseplogephatuljara szorodott belke a zsakokba, szalmat es toreket, meg a cseplogep elejen jott ki a szalma meg a konnyebb munka volt kezelni, mert ha tobb volt akkor egy "elevatorra" ment ra es az felvitte a szalmakazalba raktak ami kijott, de a torek az nagyon szuros volt a toklaszoktol..

[link]

340. Dodi44
2017. okt. 29. 05:50

Ugy kilenc percnel lehet latni a lendkerekbol kijovo inditashoz tartozo karocskat.

[link]


Ugye eszrevetted szeretem az oreg gepeket.

❮❮ ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook