Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Munkába Bringázók Baráti Köre fórum

Munkába Bringázók Baráti Köre (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... ❯❯
339. Dodi44 (válaszként erre: 338. - Sanyinak)
2017. okt. 29. 05:30

A Hoffereket az otvenes hatvanas evekben hasznaltak.

Meg lehet talalni a you tube-on egy ket felujitottat.

Azok egyhengeres traktorok nagy suritessel, a kurblival nem lehetett volna megforgatni...

[link]

338. sanyinak (válaszként erre: 337. - Dodi44)
2017. okt. 28. 09:20

Nem hallottam ezekről. Mikor használták ezeket?

Miért nem kurbli volt rajtuk, miért rugós foggantyú?

337. Dodi44 (válaszként erre: 336. - Sanyinak)
2017. okt. 28. 06:32

Emlekszel meg az oreg Hoffer traktorokra?

Azoknak volt erdekes kipufogo hangjuk!

VAlamikor a nemetek az "arulok" nak hivtak!

Mert azokat a traktorokat hasznaltak a haborukban az agyukat vontatni. De amikor vontattak a Hofferokkal, azok olyan hangosak voltak, hogy az ellensegnek kilometerek tavolsagabol is tudattak, hogy mit csinalnak vele! :DDD

Emlekszel meg a gazmelegitore, amivel a Hoffer orat melegitettek fol? Benzinnel mukodo volt es fel kellett jol pumpalni, no meg az is jo hangos volt! Ott tanultam meg, hogy hogyan kellett a Hoffert elinditani, es hogyan kell fogni a lendkerek oldalfalabol kijovo rugos foggantyut, hogy amikor a motor vissza rug, de torhesse el a huvelyk ujjunkat! :DDD

336. sanyinak (válaszként erre: 335. - Dodi44)
2017. okt. 26. 06:32

Engem a külön tartályból adagolt olaj keverékkel működő motorok irritálnak. Nem tudom miért, de azok nekem irtó büdösek (olcsó távolkeleti robogók, jet ski motorok). Persze a régi üzemanyag keverékkel üzemelők sem túl kellemesek.

No meg az öreg dízel motorok. És az öreg Otto motorok :) Minden, ami régi, rosszul beállított.

335. Dodi44 (válaszként erre: 334. - Sanyinak)
2017. okt. 26. 04:59

Nem tudom, te ismerted a az MZ 250-es Trophykat?

Nekem Szegeden az elso volt. Amint tudjuk azok a ketutemu 1:33-as benzin keverekkel mukodok voltak. Mivel a varosban bent dolgoztam, es "kemeny legenynek" vallottam magam, igy telen is azzal jartam munkaba, persze rovid tavon nem tudott a motor kelloen bemelegedni es a keverekbol a benzin mellett az olajat is elegetni. Igy atan , amikor tavasszal eloszor kimentem az E-%-os utra, az elso felkilometer hosszan amikor a motor mar kelloen felmelegedett, es a meg kipufogo es az odavazeto kipufogo konyekcsoveben felgyulellett elegetlen olaj elkezdett kiegni, hatalmas fustfelhot fujtam magam moge... Nem voltam buszke ra, de az a motor fajtanak az volt a bune. Azutam a Yamaha es a Kawasaki azt ugy olfotta meg, mivel rajottem, hogy a ketutemu motornak mulonbozo fordulatoknal kulonbozo mennyisegu kenoanyagra van szuksega, es ha tul eros az olajozas, azt a motor nem tudja elegetni, es a gyujro gyertyaja nem tud tisztan maradni, beszenesedik a felig elegedt olajtol es a szentol rovidzarlatos lesz a gyertyaja. Igy aztan a Nipon ketutemu motorok egy kulon tartalyba tettek a ketutemu kenoolajat es a fordulatszamtol fuggoen adagoltak a carburatorba a kevereknek az olajat. Mert az 1:33-as kevereket azt a mazimum fordulatra mereteztek, mig az atlagos hasznalatnal alltalaban sosem porgettek a motorokat a teljes fordulattal. Voltak olyan kulso felerositesu csonak motorok is, amelyeknek ugyan csak a ketutemu motorokon kulon volt az adagolasukhoz szukseges ketutemu olaj tartalyuk. Egy baratomnak volt egy Mercury outboard motorja, a csonakjat a szomszedja kolcson kerte, es abba kulon kellett a benzint es a szintetikus ketutemu kenolajat tankolni, es a szomszed azt nem tette, csak benzint tett bele, es olajat nem.

Sajnos minden dugattyuja beleragadt, mert a kenes nelkuli fem feluletek a surlodastol kitagulnak es osszeragadnak, es a javitasi osszege igen magas volt!

Hat igen, a robogokat mar lehet negyutemu, ketutemu es electromos valtozatban kapni...

Nekem otthon egy pici 50ccm-es kis Hondam volt az utobbi idoben...

334. sanyinak (válaszként erre: 333. - Dodi44)
2017. okt. 25. 06:08

No igen, de ilyen alapon akkor a kétütemű motorokat is fejleszteni kellett volna. Igaz, a hajókon használták...

De a kétütemű motorok is elbuktak a környezetszennyezés miatt (hisz nincs tökéletes égés az atoblitett hengereknel).

Jut eszembe, gyűlölöm a kis kétütemű robogokat, olyan rohadt büdösek. Majd megfulladok tőlük a bicajon.

333. Dodi44 (válaszként erre: 332. - Sanyinak)
2017. okt. 25. 04:30

A fogyasztassal azert van baj, mert a beomlo es a kiomlo nyilas egyszerre van nyitva, mint a ketutemu motoroknal.

Wankel motorral a Mazda RX 7-es modelt meg mindig gyartja a Mazda, de az inedustry soha nem feljesztete tovabb, nem tokeletesitette, mert a nagy gyarak mar nagy beruhazasokat tettek a gepekre es konnyen ment mar, olcson es nagy profittal mukodott a konvencionalis dugattyus motorok gyartasa.


Year: 2018

Make: Mazda

Model: RX7

Engine: 13B twin rotor

Transmission: 5 speed manual

Horsepower @ RPM: 280 @ 6500

Torque @ RPM: 5000

0-60 time: 4.8 sec.

Top Speed: 156 mph

body style: coupe

332. sanyinak (válaszként erre: 331. - Dodi44)
2017. okt. 24. 06:04

A Wankel motor a tömítési problémák, illetve a nagy fogyasztás miatt nem lett nyerő.

Az elektromos autóknak biztos van jövője, csak még várni kell a hétköznapi használatukra. Egyelőre nem üzlet ilyenekkel utazni. Még nem megfelelőek az akkuk és drágák az autók.

331. Dodi44
2017. okt. 24. 02:21

A mai napokban meg osztom a velemenyedet, egy hosszabb auto utazasra, de ahogy az evtizedek mulnak, az egy toltessel megtett utazasok hossza is valtozni fog, ugyan ugy mint mindene.

Sopron es Zahony kozotti tavolsag, 425km. A Tesla gyar egyik autoja mar egy toltessel megtett 250 merfoldes tavolsagot, ami durvan 410 km. Yehat mar szerintem, a jobb kocsik mar ott kopogtatnak a kertek alatti kozelsegben. Az allamokban es mae a EU ban is tolto allomasokat allitanak fel a fontosabb utak mellett, amelyekkel a toltoallomasok tetejere helyezett Solar panelokkal gyujtik az energiat.

Ne feledd el vannak esz mindig lesznek is akiknek az erdeke, hogy a doldok ne valtozzanak. Mit gondo;uml a fprgo digattyus Wankel motor rendszer miert nem van elterjedve? Ha a Wankel motorra is annyi kutatasi es kiserleti munkat fektettek volna be, mint a konvencionalis dugattyus rendszerben, akkor egeszen mas eredmenyeket ert volna el az ipar. Minden mas teren is a helyezet osszehasonlithato. Amely autogyarak manapsag mar nem forditanak kutatasokat az electromos autokra, azok kifognak menni az auto gyartasabol.

Profeta nem vagyok, csak egy dondolat...

330. sanyinak (válaszként erre: 329. - Dodi44)
2017. okt. 23. 10:00

Nálunk bezzeg véget ér a meleg és esik az eső folyamatosan.

A napelemes autó magában nem sokat ér. Kicsi a felület, nagy az energiaigény - egy normális autóhoz nem elég. Viszont a napelemes repülő, hajó ötlete tetszik.

Ahogy írtam, én még várom a jobb hatásfokot

329. Dodi44
2017. okt. 23. 06:24

Egyes meteorologusok azt josoljak, hogy az indian nyarnak vege van, Ma meg kivalo napsuteses nap volt! De mar hetfo estere esorol beszelnek, es meg a kertembol nem szedtem fol mind a paradicsom kotozo karokat.

A nap elemel nekem mindig feszinating tema volt, ahogy az az egesznek a fejlesztese elindult. es a tradicionalis energia arca mennyire ellene fordult, amiben egy kicsit igazuk is volt, mert az elso napelemek hatasfoka egy szamjegyu volt. De a fejlodes nem stagnalt es ha lassan is de elindult a hodito utjara. Ugyan arra az utra tert, mint a computer fejlodese. Me, tudom mennyire kovettes annak az electromos agnak a fejlodeset, de en meg az elso processorral az 8086-el kezdtem majd az 8088 a 8 bit es formatummal, es lasd, manapsag mar a 64 bite formanal tartunk. Ha egyszer mar kicsuszuk Dzsini a lampasbol, azt mar nem lehet visszatenni. Nem tudodm szoktad e kovetni, a solar panelekkel meghajtott auro versennyeket Australiaban, amikor az eszaki reszukrol ez 1000 merfoldes versenyt rendezik a mindenkielott nyitva allo beneveesekkel. Nagyon erdekes megoldast hoznak nyilvanossara! Azt hiszem az utolso megrendezett versenyukon egy hollandiai egyetem vitte el a palmat. A nap elemek hasznosotasi hatasfoka, manapsag mar majdnem 20% korul jar a tobbretegu feny sprektum kiaknazasaval.

328. sanyinak (válaszként erre: 327. - Dodi44)
2017. okt. 18. 10:33

Nem tudom, ott éppen milyen idő van, de nálunk még bőven lehet tekerni az időjárás végett.


A napelemekkel én pl. kivárok, mert folyamatosan egyre jobb a hatásfokúak kerülnek a piacra és jelenleg kaphatóak megtérülési ideje minden bizonnyal hosszabb mint a műszaki elévülésük ideje. Olvastam, hogy már olyan napelem is van, ami a fényenergián kívül a hőenergiából is tud hasznosítani.


Inkább elköteleződés határozza meg, hogy ki szerel fel napelemet a házára semmint a környezeti adottság. Van egy ház, ami mellett el szoktam menni, ahol pont a hatalmas fenyő árnyékába szerelték fel a napelemeket, mert ott van a tető. Ennek ugye nem sok értelme van, hiszen csak rövid időszakban kap napot.


Nekem lapos tetőm van, meglepődtem, mikor megtudtam, hogy arra költségesebb napelemeket szerelni mint a sátortetős házakra. (a konzolok ára miatt)

327. Dodi44
2017. okt. 18. 07:18

Meg nem tettem el telire a bicajt, mindig megigerem, no majd meg holnap, ha meg jo idolesz elmegyek egy nagyobb korre tekerni egyet, de mar eddig csak igeret volt, es nem valositottam meg. Mindig akad valami mas "fontos" dolog csinalni valo.

Kozben jatszadozok a napelemekkel es azok is elfoglalnak egy csomo idomet.

Electro technikus vagyok, es a napelemek foglalkoztatnak. Nagy fejlodes van azon a teruleten is, de vannak jelentos erok, amik a toluk telhetoen megakadalyozzak a nagyobb lepesekbeni elore toreseit es alkalmazasat.

Amellett persze a praktikussaga a teruletek adottsagainak is a hatasai alatt is all. Az erdekessege az egesznek, hogy nekem aki szeretne vele komolyabban foglalkozni, a kornyezetem adottsagai nem kedvezoek , es amikor egy jo fekvesu terulet amely kivalo alkalmat nyujtana a napelemek kihasznalasara, az ott lakok semmi erdeklodest nem nyilvanitanak, azon a teruleten.

326. sanyinak (válaszként erre: 325. - Dodi44)
2017. okt. 18. 06:06

Igen, sajnos a versenysport nagyobb üzlet semmint az egészség és a tömegsport.

És könnyebb a tv előtt chipset majszolva szurkolni, semmint kimenni és mozogni picit.

325. Dodi44
2017. okt. 17. 07:08

A sport mar csak neveben van, manapsag mar gladiatorok vannak, csak nem a kajajukert csinaljak, hanem milliokert. Ahol en elek, ott a kosarlanda, a rogby itteni fajtaja, amit football nak neveznek, es a Baseball megy. Ezek az iparokat hasznaljak, Ezek aztan olyan erosek, es akkora penzeket szednek be, hogy csak na. Ezt viszont a tagjainak fizetett milliok fizetesei tukrozik.

Ha az olympiai jatekok mennek valahol, akkor errefele csak azokat a sportokat hozzak a TV-re, amiben az itteniek eselyesek. Szeretem a pinpongot, azt itt meg nem lattam kozvetiteni. Ha bicajal joidoben el megyek a postara, hat aznap masik bizajost biztos nem lehetne latni az utcan kozlekedni.

Az van, ezt kell szeretni...

324. sanyinak (válaszként erre: 323. - Dodi44)
2017. okt. 16. 17:44

Azóta nagyon sok idő eltelt és azóta nagyon sok új bajnok őt avattak, akik között nem volt magyarok. Mondjuk én a focit sosem értékeltem semmire sem. Mindenesetre a stadion lelátók helyett inkább több sportpálya épülne, hogy mindenki mozogjon és ne csak a hivatásos sportolók.


Itt arra költenek, hogy minél többen legyenek egészségesek és nem arra, hogy a lelátóról bámulja a tömeg azt a néhány túlfizetett sportolót:


[link]

323. Dodi44 (válaszként erre: 322. - Sanyinak)
2017. okt. 16. 06:27

Emlekszel meg az Angol : Nagyar 6;3 as gyozelmunkre?

Puskas es csapata, az Arany csapatra?

322. sanyinak (válaszként erre: 321. - Dodi44)
2017. okt. 16. 06:03

Nálunk is sokan fociznak szabadidejükben, a magyar profi futball viszont a béka segge alatt van :)


A hollandok közlekednek vele és remélhetőleg egészségesek emiatt.

321. Dodi44
2017. okt. 15. 21:58

Csak mint erdekesseget emlitem meg, Hollandiaban talan a lakossaghoz szamitva a legtobb ember hasznalhatja a kerekparokat, es ami erdekes, hogy a nagy nemzetkozi bicaj versenyeken nem a "fapapucsosok" vannaka tobbsegben...

Vagy talan ennek az is a tenyezoje, hogy a kozvetitesekben mindig az elso haromrol beszelnek a tobbiekrol, a mezonyrol, annak a resztvevoit nem is emlitik meg mindet, esetleg csak egyeseket...(a ketteseket nem :DDD )

320. sanyinak (válaszként erre: 319. - Dodi44)
2017. okt. 14. 10:31

Én itt most a kerékpáros kultúráról írtam, nem a történelemről. Hollandia legelől jár a kerékpározásban.

No meg a kempingezésben :)

319. Dodi44 (válaszként erre: 318. - Sanyinak)
2017. okt. 13. 23:50

Tudod, hogy eppen hogyan mi tortenik mar o-hazankban, azt en mar csak hallomasbolt tudom, mert ot eve voltam otthon utoljara, es amint tapasztalom, egy ido utan eljutunk egy olyan helyzetben, amikor a szepre akarunk csak emlekezni.

Egy masik szempontot megemlitek. Mi otthon egy olyan helyzetbe kerultunk, hogy az elso es a masodik haborut is vesztettuk. Igy a mi helyzetunk sosem lehetett olyan elore haladott, mint azok, akik sosem vegeztek a vesztesek oldalan. O-hanaknak nagyon sok "sarcot" vagyis jovatetelt kellett kinyognunk, ami a hazankban valo megelhetest hihetetlenul hatratartotta, meg ha a kormanyaink arrol sosem beszelhettek...

Mert az az igaz mondas, hogy a szegeny embert meg az ag is huzza...

Azt is hozza kellene meg tennem, hogy Hollandiaban sosem eltem, csak vakacio, es az utazasbol ismerrem az az igazan jol nem ismerhetem.

318. sanyinak (válaszként erre: 317. - Dodi44)
2017. okt. 13. 19:37

Amikor Hollandiában voltam, csak lestem, hogy ők még télen is szinteind bicajozni.

És voltak olyan utak, ahol az autók voltak alárendelt szerepben. (Két biciklisáv között egy autóssáv, autósok csak akkor kerülhetik el egymást, ha éppen nincs ott kerékpáros)

317. Dodi44
2017. okt. 13. 17:47
Szerintem a leg jobb az egeszbol, ha nem is ertunk egyet egy-egy temaban, azert nem ugrunk neki egymas torkanak, sem tettel, sem szoval, hanem elfogadjuk azt, hogy nem ertunk valamiben egyet.
316. sanyinak (válaszként erre: 315. - Dodi44)
2017. okt. 13. 07:27
Nos ebben messze nem értünk egyet.
315. Dodi44 (válaszként erre: 314. - Sanyinak)
2017. okt. 12. 23:30

Talan en vagyok a nyuszi, de amerre tolunk a nap lemegy, evekig nem mennek. Ha a bicajomat letennem valahova, mire visszaernek, ott lenne meg?

Ami ezelott eszunkbe sem jutott volna...

Hazankban meg a leg biztonsagosabb.

{-a keleti is ujra rendezett lett...)

Szerintem koszonhetjuk a vezetonknek...

314. sanyinak (válaszként erre: 313. - Dodi44)
2017. okt. 12. 22:22

Igen, én is így képzeltem, ezért kérdeztem.

Akkor már inkább Hollandia! Ott valóban a legtöbben közlekednek vele.

313. Dodi44
2017. okt. 12. 22:01

A tavolsagok osszehasonlithatatlanok az otthoni meretekhez, igy a bicaj kozlekedes nem lenne praktikus.

A varosban ahol en lakok, a baratom a keleti oldalan lakik, es ha elmegyek hozza, akkor oda vissza kb 95km.-es utat tettem meg. Igaz az utak jok, de csak kocsira.

A varosokban vannak parkok es azokban bicaj utak, De azert neha ha kinezunk az ablakon, neha lehet latni a mi csondes utcankon a gyerekek, es neha neha delutanonkent egy-ket felnottet bicajozni.

A fouton nem ajanlatos a bicajozas!

Itt mindenki ha jol mefelel az otven kerdesre helyesen, es kisse otthon van a kormany hatamogott, atmegy a szem vizsgan, meg van a vezetoije.

A varosok, utak a kocsikhoz vannak meretezve, nem bicajokhoz, meg mopedet sem lehet latni az utcakon. Tudod, ahany haz, annyi szokas.

312. sanyinak (válaszként erre: 311. - Dodi44)
2017. okt. 12. 09:07

És ott is van hova bicajozni? :)

Közlekednek is vele, vagy csak sportolónak?

311. Dodi44 (válaszként erre: 310. - Sanyinak)
2017. okt. 11. 21:41
Regon Szogedon, de man ekotoztem onnet, a nagytavak delireszere...
310. sanyinak (válaszként erre: 309. - Dodi44)
2017. okt. 11. 20:39
Mert te hol is laksz?
❮❮ ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook