Megnyitottam az üzletemet, beszélgetnétek? (beszélgetős fórum)
Kíváncsi vagyok, a topikindító hova tűnt?
Remélem annyi a dolgod Gabóca, hogy nem jut időd a fórumozásra! :)
Itt vagyok, csak kicsit elhavazva :)
Engem is keresnek, bármikor. Legjobban azt utálom, ha korán reggel.
Akkor úgyse dolgozom, kivéve nagyon sürgős esetet. Jobb, ha üzenetet hagynak, átküldik az anyagot, és amint lesz időm megcsinálom. Ne várja el senki, hogy azonnal, mindent megszakítva nekiálljak, nem ő az egyetlen ügyfél, ráadásul magánéletem is van.
Nekem négy gyerekem van, és igaz, hogy már nem annyira kicsik, mert a legkisebb 10 éves, de most is igénylik a "társaságomat". :)
Nehéz volt nekik megszokni, hogy anyu dolgozik és nem lehet mindig elérni, úgy, mint azelőtt. (én 5 éve lettem fodrász, "vén" fejjel)
Ma ugye Mindenszentek van, ünnep. Ehhez képest ketten kerestek időpontért... megmondom őszintén, nem vettem fel a telefont - egyszer ráadásul pont a temetőben voltam :( -, de kíváncsi lennék, nektek is van-e ilyen tapasztalatotok: vannak olyan vendégek, akiknek semmi sem szent, legyen vasárnap, ünnepnap, késő este, csörögnek... Ki hogy kezeli? Én úgy, hogy vasárnap egyáltalán nem veszem fel a telefont.
Itt vagyok én is. :)
Hozzám csak bejelentkezés után lehet jönni, nincs "beeső" vendég. Épp ezért kimondott nyitvatartási idő sincs, mert rugalmas vagyok, kinek mikor van rám szüksége. Néha ez kellemetlen tud lenni, mert tulajdonképpen bármikor akarnak jönni, és ebből volt már kevés kellemetlenségem...
Azt én sem szeretem, ha késik egy vendég, mert ha aznap egymást érik, akkor bizony csúszás van. Ilyenkor nem győz az ember magyarázkodni, mert aki pontosan jön, jogosan várja el, hogy ne kelljen várnia rám. Egy idő után rájövök, ki milyen, aztán úgy írom be a következőt, hogy beleszámolom a késést. Én kényes vagyok a pontosságra, ha házhoz megyek, akkor órát lehet hozzám igazítani, sosem kések - kivéve, ha az előző vendégem késett, és emiatt csúszok, sajnos ilyen előfordult már, és égett a képem rendesen. Szóval pár percet adok mindenkinek, aztán rátelefonálok. Volt már többször, hogy egész egyszerűen elfelejtettek...
Mivel a vendégekből élek, tűrök, de azért nem hagyom szó nélkül. Akinek nem tetszik, az legfeljebb nem jön többet, de eddig az volt a jellemző, hogy szégyellték magukat és volt akitől ajándékot is kaptam bocsánatkérésként.
Olvastam honlapon, hogy aki nem megy el a megbeszélt időpontra, azzal kifizettetik legközelebb azt is. Hát persze, ha elmegy egyáltalán...
Falun dolgozom, minden vendégem visszajáró, és a legtöbbel találkozom máskor is, nem csak nálam. Ezért aztán más a viszonyom velük, közvetlenebb. Egyrészt jó, másrészt meg ki is használhatnak.
A legjobb reklám a szájhagyomány - és ez lehet negatív értelemben is, úgyhogy nagyon kell vigyázni, hogy megfeleljek.
Na jó, elsőre ennyi. :)
Én is ilyesmire gondoltam,valami jó kis "HÁZIREND"
vayg hasonló..
Szia!
Én erre láttam egyszer egy szerintem elég jó megoldást.A fodrásznál jól látható helyen ki volt írva,hogy maximum 15 perces késés megengedett,annál többnél már nem vállalja el a vendéget (persze ez valahogy szebben megfogalmazva) így nem mondhatja a vendég,hogy nem volt figyelmeztetve.
Úgy ahogy mondod, nem gorombán, de azér mondd el, hogy nem tudod vállalni, ha késik, mert a gyerekért kell menni. Ha intelligens, megérti, ha nem, akkor neked kell eldöntened, meddig tűröd.
Az én fodrászom pl. simán elküldi az elkésőket, ha nem tudja megoldani, mert nem fogja a többieket csúsztatni.
Ő is úgy van vele, hogy mindent a vendégért, de ha ezzel valaki visszaél, az járjon máshova.
OK! :) Lehet, hogy én nem voltam elég figyelmes, de azt nem olvastam, hogy lenne előre bejelentkezés. Az én ismeretségi körömben, előjegyzés alapján jönnek a vendégek. Tehát telefonon előre szólnak, hogy jönnének és te beírod, vagy közlöd, hogy az a nap már megtelt. Tehát te diktálsz. Te mondod meg mikor tudod fogadni. A két kicsi gyerekedre való tekintettel pedig te úgy fogadod őket, ahogy neked jó! A másik, hogy nem egésznap! Ugyanúgy, ahogy minden más helyen "műszak" van, tehát vagy délelőtt Pl. 8-14, vagy délután 12-18 vagy ahogy neked jó. Thát nem akármikor, amikor valaki beesik hozzád, akkor te ugrasz. Az oké, hogy te vagy a szolgáltató, de nem bármikor.
Szóval először is kifüggeszteném, hogy bejelentkezés ezen a tel. számon várok: xxxx, A nyitva tartást is beszéld meg a családban, aztán tedd ki. Amikor esetleg rendkívüli eset jön, egy sürgős (telefonon) olyan időpontra tedd, amikor mr el tudtad hozni a gyerkőcöt az oviból és esetleg visszamész ezt a fejet megcsinálni.
A másik, merjél nemet mondani, de ez pozitív legyen és tedd hozzá, de ekkor meg ekkor szívesen várod, ha neki is jó.
Lehet, hogy van, csak úgy mondom, jó ha vannak képeslapok, frizuratrendekről stb a várakozásig. Próbálj meg, persze tudom kevés az idő, de szakmai fórumokon is részt venni, benevezni versenyekre, mert ilyen helyeken szakmailag rengeteget lehet tanulni egymástól, még akkor is, ha semmiféle helyezést nem érsz el.
Hirtelen ezek jutottak az eszembe. Bocsi, ha ezeket már tudtad! :)
KÖszönöm mindkettőtöknek!
Akkor javítom magam,újrakezdtem...2003 óta vállalkozó vagyok,csak közben szültem 2 gyerkőcöt..elég sok vendégem visszatalál...nem a vállakozói szabályokra vagyok kiváncsi,azért van a könyvelő..
inkább ötletekre gondolok,pl.van-e házirend stb.
persze én vagyok a vendégért,meg szeretem is az embereket,de rengeteg türelem és sajnos van hogy természetes nekik a 20-30 perces késés stb..vannak esetek amikor érthető,de van aki nem 1x2x játsza el..és ez 2 gyerkőc mellett nem egyszerű,mert nem mindegy hogy fél hétkor,vagy 7 kor végzek..van amikor az ember tűrés határát feszegetik..nem akarok gorombán szólni,mert akkor többet lehet nemjön,de azért valahogy érztetni szeretném hogy van határ is..na a másik agyrém,amikor sms-be kérnek időpontot..
Te megvalósítottad azt, amiről én csak álmodtam!Szülői ráhatásra én végül egészen más területen élem az életem, de a mai napig a családban én vágom a hajakat:D Szóval szeretem, minden frizura alkotás (nagyképűen), de kreativitás az kell hozzá.
Ügyes vagy! Kitartás! Az üzleti élet nem könnyű, de ne hagyd, hogy ez elvegye a kedved. Kívánom, hogy sok örömed legyen a vállalkozásodban! :)
Sok sikert kívánok!...de nem előtte kellett volna érdeklődni?
Nagy különbség ne lehet, hogy bérelsz, vagy magának dolgozik az ember, az emberekkel való kapcsolattartás terén.
További ajánlott fórumok:
- Nem szeretem az olivabogyót, de beszélgetni szeretnék
- Van valaki, aki beszélgetne velem? Köszönöm!
- Ha elromlik a számítógép, mert lemerül, akkor javítás után az utoljára megnyitott oldalakat hozza be vagy a sima hátteret?
- Szerintetek normális dolog, hogy a szélessávú internet sebességét befolyásolja, az egyszerre megnyitott oldalak száma?
- Facebookon megnyitott vírust hogy tudom törölni?
- Miért tűnnek el a megnyitott honlapokról a tel.számok?