Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Felmentés matematikából fórum

Felmentés matematikából (beszélgetős fórum)


1 2 3 4
93. 4c1a787e8f (válaszként erre: 84. - Kilimcs)
2014. okt. 22. 19:17

Alapvetően egyetértek. Pláne a reál-gondolkodásnál..


De ne keverjük ide pl. a verstanulást, vagy zenénél egy darabnak a "kívülről való megtanulását". Nem felejtem el, a kislányom 5 éves volt, amikor az első Arany János verset "megtanultuk". Először nem nagyon tetszett neki, de aztán egyszer mentünk, és az autó hátsó ülésén elkezdte mondogatni. Majd az öt éves gyerek megköszönte, hogy köszönöm anya, hogy megtanítottad ezt, mert olyan jó mondogatni, megnyutat, és örülök, hogy tudom..


Tehát ne keverjük össze azért a rossz értelemben vett ész nélküli magoltatást azzal, hogy bizonyos esetekben nem árt két-három-száz szót, dolgot egymás után megjegyezni..

92. 4c1a787e8f (válaszként erre: 68. - 0a13a7d41c)
2014. okt. 22. 19:12

Elég baj.


Mert pl. attól még lehet zseniális költő, vagy történész, vagy régész, vagy festő egy komoly iskolában, hogy mondjuk matematikából részképesség zavara van.


Természetesen ez akkor igaz, ha ezt hivatalosan kivizsgálták, és papírt kap róla.


Ma nagyon-nagyon sok gyermek tanul így az iskolában, mert kezdenek végre a szégyenkezés meg ítélkezés helyett a szülők, sőt a pedagógusok is segítséget kérni. Az más dolog, hogy kapni még nehezen, de azért talán egyszer oda is eljutunk..


Képzeld, az egyik gyerekem autista, akinek komolyabb gondjai is vannak, a gyógypedagógiai iskolába mégse vették fel mondván, hogy ő oda túl jó, mert kapásból felismerte az egyiptomi mintás edényeket a tanáriban, és kiszámolta, hogy hány tanár ül ugyanott. A normálba meg "nem való". No akkó barátom??


Igen, jól jönne néha az életből a felmentés..

2014. okt. 22. 18:42
az jutott még eszembe, hogy az olvasásnál van a Maxner féle módszer, a mateknál nincs ilyen?
2014. okt. 21. 18:03
Van akit az élet alól kellene felmenteni.
89. Zsuzska1425 (válaszként erre: 4. - Kati1977)
2014. okt. 21. 10:59
nem vagyok szakértő ,de a diszlexiás is megtanul olvasni,és a diszgráfiás is megtanul írni,max több hibát vét....szerintem ne mentesd fel,inkább fejleszd,keress vkit aki foglakozni tud vele,mert a matek szinte az egyetlen amit az életben is hasznosít (meg a nyelv,és nyelvtan),a többi rizsa
88. loch ness (válaszként erre: 83. - Trapiti)
2014. okt. 18. 23:50
Az lehet, tényleg. De a hozzászólásodból úgy értettem, hogy magát a magolást ellenzed, pedig van, amikor pont az könnyíti meg a tanulást (de ezt az előbb már leírtam). Egyébként szerintem is jobb, ha először megérti, mi az a szorzás (ami nem is olyan egyszerű dolog), de utána versként kell tudni a szorzótáblát. A kivonást viszont persze, hogy nem kell bemagolnia, sokszoros gyakorlat alatt úgyis rögzül. Amikor segítek egy gyereknek, és tízen fölül van a szám, van, hogy a saját ujjaimat is hozzáteszem neki segítségül :) Meg az abakusz, a húzogatós "számológép" is nagy segítséget jelent, hogy a gyerek megértse az összeadás-kivonást, és azt is, hogy ha 24-ből 11-et von ki, akkor az elejére érve az nem 2 mínusz 1, hanem 20 mínusz 10 (jobban nem tudom leírni, de gondolom, értitek).
87. Kilimcs (válaszként erre: 86. - Trapiti)
2014. okt. 18. 17:10
itt a nemmagoltatos gondolkodtato sulikat tanarokat tul szigorunak hajcsarnak stbnek tartjak... pedig csak tanitanak :). a vicces hogy a sulikat meg versenyistallonak ahol gondolkodast kovetelnek... pedig ponthogy megvannak az eredmenyeik.. de a szulok is ragaszkodnak am az illuziohoz hogy minden gyerek okos, egyenlo... ezert bir ennyire fennmaradni a magoltatas. a masik ut sajnos hamarabb kihozza a kulonbsegeket hogy mindenki masban jo. elveszi a tikeletes a gyerekuk illiziojat.
86. trapiti (válaszként erre: 84. - Kilimcs)
2014. okt. 18. 17:05
Igen, ez a baj szerintem is :( És nagyon nehéz szembe menni a rendszerrel, látjuk a családban a gyerekeken. Itt ahol az én lányom jár suliba, nem a magolós módszert alkalmazzák, szörnyűlködik is néhmály magyar szülő hogy "alig tanulnak valamit" az iskolában. Valóban kevesebb a tananyag, arra viszont hagynak időt és begyakorolják ezer módon. Hosszú távon jobbak az eredmények így.
85. Kilimcs (válaszként erre: 84. - Kilimcs)
2014. okt. 18. 16:27
mármint ezt az utat otthon a szülők járják, ha van elég együtttöltött idejük a ygerekkel.
84. Kilimcs (válaszként erre: 83. - Trapiti)
2014. okt. 18. 16:25

de amelyik ygerek így tanulja, azt lehülyézik... Az igaz, ha az elején túljut, ő lesz az okos.. de adig valahogy meg kell menteni...


Nagyon nehéz a magoltatás ellen küzdeni. Pedig muszáj.


Én is így gondolom, hogy logikai úton kell rögzülnie elsősorban, és használattal, tehát annak is, mire való. Hogy a pénzzel is számolunk, hogy a dolgainkat is megszámoljuk, hogy elosztjuk atesóval baráttokkal a dolgokat... és így a gyakorlat mentén szépen egy csomó dolog folyamatában berögzül...


ez most otthon van. suliban evvel homlokegyenest szembe mennek.. Mintha ölnék ki a reálképességeket a ygerekekből, magolni, bontani, stb. borzalom néhol...

83. trapiti (válaszként erre: 82. - Loch ness)
2014. okt. 18. 15:56
A sorrend rossz szerintem. Még nem tudnak stabilan szorozni de már tanulják a szorzótáblát kivülről mint a verset. Ha fordítva lenne, és előbb begyakorolná és mondjuk 128x kiszámlta, végiggondolta volna mennyi 5x5 akkor szinte észrevétlenül rögzülne, utána lehetne fejből megtanulni. Ugyanez igaz az összes alapműveeletre is, látom a gyerken ahogy már a 20-as számkörben automtizmussá vált az összeadás-kivonás. Nem kellett külön megtanulni memoriter szerűen hogy 10-1=9, 10-2=8...stb. egyszerűen idő és gyakorlás kellett amikor ezredszer is kiszámolta az ujján, aztán fejben és most már nem kell kiszámolnia mert tudja. A szorzótáblával is idáig kellene eljutni és nem alapok nélkül bemagoltatni.
82. loch ness (válaszként erre: 76. - Trapiti)
2014. okt. 18. 14:25
Ahhoz azért hozzászólnék, hogy a prímszámokat meg a szorzótáblát nem kell bemagoltatni. Van, amit szerintem igenis kell. Mert tényleg az lenne a lényeg, hogy gondolkozzon a gyerek, de a gondolkozáshoz az is kell, hogy egyes dolgokat gondolkodás nélkül is tudjon. Pl. foglalkoztam olyan gyerekkel, aki tudott jól gondolkodni, meg tudta volna csinálni a szorzásokat is - de elakadt annál, hogy nem tudta kívülről a szorzótáblát. Márpedig ha nem tudja rávágni, mennyi ötször öt, akkor hiába tud gondolkodni, túlságosan lelassul a feladatmegoldás. És a szorzásra-osztásra stb. szükség van a fejben számoláshoz is, ami azért nem árt a hétköznapi életben. Mint ahogy a prímszám is. Az viszont igaz, hogy sok olyan dolgot is bemagoltatnak a gyerekekkel, amit nem kellene.
81. trapiti (válaszként erre: 78. - Banyaci)
2014. okt. 17. 18:14
Ez így jó szerintem, ha keresztülvihető hogy a gyerek ne bukjon és ne legyen túl nagy kudarc a számára. Persze ha normális a pedagógus, akkor sokminden nem is probléma (megteheti akár hogy jobb jegyet ad akkor is ha a gyerek nem tud annyit, mert pl. önmagához képest fejlődött stb. de ritka az ilyen...)
80. trapiti (válaszként erre: 79. - Grizus)
2014. okt. 17. 18:12
Középiskolába azért mindenképpen kell szerintem, mert fejleszti a gondolkodást és része az általános műveltségnek is. Szerintem aki érettségit akar, annak matematikából is teljesíteni kell egy minimum szintet. Persze az is igaz, hogy igazából csak azoknak kellene gimnáziumba járniuk akik utána továbbmennek egyeetemre, főiskolára, a többinek inkább jó színvonalú szakképzés lenne jó. Persze ez ma nincsen, a szülők időnyerés céljából is benyomják a gyereket gimibe akkor is ha végigbukdácsolja.
79. grizus (válaszként erre: 76. - Trapiti)
2014. okt. 17. 17:43
Igen, de én úgy gondolom, a Thales-tételt és a többismeretlenes egyenletet nyugodtan meghagyhatnák egyetemre is, annak, akit ez érdekel. Most őszintén, a való életben mikor vetted ezeknek hasznát? A matektanítás azért fejlődött ilyen "magas" színvonalra nálunk, mert a szocializmus éveiben ez, ellentétben az irodalommal vagy történelemmel, ideológiamentes lehetett, nem kellett félni attól, hogy mit szabad tanítani és mit nem.
2014. okt. 17. 17:40
Nálunk negyedik előtt nem adnak matekból felmentést. Sok múlik a pedagóguson. Ismerek olyan gyereket, aki nem tud megírni kettesre egy felmérőt sem, de soha nem buktatták alsóban, mert az osztályfőnök tudja, hogy csak a matek nem megy neki. Fölső tagozatra szerintem megadják neki.
77. Kilimcs (válaszként erre: 76. - Trapiti)
2014. okt. 17. 17:27
evvel 100% osan egyetertek!! ugyanezt gondolom.
76. trapiti (válaszként erre: 75. - Grizus)
2014. okt. 17. 15:25

Részben egy egyetértek... Bár azért az, hogy a gyengébb matekosokkal a valószínűségszámításon keresztül lehetne megszerettetni a matekot, az kicsit erős szerintem :)


A megfelelő alapozás, készségfejlesztés, és a sokkal lassabb ütemű tanítás eredményesebb mint amit Mo-on jelenleg csinálnak. A gyerekeket gondolkozni kellene megtanítani, és nem bemagoltatni a szorzótáblát meg a prímszámokat.

Az átlag értelmi szintű gyerekekből átlag emberek lesznek akiknek a mindennapi élethez lesz szükségük a matekre, vagyis az alapműveleteket, mértékegységeket, pénz használatát, átváltást, terület-kerület számítást, logikus gondolkozást kellene tanítani a 8 általánosban, semmi többet. Többismeretlenes egyenletekre, függvényekre, Thales tételre nincs szüksége csak annak aki tivábbtanul, ezeket bőven elég lenne középiskolában behozni. Viszont az alapokat a mostaninál sokkal jobban be kellene gyakorolni, hogy tényleg mindenki megtanulja, hogy pl. a boltban össze tudjon adni három számot...

75. grizus
2014. okt. 17. 12:29
Reál tárgyakból mindig nagyon rossz voltam én is. Pedig gimiben keményen tanultam, semmit nem tanultam annyit, mint a matekot, mégis rendre írtam az 1-es 2-es dogákat. Alig kúsztam át az érettségin is. Lett volna ötletem, mit tanulnék szívesebben a logaritmus helyett, de sose jutottunk el odáig, pedig a matekot meg lehetne szerettetni a gyengébb matematikai képességű tanulókkal is, ha a valószínűségszámítást, a szakrális geometriát tanítanák nekik, vagy érdekesebbé tennék a tanulást és nem lenne ilyen sok, később teljesen feleslegesnek bizonyuló tananyag dömpingszerűen a fejükre öntve.
74. trapiti (válaszként erre: 72. - Kati1977)
2014. okt. 17. 12:18
De a matek nem attól fog menni, hogy nem mentik fel és kapja az egyeseket... Amúgy valószínűleg valóban nem fognak menni igazán ezek a dolgok, de ezzel nem nagyon fogsz tudni mit csinálni egy enyhe értelmi sérült gyereknél... Inkább arra kellene koncentrálni hogy a szintjének megfelelő fejlesztést kapjon, a készségeit fejleszteni úgy hogy a lehető legkevesebb kudarc érje közben.
73. Kati1977 (válaszként erre: 72. - Kati1977)
2014. okt. 17. 11:49
Igen elfelejtettem írni, Megye Székhelyen tanul a gyermek. :(
72. Kati1977 (válaszként erre: 71. - Érdekes73)
2014. okt. 17. 11:43

Az iskolával nincs gond, a KLIK-k a ludas a dologban. Ha nem ad pénzt az iskolának akkor az iskola nem tudja a logopédust fizetni. :(

Ha a matek nem megy akkor a fizika, kémia sem fog menni :( ez itt a probléma.

71. Érdekes73 (válaszként erre: 67. - Kati1977)
2014. okt. 17. 08:48
Mi van a szakvéleményén ? Ha rajta van hogy heti 3-szor szüksége van logopédiára akkor az iskolának ezt biztosítania kéne...A mostani rendszerrel az utazó logopédus feladata normál iskolánál. De ha eleve speciális iskolába jár a gyerek ott lehet hogy másképp működnek a dolgok. Ha nem megfelelő a fejlesztés ott akkor lehet hogy érdemes lenne váltani.
2014. okt. 16. 17:23
Közben olvasom, hogy már eleve speciális iskolába jár. Hmmm, lehet akkor nem megfelelő a suli. Nem tudom, hogy még ott is van valamiből felmentés?
69. Zebra25 (válaszként erre: 38. - Kati1977)
2014. okt. 16. 17:19

így azért már mindjárt más

Nem kell neki akkor speciális iskola?

Tehát akkor nem "csak" diszkalkulia?

68. 0a13a7d41c (válaszként erre: 1. - Kati1977)
2014. okt. 16. 16:57

Matematikára az élet minden területén szükség van, és amúgy is...fejleszti a logikus gondolkodást.


A speciális un. kisegítő iskolákban is van matematika, nem is értem ezt a felmentés dolgot.

67. Kati1977 (válaszként erre: 65. - Érdekes73)
2014. okt. 15. 19:21
Mi sem kaptunk logopédiai fejlesztést az iskolába. :(
66. Kilimcs (válaszként erre: 65. - Érdekes73)
2014. okt. 15. 15:15

Igen tudom... Csak a nagy iskolákban, ahol az igazgató is támogatja van tényleges fejlesztés. nagy káosz van már.


amúgty marad a magánút, akinek kell. Akinek meg nem telik rá... hát az manapság sokszor így járt.

65. Érdekes73 (válaszként erre: 62. - Kilimcs)
2014. okt. 15. 14:57
Nálunk a körzetbe most egy teljes tanéven keresztül ( H. Rózsa csodás újítása miatt)nem volt utazó logopédus vagyis pont az SNI-s gyerekek nem jutottak semmilyen fejlesztéshez hivatalosan . Na és nem tanyavidékről van szó és nem 1-2 gyerekről.
64. trapiti (válaszként erre: 62. - Kilimcs)
2014. okt. 15. 14:49
Hát ez az :(
1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook