Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Ketogén diétázók (25. oldal)

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Más diéták


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!


344. Hupszka2017-04-23 20:56
Pont azt olvastam, hogy sokkal jobb edzés közben a zsírfelhasználás, a zsíroxidáció hiszen abból nyered az energiát. Én legutóbb kickbox edzésen voltan 40g ch-val és baromi jól ment, és holnap megyek súlyzósra.

Sok testépítő él a ketogén diétával verseny előtt, nem gondolom hogy hátráltatná az edzés magát a folyamatot.

343. Andarea642017-04-23 20:50
Az előző hsz neked is szól. Valószínűleg hiába ellenőrzöd a tesztcsíkkal, abból nem tudod meg, hogy ketózisban vagy-e edzés után, csak azt, hogy a vizeletedben magas-e a ketonkoncentráció.
De még egyszer leírom, gondoljátok át logikusan, mitől esnétek ki a ketózisból egy edzéstől?
Szerintem itt egy óriási félreértés van. Ha tartjátok az étrendet, akkor egyszerűen lehetetlen kiesni a ketózisból.

De javítson ki, ha valakinek több tudása van erről.
(válasz Droid819 337. hozzászólására)


342. Andarea642017-04-23 20:44
Jesszus! De hát az nem azt jelenti, hogy kiestél a ketózisból! Nyilván az edzés miatt nagyobb az energiafelhasználás, tehát a ketonokat felhasználja a szervezet. Így a vizeletben már olyan kicsi a koncentráció, hogy a teszt nem mutatja. Nem akarok okoskodni, de szerintem csak ez lehetséges. Ha nincs bevitt szénhidrát, sem magas fehérjefogyasztás, lehetetlen nem ketózisban lenni. Igazából a vérben kellene megmérni a ketonszintet, de ahhoz spéci eszköz kellene.
Szerintem tedd fel ezt a kérdést a Logout-os fórumban, ott többen edzenek is ezzel az étrenddel, biztosan lesz aki megmondja a tutit.
(válasz Ryana 341. hozzászólására)

341. Ryana2017-04-23 20:38
Ketophan-nal.
(válasz Andarea64 340. hozzászólására)

340. Andarea642017-04-23 20:15
Hogyan csekkoltad, hogy ketózisban vagy-e még?
(válasz Ryana 339. hozzászólására)

339. Ryana2017-04-23 20:01
Ezt tettem én is, néhányszor súlyzós edzés után csekkoltam, ketózisban vagyok-e még.
Minden alkalommal kidobott.
Mire stabilan visszakerültem ketózisba, mentem megint edzeni.

Tudtommal a súlyzós edzést a ch-ürítés miatt javasolják a CKD kezdetén, aztán csak aerobot, és a töltőnap környékére kell időzíteni az edzéseket.
Sajnos ezt nem tudtam megoldani, így csak akkor ketózok, ha valamilyen okból a konditermet egy ideig kerülnöm kell.
Súlyzós edzés, terhelés nélkül mindenképp leépülnek a nehezen megszerzett izmok, csak a klasszikus szálkásító diéta alatt gyorsabban, a ketogén diétával lassabban.

Reméltem, hogy valaki tud valami trükköt, miként lehetne elkerülni ezt a csapdát.
(válasz Droid819 337. hozzászólására)

338. Andarea642017-04-23 19:35
Legjobb döntés. :))
(válasz Droid819 337. hozzászólására)

337. Droid8192017-04-23 19:21
Hát írnak ezt is azt is. A józan ész arra mutatna, hogy nem esik ki az ember. Szerintem pár súlyzós edzés után pár órával megnézem a ketogen szintet aztán majd kiderül kiesek e vagy nem.

336. Andarea642017-04-23 19:08
[link]
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

335. Andarea642017-04-23 19:04
Ja, még valami. Azt mondja, hogy az izmok a zsírfelhasználás miatt nincsenek veszélyben. Én úgy tudom, hogy természetes folyamat a nem használt izmok leépülése, és ez teljesen független az étrendtől. Amit nem használ, amire nincs szükség, azt a test leépíti. Ezért igenis fontos a súlyzós edzés a ketogén étrendet folytatóknál is az izomzat megtartásához. És olyat is olvastam, hogy nem igaz, hogy nem lehet tömeget növelni ketogén étrenden. De ezeket tényleg csak olvasmányokból tudom, nincs személyes tapasztalatom.
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

334. Andarea642017-04-23 19:01
[link]

A cikk végén megemlíti, hogy a heti szénhidrátfeltöltő napok meggátolják, hogy a szervezet adaptálódjon a zsírfelhasználásra. Olvasd el, ha érdekel. Máshol is olvastam, hogy kb. 6 hónap után érhető el, hogy a szervezet teljes mértékben átálljon a zsíranyagcserére, és onnantól tud igazából profitálni ebből az életmódból az, aki ebbe belevág. Nyilván ez nem fog megtörténni annál, aki rendszeresen kiüti magát a ketózisból szénhidrátfeltöltéssel. De igazából én nem vagyok ebben kompetens, mivel nem végzek testépítést.
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

333. Andarea642017-04-23 18:51
Köszi. Ez a cikk nem a "sima" ketogénről szól, hanem a ciklikusról. Nekem elég bonyolult rendszernek tűnik, én nem akarok ilyen típusút csinálni. Ennek ellenére már olvastam a cikket, és most átfutottam újra. Saját magának mond ellent a cikk írója, ha ő válaszolt a feltett kérdésre. A cikkben ugyanis ezt írja: "A ketózis előidézésének és fenntartásának másik kulcstényezője, hogy a vércukor szintet a normál 4-6 mmol/l értékről amilyen gyorsan csak lehet lenyomjuk 2,5-3-ra. Ezen a ponton az inzulin szint lecsökken és a glukagon szint (ami a ketózisért felelős) megemelkedik. A sima szénhidrát megvonás 3-4 napon belül alakítja ki a ketózist. Megfelelő edzéssel ugyanakkor a szénhidrátbevitel leállítása utáni 36-48 órán belül ez elérhető......Tehát ahhoz, hogy a ketózist gyorsan előidézzük, a legnagyobb izomcsoportjainkat (láb, hát és mell) mindenképpen meg kell edzeni a szénhidrát megvonás első két napján. Egy heti edzésprogram lehet például a következő:......"

Nekem ez nem éppen aerob edzésnek tűnik. :D

És ez inkább igaz, mint a hozzászólásban írt válasz. Miért esne ki a ketózisból valaki az edzéstől? Ha nem vitt be sok szénhidrátot vagy fehérjét, akkor a szerezete továbbra is a zsírt fogja bontani az energianyeréshez. Szerintem....
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

332. Droid8192017-04-23 18:37
Szia. A linkelt oldal alatt van egy kérdés felelek.

Kérdés2017-04-01
Sziasztok!
Gondolkodom hogy kipróbálom a ketogén diétát.Heti 3x végzem súlyzóst edzéseket.Hogy tudnám ezt összehozni ezzel a diétával?
Válasz2017-04-05
Szia!

Leginkább sehogy: a súlyzós edzés ugyanis úgy kidob a ketózisból, mint a pinty. Mondjuk ketogén diétánál nem is nagyon van szükség súlyzós edzésre, hiszen az izmok a zsírfelhasználás miatt nincsenek veszélyben. Ha szimpatikus a magas zsírbeviteles történet (ami egyébként nagyon jó megoldás), akkor csökkentsd a szénhidrátot kb. 0,5 g/tskg-ra, fehérje mehet 2-3 között, zsír pedig 1 g/tskg.

[link]

331. Andarea642017-04-23 18:37
Kicsi a világ, vagyis a Hoxa! :D
Úgy tűnik, személyesen ismerjük egymást. Felismertelek a képről az adatlapodon. :)))
(válasz H.Ircsi 324. hozzászólására)


330. Andarea642017-04-23 18:26
Tudsz linket mellékelni arról, hogy a súlyzózás kidob a ketózisból? Nekem ez furcsa, még nem találkoztam ezzel az állítással, és az okát sem értem.

Bármilyen étrenddel fogy valaki, mindig vannak hullámhegyek és völgyek. Időnként lassul a fogyás, és egy idő után sokan elérnek egy platót, amikor sehogy nem akar folytatódni. Szerintem egyelőre örülj a szuper jó eredménynek, és csak ha megáll a fogyás, majd akkor nézz utána, mit lehet tenni. Vannak lehetőségek.
(válasz Droid819 326. hozzászólására)

329. Andarea642017-04-23 18:21
Szia! Ha még nem olvastad, feltétlenül olvasd el azt a cikket is, amit az előző hsz-ba betettem. Kezdd el az étrendet, és ha felmerül kérdés, kérdezz! A linkelt cikkhez is kapcsolódik fórum, a cikk írója szívesen segít, ha nem értesz valamit.
(válasz H.Ircsi 324. hozzászólására)

328. Andarea642017-04-23 18:19
Most látom, hogy nem lehet megnyitni az oldalt, mert a mondat végén levő zárójelet is a linkhez kapcsolta. :))
Tehát a helyes link:
[link]

327. Andarea642017-04-23 18:15
"Kicsit bővebben: ketogén étrend alatt a következő arányokat kell tartani bevitt energiamennyiség tekintetében: 5% szénhidrát (de ne legyen több, mint 20g), 20-25% fehérje, 70-75% zsír. Mivel 1 gramm zsírból 9 kalóriát, fehérjéből pedig 4 kalóriát állít elő a szervezet, ezért egy tipikus étrendben ez azt jelenti, hogy grammra nagyjából azonos mennyiségű zsírt és fehérjét kell bevinni, így az elsőre ijesztően nagy zsírmennyiség sokkal kezelhetőbb. Ráadásul nagyon jó zsírforrások vannak a hagyományos magyar ételek között, például szalámi, kolbász (ami nagyon jó só forrás is!), szalonna, tepertő, sajtok, zsíros húsok (pl. tarja). Mindig felmerül a kérdés, hogy gond-e ha az illető több/kevesebb fehérjét, zsírt, szénhidrátot visz be, mint az előírt, erre a legjobb szabály a következő:

"A szénhidrát limit, a fehérje cél, a zsír pedig az éhségérzet megszüntetésére szolgál". Tehát a szénhidrát mennyiséget tilos túllépni, fehérjét célszerű elérni, de nem baj sem ha több, sem ha kevesebb (átlagban azért jöjjön ki, ha nem szeretnénk izomveszteséget), zsírból pedig elég annyit enni, ami az éhségérzet megszüntetéséhez elég, fogyási cél esetén viszont nem célszerű átlépni a meghatározott értéket."
(idézet innen: [link]

Nem tudom, mit értesz azalatt, hogy "a zsír 1, 5x a fehérjéhez képest". Én nem mérek, nem számolok, ezért nem tudom, jó-e az, amit írtál az arányokról. Inkább idéztem azt, amit a már ajánlott cikkben írnak. Annyival kiegészíteném, hogy egyénfüggő a 20 gr ch, van akinek többel is tökéletesen működik a ketózis. Akkor érdemes ennyire leszorítani, ha nem akar beindulni, aztán fokozatosan lehet emelni, kísérletezni, hogy mi az a maximum, ami még megfelelő.

Olvasmányaim szerint ha magas a fehérjefogyasztás, akkor a szervezet annak a lebontásából fogja fedezni az energiaigényét, és nem a zsírt fogja bontani.

Az alacsony zsírtartalmú étrend előbb-utóbb magas szénhidrát vagy túl sok fehérje fogyasztásához vezet. A magas zsírfogyasztás biztosítja, hogy szinte eltűnik az éhségérzet, egy idő után megszűnnek a falásrohamok, automatikusan elkezd csökkenni a bevitt étel mennyisége anélkül, hogy tudatos korlátozásra szükség lenne.
(válasz Hupszka 323. hozzászólására)

326. Droid8192017-04-23 17:45
Van arról tapasztalat, hogy a fogyás mikor indul be úgy igazán? Persze az hogy nincs semmi kenyérféle, tészta és cukor alapból ledobtam 1 hét alatt 2kg ot kb. Marad is ez a tendenciám vissza fog esni vagy felgyorsul? Olvastam, hogy a kardio mozgás jó de a súlyzózás kidob a ketozisbol.

325. Ryana2017-04-23 15:59
"FB-s csoportban olvasom, hogy biztatják egymnást, hogy nyugodtan mehet az 1, 8-2g fehérje, sőt, még zsírt sem kell bevinni, hisz majd bontja a szervezet magának"

Totál ne vigyen be zsírt? Szerintem aki ezt írta, annak a szervezete az agyán kezdte a bontást.
(válasz Hupszka 323. hozzászólására)

324. H.Ircsi2017-04-23 15:39
Sziasztok kedves Sorstársaim! Egy kis segítséget szeretnék kérni, most kezdeném el a ketogén étrendet, nagyon sok irodalmat olvastam ezzel kapcsolatban, de egy-két tanácsot szívesen elfogadnék a profiktól! Köszi előre is!

323. Hupszka2017-04-23 13:54
Valami ilyesmire számítottam, köszönöm.
Úgy gondolom, hogy ha tartom magam 30g ch alatt, a zsír 1,5x a fehérjéhez képest, ami 0,8-1g tskg-onként, és még ki jön az 75-20-5% kb és ez nagyjából ki is adja a szinten tartó kcal -20%-ot akkor messze nem lehetek az igazságtól.

Ma sem színeződtem el, de nem aggódok, mert tudom, hogy mindent jól csinálok és valószínűleg fogyasztom a ketonokat :)

De ha tévedek vagy rossz úton járok akkor szóljatok. FB-s csoportban olvasom, hogy biztatják egymnást, hogy nyugodtan mehet az 1,8-2g fehérje, sőt, még zsírt sem kell bevinni, hisz majd bontja a szervezet magának. Na most ugye a sok fehérje nem jó ezt tudjuk és beszéltük, de azért csak illene valamennyi zsír, hogy a szervezet azért kapjon energiát ahhoz hogy működjön nem?
(válasz Andarea64 319. hozzászólására)

322. Andarea642017-04-23 12:56
Ügyes vagy! :))
(válasz Droid819 321. hozzászólására)

321. Droid8192017-04-23 11:58
Sziasztok. Ugyanígy eszem de most erőltetem az ivást. Most már csak halovány lila. A közérzetem tökéletes. Hajrá

320. Andarea642017-04-23 10:20
Zsírokról:
[link]
(válasz Hupszka 318. hozzászólására)

319. Andarea642017-04-23 09:05
Nincs nagyon jelentősége a zsiradék fajtájának.

A tesztcsík színéről épp írtunk alább, olvass vissza.

A tesztcsík valójában csak a vizelettel kiürülő ketonszintet mutatja. Igazából a vérben lévő lenne a lényeg, de azt nem ilyen egyszerű mérni. A teszt színe ezért nem annyira számít. Ha több folyadékot fogyasztasz, akkor világosabb a teszt, mivel felhígul a vizelet. Ha nagyon sötét, az nem jó, valószínűleg nem ittál eleget. Ha egyáltalán nem színeződik el, az sem jelenti mindig, hogy biztosan kiestél a ketózisból. Ha épp csak egy kicsit elszíneződik, az már ketózist jelez, és ez a lényeg.
(válasz Hupszka 317. hozzászólására)


318. Hupszka2017-04-23 06:55
"itt nincs ch a telítetlen zsír mellé" - telített zsírra gondolok

317. Hupszka2017-04-23 06:53
Ma van a hatodik napom, nagyon jól érzem magam. Tegnap reggel és lefekvés előtt is klassz lila volt a csík, ma reggel viszont alig színeződött el.
Vagy kiestem a ketózisból, vagy ennyire felvette volna a szervezetem üzemanyagként, hogy alig maradt kimutatható? Tegnapi napom is 28g ch volt.

Számomra fontos volt mindig a telített és telítetlen zsírok aránya, itt is akkorát nyom ez latba? mert hogy ugye itt nincs ch a telítetlen zsír mellé. Jelenleg mct-vel oldom meg a zsírbevitel több mint felét, de a maradék is javarészt telítetlen.

316. Andarea642017-04-22 20:31
Szerintem először próbáld meg a több folyadékot, és ha továbbra is maximumon van a teszt, akkor változtass mást is.

Számolod a ch-t és a zsírt?
(válasz Droid819 315. hozzászólására)

315. Droid8192017-04-22 20:02
Köszönöm. Akkor kicsit több szénhidrát és több víz.