Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Ketogén diétázók (24. oldal)

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Más diéták


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!


352. Andarea642017-04-27 18:56
A 332-es hsz-től kezdve pont erről esett szó, ugyanennél a cikknél egy másik hozzászólás miatt. Olvass vissza. De hogy tisztázzuk ezt a dolgot, feltettem kérdésként a Logauton írt cikk írójának, amint válaszol, bemásolom ide.
(válasz Ryana 351. hozzászólására)

351. Ryana2017-04-27 14:39
Ez még nem az, amit kerestem, de most épp ebbe futottam bele:
"A sima súlyzós edzés és a hagyományos ketogén diéta éppen ezért nem fér össze: hiába esel ketózisba, a súlyzós edzés olyan intenzív folyamat, amit nem képes a szervezet zsírból finanszírozni energia terén, így egyből visszaáll a szénhidrátokra és kiesel a ketózisból. "
Forrás: [link]
(válasz Andarea64 343. hozzászólására)


350. Droid8192017-04-27 11:25
Sziasztok. Hogy vagytok, hogy bírjátok? Sokadik diétámat kezdtem el és meglepődve tapasztalom, hogy nincs szinte éhségérzet, faláskényszer, valamint az első 4 nap kínjai után eszembe se jut a szénhidrát. Most az az érzésem van, hogy a végtelenségig bírnám. A tesztcsík stabilan halványlila. Napi 30-40 dkg mínusz. :-) Tele vagyok energiával, nincs fáradságérzet. Sajnos lassan egy kis csalás is lesz a dologban , nem tudok kibekkelni egy vendégséget, de majd megpróbálok a lehető legjobban kijönni a dologból.

349. Ryana2017-04-25 21:14
Januárban kezdtem, de csak saccolni tudom a veszteséget, mert februárban kezdtem csak mérni. Szerintem 8-10 kg ment le négy hónap alatt, a kezdeti vízveszteséggel együtt.
Ezt most stabilizálni kéne, nehogy jojó legyen. Most pont jó.

348. Droid8192017-04-25 16:37
Mennyit fogytál és mennyi idő alatt hogy le kell álnod? :-)) Bárcsak ott tartanák...
(válasz Ryana 347. hozzászólására)

347. Ryana2017-04-25 12:17
Személyes tapasztalat szerint heti egy töltőnap súlytartáshoz elég, fogyáshoz sok, de kéthetente vagy tíznaponta egy töltőnap nem akadályozta a fogyásomat.

Most már le kell állnom. Tegnap szólt a bőrgyógyász, hogy ne fogyjak tovább. Nem akarom, hogy tovább horpadjon a fejem.
(válasz Andarea64 346. hozzászólására)

346. Andarea642017-04-24 16:36
Ezt a Logauton írt cikkből bemásolom nektek. Szerintem egyértelmű.

"túlzott szénhidrát bevitel "kiüti" az illetőt ketózisból, feltéve, hogy a szervezet nem használja fel rögtön azt. Tehát, ha a sportoló közvetlenül edzés vagy verseny előtt fogyaszt szénhidrátot (ami egészen más mennyiséget jelent, mint amit általában "szénhidrát-feltöltés" alatt értenek, pl. amatőr szinten elég fél - 1 darab banán), akkor azt a szervezet rögtön felhasználja, de az verseny végére elfogy, így a ketózis fennmarad. Értelemszerűen ez csak akkor igaz, ha az edzés előtt, vagy közvetlenül utána történik a szénhidrát-bevitel (délután futottam egy órát, akkor eszek egy kis tejcsokit vacsorára dolog nem működik), illetve óvatosan is kell vele bánni, mivel ha a szervezet elszokik a szénhidráttól, akkor hasmenést okozhat, ami például versenyen nem célszerű. És még egyszer: ez szinte kizárólag sportolókra értendő (amatőr szinttől felfelé), hobbi szintű futás, biciklizés, túrázás, hegymászás, stb. esetén csak előny a ketózis. Gyakorlatilag ki lehet gyalogolni (vagy edzettségtől függően futni) a világból.
Itt mindenképp meg kell jegyeznem, hogy amennyiben a fogyás a cél, akkor célszerű a szénhidrát-feltöltést elkerülni. Ennek oka, hogy a szervezetben az inzulin szintje befolyásolja, hogy a szervezet zsírból vagy szénhidrátból lássa el magát (mivel ha túl sok szénhidrát mellett is termelődnének a ketonok, akkor elsavasodna a szervezet, ami akár halálhoz is vezethet, ez a ketoacidózis, egyes típusú cukorbetegség esetén fennáll a veszélye). Tehát, ha alacsony az inzulin szint, akkor a szervezet zsírt bont, ha magas az inzulin szint, akkor nem bont zsírt. Így hiába sportolna esetleg erősebben, többet az illető a szénhidrát-feltöltés hatására, végeredményben akár még lassabban is fogyna."

345. Ryana2017-04-24 08:21
Nem hátráltatja az edzést nagyon, de tény, hogy rendesen betöltve ch-tal nagyobb teljesítményre vagyok képes.
Nem vagyok versenyző, de úgy tudom, a verseny előtti ketózásnak az a célja, hogy kajak lepucolják a zsírt, noha erre más módszer is képes. :) (Aztán meg közvetlenül a verseny előtt jön a totális őrület nekik, a diéta végső szakasza, ami most nem lényeg.)

@Andarea64: Érdekes, amit írsz, sajnálnám, ha a tesztcsík ennyire megbízhatatlannak bizonyulna.
Olvastam valamit még régebben, hogy miért nem kompatibilis az anaerob edzés a ketózissal, vagy a shop.builder-en, vagy a body.builderen, már csak homályosan emlékszem. Ha megtalálom, belinkelem.
(válasz Hupszka 344. hozzászólására)

344. Hupszka2017-04-23 20:56
Pont azt olvastam, hogy sokkal jobb edzés közben a zsírfelhasználás, a zsíroxidáció hiszen abból nyered az energiát. Én legutóbb kickbox edzésen voltan 40g ch-val és baromi jól ment, és holnap megyek súlyzósra.

Sok testépítő él a ketogén diétával verseny előtt, nem gondolom hogy hátráltatná az edzés magát a folyamatot.

343. Andarea642017-04-23 20:50
Az előző hsz neked is szól. Valószínűleg hiába ellenőrzöd a tesztcsíkkal, abból nem tudod meg, hogy ketózisban vagy-e edzés után, csak azt, hogy a vizeletedben magas-e a ketonkoncentráció.
De még egyszer leírom, gondoljátok át logikusan, mitől esnétek ki a ketózisból egy edzéstől?
Szerintem itt egy óriási félreértés van. Ha tartjátok az étrendet, akkor egyszerűen lehetetlen kiesni a ketózisból.

De javítson ki, ha valakinek több tudása van erről.
(válasz Droid819 337. hozzászólására)

342. Andarea642017-04-23 20:44
Jesszus! De hát az nem azt jelenti, hogy kiestél a ketózisból! Nyilván az edzés miatt nagyobb az energiafelhasználás, tehát a ketonokat felhasználja a szervezet. Így a vizeletben már olyan kicsi a koncentráció, hogy a teszt nem mutatja. Nem akarok okoskodni, de szerintem csak ez lehetséges. Ha nincs bevitt szénhidrát, sem magas fehérjefogyasztás, lehetetlen nem ketózisban lenni. Igazából a vérben kellene megmérni a ketonszintet, de ahhoz spéci eszköz kellene.
Szerintem tedd fel ezt a kérdést a Logout-os fórumban, ott többen edzenek is ezzel az étrenddel, biztosan lesz aki megmondja a tutit.
(válasz Ryana 341. hozzászólására)

341. Ryana2017-04-23 20:38
Ketophan-nal.
(válasz Andarea64 340. hozzászólására)

340. Andarea642017-04-23 20:15
Hogyan csekkoltad, hogy ketózisban vagy-e még?
(válasz Ryana 339. hozzászólására)

339. Ryana2017-04-23 20:01
Ezt tettem én is, néhányszor súlyzós edzés után csekkoltam, ketózisban vagyok-e még.
Minden alkalommal kidobott.
Mire stabilan visszakerültem ketózisba, mentem megint edzeni.

Tudtommal a súlyzós edzést a ch-ürítés miatt javasolják a CKD kezdetén, aztán csak aerobot, és a töltőnap környékére kell időzíteni az edzéseket.
Sajnos ezt nem tudtam megoldani, így csak akkor ketózok, ha valamilyen okból a konditermet egy ideig kerülnöm kell.
Súlyzós edzés, terhelés nélkül mindenképp leépülnek a nehezen megszerzett izmok, csak a klasszikus szálkásító diéta alatt gyorsabban, a ketogén diétával lassabban.

Reméltem, hogy valaki tud valami trükköt, miként lehetne elkerülni ezt a csapdát.
(válasz Droid819 337. hozzászólására)


338. Andarea642017-04-23 19:35
Legjobb döntés. :))
(válasz Droid819 337. hozzászólására)

337. Droid8192017-04-23 19:21
Hát írnak ezt is azt is. A józan ész arra mutatna, hogy nem esik ki az ember. Szerintem pár súlyzós edzés után pár órával megnézem a ketogen szintet aztán majd kiderül kiesek e vagy nem.

336. Andarea642017-04-23 19:08
[link]
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

335. Andarea642017-04-23 19:04
Ja, még valami. Azt mondja, hogy az izmok a zsírfelhasználás miatt nincsenek veszélyben. Én úgy tudom, hogy természetes folyamat a nem használt izmok leépülése, és ez teljesen független az étrendtől. Amit nem használ, amire nincs szükség, azt a test leépíti. Ezért igenis fontos a súlyzós edzés a ketogén étrendet folytatóknál is az izomzat megtartásához. És olyat is olvastam, hogy nem igaz, hogy nem lehet tömeget növelni ketogén étrenden. De ezeket tényleg csak olvasmányokból tudom, nincs személyes tapasztalatom.
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

334. Andarea642017-04-23 19:01
[link]

A cikk végén megemlíti, hogy a heti szénhidrátfeltöltő napok meggátolják, hogy a szervezet adaptálódjon a zsírfelhasználásra. Olvasd el, ha érdekel. Máshol is olvastam, hogy kb. 6 hónap után érhető el, hogy a szervezet teljes mértékben átálljon a zsíranyagcserére, és onnantól tud igazából profitálni ebből az életmódból az, aki ebbe belevág. Nyilván ez nem fog megtörténni annál, aki rendszeresen kiüti magát a ketózisból szénhidrátfeltöltéssel. De igazából én nem vagyok ebben kompetens, mivel nem végzek testépítést.
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

333. Andarea642017-04-23 18:51
Köszi. Ez a cikk nem a "sima" ketogénről szól, hanem a ciklikusról. Nekem elég bonyolult rendszernek tűnik, én nem akarok ilyen típusút csinálni. Ennek ellenére már olvastam a cikket, és most átfutottam újra. Saját magának mond ellent a cikk írója, ha ő válaszolt a feltett kérdésre. A cikkben ugyanis ezt írja: "A ketózis előidézésének és fenntartásának másik kulcstényezője, hogy a vércukor szintet a normál 4-6 mmol/l értékről amilyen gyorsan csak lehet lenyomjuk 2,5-3-ra. Ezen a ponton az inzulin szint lecsökken és a glukagon szint (ami a ketózisért felelős) megemelkedik. A sima szénhidrát megvonás 3-4 napon belül alakítja ki a ketózist. Megfelelő edzéssel ugyanakkor a szénhidrátbevitel leállítása utáni 36-48 órán belül ez elérhető......Tehát ahhoz, hogy a ketózist gyorsan előidézzük, a legnagyobb izomcsoportjainkat (láb, hát és mell) mindenképpen meg kell edzeni a szénhidrát megvonás első két napján. Egy heti edzésprogram lehet például a következő:......"

Nekem ez nem éppen aerob edzésnek tűnik. :D

És ez inkább igaz, mint a hozzászólásban írt válasz. Miért esne ki a ketózisból valaki az edzéstől? Ha nem vitt be sok szénhidrátot vagy fehérjét, akkor a szerezete továbbra is a zsírt fogja bontani az energianyeréshez. Szerintem....
(válasz Droid819 332. hozzászólására)

332. Droid8192017-04-23 18:37
Szia. A linkelt oldal alatt van egy kérdés felelek.

Kérdés2017-04-01
Sziasztok!
Gondolkodom hogy kipróbálom a ketogén diétát.Heti 3x végzem súlyzóst edzéseket.Hogy tudnám ezt összehozni ezzel a diétával?
Válasz2017-04-05
Szia!

Leginkább sehogy: a súlyzós edzés ugyanis úgy kidob a ketózisból, mint a pinty. Mondjuk ketogén diétánál nem is nagyon van szükség súlyzós edzésre, hiszen az izmok a zsírfelhasználás miatt nincsenek veszélyben. Ha szimpatikus a magas zsírbeviteles történet (ami egyébként nagyon jó megoldás), akkor csökkentsd a szénhidrátot kb. 0,5 g/tskg-ra, fehérje mehet 2-3 között, zsír pedig 1 g/tskg.

[link]

331. Andarea642017-04-23 18:37
Kicsi a világ, vagyis a Hoxa! :D
Úgy tűnik, személyesen ismerjük egymást. Felismertelek a képről az adatlapodon. :)))
(válasz H.Ircsi 324. hozzászólására)

330. Andarea642017-04-23 18:26
Tudsz linket mellékelni arról, hogy a súlyzózás kidob a ketózisból? Nekem ez furcsa, még nem találkoztam ezzel az állítással, és az okát sem értem.

Bármilyen étrenddel fogy valaki, mindig vannak hullámhegyek és völgyek. Időnként lassul a fogyás, és egy idő után sokan elérnek egy platót, amikor sehogy nem akar folytatódni. Szerintem egyelőre örülj a szuper jó eredménynek, és csak ha megáll a fogyás, majd akkor nézz utána, mit lehet tenni. Vannak lehetőségek.
(válasz Droid819 326. hozzászólására)

329. Andarea642017-04-23 18:21
Szia! Ha még nem olvastad, feltétlenül olvasd el azt a cikket is, amit az előző hsz-ba betettem. Kezdd el az étrendet, és ha felmerül kérdés, kérdezz! A linkelt cikkhez is kapcsolódik fórum, a cikk írója szívesen segít, ha nem értesz valamit.
(válasz H.Ircsi 324. hozzászólására)

328. Andarea642017-04-23 18:19
Most látom, hogy nem lehet megnyitni az oldalt, mert a mondat végén levő zárójelet is a linkhez kapcsolta. :))
Tehát a helyes link:
[link]

327. Andarea642017-04-23 18:15
"Kicsit bővebben: ketogén étrend alatt a következő arányokat kell tartani bevitt energiamennyiség tekintetében: 5% szénhidrát (de ne legyen több, mint 20g), 20-25% fehérje, 70-75% zsír. Mivel 1 gramm zsírból 9 kalóriát, fehérjéből pedig 4 kalóriát állít elő a szervezet, ezért egy tipikus étrendben ez azt jelenti, hogy grammra nagyjából azonos mennyiségű zsírt és fehérjét kell bevinni, így az elsőre ijesztően nagy zsírmennyiség sokkal kezelhetőbb. Ráadásul nagyon jó zsírforrások vannak a hagyományos magyar ételek között, például szalámi, kolbász (ami nagyon jó só forrás is!), szalonna, tepertő, sajtok, zsíros húsok (pl. tarja). Mindig felmerül a kérdés, hogy gond-e ha az illető több/kevesebb fehérjét, zsírt, szénhidrátot visz be, mint az előírt, erre a legjobb szabály a következő:

"A szénhidrát limit, a fehérje cél, a zsír pedig az éhségérzet megszüntetésére szolgál". Tehát a szénhidrát mennyiséget tilos túllépni, fehérjét célszerű elérni, de nem baj sem ha több, sem ha kevesebb (átlagban azért jöjjön ki, ha nem szeretnénk izomveszteséget), zsírból pedig elég annyit enni, ami az éhségérzet megszüntetéséhez elég, fogyási cél esetén viszont nem célszerű átlépni a meghatározott értéket."
(idézet innen: [link]

Nem tudom, mit értesz azalatt, hogy "a zsír 1, 5x a fehérjéhez képest". Én nem mérek, nem számolok, ezért nem tudom, jó-e az, amit írtál az arányokról. Inkább idéztem azt, amit a már ajánlott cikkben írnak. Annyival kiegészíteném, hogy egyénfüggő a 20 gr ch, van akinek többel is tökéletesen működik a ketózis. Akkor érdemes ennyire leszorítani, ha nem akar beindulni, aztán fokozatosan lehet emelni, kísérletezni, hogy mi az a maximum, ami még megfelelő.

Olvasmányaim szerint ha magas a fehérjefogyasztás, akkor a szervezet annak a lebontásából fogja fedezni az energiaigényét, és nem a zsírt fogja bontani.

Az alacsony zsírtartalmú étrend előbb-utóbb magas szénhidrát vagy túl sok fehérje fogyasztásához vezet. A magas zsírfogyasztás biztosítja, hogy szinte eltűnik az éhségérzet, egy idő után megszűnnek a falásrohamok, automatikusan elkezd csökkenni a bevitt étel mennyisége anélkül, hogy tudatos korlátozásra szükség lenne.
(válasz Hupszka 323. hozzászólására)


326. Droid8192017-04-23 17:45
Van arról tapasztalat, hogy a fogyás mikor indul be úgy igazán? Persze az hogy nincs semmi kenyérféle, tészta és cukor alapból ledobtam 1 hét alatt 2kg ot kb. Marad is ez a tendenciám vissza fog esni vagy felgyorsul? Olvastam, hogy a kardio mozgás jó de a súlyzózás kidob a ketozisbol.

325. Ryana2017-04-23 15:59
"FB-s csoportban olvasom, hogy biztatják egymnást, hogy nyugodtan mehet az 1, 8-2g fehérje, sőt, még zsírt sem kell bevinni, hisz majd bontja a szervezet magának"

Totál ne vigyen be zsírt? Szerintem aki ezt írta, annak a szervezete az agyán kezdte a bontást.
(válasz Hupszka 323. hozzászólására)

324. H.Ircsi2017-04-23 15:39
Sziasztok kedves Sorstársaim! Egy kis segítséget szeretnék kérni, most kezdeném el a ketogén étrendet, nagyon sok irodalmat olvastam ezzel kapcsolatban, de egy-két tanácsot szívesen elfogadnék a profiktól! Köszi előre is!

323. Hupszka2017-04-23 13:54
Valami ilyesmire számítottam, köszönöm.
Úgy gondolom, hogy ha tartom magam 30g ch alatt, a zsír 1,5x a fehérjéhez képest, ami 0,8-1g tskg-onként, és még ki jön az 75-20-5% kb és ez nagyjából ki is adja a szinten tartó kcal -20%-ot akkor messze nem lehetek az igazságtól.

Ma sem színeződtem el, de nem aggódok, mert tudom, hogy mindent jól csinálok és valószínűleg fogyasztom a ketonokat :)

De ha tévedek vagy rossz úton járok akkor szóljatok. FB-s csoportban olvasom, hogy biztatják egymnást, hogy nyugodtan mehet az 1,8-2g fehérje, sőt, még zsírt sem kell bevinni, hisz majd bontja a szervezet magának. Na most ugye a sok fehérje nem jó ezt tudjuk és beszéltük, de azért csak illene valamennyi zsír, hogy a szervezet azért kapjon energiát ahhoz hogy működjön nem?
(válasz Andarea64 319. hozzászólására)