Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Kalóriabázissal fogyózók ide! :)

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Más diéták


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!


1903. Guruljka2017-08-31 20:15
Szakika, félreértettél valamit.
A fogyáshoz szükséges kalóriabevitelt nem lekk külön kivonni. Én 150 cm vagyok, és 1360 Kcal mellett fogyok. Te fél fejjel magasabb vagy, ha jól emlékszem, miért akarsz kevesebbet enni nálam?

Lehet, hogy megindul így a fogyásod, de idővel majd megáll, mint a cövek.

Az 1565 Kcal az, amit meg kell enned a egészséges fogyás érdekében, egyébként a súlytartáshoz Nálad valami 2100 jött ki, úgy emlékszem.

Természetesen úgy étkezel, ahogy akarsz, csak azt nem értem, ha van egy sok ezer esetnél bevált rendszer, akkor miért kell ellene menni.
Ráadásul a biológia is erősen beleszól. Magadat megvezetheted, de a biológia behúzza a féket idővel.

Innentől nem szólok bele, éppen harmadjára magyaráztam el.
(válasz Szakika1 1902. hozzászólására)

1902. Szakika12017-08-31 19:22
Sziasztok.
Az alap 1565 kcal, de 10 kg fogyással beállítva 1300 plusz a mozgás.Folyamatosan írom, még nem tudok jót mondani.
Ráadásul a mai nap svédasztalos éttermi szülinapon voltam.Keveset, de több mindenből ettem, így is sok lehet.Holnap mérem magam és szigorú is leszek magamhoz.
Szép napot!


1901. Liluli2017-08-31 11:01
Hahó!

Na? Sikeres volt az elmúlt pár nap? Mennyire állítottad végül a kalóriát?

Én tegnap megettem 1900 kalóriát a nap végére, viszont voltam ismét táncolni, plusz a napi séta, így összesen 540 kalóriát égettem el - így szuperül benne maradtam az 1500-as keretben :)

Ma szünnap van, mármint sport terén, de reggel újra megyek és megalapozom a hétvégét! Mi lesz a mai program? Mai menü? Lassan neki kellene kezdeni az ebédnek, valami főzelékben gondolkodom...
(válasz Szakika1 1885. hozzászólására)

1900. Guruljka2017-08-29 18:52
Csak! :D
(válasz lovelyly 1899. hozzászólására)

1899. lovelyly2017-08-29 18:42
Mérnem??? :D
(válasz Guruljka 1898. hozzászólására)

1898. Guruljka2017-08-29 18:34
Ámen.
Én is gyúrok v..., hogy 120 évesen is fit legyek. :D

Lehet, hogy pont a rendszeres lépcsőmászás a titka... de mégsem szaladgálhatok a helyi iskola lépcsőházában fel-le. :D
(válasz lovelyly 1897. hozzászólására)

1897. lovelyly2017-08-29 17:16
Mindennek van előnye is meg hátránya is, meg főleg kell összehasonlítási alap, a puding próbája ugye.
Nekünk a nyaralónk volt szintes, imádtam.
A fönti részben voltak a hálószobák, lent a nagy nappali-konyha, a közös tér.
Előny: a nagy közös tér és a fönti elvonulási lehetőség.
Hátrány: betegen nem tudtam fölmászni.
Na de szerencsére ritkábban beteg az ember, mint mászásra alkalmas.
(válasz Guruljka 1896. hozzászólására)

1896. Guruljka2017-08-29 17:11
Aztán ha valamelyiküket baleset éri és begipszelik a lábát (hogy csak a legkevésbé tragikus lehetőséget mondjam), felfordul az életük, mert a gipszest le kell költöztetni a nappaliba... :D

Nem értem, persze az biztos, hogy a domborzat is meghatározza, mekkora terület eshet egy-egy házra.És az éghajlat is beleszól. Angliában kevésbé kemények a telek, nem gond kifűteni a megduplázott alapterületet.
Én a saját kényelmem érdekében még elöltöltős mosógépet sem veszek, mert nekem jobb a gép tetejéről szinte lehajlás nélkül kiszedni a holmit belőle. (Amit meg elejtek és lepottyan, az sem a földre esik.) Én a magam részéről nem szeretnék emeletes házban élni.
(válasz lovelyly 1895. hozzászólására)

1895. lovelyly2017-08-29 17:01
Hát mert nem a privát szobájukban kávéznak és teáznak, hanem a lenti teázószobában :D
(válasz Guruljka 1893. hozzászólására)

1894. Guruljka2017-08-29 16:47
Néha egy kis tésztafélének bele kell férnie. :D

Én is ettem a múltkor, de persze én sose voltam tésztás, nekem nem hiányzik. Mégis megkívántam, de magamnak nem szaggattam nokedlit, egy kevés 4 tojásos tésztát főztem, lecsóval ettem meg.
(válasz P4nk4 1892. hozzászólására)

1893. Guruljka2017-08-29 16:44
Hát nem!

Én nem szeretnék emeletes helyen lakni. Látom a TV-ben, az angoloknál a privát szobák az emeleten szoktak lenni, és sosem értem, miért jó úgy kévét inni,hogy lecsattogok érte az emeletről. No meg, ha beteg vagyok??? Mászhatok le egy teáért?

A Kalóriabázis az életviteli adatokba beleszámítja a napi általános mászkálásokat, ezért mégis sántít az applikációban használt és a Bázis együttes használata az alapjárat beállításában.
(válasz Liluli 1891. hozzászólására)

1892. P4nk42017-08-29 09:29
Az én napi keretem 1300 kcal, és néha nekem ezt is nehéz elérnem, hiába eszek napi 4-5 alkalommal.
A noledliből 150g nál többet nem igen ettem meg, és hiába ugyan anyi kcal mint a fehérliszt, egészségesebb és éhes se leszel tőle, egy ebédnek belefér!

1891. Liluli2017-08-29 09:11
Igen, első hallásra soknak tűnik, de az a jó, hogy ha beküldöm az adatokat a telómba, kiírja az egész napot tevékenységekre bontva - így például látom, hogy délelőtt 9:50 és 10:43 között, amikor vásárolni voltam, 201 kalóriát égettem el, ebben ugye benne van, hogy elsétáltam a boltba, hogy ott keringtem és nézelődtem, illetve, hogy hazasétáltam... utána hozzáadja az egész napos sétát - elég sok összejön abból is, amikor csak itthon teszek veszek, tegnap pl. nagymosás volt, indítottam vagy négyszer a mosógépet, ami nálunk azt jelenti, hogy négyszer mentem fel és négyszer le a harmadik emeletről a pincébe, mert ott van a mosógépünk, plusz este bicajozás a táncórára, ott mozgás, majd hazafelé megint bicikli... így már nem hangzik indokolatlanul soknak :)
(válasz Guruljka 1890. hozzászólására)

1890. Guruljka2017-08-28 23:27
Oké, látom, érted a lényeget.

Kicsit soknak tűnik az a 780 Kcal elégetés, habár a tánc intenzitásán is múlik.

Én zömében itthon vagyok, nincs okostelefononom, ráérek felvinni, amit ettem. Ha elmegyek duhajkodni,akkor vagy megjegyzem, vagy felírom, vagy kilengős napnak hagyom. Egy-két hetente ilyen is kell. Átveri a szervezetet, ad egy lökést a fogyásnak. (Nem csak saját tapasztalat, sokan próbálták. És nincs is olyan, akinél elő ne fordulna.)
(válasz Liluli 1888. hozzászólására)


1889. Guruljka2017-08-28 23:23
Figyu, az adataiddal nagyjából megnéztem. Azért nagyjából, mert nem tudom a születési éved és a napi aktivitásod, bár a Bázison ehhez nem is sok a lehetőség.
(a Bázison Eszközök fül, Cél beállítása)

A BMR-ed kb. 1540 Kcal. Az nem a napi keret, hanem a magasságod, életkorod alapján számított élettani minimum (Basal Metabolic Rate, alapanyag-csere.)Tehát csak fekszel és vagy.

A napi kereted kb. 2100 Kcal. Ha ennyit eszel, a megszokott napi aktivitás mellett, tartod a súlyod.

Általában abból indulunk ki, hogy BMR + 100 Kcal. Ez még mindig kevesebb, mint a napi keret. Ha ezt tartod.

Az 1300 kcal is kevés, mert ha átáll a szervezeted tartalék üzemmódba, akkor minden morzsához ragaszkodik, és nem fogsz fogyni, vagy megáll a fogyás. (Épp ma írta valaki,hogy még hízott is, pedig keveset evett!)

Sajnos a rendszer matekját kinőttük. A legalsó lehetőségnél addig kell szórakozni a "heti fogyás megadása" -val, míg a másik oldalon ki nem jön a napi 1650 Kcal-os keret. Ne foglalkozz azzal, miket ír ki, mikorra leszel annyi, mert az csak a matek. A biológiával kell foglalkozni. Egyébként a heti fél kg fogyás az ideális, annál gyorsabban nem kell, mert az visszajön.

Most már megvárom, míg kipróbálod, és majd szólj, ha valami nem tiszta! :D
(válasz Szakika1 1882. hozzászólására)

1888. Liluli2017-08-28 23:04
Én nem kalóriabázist használok, hanem egy Easy Fit nevű applikáció van a telefonomban, oda írkálom be, amit megeszek és az állított be nekem magasság, testsúly, kor, aktivitás és cél alapján kalóriaszámot. Látom benne ugyanúgy, mint a bázisban, hogy mennyi volt a napi zsír, fehérje, szénhidrát, illetve vízfogyasztás, és van egy hozzá kapcsolható program, amivela sportot is bele tudom vinni, így egy helyen látom hogy hány kalóriát vittem be és mennyit égettem aznap.

Ebbe az 1500-ba, amit eszek, egyébként teljesen beleférne az a tál nokedli, NYILVÁN nem egy óriási, púpozott adag, de egy normális, amivel az ember jól lakik, simán. Nem, nem minden nap, de ha nem eszek túl sok szénhidrátot a nap többi étkezése során, akkor nyugodtan délben belefér ennyi. Főleg ha mozog is az ember - a mai nap folyamán sétáltam délelőtt, mert gyalog mentem a boltba, volt egy fél óra biciklizés (edzésre és vissza), illetve 1 óra 15 perc tánc... 780 elégedett kalóriát mért az okos kütyüm, szóval egy ilyen napon teljes nyugalommal megenném azt a nokedlit :D

1887. Szakika12017-08-28 20:06
Igen. Köszi

1886. Guruljka2017-08-28 19:56
Én szerencsére megengedhetem magamnak a késői fekvést, úgyhogy tudnék a hűvösebb estében is gyalogolni. Viszont lusta lettem!

Majd írok segítséget a beállításokhoz, ha kéred, de most szaladok, mert online angolom van!
(válasz Szakika1 1885. hozzászólására)

1885. Szakika12017-08-28 19:38
Bocsi, most tanulom kezelni, használni.Soha nem számoltam a kalóriákat, de folyamatosan hízom és kell a kontroll.Még itthon tornázni is kezdtem a gyaloglás mellé /30 fokban nem gyaloglok csak keveset/
Köszi a tanácsokat, hasznosítom őket.

1884. Guruljka2017-08-28 16:57
Nem értem, a kalóriabázis alapján étkeztek, és csak találgatjátok a kalóriakeretet? Ott ki lehet számolni.

A teljes kiőrlésű dolgok a kalóriákon nem változtatnak lényegesen, inkább csak a roston és egészségesebben az egyéb tartalmak miatt is.
Ha megeszik az ember egy tál nokedlit belőle, a tálnyi mennyiség semmilyen lisztből nem jó.

Már bocs, de én napi 1360 Kcal-ra vagyok beállítva, de én 150 cm vagyok, ennél alacsonyabb ritka. És ezt a rendszer állította be, teljesen tartható, és nem kell találgatnom.

Nyugodtan lehet használni a Kalóriabázis számítási rendszerét. Tudom, hogy vannak más számítással működő kalkulátorok, de az eltérés nem nagy.
Sokaknak nem tetszik, hogy nem fél kiló a heti ajánlott fogyási ütem, meg hogy nem kell koplalni, de ez az egészséges módja a dolognak.

1883. Liluli2017-08-28 15:49
Hát azt így nem tudom megmondani, azt hiszem a kor is számít, meg hogy ki mennyi fizikai munkát végez, de ha beírod a google-be, hogy napi kalóriaszügséglet, kiad kb. százféle oldalt, ahol meghatározzák, hogy mennyire van szükséged a súlytartáshoz, fogyáshoz, súlynöveléshez stb...

én 1300-at ettem néhány hónapig, de megállt nálam a fogyás és az utolsó kb másfél hónapban semmi nem ment le. Azóta 1500-ra emeltem a kalóriát, hogy a testem ne tartalékoljon, és ismét beindult :)
(válasz Szakika1 1882. hozzászólására)

1882. Szakika12017-08-28 14:15
Ok.Figyelem, mérem és írom.Állítok rajta.1300 kcal az jó lehet? 161 cm 69 kg
(válasz Liluli 1881. hozzászólására)

1881. Liluli2017-08-28 14:04
Hány kalóriát eszel most egy nap? Nézted, hogy mennyi az ajánlott a súlyodhoz és magasságodhoz?

Nekem eleinte az volt a gond, hogy nem tudtam, mi mennyi kalória, így sokszor előfordult, hogy összeraktam magamnak egy tök jó kis salátát, aztán nyakon öntöttem mondjuk valamilyen szósszal.. igen, nem vagyok hülye, tudom, hogy a szószban több a kalória, mint magában a salátában, de azért így is elkeredekett a szemem, mikor ebéd után számolgattam, hogy mi mennyi volt, és rájöttem, hogy mondjuk a salátából összeszedtem 120 kalóriát, magából a salátaöntetből meg mondjuk 300-at!
Ugyan ez a téma a majonézzel, az üdítőkkel, a virslivel és még sorolhatnám... ha már egyszer megszokod, hogy mi mennyi, sokkal jobban fel tudod mérni, hogy mennyit tegyél a tányérra, ami még belefér a napodba, csak az elején trükkös a dolog.

Ne add fel, alakulni fog ez! :) És még ha túl is szaladsz a kalórián (legalábbis nálam így van), akkor sem eszel feleannyit se, mintha egyáltalán nem számolnál! Hajrá!
(válasz Szakika1 1880. hozzászólására)

1880. Szakika12017-08-28 13:18
Vezetem pár napja.Mindig több lesz, mint ami kellene.Sajnos

1879. P4nk42017-08-28 10:27
Szia Liluli,
Én tegnap teljeskiőrlésű lisztből csináltam nokednit, rá egy tojás és kész is lett a tojásos nokedli, mellé saláta. :)
(válasz Liluli 1877. hozzászólására)

1878. P4nk42017-08-28 10:23
Sziasztok! Ha nem baj újra csatlakoznék!?
2 hónapja már irtam ide, akkor kezdtem a kalória számolást. Azóta lement 15 kg, most ált be a heti 1 kg minuszra a fogyásom.
Nagyon elégedett vagyok! :)


1877. Liluli2017-08-28 09:38
Jó reggelt, szép hétfőt! :)

Kinek hogy telt a múlt hét, hétvége? Sikerült tartani a diétát?

Mi tegnap a délutánt és estét egy parkban töltöttük a barátainkkal, úgyhogy volt egy kis édesség és chips majszolás, de szerencsére nem volt vészes, így is ma, mikor ráálltam a mérlegre nagyon örültem - a múlt hét során lement még egy kiló, juhúú! :)

Most megyek nemsokára bevásárolni, de még nem találtam ki, miket kellene a héten főzni... nálatok mi lesz a menü? :)

1876. Szakika12017-08-24 17:36
Köszi.Megpróbálom fogyelni , miket eszem pótlásként.
(válasz Liluli 1874. hozzászólására)

1875. Zsókica212017-08-24 12:06
Mértékkel fogyasztani mindenből és sokat mozogni. Ennyi.Ebben is segít a kalóriabázis!Hajlamos az ember a többlet bevitelre!

1874. Liluli2017-08-24 12:03
Szia!

Szerintem egyébként annyiban segíthet a kalóriabázis, hogy ha rendesen, őszintén csinálod, akkor fel fog tűnni, mikor valamit "nyammogsz", amikor máskor esetleg rágyújtanál és így talán meg tudod állni, hogy ne edd meg azt a kocka csokit, vagy azt a sütit, vagy akármit, amit amúgy ilyen pótcselekvésként ennél meg. Az is elég nagy segítség szerintem, felnyitja az ember szemét :)
(válasz Szakika1 1872. hozzászólására)