Szorzótábla gondok... (beszélgetős fórum)
Reméljük,hogy most már nem lesz gond. :-) Azért beszéltem a napközis tanárnénivel,gond esetén korrepetálni fogja Bettit.
No, ez már szép. Kitartással biztos hogy áttörést fogsz elérni. A gond csak az, hogy az iskolában kellene a gyereknek ezt megtanulni és nem otthon.
Sziasztok! 4-es lett a matek dolgozat! :-)
Hát igen sajnos nem mindig értékelik ,úgy az igyekezetüket!!!!
Képzeljétek, környezetből volt feladva hétfőre egy szöveg megtanulni, egyedül lányom tette fel a kezét hogy tudja,és ő mondta csak el. :-) Nem kapott rá semmit, pedig egy piros pontot megérdemelt volna szerintem.
Szia! A két és fél órát nem egyszerre gyakoroltuk,hanem 3 részletben,hogy ne legyen fárasztó. Közben játszott az udvaron,pihent... Ez a fordítva dolog nem is rossz ötlet. :-)
Szia! Köszönöm neked is hogy írtál, dolgozatot mi is írunk,ezt vitte be hétfőn is megmutatni, én is adok rá neki osztályzatot. :-) Meg is dicsérte a tanár néni,hogy sokat gyakorolt.
Ja és a mi tanárnénink mielőtt elkezdené az aktuális szorzást tanítani előtte 1-2 nappal elkezdi őket számoltani pl a 4-est 4,8,12,stb így sokkal könyebben tanulják meg.
Szia!!!
Mivel mi is most tanuljuk a szorzó táblát,ezért leírom,hogy mi hogyan szoktuk!!
Szerintem ha napi 2,5 órát gyakorolsz vele az csak rosszabb,mert ennyi idő alatt tiszta görcsben van a gyerek. Mi vettünk szorzós kártyát és azzal szoktunk játszani párosítást vagy egymás kezéből húzzuk vagy lefektetve keresük a párokat,meg néha kérdezgetem. Eleinte nekünk is gondot okozott az össze-vissza kérdezés,ezért most úgy kérdezem,hogy egyet előröl egyet hátulról,de csak napi 15-20 percet ezt lehet utcán bárhol játszani. Vagy ha vásárolni mentek ott is lehet alkalmazni. Pl. hány Db rudit kell vegyek,hogy a családban mindenkinek 2 jusson és ehhez hasonlót. Ja és mi első perctől úgy tanultuk,hogy hiába csak a 3-ast tanulták ha benne volt,hogy mennyi 4X3 akkor vissza mondta fordítva is,hogy 3X4 és még mellé a benfoglalást/osztást is. Így végül is kicsit előre haladunk anélkül,hogy ezt észre venné és majd a következőnél könnyebb lesz neki. Remélem tudtam segíteni.
Szia..az én lányom harmadikos..kitűnő tanuló volt míg el nem kezdték a szorzótáblát tanulni...ugye másodikban.4-5 között állt év végén,persze a 4-est kapta meg.Na mostanában elővették megint a sz.táblát..persze rögtön kis hármast hozott.Eddig is tanultam vele.de most otthon is iskolásat játszunk.Minden nap!írok feladatokat neki,ami kicsit nehezebb, oda mosoly jelet teszek.Tökre élvezi,utána leosztályozom.stb.Mára már ha írnak 5-ször szorzást/nálunk minden nap írnak/abból egyszer kap 4-est,a többi 5-ös..:)Remélem mostmár így is marad:) Sok sikert.
Sziasztok! Ma kivételesen nem volt dolgozat,de a gyakorló füzetet bevitte Betti a tanár néninek megmutatta, és én is írtam bele pár sort,hogy nagyon sokat gyakoroltunk hétvégén, de ez sajnos nehezebben megy,így egy kis türelmet kérünk. Nem tudom hogy esetleg ezen gondolkodott el a tanár néni, vagy más miatt nem írtak ma... Viszont tegnap észrevettem hogy a munkafüzetben van 15 piros pont, így járt egy 5-ös , a 10 után. :-) A gyakorlást ma időhiány miatt úgy oldottuk meg,hogy mentünk férjemért,és a kocsiban tanultunk úgy,hogy én mondtam egyet,ő folytatta, majd cseréltünk és úgy mondtuk végig, illetve én mondtam egyet, pl. 6*4=24 ,és ő mondta a felette lévőt,hogy 7*4=28, majd én mondtam egyet,és ő az alatta lévőt. :-) Remélem ez is segített...
Úgy látom, az előző hsz-em törölték, talán , mert reklámnak számított. A netem van egy jó kis oldal, ha valakinek lell, priviben elküldöm.
Én nem vagyok tanár, de katasztrófálisnak tartom, hogy a szorzótáblát úgy kell tanulni, mint a verset... az egésznek már semmi köze sem a matematikához, sem a gondolkozáshoz :(
Igaz, én laikus vagyok, de a szorzótáblát, mint ahogyan mindent ami számolás, tapasztalati úton tanítanék meg az alapoktól kezdve. Vagyis elöször tudjon stabilan összeadni, ha kell ezerszer próbálja meg gyönggyel, gyufával bármivel... ha érti az összeadás lényegét, akkor ebből a szorzás már könnyen felépíthető. Ha ne adj Isten kivonni is tud, akkor elég az ötös meg a tizes szorzótáblát tudni ;)
A fejben számolás ill egyáltalán a matematikai készség javítására nagyon alkalmasak még a mozgásokkal egybekötött játékok/gyakorlatok. Pl. labdát kell dobni és hármasával számolni... észrevétlenül meglesz a hármas szorzótábla anélkül hogy azt mondtuk volna a gyereknek, hogy most ezt tanuljuk. Lehet bonyolítani, pl. terpesz-zár-terpesz-zár ugrásra mondani az abc-t és a számokat (terpesz-1-zár-A-terpesz-2-zár-B...) ezer variáció van, lehet játszani külön páros-páratlan számokkal, mássalhangzó, magánhangzó, hónapok, napok nevei stb. (Egyébként az alapozó terápia dolgozik hasonló gyakorlatokkal és azoknál a gyerekeknél akiknél ilyen tanulási nehézség van, nagyon sokat segíthet az is...)
Sok sikert nektek és jó éjszakát! :)
:-) Megyek,mert fürdés van,reggel ovi,suli,de holnap jövök és beszámolok hogy mi volt! Jó éjt!
Kevés az a 10 ujj, de a lábon is van.:) Volt gyerkőcöm aki a 10-et a lábán rögzítette, felemelte mindkét lábát, az volt a 10 és folytatta a kezén.:)
Igen,én is néztem a lányomat, ahogy a két kezén számol,néz egyik kezéről a másikra és vissza, aztán kezdi elölről,azon én is jót mosolyogtam. :-)
És nagyobb kedvvel mennének neki a tanulásnak! :) Én annyira csípem amikor a kis ujjukon számolgatnak...eltévesztik...kezdik elölről...de csak titokban a pad alatt, mert úgy senki sem látja.:)
Jaj de jó lenne ha nálunk is így lenne,akkor mindkettőre 5-öst kapott volna....
Talán egy próbát megér, csak nehogy rosszul süljön el, hisz akkor, a többi szülő is kérhetné ezt. Akkor meg nincs értelme dolgozatot íratni.:) Inkább a "normális" osztályzásra kéne rábírni. Nálam így van: 10-9p=5, 8p=4, 7p=3, 6-5p=2, 4-0p=1
Ja és a volt napközis tanár nénink akivel beszéltem,azt javasolta,hogy beszéljek az osztályfőnökkel, magyarázzam el neki,hogy sokat gyakoroltunk, próbálkozunk,de nehezebben megy,kérjek időt. Ennek nem látom értelmét. Szerintetek?
Én még a pályatársakhoz képest fiatalka:)
Eddig abszolút nem volt semmi gond, meg voltunk vele elégedve,jól tanít, a gyerekek szeretik, kellőképp szigorú is, de ez most nagyon ledöbbentett.
Akkor értem a "kemény módszer" okát, csak az a baj, hogy ez nem igazán célravezető. :(
Mindent kipróbálunk, másképp nem megy sajnos.
Nem annyira fiatal, már mikor én sulis voltam is tanított, szerintem olyan 45-50 között lehet,tehát nem kezdő.
További ajánlott fórumok: