Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában? fórum

Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában? (beszélgetős fórum)


1 2
2012. júl. 27. 13:40
A gyerek iskolai megítélésében nagy szerepet játszik, hogy hova jár: egy nyugodt légkörű, gyermekközpontú iskolába, vagy egy versenyistállóba, ahol az etalon a zseni :(
53. zebracsikó (válaszként erre: 50. - Tücsimücsi)
2012. júl. 27. 10:18
sajnos ez nem így van, még 10es számkörben sem biztos hogy eligazodik egy diszkalkuliás.
52. Lia_
2012. júl. 27. 10:03

Attól, hogy nem a leggördülékenyebben indul valami, nem biztos, hogy gyakorlással nem éri utol, ill. nem körözi le majd a többieket.

Csak legyen kedve hozzá! Úgyhogy ne törjük le... Negatív jelzőkkel, meg azzal, hogy "ehhez nincs érzéke" tényleg nem szabad megbélyegezni, és a kedvét elvenni.

A sikerélmény, és a dicséret nagyon fontos, mert az sokszorosan ösztönző tud lenni.

Még nincs veszve semmi, csak az érdeklődése, a lelkesedése és a kíváncsisága maradjon meg a matek iránt (is).

51. moonlight13 (válaszként erre: 49. - Honeywald)
2012. júl. 27. 09:12

Nem, egyáltalán nem irónikusnak szántam! Miden tiszteletem azé, aki jól tanít, és sajnos egyre kevesebb ilyen van!

Az én fiamnak is volt nagyon jó és kedves, lelkes tanára, és sajnos az ellenkezője is, akivel már pl. érettségi előtt nem is beszéltünk. :(

Tudom, nagyon nehéz a gyerekekkel, pláne a mai világban, és az lenne a jó, ha csak az taníthatna, aki ezt szívvel-lélekkel teszi!

2012. júl. 27. 07:43

A tanár se lehet a helyzet magaslatán, ez szerintem az ő kudarca főleg.

Ahhoz hogy valaki a huszas számkörben számoljon ahhoz nem kell érzék. Meg kell jól tanítani a gyerekkel és kész!

Ha meg tudod engedni magatoknak, keress egy tanítót aki felkészíti jól szeptemberre.

2012. júl. 27. 07:34

EZT KERESTEM!!!!! :)


itt van, ezt vedd meg a fiadnak és minden feladatot oldjatok meg sorban egymás után...én imádtam, gyerekek is szeretik:


[link]

Kep_es_szoveggyujtemeny_szamolni_tanulo_gyerekeknek_I_

2012. júl. 10. 18:33

sziasztok!

Jómagam 4 gyermekes mama vagyok és gyógypedagógus.

Igen a (gyógy)pedagógiai módszerek sok mindent eldöntenek. Dórának igaza van, ő látja belülről az oktatás anomáliáit.

MINDEN ÉP KISGYERMEKET MEG LEHET TANÍTANI AZ ALAPOKRA! Kit így..../ kit úgy... A gyógypedagógus egy osztályon belül (ha kell) 3-4 féle szinten oktatja tanítja ugyanazt.Ez a különbség igazán a tanítók és a gyógypedagógus között. Egyik sem jobb, vagy rosszabb mint a másik. Más.

A gyerekre visszatérve: a szemléltetés a lényeg

Végeztem diszkalkulia tanfolyamot, és az egyik gyerekem nekem is az volt (most érettségizett- igaz a matekja 2 lett, de meg van-)priviben írok ötleteket, de azt csak, privát.

Ha érdekel a címem: gyorgyifazekas@gmail.com

Üdvözlettel: Györgyi

47. moonlight13 (válaszként erre: 45. - Honeywald)
2012. júl. 9. 20:17
Te tanító néni vagy? Akkor minden elismerésem! :)
46. moonlight13 (válaszként erre: 45. - Honeywald)
2012. júl. 9. 20:16
Az az igazi művészet, amikor a tanító néni nem tudja megtanítani, neked meg valahogy sikerül! :)
45. honeywald (válaszként erre: 34. - Moonlight13)
2012. júl. 8. 13:52
a nyitott mondatok tényleg nehezek, és nehéz emgtanítani nekik.. én mire megtanultam, hogy hogy tanitsam meg nekik.. :D
44. moonlight13 (válaszként erre: 43. - Pan Dóra)
2012. júl. 8. 13:42
:)
43. Pan Dóra (válaszként erre: 42. - Moonlight13)
2012. júl. 8. 13:28

Igen, erre mondtam az előző hsz-ben, hogy nem sok gyerek értené :) De a cél szentesíti az eszközt, és ha neki a magasabbnak tartott szint a hasznos, akkor engedni kell, hadd szárnyaljon!!!


Zsuzsának is igaza van, mert az eltérő módszer kétélű fegyver lehet. Viszont azt is tudni kell, hogy ha valaki nem ért valamit, attól nem tanulja meg, ha 1000-szer ugyanúgy mondjuk el :(

42. moonlight13 (válaszként erre: 37. - Pan Dóra)
2012. júl. 8. 13:00
Persze, igazatok van, én sem gondoltam volna, hogy így magyarázzam el a kis gyereknek a matekot Az én testvérem kezdte így magyarázni a fiamnak, de végül nem ártott a dolog, hanem jó jegyeket kapott.
41. moonlight13 (válaszként erre: 39. - 91d4989ab9)
2012. júl. 8. 12:56
Ma már nem kell őt korrepetálni, megy az egyetemre. :)
40. moonlight13 (válaszként erre: 38. - 91d4989ab9)
2012. júl. 8. 12:52

Igazad van, de ha egyszer így végre megértette a gyerek?! :)

Azóta már leérettségizett és megy továbbtanulni.

39. 91d4989ab9 (válaszként erre: 37. - Pan Dóra)
2012. júl. 8. 12:45

legtöbbet akkor lehet ártani ha olyan segit aki nem ért hozzá, na mindegy, nem rád irom hanem a szülőre nagyobb tesora


én inkább elvinném egy másik tanitóhoz korrepetálásra


otthon meg csak játszanék vele sokat, szinezős számolos ilyeneket:d

38. 91d4989ab9 (válaszként erre: 36. - Moonlight13)
2012. júl. 8. 12:44
uha nem kéne neki ezt bekavarni picinek ezt majd csak 4.től vagy 5től csinálják igy
37. Pan Dóra (válaszként erre: 36. - Moonlight13)
2012. júl. 8. 12:39

Ezt azért nagyon kevés kisgyerek érti ám meg így, tudod-e?! :))) A bontást tanulják, és annak segítségével pótolják a hiányzó számokat.

Persze, szerintem is egyszerűbb az egyenlet :)

36. moonlight13 (válaszként erre: 35. - Pan Dóra)
2012. júl. 8. 12:19

Igen, valami ilyesmi volt a feladat.

Pl.

_+5=7


X+5=7

X=7-5

X=2


Így tudta végül megoldani a gyerek.

Majd a végén kiradírozta az egyenletet, és beírta az üres helyre a végeredményt. :)

Innentől jó jegyeket kapott. :)

2012. júl. 8. 07:35

A nyitott mondat nem feltétlenül szöveges feladat, gyakorlatilag valóban az egyismeretlenes egyenlet legegyszerűbb formája. A műveletből hiányzik egy tényező, azt kell kiszámolni. pl.:

_ + 5 = 7

6 - _ = 3


Amikor először szembesültem ezzel a fogalommal, én is megrémültem, mert nekünk anno nemes egyszerűséggel csak azt mondták, hogy "pótold a hiányzó számot", de ma már mindent túlbonyolítanak a nagyokosok. Csoda, hogy ebben az információhalmazban eltéved a gyerek?! :(((

34. moonlight13 (válaszként erre: 27. - Honeywald)
2012. júl. 7. 19:42
A kis gyerekeknek annó matekból valami "nyitott mondatot" v. mi a fenét tanítottak, amiből természetesen semmit nem értett(azt hiszem, valami szöveges feladatok voltak ezek). Amúgy én sem. A végén az öcsém feírt neki egy egy ismeretlenes egyenletet, és így megértette. Ezek után mindig így oldotta meg a feladatokat, majd utólag kiradírozta a papírról, merthogy elsőben ez mégiscsak furcsa lett volna.
33. Pan Dóra (válaszként erre: 29. - Honeywald)
2012. júl. 7. 12:22

Hát ez az :( Csak kényelmesebb a tanároknak a NEKIK tetsző módszer alapján tanítani, az csöppet se érdekli őket, hogy gyerekellenes. Mint az a bizonyos heurisztikus... még most is ráz a hideg tőle, 7 év harcomba telt, mire ejtették - egy csomó gyerek nem tanult meg rendesen írni meg olvasni :(((

Aztán meg attól is ráz a hideg, hogy az alsó tagozat "egysége" címszó alatt minden osztályt egyformán tanítanak, netről töltött tanmenetek alapján, aminek szigorúan betartják minden lépését... :((( És nem értik, hogy hiába "egységes" a tanítói gárda, az osztályok nem egyenosztályok... na, most itt tartok a saját kis harcomban :)

Ja, és ha nem válik be a módszer, a gyerekben keresik a hibát - vagy a szülőben :(

32. zebracsikó (válaszként erre: 31. - Honeywald)
2012. júl. 7. 12:05
köszi, csak arra voltam kíváncsi, hogy kötelező-e a nevtan vizsgálata osztályismétlés előtt- én is úgy tudtam, hogy nem.
31. honeywald (válaszként erre: 30. - Zebracsikó)
2012. júl. 7. 12:03

eldöntheti. csak általában akkor fordul ez elő, ha a nevtanba küldik vizsgálatra a gyereket és kiderül a baj, és megoldásként ez egy kezdő lépésnek jo, de ez attol függ milyen tantárgy. illetve nem véletlen ismétel a gyerek, roosz a tankönyv és ha az adott suliban mindenki azt használja akkor a nevtan ajánlásával átvehető a gyerek esetleg.

de a szülő maga is kérheti a papirt a tanitotol.

30. zebracsikó (válaszként erre: 29. - Honeywald)
2012. júl. 7. 11:43
az osztályismétléshez szükséges-e NevTan szakvélemény, vagy csak simán a szülő+tanító eldöntheti, hogy inkább maradjon elsőben a gyerek?
29. honeywald (válaszként erre: 28. - Zebracsikó)
2012. júl. 7. 10:41

Elmondom neked, hogy a szűlőnek joga van minden esetben újra elsőbejáratni a gyerekét, ha akarja. a nev.tan.-nak ugy van ebben szerepe, hogy az osztályfőnök elküldi a papirt arrol oda, h időpontot kérnek a gyerek felméréséhez. ott felmérik és megírják az iskolának hogy mi van a gyerekkel, így a tanítónéni a szülő beleegyezésével írhat egy ugynevezett "iskolalátogatási papírt", magyarul:


a gyerek bizonyítványában nem lesz benne, h járt már elsőbe, csak az, amikor már másodjára ment, mintha tényleg akkor kezdte volna a sulit.

az iskolalátogatási meg egy külön papír, amely tulajdonképp' egy igazolás arról, hogy volt már elsős, de az Ő érdekében kell újrajárnia akár ugyanott, akár máshol, ha azt a nev.tan.-osok külön kiemelik benne, ajánlanak iskolát, módszert.

és ez a legfontosabb..: ugye a gyerek lakhely szerint, körzetileg tartozik egyik álr.iskolába, oda kell járnia. kivételes esetekben a nevtan tancsol egy - szülővel s megbeszélt - iskolát, osztályt osztályfőnököt, ahol a gyereknek megfelelő modszerrel tanítják őket pl olvasni. Ezt egyszerűbb kideríteni, mint gondolnánk, hogy hol mivel tanítanak. ha a nevtan nem ír ilyet bele, aminek az ötletét a szülő is felvetheti, akkor nem tehet az önkormányzat kivételt, maradni kell a régi suliban, ott ujra első osztály esetleg, de az a gyereknek is szégyen mert kicsufolják a többiek érte, hiszen a tanítók jó rsze ezt is leszarja. plussz ha ugyanazzal a modszerrel és tankönyvvel tanitják mint előtte lévő évben, akkor annak meg nincs sok értelme.


nem gyógyped-es módszerek ezek, hanem sima mezei tanítók által megismert módszereik vannak a tanításnak, melyek közül az osztály számára ki kell választania a legkézenfekvőbbet. Létezik ilyen, a többi mind azon múlik, hogy a gyerekek tekintélyét ki tudja-e vívni magának. ha a gyerek csalodik, fél, stb...leblokkolja, és rohamosan visszaesik, ugyanis a tanítónéninek meg akarnak felelni, de ha észreveszik h nem sikerül, csődöt mondanak..

hát erről beszélek. ez a baj a pedagógusokkal is. 80%-a alkalmatlan rá emberileg, pedig van egy ehhez tartozó durva összevont szigorlatunk is, ahol a családroliskolárol stbstbstbről van szó....igazi szórótárgy az egyetemen. ugy látszik nem eléggé...

28. zebracsikó (válaszként erre: 27. - Honeywald)
2012. júl. 7. 10:22
(azt nem az iskola dönti el, hogy újra elsős legyen-e a gyerek?? kell ehhez a NevTan vélemény?)
27. honeywald (válaszként erre: 26. - Moonlight13)
2012. júl. 7. 10:20
én most korrepetálok egy kislányt olvasásbol... konkrétan olvasni tanítom, mert a tanító is ultrasz*ar, és a nevelési tanácsadó nem irta meg a papirt, h menjen a gyerek ujra elsőbe. itt is a tanito a ludas sok mindenben, még a papírokat se küldte el a nev.tan.ba, csak áprilisban.... és hazudtak a szülőknek.
26. moonlight13 (válaszként erre: 25. - Honeywald)
2012. júl. 7. 10:06
Az én gyerekem is első osztályban félévkor szinte kettes volt matekból. Egyszerűen rosszul tanították. Viszont 4-esre érettségizett, és ősszel megy egyetemre.
2012. júl. 7. 09:53

kedves Bea!


ma átnézem a dolgaim sokaságát, mert tanító vagyok, és megprobálom itt elmagyarázni, hogy miket csináljatok.


mellesleg: én iszonyu voltam matekbol, mégis azt szeretem tanítani :D az, h a kezén számol, dicséretes, mintsem gond lenne...még 3.-ban sem gond. hidd el, én is használom a kezeimet néha a biztonság kedvéért..ez egyáltalán nem baj. a probléma ott kezdődik, h a gyerekek már nem mernek igy számolni, ciki nekik...és mivel a tanito neked is megmondta h a gyerek gyenge matekbol, így 100% hogy a gyereket is már ezzel szembesítette, illetve érezteti vele..

gyűlölöm az ilyen pedagógus végzettségű hóhérokat!

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook