Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mennyibe kerül az APEH-nél elveszett adóigazolvány pótlása? fórum

Mennyibe kerül az APEH-nél elveszett adóigazolvány pótlása? (tudásbázis kérdés)

9. Emilia 0240 (válaszként erre: 8. - F303be5590)
2012. máj. 29. 23:32
XD
2012. máj. 10. 19:10
:P
2012. máj. 10. 19:10
ami az apehnél veszett el, azért szerintem nem kell fizetni :D
2012. máj. 10. 19:09

2200 ha jól emlékszem az eljárási díj

csekket küldenek és egy igazolást, majd a kártyát

5. 001269bfc9 (válaszként erre: 1. - Emilia 0240)
2012. máj. 10. 15:50

Szia!

Ha nem kell KONKRÉTAN a kártya, (márpedig ritkán szokott kelleni), akkor elég lehet egy igazolás is az adóazonosító jeledről, ami INGYENES, és 30 napig érvényes. De azt is csak akkor érdemes kikérni, ha kell valahová. Egyébként én sem hordom magamnál a kártyámat, csak egy színes fénymásolatot róla, így nem vesztem el az eredetit, és még sose volt baj belőle. Sőt, a TAJ kártyát a szüléshez se vittem, csak a másolatot, jó volt úgy is :)

2012. máj. 10. 14:53
Köszönöm!
2012. máj. 10. 14:39

bocsi kicsit sokat másoltam ki....


a végét olvasd.... 3.000-ft/db elvesztés miatt...

2012. máj. 10. 14:36

Szia.

ok, nyilvántartás


Ügyleírás

Kapcsolódó anyagok

Letölthető dokumentumok

Szolgáltatások

Lépésről lépésre

Segítség

Jogszabályok


Létrehozva: 2010. január 16.

Módosítás: 2012. április 10.

Forrás: Magyarország.hu

ikonHivatalkereső


?


Település neve:


Irányítószám:

PiktogramCímkék


?


adó,

lakcímkártya,

diákigazolvány,

adószám,

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala,

adóigazolvány,

TAJ szám,

TAJ-kártya,

Társadalombiztosítási Adóazonosító Jel (TAJ),

Társadalombiztosítási Azonosító Jel,

adóazonosító jel,

TAJ kártya igénylése újszülött részére,

személyi igazolvány


ikonÉrtékelje a cikket!


?


1

2

3

4

5


-->


Az államigazgatás számos területén találkozhat az olvasó különböző okmányokkal, okiratokkal, amelyek általában valamilyen jogosultságot vagy adatot igazolnak. Részletezzük, hogy kinek kell vagy lehet ezeket az igazolványokat (pl. személyi igazolvány, adóigazolvány, TAJ-kártya, lakcímkártya, diákigazolvány), okiratokat kiváltania, milyen hatóságoknál szerezhetők be az iratok, milyen eljárás keretén belül, és mennyi illetéket kell fizetnünk az igazolványok, okiratok kiadásáért. A személyi adat- és lakcímnyilvántartás kapcsán betekintést kap az olvasó, hogy kiknek az adatait tartalmazza a nyilvántartás és hogyan lehet innen szolgáltatásokat igénybe venni.

Válasszon ügyleírást:


Személyazonosító igazolvány

A diákigazolvány

Személyiadat- és lakcímnyilvántartás

Lakcímbejelentés

Lakcímkártya (lakcímigazolvány) és a személyi azonosító

Az adóigazolvány

TAJ-kártya igénylése újszülöttnek

TAJ kártya


Az adóigazolvány


Ki kaphat adóigazolványt?

Hol és hogyan igényelhető az adóigazolvány?

Kell-e fizetni az adóigazolvány kiállításáért?

Az adóigazolvány tartalma

Az adóigazolvány használata


Az adóigazolvány egy bankkártya méretű hivatalos okmány (hatósági igazolvány), amely tulajdonosának adóazonosító jelét igazolja §. Az adóigazolványt kiállíthatják véglegesen vagy ideiglenesen (a kiállítástól számított 60 napig érvényes) abban az esetben, ha az adóigazolvány kiállítását kérő nyomtatványon feltüntetett adatok eltérnek a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban tárolt adatoktól.

Ki kaphat adóigazolványt?


Adóigazolványt bármely magánszemély kaphat az Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) regionális főigazgatóságától. Egyes esetekben az adóigazolvány kiállíttatása nem csupán lehetőség, hanem kötelezettség. A vállalkozási tevékenységet nem folytató magánszemély - ha nem végez általános forgalmiadó-köteles tevékenységet és nem rendelkezik adóazonosító számmal - köteles a jövedelemadó-köteles bevételének megszerzése, költségvetési támogatás igénylése előtt adóazonosító jelének közlése végett az állami adóhatóságnál (NAV regionális főigazgatóság) az e célra szolgáló nyomtatványon írásban bejelenti nevét, születési helyét, idejét, anyja leánykori nevét és lakóhelyét, ennek hiányában tartózkodási helyét. A nem magyar állampolgárságú magánszemély állampolgárságát is köteles közölni §.

Hol és hogyan igényelhető az adóigazolvány?


Igénylés első esetben:


Aláíró:

személy igazolvánnyal nem rendelkező személy esetén a törvényes képviselő (pl. szülő, gyám stb.),

egyéb esetben az igénylő,

meghatalmazás esetén a meghatalmazott .

Szükséges dokumentumok: személyi igazolvány, lakcím kártya vagy születési anyakönyvi kivonat bemutatása, külföldiek esetén: útlevél, érvényes vízum, lakcím bejelentőlap, meghatalmazott eljárása esetén a meghatalmazás.


Igénylés adatváltozás esetén:


Aláíró:

személy igazolvánnyal nem rendelkező személy esetén a törvényes képviselő,

egyéb esetben az igénylő,

meghatalmazás esetén a meghatalmazott.

Szükséges dokumentumok: személyi igazolvány bemutatása, vagy a dokumentum, amely alapján a változás történt, meghatalmazott eljárása esetén a meghatalmazás, adóigazolvány leadása.


Igénylés ha tömeges gyártás során, vagy egyedi kérelemre nem kapott adóigazolványt:


Aláíró:

személy igazolvánnyal nem rendelkező személy esetén a törvényes képviselő,

egyéb esetben az igénylő,

meghatalmazás esetén a meghatalmazott

Szükséges dokumentumok: meghatalmazott eljárása esetén a meghatalmazás, személyi igazolvány, lakcím kártya bemutatása.


Igénylés az adóigazolvány elvesztése, eltulajdonítása, megrongálódása, megsemmisülése esetén:


Aláíró:

személy igazolvánnyal nem rendelkező személy esetén a törvényes képviselő,

egyéb esetben az igénylő,

meghatalmazás esetén a meghatalmazott

Szükséges dokumentumok: személyi igazolvány, lakcím kártya bemutatása, meghatalmazott eljárása esetén a meghatalmazás.


Az igazolványt a 10t34-es adatlap kitöltésével lehet igényelni, mely ingyenesen beszerezhető az NAV ügyfélszolgálati irodáiban, vagy letölthető a www.apeh.hu internetes címről. A kiállított adóigazolványt 15 napon belül postán küldik meg.


Ha postai úton igényeljük az adóigazolványt ezeket a dokumentumokat fénymásolatban kell csatolni.


Az adóigazolvány kiadását:


a magánszemély állandó, ennek hiányában ideiglenes lakóhelye, szokásos tartózkodási helye,

a jogi személyiség nélküli vállalkozó - ideértve a vállalkozó magánszemélyt is - székhelye, ennek hiányában telephelye (ha a vállalkozó magánszemélynek több telephelye van, az elsőként bejelentett telephelye),

a jogi személy, illetőleg egyéb szervezet székhelye, ennek hiányában telephelye (a tevékenység gyakorlásának helye)


szerinti NAV regionális főigazgatóságán kell kérni.

Kell-e fizetni az adóigazolvány kiállításáért?


Az adóigazolvány első alkalommal történő kiállítása díjmentes. Díjmentes az újabb adóigazolvány kiállítása akkor is, ha a korábban kiállított adóigazolványon szereplő adat megváltozott vagy téves, illetve a megváltozott adat beírására szolgáló rovat betelt. §.


Ha az újabb adóigazolvány kiállítására azért van szükség, mert a korábbi adóigazolvány elveszett, megsemmisült, megrongálódott vagy azt eltulajdonították, akkor az újabb adóigazolvány kiállításáért igazgatási szolgáltatási díjat, jelenleg 3000 forint illetéket bélyegben lehet leróni, vagy az NAV illetékbeszedési számlára /10032000-01076064/ lehet utalással, vagy az NAV által kiadott csekken befizetni. §, §.

2012. máj. 10. 14:31
Azt hallottam és olvastam is év vége felé, hogy az apeh nem ad ki adóigazolványt bizonytalan ideig. Sajnos ellopták a táskámat, benne a saját okmányaimmal és gyerekeimével. Mindent pótoltam, kivéve az adókártyánkat...Mindenkinek köszönöm az infót!

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook