Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Angolul jól tudók segítségét kérném, mit jelent ez a szöveg? fórum

Angolul jól tudók segítségét kérném, mit jelent ez a szöveg? (tudásbázis kérdés)

14. dobipa3 (válaszként erre: 12. - 70ca14e800)
2012. júl. 29. 15:19

A franchise (francia eredetű angol szó, nem fordítható magyarra, a joglás vagy névjoglás képzett szó meghonosítására vannak kísérletek[1][2]) egy szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Többféle tartalma lehet, lényege egy olyan együttműködési megállapodás, amelynek során a franchise-átadó (franchisor) egy értékkel bíró név, általában bejegyzett védjegy, valamint egy hozzá tartozó, értékkel bíró üzletviteli tapasztalat használati jogát adja át, a franchise-átvevő (franchisee) pedig díj fizetésére köteles.

Tulajdonképpen egy bérleti jogviszony, a "Frenchise-Adó" diktál, elképzeléseitől, gyakorlatától a "Frenchisbe-Vevő" nem térhet el. Itt jó példa a MCDonalds a világon többé kevésbé mindenütt egyformán üzemeltetik, persze Amerikában egy kicsit színvonalasabb formában.

13. cbe6ba1fa9 (válaszként erre: 7. - MelisUK)
2012. ápr. 28. 20:44
EZ FÁJT! :D
2012. ápr. 18. 11:57
köszi :))
11. eandi78 (válaszként erre: 10. - 70ca14e800)
2012. ápr. 18. 08:05
Franchise szónak nem is igazán van magyar megfelelője. Ha jól tudom közgazdaságtanból is ilyen néven tanultuk. Ez egy "üzlettípus" vagy "üzlethálózat". Adott egy McDonalds, melynek vezetője különböző jogokat és szabályokat betartva üzemeltetheti az étteremlánc azon tagját. Jobban nem tudom elmagyarázni.
2012. ápr. 18. 07:53

Nagyjából meg van a szöveg. :) Ennél többet nem tudtam kihozni belőle. A "franhise" szót még nem tudom hova tenni. Valószínűleg "választójog"-ot jelent, vagy valami ilyesmi. Vagy választópolgárok... Ebben jó lenne, ha segítenétek...


1995-re a McDonald's amerikai éttermei 85 százalékban franchise-ok, míg a maradék közvetlenül a társaság tulajdonában volt. Amerikában a McDonald's eladásai körülbelül 25 százalékát tették ki az összes gyors-étkezési eladásoknak. A hozzá legközelebb álló vetélytárs, a Burger King, az összes gyors-étkezési eladások 11 százalékát tudhatta magáénak. Az Egyesült Államokban hamburgerre költött pénzek 40 százalékát a McDonald's "vitte el".

A kihívás. A McDonald's lassuló eladási növekedéssel és szoros versennyel nézett szembe az Egyesült Államokban és külföldön egyaránt. Az 1980-as években, néhány új termék sikere után, mint pl. a Cn és sikeres reggeli étel-összeállítás ajándékokkal, mint pl. az eg; a McDonald's elhibázott termékbevezetések sorozatát is megtapasztalta, ezek közé tarozik a McChicken és a PG. A McDonald's franchise-okkal szembeni szemléletmódja is változott az Egyesült Államokban, mivel az 1990-es évek elején a meglévő 6-ról, 1996-ra, 5-re csökkent az egyes üzletekre (területekre) eső haszon. A McDonald's-nak módot kellett találnia arra, hogy forgalmat vigyen az üzletekbe. A McDonald's kidolgozott egy egy éven át tartó reklámhadjáratot, ami minden hónapban egy másfajta hamburger szendvicset reklámozott, alkalmi áron, csupán 55 centért; a McDonald's 1955-ös megalapításának tiszteletére. Az eredmény azonban nem az lett, amit a McDonald's tervezett.

A franchise-ra való reakció negatív volt. Helyesen jósolták meg, hogy ilyen nagy árcsökkenés összezavarja azokat a vásárlókat, akik úgy gondolták, hogy már a legjobb áron kapnak minden, amit csak a McDonald's ajánlhat. Az árak megvitatása a gyors-étkeztetési piac fontos kérdésévé vált, ahol a vásárlókat arra bátorították, hogy "hús-ajánlatokat" vegyenek, amik előre összeállított ételekből álltak, ahelyett hogy egyes termékeket külön vegyenek. Néhány hónap után, vásárlói és franchise elégedetlenség miatt, a McDonald's leállította a reklámhadjáratot. Egy megfontolt iparágban

az eladási reklámok megújítják az érdeklődést és új eladásokat hoznak létre. Mindazonáltal, a McDonald's ballépések sorozatát érte el az 55 centes üggyel. Először is, a társaság megtanulta, hogy teljes mértékben figyelembe kell vennie a vásárlókat, amikor ilyen bonyolult üzlettel áll elő.

9. agis (válaszként erre: 7. - MelisUK)
2012. ápr. 17. 20:50

Nem forditottam le, crt-c crt-v es google translator eredmenye az amit latsz.

:)

2012. ápr. 17. 18:16
nem azt kerte a forum indito h baszo..gassatok meg jatszatok a ....!!pff hogy lehettek ilyenek...!sajnalom segitenek de en nemetbe vagyok jo:( remelem valaki segit
7. MelisUK (válaszként erre: 5. - Agis)
2012. ápr. 17. 16:03
Ha tudsz angolul, akkor nem értem, hogy miért ilyen furán fordítottad le. Olyan, mintha egyáltalán nem értenéd a szöveget. Pedig tényleg nem bonyolult. :P
2012. ápr. 17. 12:18

A fordítóval nem is próbálkoztam. Magyarul, köszönöm szépen jól tudok. Ha mégegyszer elolvasod a kiírt mondatomat, akkor rájössz, hogy helyesen van leírva.

A többi választ köszi. Szerencsére már van segítségem. A szöveg nagy részét amúgy értettem, csak szerettem volna pontosabb képet kapni.

5. agis
2012. ápr. 17. 12:09

En tudok angolul....nem is hasznalom a translatort...de azert valamennyit segit annak, aki abszolut nem beszeli a nyelvet.


A forumindito magyarul sem tud helyesen irni...

4. homern (válaszként erre: 2. - Agis)
2012. ápr. 17. 11:57

ez így katasztrófa :S nem szabad a google fordítót használni ha normális eredményt akar kapni az ember :S



a szövegből ítélve minimum középfokon vagy,ha bármihez is ilyen feladatot adtak neked. a nem ismert szavakat papír alapú szótárban érdemes kikeresni és józan paraszti ésszel utána magyarosítani a mondatot.

3. SzánI. (válaszként erre: 2. - Agis)
2012. ápr. 17. 11:53

A google fordító igencsak vacak. Amint látod, semmi értelme a szövegnek.


Gyorsabb - ha nem akarsz szótárt lapozni - egy online szótár, és lefordítod magadnak.

2. agis
2012. ápr. 17. 11:49

Google translator. De inkabb tanulj meg angolul, ez egy egyszeru szoveg.

1995-re mintegy 85 százaléka McDonalds éttermek voltak velünk franchise tulajdonosa, míg a többit közvetlenül tulajdonában lévő társaság. Az USA, a McDonald 's eladási álló mintegy 25 százaléka gyorsétterem-értékesítés. A legközelebbi versenytárs, Burger King, már 11 százaléka gyorsétterem értékesítés. McDonald 's volt véve 40 százaléka, a pénzt az USA-ban hamburgert.


A kihívás. McDonald 's arcú árbevétel-növekedés lassulását és az éles verseny az Egyesült Államokban és külföldön egyaránt. Miután néhány új termék sikerét a 1980-as években, mint a Cn, és egy jól sikerült ebéd reggeli ételek kínálatát, mint például md tapasztalt sorozatos sikertelen termékek, beleértve McChicken és PG. Az előrejelzések szerint a McDonald 's franchise hn az volt számunkra, változó is, becouse jutó nyereség helyre esett, hogy 1996-ban 5, 6, 1990-es évek elején. McDonald 's szükséges, hogy kitaláljuk a módját, hogy irányítsák a forgalmat a boltokban.

McDonald 's kidolgozott egy évig tartó promóciós ár, amely rendelkezik egy másik hamburger szendvics minden hónapban az alku ára mindössze 55 cent, tiszteletére 1955 alapító McDonald' s. Az eredmény nem volt mit MD eltervezte. Franchise reakció negatív volt. Azt jósolta, hogy pontosan egy ilyen nagy árat csökkentés megzavarhatja a fogyasztókat, akik úgy gondolták, hogy már a legjobb ajánlatot a McDonald 's tudott. Discoussing árazás már fontos részévé vált a gyorséttermi piac, ahol a fogyasztók arra ösztönözték, hogy vásárolni étkezés közül mely termékek kerültek egy kötegbe a vásárolt tételeket, ha külön-külön. Miután néhány szerelvény, mivel a fogyasztói és f elégedetlenség md ért véget a promóció.

A fejlett, értékesítési promóciók megújítani izgalom és az új értékesítés. Azonban a McDonald 's volt egy rossz lépések sorozatát a C55. Először is, a cég megtudta, hogy figyelembe kell vennie a fogyasztók nagyobb mértékben, amikor jött egy ilyen bonyolult dolog.

2012. ápr. 17. 11:33

By 1995 about 85 per cent of McDonald's us restaurants were owned by franchises, while the rest were directly owned by the company. In the Us, McDonald 's sales comprised about 25 per cent of all fast-food sales. The nearest competitor, Burger King, had 11 per cent of fast food sales. McDonald 's was taking 40 per cent of the money spent on hamburgers in the US.


The challenge. McDonald 's faced slowing sales growth and stiff competition in the US and abroad. After some new product succes in the 1980s, such as Cn and a successfull breakfast food lunch with offerings such as eg, md's experienced a series of failed products, including McChicken and PG. The outlook for McDonald 's franchises hn the Us was changing, too, becouse profit per location had dropped to 5 in 1996, from 6, in early 1990s. McDonald 's needed to figure out a way to drive traffic into the stores.

McDonald 's devised a year-long price promotion, that would feature a different hamburger sandwich each month at the bargain price of just 55 cents, in honour of 1955 founding of McDonald 's. The outcome was not what md's had planned. Franchisee reaction was negative. They predicted correctly that such a big price reduction would confuse consumers who had thought that they already had the best deals McDonald 's could offer. Discoussing pricing had become an important part of the fast-food market, where consumers were encouraged to purchase meal deals in which products were bundled together the items when purchased individually. After a few mounts, due to consumer and f dissatisfaction md ended the promotion.

In mature industry , sales promotions renew excitement and generate new sales. However, McDonald 's had a series of missteps with c55. First, the company learnt that it should consider the consumer more fully when it came up with such a complicated deal.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook