07/08-as év legARANYosabb kismalacai (beszélgetős fórum)
Persze, hogy árnyaltabb, nyilván nem mindegy, hogy éppen betöltötte a hármat vagy holnap lesz 4:)
Na meg, hogy egy példát mondjak:
rajzolás során a fejen van szem, száj
Norbi ezt így nem rajzolja, De ha elkezdjük mondani, hogy pont, pont vesszőcske, akkor a két szem már meg van, a fejet rajzolja. Tehát ő erre is kapott értékelést, nem nullázódik ki:) Magyarul itt azért még a próbálkozást is figyelembe veszik, arra is jár egy pici pont:)
A szitkozódásra konkrétan pont rákérdeztem:D Nyilván Norbi sem anyázik, de olyan például előfordult már, hogy nem akart összepakolni és mivel muszáj volt, mérges lett és elkezdte mérgesen bedobálni a játékokat a helyére. Na ez is ért már egy fél pontot:P
Vedd elő, nehogy lemaradjon Barni! :D
Nekünk is macis van, nagyon szeretem, mert van súlya és jó a fogása.
Kést ritkán adok Dodinak, csak ha kéri. De nyilván inkább játszik vele.
Szerintem meg ennél sokkal árnyaltabb a dolog, mivel éppen a 3 és 4 évesek között baromi nagy a szakadék. Legalábbis az oviban ezt hallottam, az edző is ezt hangsúlyozta és amennyire én látom a gyerekek közti különbséget hajlok is rá, hogy elhiggyem.
Azt már látom, hogy Dodi le van maradva, mert nem hallottam még szitkozódni :D
A másik meg a 75 centiről való leugrás, ami azonnal szemet szúrt. Az egy ekkora gyereknél fejmagasság. Hááát...
Engedte már valaki egyáltalán, hogy leugorjon a gyerek olyan magasról?
Egyértelműen fejleszti őket a mozgás. Nálunk nincs ilyen lehetőség a közelben, különben már járnánk:) Sajnos most már zenebölcsink sincs:(
Mehettünk volna mi is másfajta, óvodás korúaknak szóló tornára, de ha már mindenféleképpen messzebb kell mennünk, inkább a TSMT-t választottuk.Itt ugyanis max. 6-8 gyerek járhat egy csoportba és minden gyerekre külön figyelnek, óra végén elmondják a tapasztalatukat minden egyes gyerekről.Személyre szabottabb a foglalkozás, az értékelés.
Hétfőn kezdünk és mindössze két gyerek lesz egyelőre.
Ja, mondjuk nekem sem jutott eszembe azt mondani neki, hogy ugrálj fél lábon...:)
Ez a TSMT jónak tűnik. Barni mióta csiribiri tornára jár, nagyon sokat fejlődött beszéd terén és mozgásilag is persze.
A beszéddel van lemaradva, ezt tudtam is, ezért mentünk. A mozgásoknál apróbb hiányosságok vannak, ezekkel nincs különösebb gond, amiket nem tudott, azt soha nem is próbáltuk itthon se...
Na meg ami még kiderült, bár tulajdonképpen ezt is tudtam, hogy a figyelmével gond van, de a tornával ez is fejleszthető.
A TSMT egy okosító torna. A google-ban találsz róla bővebb információt, állítólag nagyon jól fejleszti a gyerekeket, eddig mindenki csak ajánlotta, hogy nagyon jó eredményeket lehet vele elérni. Majd most kiderül:)
Persze, hogy nem kell mindenkinek mindent tudnia. Nyilván többféle sablon is van a felmérésre, de arra szerintem jó, hogy az ember megnézze, hogy kb. hol tart a gyerek.
A rajzolásban Norbi is csak vonalakban és karikában dolgozik még, a rajz, színezés nem köti le őt. A gyurmánál pont a kukac és a golyók formázása volt feladat, ennyi az elvárás:)
Mandula, köszi szépen, hogy betetted a táblázatot (ezzel kellett volna kezdenem...), ha nem gond, bemásolom a naplómba!
Jó tudni, mire kell jobban odafigyelni.
Egyébként mint mondtak Norbival kapcsolatban? És ez a TSMT micsoda?
Ez csak egy sablon, mint minden hasonló. (Anyósom a nevelésiben dolgozik, rengeteg ilyen táblázatot láttam...)
Szóval nem kell minden gyereknek mindent tudnia.
nemtől is függ a dolog, pl. a rajzolás lányoknál általában erősebb. Barni pl. vonalon és karikán kívül semmit nem tud rajzolni, és gyurmából max. kukacot meg gömböt formáz, mert nem igazán érdeklik ezek a dolgok. Más területeken viszont jóval többet tud az elvártnál, pl. számolás, színfelismerés, betűfelismrés...
Sziasztok!
Norbival tegnap voltunk GEKKO-s felmérésen, leírom ide is a tesztet, hátha érdekel valakit, hogy kb. mit kell tudni egy 3-4 éves gyereknek.
A felmérés nekünk a megkésett beszédfejlődés miatt kellett, ez alapján döntötték el, hogy milyen csoportba tudják őt betenni. A GEKKO-s fejlesztés nekünk nem megfizethető, a TSMT viszont elfogadható áron van és állítólag nagyon jó. Úgyhogy hétfőn reggel 8-kor kezdünk.
NAGYMOZGÁS
-5 mp-t áll egy lábon
-kettőt ugrik egy lábon
-lefelé is váltott lábbal, önállóan lépcsőzik
-két lábon előre ugrál
-segítséggel ötször szökdécsel
-páros lábbal leugrik kb. 75 cm magasról
-kb. 25 cm-t ugrik távol
-rövid ideig egy lábn egyensúlyoz
-járás közben nem nézi a lábát
-kb. másfél méter tud lábujjhegyen menni
FINOM/ALKALMAZKODÓ MOZGÁS
-tud késsel kenyeret kenni
-a montessori torony elemeit hibátlanul felrakja
-négy mozaiklapból négyzetet rak össze utánzással
-megtalálható a rajzon a fej, a kéz, a láb (fejes-lábas ábrázolás)
-rajzolás során a fejen van szem, száj
-gyurmából egyszerű alakokat formáz
-cipőt fűz
-vizsgál, szétszerel, feldarabol
-kabátot, ruhát gombol
-ruhanemű elejét-hátulját megkülönbözteti
HALLÁS- ÉS BESZÉDFEJLŐDÉS
-számos összetett mondatot megért
-900-1500 szavas szókincse van
-3-4 szavas mondatokat használ.Alany és igei állítmány van a mondatban, de egyszerű a mondatszerkesztés.
-többes számot,-val,-nak,-nek ragokat használ, mellékneveket középfokba tesz
-játszik a szavakkal és hangokkal, mozgással kombinálja a beszédet mondókáknál, versikéknél
-kétlépcsős utasításokat követ
-a jelenről beszél, történeteket kezd mesélni a közeli múltról is
-használni kezdi az "én" szót
-"szitkozódik"
-rengeteget kérdez, a legtöbb közvetlen környezetére vonatkozó kérdést megérti
SZOCIÁLIS ÉRETTSÉG
-kisebb házimunkában segít
-mások előtt "produkálja" magát
-egyedül kezet, fogat mos, önállóan fürdik, de a törölközésnél kis segítséget igényel. A WC-n önállóan látja el magát. (Popsitörlés nem követelmény!)
-kezdi megérteni mások vágyait, érzéseit
-viselkedésmódokat vesz át, mozdulatokat, mimikát, hanghordozást és szavakat utánoz
-szalvétát használ, ha valami kifolyik, letörli
-zárt szájjal eszik, kiválasztja, kivel akar játszani, rövid időre odaadja a játékait
-önállóan szed, késsel szétválasztja az ételt
-használja a kérem-et, köszönöm-öt
-csoportosan játszik, játék közben beszél
MEGISMERŐ TEVÉKENYSÉG
-hat szótagos mondat közvetlen visszamondása
-mechanikusan elszámlál 5-6-ig
-piros-sárga-kék-zöld-fekete-fehér színeket felismeri, alak és szín szerint válogat
-felismeri a kör-négyszög-háromszöget
-megkülönböztet rövidet-hosszút
-élvezi a mintha-játékot, amelyet már egyre kevésbé határoz meg a tárgy
-megkülönbözteti anyagokban puhát-keményet, érdeset-simát
-egy csoportból hiányzó tárgyat megnevez
-meg tud 2 tárgyat mutatni, tudja, hogy mi az, hogy kettő
-reprezentációsan ábrázol:egy forma több dolgot reprezentál
eddig 2-ből 2 azt mondta kikell szedni,mert nagy neki.....
Én is remélem de annyira rossz láttni,hallani ahogy nem kap levegőt...:(
Annak, akit ajánlottam.:)
Tényleg a legjobb fül-orr-gégész az országban. Ő a Heim Pálban az osztályvezető. Mikor Lala kicsi volt, félrekezelték a fülét, műteni is kellett, és ez a doki jött rá, mi volt a gond, és ő tette rendbe.
Bocsi, csak mindenhol próbálok lenni egyszerre. Ez nem mindig megy. Dolgozom, persze.
Privát üzenetet, valamikor még februárban. Olvastam is, azt hittem, hogy válaszoltam is, de most látom, hogy valószínűleg mégsem. Fül-orr-gégészekkel nem sok tapasztalatom van (szerencsére).
Tényleg nem egyszerű eldönteni, hogy kire hagyatkozz.
Egyébként ilyen idős korban a gyerekek jó részének teljesen normális módon évi 10-12 felsőlégúti betegsége van. Ezek ráadásul a késő és kora tavasz közti időszakban. Úgyogy nagyjából mire kilábalnak az egyikből, kezdődik a másik. Szóval egyáltalán nem kell emiatt stresszelni.
Lehet, hogy allergolódushoz is elmennék, meg egy jó homeopata orvoshoz, mielőtt a kivétel mellett döntenék.