Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Közösségi média előnyei és hátrányai:

Kategória: Összes cikk » Egyéb témák » Minden más


Aki komolyabb, vagy kifejezetten nagy karriert akar építeni, annak fontos helyesen használni a közösségi médiát.
Az a legtökéletesebb, ha tudatosan felépíti saját magát, hogy könnyen rátaláljanak.
Akár álmai cége, akár egy fejvadász.


Közösségi média előnyei és hátrányai: A közösségi médiákat, mint a Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, hogy csak azokat említsem, amelyek a legnépszerűbbek, rendkívül jól lehet használni az álláspályázóknak, munkahelyet változtatni akaróknak. Aki komolyan gondolja a karrierépítést, az gondot fordít ezek helyes használatára, és módszeresen építi fel magát, szaktudását.
Ugyanis a cégek 80%-a használja ezeket is a tájékozódásra. A közösségi médiákon való informálódás esetén már nem úgynevezett hideg, azaz ismeretlen a jelölt. Sok mindent megtud róla, hiszen a nagytöbbségnek nyitott az élete.
Ezért van az, hogy ez amilyen nagy előny tud lenni a karrierépítésben, annyira nagy a hátrány is.

Tehát helyesen, és módszeresen kell, szabad használni őket. Ha a tudása, szakértelme jó, akkor konstruktív emberi tulajdonságainak bemutatására alkalmazza, ha álmai munkahelyére akar, elhelyezkedi. Jó eséllyel el is éri azt, ha egyéb feltételek is teljesülnek. Mint például módszeresen, helyesen kidolgozva megírt önéletrajz, kísérő levél.

De a közösségi médiának megvannak a hátulütői is, például a kitárulkozás. Egy rosszul időzített szelfi, egy szülinapi buli, nyaralás alkalmával elkészített, át nem gondolt fotó, esetleg poszt.
Továbbá politikai, vallási, faji megnyilvánulás. Többnyire azt gondolják az emberek, hogy nincs a cégeknek a magánélethez semmi köze. Ez lehet akár igaz is, de hogy jogos-e vagy nem, nem ezen írás témája jelenleg. Későbbiekben még kitérek rá, hogy miért szeretik ezt a tájékozódási formát a cégek, és mi az igazság benne.

Továbbá felmerül egy átlag dolgozóban, hogy őrá ez nem vonatkozik, ő csak egy pici láncszem a gépezetben. Való igaz, csak nem mindegy, hogy milyen láncszem. Megbízható, avagy nem. Aki a cége, vezetője, főnöke szidalmazására, esetleg információ kiadására használja pl. a Facebook-ot, ne csodálkozzon azon, hogy záros határidőn belül megszűnik a munkája. És nem fogják ezt neki őszintén elmondani. Számtalan példát találtunk rá, miután a munkaviszony megszüntetése után átnéztük a facebook, régebben az iwiw megnyilvánulásokat is. Ide tartoznak az italos, a kétértelmű fotók, és más magamutogatások is.
Csak a rendkívül alacsony fizikai beosztású dolgozók azok, akiket ez kevésbé, vagy nem érint. Már egy jól kvalifikált szakmunkásra is komoly hatással lehet.



A cikket írta: bionet58, 2018-03-06 13:08 (utoljára módosítva: 2018-03-07 07:27)





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: Hová lett belőlünk az emberség? Ennyit ér egy emberi élet?



Ha ez tetszett, olvasd el a következő, bionet58 által felvitt cikket is: Hol lehet munkát találni? (Minden más)