Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Hogyan egyél több zöldséget? Trükkösen.

Kategória: Összes cikk » Diéta & fitness » Egyéb diétás témák


A táplálkozási piramis második szintjén találhatóak a zöldségek, tehát a legalapvetőbb nézetek szerint is sokat kellene belőlük fogyasztanunk. De ez sokaknak nehéz, mert nem szeretik őket, vagy a legismertebb felhasználási módokon túl nem látnak és nincsenek ötleteik ezzel kapcsolatban. Ebben szeretnék segíteni, apró tanácsokat adni, hogyan lehet becsempészni őket a napi táplálkozásba.

Hogyan egyél több zöldséget? Trükkösen. A zöldségeket ásványianyag-, élelmirost- és vitamintartalmuk miatt előnyös fogyasztani, minél többfélét viszünk be a szervezetünkbe, annál jobb.
Kicsit tovább kell látni a szendvicsre karikázott uborkánál és a párolt zöldségnél, mert ezeknél sokrétűbbek és izgalmasabbak a zöldségek, csak tovább kell gondolni őket kicsit.

Lássunk néhány példát!

KARFIOL

Nem csak levesként, párolva, vagy rántva (jajne!) fogyasztható. Remekül helyettesíti például az egészségtelen krumplipürét, de lehet akár pizzatésztát is sütni belőle!
A karfiolpizzához a lereszelt, főtt karfiolhoz hozzá kell keverni 1-2 tojást, fokhagymát ízlés szerint, egy kis reszelt sajtot, sót és fűszereket, majd kilapítva elő kell sütni. A sütés ideje a vastagságtól függően 20-30 perc.Ha a széle már barnul, akkor vegyük ki és tegyük rá a feltéteket, majd süssük tovább még 10 percig. Ez a recept sokféle diétába beilleszthető, szénhidráttartalma alacsony, a feltétektől és a sajttól függően a zsírtartalma is lehet kicsi.
Kevesen tudják, de a karfiolt smootiekban (préselt gyümölcs- és zöldséglé) is fel tudjuk használni. Öntsünk a turmixgépbe mandulatejet, adjunk hozzá fél bögre karfiolt (apróra vágva), piros gyümölcsöket, egy kanál chia magot és egy kanál vaníliás fehérjeport. Kitűnő reggelit kapunk, ami tartalmaz mindent, ami a nap elindításához a szervezetünknek kell.


CUKKINI

A cukkini egy roppant sokoldalú zöldség. Ha a gyümölcscentrifugába tesszük valamilyen karakteres gyümölccsel, nagyon egészséges és kiadós italt kapunk.
Reszelve tehetjük fasírtokba, de akár sütemények tésztájába is.
Használhatjuk például spagetti helyettesítésére a diétánkban. Hosszú darabokra vágva és csak rövid ideig főzve, valamilyen szósszal tálalva nagyon finom főételt kapunk.
Ugyanilyen vékonyra vágva helyettesítheti a levestésztát is, de csak a leves elkészülte után, nagyon rövid időre adjuk hozzá.
Ha egy zsenge cukkinit kettévágunk, az így kapott két kis csónakot megtölthetjük valamilyen kedvünkre való raguval, vagy zöldséggel és megsüthetjük egytálételként. Nagyon ízletes és (a tölteléktől függően) egészséges és diétás étek.


LENCSE

Ha lencse, akkor a szilveszteri lencsefőzelék jut eszünkbe, pedig ennél sokkal értékesebb és érdekesebb alapanyagról van szó, ami tele van rosttal, fehérjével, vassal és B-vitaminnal.
Készíthető belőle például hideg lencsesaláta, de keverhetjük barna rizzsel is, hogy egészségesebb és rostdús köretet kapjunk.
Nagy kedvencem currys szósszal készítve, hús helyettesítésére, cukkinitészta körettel.


KELKÁPOSZTA

A zöldséges smootiekat szép zöldre festi, hozzáadva értékes ásványianyagait és vitaminjait.
Ha apró csíkokra vágva adjuk a reggeli rántottához egy kis hagymával, piros paprikakockákkal, nagyon színes és egészséges frittatat kapunk, ami a szemünknek is táplálék lesz, nem csak a hasunknak.
Nyersen dobhatjuk a salátákba, vagy akár a zöldséglevesünkbe is.
És figyeljetek! Chipset is lehet belőle csinálni! :) A kelkáposzta chipshez a megmosott és megszárított káposzta szárát el kell távolítani, a leveleket vágjuk kisebb darabokra és helyezzünk el egy sütőpapírral borított tepsin. Öntözzük meg olívaolajjal (vagy olajsprayvel fújjuk le), sózzuk (esetleg fűszerezzük) és 175 °C-on süssük 1015 percig (ha a széle kezd barnulni, vegyük ki).


Remélem ezzel a pár apró ötlettel sikerül megnyitnom a fantáziátokat és ti is kipróbáltok kevésbé hétköznapi módozatokat a zöldségek elfogyasztására.



A cikket írta: hpetra22, 2017-12-09 09:08





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: Skinny shaming - a testszégyenítés kettős mércéje



Ha ez tetszett, olvasd el a következő, hpetra22 által felvitt cikket is: Mit eszik egy paleós? (Más diéták, Egyéb diéták)