Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fejfájás és migrén ellen testmozgással és relaxációval

Kategóriák: Összes cikk » Szépség & egészség » Egészség


A fejfájás és migrén ellen több természetes módszer is létezik. Az endorfin, a legjobb természetes fájdalomcsillapító, mely testmozgás során keletkezik. A relaxáció és a nyújtógyakorlatok csökkentik a stresszt és lazítják a váll és a nyak izomfeszültségeit, ezáltal enyhítik,megszüntetika fejfájást

Fejfájás és migrén ellen testmozgással és relaxációval Szüntesd meg a fejfájást tabletták nélkül, természetesen

Gyógyszerek nélkül is megszüntethető a fejfájás? Sok esetben rendkívül hatékony lehet egy sor, természetes módszer, köztük a testedzés, a relaxáció, a nyújtógyakorlatok és néhány táplálkozási ötlet.
Ha a lenti módszerek használatával nem enyhül a fejfájás és hagyományos fájdalomcsillapítók sem segítenek, fordulj szakemberhez tanácsért!

Endorfin, a természetes fájdalomcsillapító – Testedzéssel a fájdalom ellen

A rendszeres testmozgás csökkenti a fejfájás és a migrén gyakoriságát és intenzitását - állítja Dr Ramadam, a chicagói Diamond Fejfájás Klinika kutatója.
A testmozgás során ugyanis szervezetünk endorfint termel, ami a legjobb természetes fájdalomcsillapító. E mellett a testedzés élénkíti a vérkeringést, csökkenti a feszültséget, a stresszt, jobb és mélyebb alvást eredményez.

A testedzés közben mindig figyelj a következőkre:
• Hidratálj – a kevés vízfogyasztás ugyanis önmagában is fejfájást eredményezhet, ezért igyál mindig elegendő folyadékot.
• Lélegezz folyamatosan és mélyen
• Kerüld az alkoholt és a koffein tartalmú italokat
• Bemelegítés fontossága – ne ugorj egyből a maximumra egyik gyakorlatnál sem, melegíts be megfelelően

Milyen gyakorlatokat végezzek a fejfájás megelőzésére?

4 perces szakaszos villámedzés minden nap és a 15 perces Hiit alapú tréningek kétnaponta időtakarékos és hatékony választás. De bármilyen más kardió alapú testmozgás, úszás, kiadós séták, kerékpározás is hasznos! A lényeg, hogy rendszeresen végezd és válassz olyan mogzást, amit szívesen csinálsz.


3 relaxációs módszer a fejfájás és migrén csökkentésére és megelőzésére

A fejfájások többségét az izmok és ízületek merevsége okozza a váll és a nyak környékén. Néhány egyszerű gyakorlattal csillapíthatod a fejfájást a nyak- és vállizmok lazításával. Íme három egyszerű gyakorlat, melyeket reggel felkelés után, és nap közben az íróasztalodnál is végezhetsz. A gyakorlatokhoz nincs szükség semmire, és néhány perc alatt kész.
1. Nyújtózás ülve
Ülj rá a bal kezedre, a jobb kezeddel pedig nyúlj át a bal füledhez a fejed fölött, és finoman húzd a fejed jobbra, és tartsd így 2-3 másodpercig. Most csináld ugyanezt a másik irányba. Ismételd háromszor mindkét oldalon.
2. Fejfordítás
Helyezd a bal kezed a jobb válladra és fordítsd a fejed balra amennyire tudod és nézz át a vállad felett 2-3 másodpercig, majd kézcsere, fejed jobbra fordítod a váll felett és csináld ugyanezt. Ismételd nyolcszor! Ez nagyszerűen lazítja a nyak ízületeit
3. Vállkörzés
Finoman körözz a válladdal, mindkét oldalon előbb előre, majd hátra öt alkalommal.

3 stresszkezelő módszer a fejfájás és a migrén ellen

Ha képes vagy kezelni a stresszhelyzeteket, jelentős mértékben csökkentheted a migrén és fejfájás gyakoriságát és intenzitását. Néhány hasznos módszer a stressz csökkentésére
1. Mélylégzés
Segít a fejfájás kialakulásának megelőzésében. A módszer egyszerű: Számolj lassan ötig és közben lélegezz be mélyen, majd ugyanígy fújd ki a levegőt. Ezt fokozatosan lassíthatod, nyújtsd meg a belégzést és a kilégzést is, amennyire tudod. Ismételd 6-8 alkalommal egymás után reggel és este.. Ez segít a test ellazításában.

2. Lazítás zenével
Hallgass nyugtató, relaxáló zenét legalább 5 percen át esténként (vagy mikor rádtör a fejfájás és módodban áll zenét hallgatni). Néhány tipp:
https://www.youtube.com/watch?v=VnQ8AhkX7bQ
Komolyzene kedvelőknek pedig
https://www.youtube.com/watch?v=Z8uvPLsah0s

3. Relaxációs gyakorlat – 8 perc
Feküdj le, vegyél egy mély levegőt, majd fújd ki lassan. Haladj végig a testeden gondolatban a lábujjaktól a fejtetőig, közben lélegezz természetesen. Állj meg gondolatban ott, ahol feszültséget vagy fájdalmat érzel és egy mély levegővétellel engedd el. Majd indulj el a fejtetőtől a lábujjak irányába, és csináld ugyanezt. A gyakorlat végén vegyél egy mély levegőt, fújd ki lassan a befejezéshez.

A fenti gyakorlatok rendszeres alkalmazása segít a legtöbb migrén és fejfájás enyhítésében és megszüntetésében. Fontos, hogy tudd: ezek a gyakorlatok nem úgy működnek, mint a fájdalom csillapító tabletták, amit beveszel és 10 perc múlva elmúlik a fejfájás. Itt a rendszeres és kitartó, napi szintű gyakorlás hoz eredményt.

Egyéb tippek a fejfájás megelőzésére / kezelésére

A minőségi alvás erősíti az immunrendszert, csökkenti a stresszt, és segíti az ellazulást! A kevés alvás viszont növeli a migrén vagy a fejfájás esélyét!

A rossz testtartás is fejfájáshoz vezethet. Figyeld magad a nap során, hogy egyenes-e a gerinced? A vállaid kihúzva? A testtartás korrekciója segít a fejfájás megelőzésében!

Táplálkozás - kerülendő ételek: alkohol, csokoládé, érlelt sajt

Illóolajok: Migrén esetén néhány csepp menta és levendulaolaj keverékét maszírozd a halántékodra és a tarkódra. A feszültség és stressz okozta fejfájásra eukaliptusz és menta olaj keverékét maszírozd a haléntékodra, a tarkódra és a csuklódra.

Gyógyszerek helyett próbálj magnézium készítményeket szedni.
Ha mégsem csillapodik a fejfájásod a fentiek hatására, próbáld ki a következő hármas kombinációt:
1000 mg C-vitamin, 100 mg Niacin (B 3 vitamin) – 1 tabletta, Aspirin tabletta (500 mg)

Ha tartós és intenzív fejfájás vagy migrén gyötör, fordulj orvoshoz tanácsért!

Szerző: Szegedi András Életmód Kutató és Tanácsadó
forrás: http://bodyhiit.hu



A cikket írta: andrewsun, 2017-11-13 09:08





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: Szedjük vagy ne az antibiotikumokat?