Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Őszi immunerősítés

Kategória: Összes cikk » Szépség & egészség » Egészség


Ősz van: a természettel együtt nekünk is alkalmazkodnunk kell a rossz időhöz, hogy ne betegedjünk meg egykönnyen. Ennek érdekében fel kell készíteni az immunrendszerünket a hőingadozásokra, a környezetünkből leselkedő baktérium- és vírustámadásokra, az őszi átállással járó idegrendszeri megterhelésekre.

Őszi immunerősítés Immunrendszerünk működése szorosan összefügg életmódunkkal, ezért törekednünk kell a helyes életmód alapelveinek betartására.

• Minőségileg és mennyiségileg helyes étrendre van szükségünk, amely megfelelő arányban tartalmazza a tápanyagokat, a vitaminokat, ásványi-anyagokat, rostokat, esszenciális zsírsavakat.

• Ügyelni kell a megfelelő folyadékbevitelre: a dehidratáltság gyengíti a nyálkahártyák védekező-képességét, a kórokozók könnyebben találnak behatolási kaput szervezetünkbe.

• Növeljük az A-, C-, E-vitamin bevitelt. Ennek érdekében fogyasszunk savanyított káposztát, vöröskáposztát, céklát, sárgarépát, citrusféléket és olajos magvakat – nyersen vagy kíméletesen elkészítve.

• Lehetőség szerint töltsünk minél több időt a szabad levegőn – az étkezések utáni séta (szundikálás helyett) kiváló immunerősítő hatással bír.

• Fogyasszunk minél több teljes kiőrlésű kenyeret (tönköly) és csíráztatott gabonát.


• Érdemes kipróbálni a homoktövis, pirosszőlőhéj-kivonat, aloé, keskeny- és bíborkasvirág kúraszerű használatát, de segítséget nyújtanak a különböző klorofill-források, a méz, propolisz, virágpor, méhpempő, és a csipkebogyó is.

• Kiváló természetes antibiotikumok a hagymafélék: fokhagyma, vöröshagyma, lilahagyma.

• Emeli a védekezőképességet a különböző omega3-források fogyasztása: lenmagolaj, csíraolajok.

• Együnk minél több probiotikus készítményt: bélrendszerünk egészsége immunrendszerünk egészségének záloga.

• Nagyon jó hatásúak a különböző illóolajok: eukaliptusz, édeskömény, levendula, citromfű, borsmenta, rozmaring…

• Kerüljük a stresszt, tanuljunk meg lazítani – teremtsünk egyensúlyt a munka és a pihenés között, legyen ez bármennyire is nehéz feladat.


Te mit tesztel ősszel az egészséged megőrzéséért?
Mondd el a fórumban!


Szerző: Faar Ida
Megjelent partneroldalunk, a Netbarátnő hozzájárulásával.



A cikket írta: netbarátnő, 2017-09-22 09:08





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: 10 kérdés a lézeres látásjavításról



Ha ez tetszett, olvasd el a következő, netbarátnő által felvitt cikket is: Csodaszerek – miben higgyünk? (Egyéb diétás témák)