Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Mit eszik egy paleós?

Kategóriák: Összes cikk » Diéta & fitness » Más diéták » Egyéb diéták


Előző cikkemben már leírtam az alapokat, hogy milyen hátrányai vannak a ma jellemző táplálkozási szokásoknak és hogy miért érdemes változtatni ezen, méghozzá a paleó módszer alapjait alkalmazva. A cikk végére kiderült, hogy a gabonákat, a cukrokat és a tejtermékeket érdemes elhagyni, na de akkor mi marad?

Mit eszik egy paleós? Manapság egy átlagos reggeli tartalmaz zsemlét, kiflit, kenyeret, fánkot, gabonapelyhet, tejet… ezen élelmiszereknek egyike sem tartalmaz semmi olyat, ami valódi és jó tápanyag lenne, ezzel szemben tonnányi kalória van bennük, tele vannak szénhidrátokkal, valamint egy sor finomítási, feldolgozási folyamaton mentek keresztül, amik kikészítik a gyomrunkat, beleinket.

Ha kivesszük a tejtermékeket, a feldolgozott élelmiszereket és a gabonaféléket, ezek maradnak:
Hús – fűevők húsa, (nem gabonaevők húsa) – a gabona ugyanazt okozza az állatok szervezetében, mint az emberekében.
Baromfi – csirke, kacsa, pulyka (repülő, vagy repülni próbáló szárnyasok).
Hal – vadon élő halak (a tenyésztett halak szervezetében higany, vagy más toxikus anyag halmozódhat fel).
Tojás – Omega 3-mal gazdagon rendelkező tojást keress.
Zöldségek – amíg nem olajban túlsütött, annyit ehetsz, amennyit akarsz.
Olajok – olíva olaj, kókuszolaj, avokádó olaj – gondolkozz természetesben!
Gyümölcsök – természetes cukrot tartalmaznak, és magasabb kalóriatartalmuk lehet, szóval, ha fogyni akarsz, kevesebbet egyél belőlük, de lehet enni.
Diófélék – kalóriatartalmuk nagyon magas, jók éhségérzet csillapítására, de ne zacskószám edd őket, mert hizlal.
Gumós gyökerűek – édesburgonya és jamgyökér. Magasabb a kalóriatartalmuk és a szénhidráttartalmuk, szóval ezek az edzés után a legjobbak, hogy feltöltsd a szervezeted glikogén szintjét. A glikogén az izmokban és a májban raktározódó szénhidrát.




Hogyhogy nem fogok hízni?

Mert ezek az ételek táplálóak és eltelítenek, majdnem lehetetlen túlenni magad.
Ugyanannyi kalóriát lehet összeenni egy zacskó chips-ből (amiről köztudott, hogy szinte egész nap ehetjük, mégsem lakunk jól tőle), mint ha ennél 2-3 tehervagonnyi brokkolit vagy spenótot. Természetesen ez kissé túlzás, de éreztetni akartam a különbséget. Egy hatalmas tányér zöldség és egy normális szelet hús órákra feltölt. Míg ha egy szénhidráttal teli ételt ennél, nagyon hamar újra éhesnek éreznéd magad.

A paleolit étrend, ha a kitartasz mellette, pár hét alatt jelentősen csökkenteni tudja a testzsír százalékot (főleg, ha bármilyen erősítő edzéssel kombinálod, vagy futni kezdesz).
Ha elégedett vagy azzal, ahogy kinézel és az energiaszinted egész nap ideálisnak érzed, és nem látod értelmét a bizonyításnak, csináld, amit eddig csináltál, nem erőszak ez a fajta táplálkozás. De ha befürödtél már a fogyókúrákkal, nincs energiád a nap végére, ha nyolc csésze kávéra van szükséged, hogy túléld a napot, utálsz kalóriákat számolgatni, és megváltoztatnád ezt az egészet, miért nem adsz magadnak 30 rövid napot?

Próbáld ki! Ha 30 napig betartod az étrendet és nem történik semmi pozitív változás, menj vissza nyugodtan a fánkokhoz. Fontos, hogy legalább 30 napot adjunk magunknak, mielőtt ítéletet mondanánk. A szervezetünknek szüksége van az átállásra, hogy a zsírt kezdje égetni a cukor és a szénhidrátok felhasználása helyett, ami eltarthat egy pár hétig is.
Ha nem szeretnéd teljesen kiiktatni a gabonákat az étrendedből, akkor legalább minimalizáld, és meglátod, hogy reagál a tested. A fokozatos változtatás gyakran könnyebb hosszútávon. Persze minél több részletet építesz be azonnal a paleolit étrendből a sajátodba, annál gyorsabban fogod látni a változást.

Mennyit ehetek az egyes összetevőkből?
Csak egyszerűen: Minden étkezést próbálj valami laktatóval, fehérje dús étellel kezdeni (tojás, steak, csirke, hal, disznó) és minden étkezésnél egyél zöldségeket is, vagy gyümölcsöt. Ennyi. Ha ennél is több energiára van szükséged, egyél hasznos és egészséges zsírokat: avokádót, diót, mogyorót, mandulát, olíva olajjal készült salátát.
A gyümölcsök tartalmaznak cukrot és a csonthéjasok is kalóriában gazdag ételek, szóval, ha paleolit étrend szerint étkezel, de mégsem veszítesz a súlyodból, akkor ellenőrizzed le, hogy mennyit fogyasztasz ezekből? Ha túl sokat, akkor inkább helyettesítsd ezeket zöldségekkel, vagy egészséges fehérjékkel.



A cikket írta: hpetra22, 2017-03-16 09:08





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: Változatos, személyre szabható diéta



Ha ez tetszett, olvasd el a következő, hpetra22 által felvitt cikket is: Miért paleó? (Más diéták)